Yapı ruhsatının yenilenmesi

Kontder Kullanıcısı -

29.12.1999 tarihli 4 katlı inşaat ruhsatı bulunan bir inşaatın zemin+2 kat inşaatı yapılmıştır. 5 yıl süre içinde 2 katlık sigorta primi yatırılmış 1 ve 2 kat için oturma ruhsatı verilmiştir. Zemin kat için her hangi bir işlem yapılmamıştır. Zemin kat için sigorta işlemlerin olması için ruhsat yenilenmesi gerekmektedir. Ruhsat yenileme işlemi yapılırken 1999 tarihinde verilen inşaat ruhsatına istinaden evrak istemeden inşaat sahibinin talebi üzerine yenileme işlemi yapılabilir mi? Yapılamazsa hangi evrakların istenmesi mecburidir. Zemin kat, 1.kat ve 2. kat irtifakı yapılmıştır.

  • Soru Cevaplandı
  • 19.08.2009

Büyükşehir belediyesinin yetkileri

Kontder Kullanıcısı -

Büyükşehir belediyesi daha önceden alt kademe belediyesi iken belediyemiz sınırları içinde bazı caddelerden ilan reklam, eğlence vergisi ve hafta tatili ruhsatları gibi işlemleri meclis kararı ile yapmak suretiyle belediyemizi yetkisiz bırakmıştı. Şimdi Kepez Belediyesi ilçe konumuna dönüştü ilçe statüsüne geçtikten sonra büyükşehir belediyesinin bu tür yetkileri devam eder mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.08.2009

Unvan değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Kimya bölümü lisans mezunuyum. Zabıta memuru kadrosunda GİH sınıfında 3 yıldır görev yapmaktayım. 657 Devlet Memurları Kanununun 71. maddesinde belirtilen “…genel idare hizmetleri sınıfından meslekleri ile ilgili sınıfa, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle atayabilirler.”hükmüne istinaden sınıf değişikliği yaparak teknik hizmetler sınıfına başkanlık oluru ile atanmam mümkün mü?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.08.2009

Ruhsat yenilemesinde harç alınır mı?

Kontder Kullanıcısı -

3194 sayılı İmar Kanununun 29.maddesinde "Yapıya başlama müddeti ruhsat tarihinden itibaren 2 yıldır. Bu müddet zarfında yapıya başlanmadığı veya yapıya başlanıp da her ne sebeple olursa olsun, başlama müddeti ile birlikte 5 yıl içinde bitirilmediği takdirde verilen ruhsat hükümsüz sayılır. Bu durumda ruhsat alınması mecburidir. Başlanmış inşaatlarda müktesep haklar saklıdır. Ruhsat yenilenmesi ve plan tadili sırasında ayrıca harç alınmaz..." hükümlerine yer verilmiştir. Buna göre yapı ruhsatı alınan ve 2 yıl içinde inşaata başlanan ancak 5 yıllık süre sonunda bitirilemeyen ve 5 yıllık süre sona ermeden ruhsat yenilemesi yapılan yapılardan ayrıca harç alınmaması, varsa muafiyetlerin dikkate alınması gerektiği anlaşılmaktadır. Ancak 5 yıllık ruhsat süresi sona eren ve ruhsat yenilemesi yapılmayarak ruhsatı hükümsüz hale gelen yapılara yeniden yapı ruhsatı tanzim edilirken; ilk ruhsat tarihinde yürürlükte olan ve 2982 sayılı Kanunla getirilen harç muafiyetinin, 4369 sayılı Kanunun geçici 3 üncü maddesi dikkate alınarak uygulanıp uygulanmayacağı ve bina inşaat harcının tahsil edilip edilmeyeceği konusunda bilgi verilmesini ve kanuni dayanağının belirtilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 17.08.2009

Yap-işlet modeli ile proje gerçekleştirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Birliğimiz Kırıkkale ve 8 ilçe belediyesi tarafından kurulmuş birliktir. Birliğimiz tarafından “Tıbbi Atıkların Toplanması, Taşınması ve Tıbbi Atık Sterilizasyon Tesisi Kurdurulması işi” 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre 10 yıllığına Yap–İşlet-Devret Modeli ile yaptırılacaktır. 1- İhale ilanını ne şekilde yapabiliriz? 2- Bu yaptıracağımız iş için iş deneyim belgesi alınması zorunlu mudur? 3- Yapmayı düşündüğümüz ihale 2886 sayılı devlet ihale kanununa uygun mudur? 4- Birliklerde İhale komisyonu kimlerden oluşmalıdır? Selami ÇELİK, Muhasebe Yetkilisi, Kırıkkale Katı Atık Yönetimi Belediyeler Birliği/ KIRIKKALE

  • Soru Cevaplandı
  • 14.08.2009

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmeliğin 10. maddesinde "aynı adreste bulunsa bile ana faaliyet konusu veya işletmecisi farklı olan işyerlerine ayrı ayrı ruhsat düzenlenir" denilmektedir. Birçok avukatlık bürosunda 4–5 adet avukat çalışmakta. Vergi levhaları ayrı ayrı olmaları sebebi ile ayrı ayrı ruhsat düzenlenip hepsinden ayrı ayrı harç talep edilecek mi? Yoksa kira sözleşmesi veya mülkiyeti kimde ise onun adına 1 tane ruhsat düzenlemek yeterli mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.08.2009

Bina İnşaat Harcı

Kontder Kullanıcısı -

Şehrimizde koruma kurulu kararına göre koruma altına alınan tarihi bir binadaki ruhsat aşamasında 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun bina inşaat harcını düzenleyen maddesine göre bina inşaat harcı tahsilâtını yaptık. Ancak vatandaş 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunun 21. maddesinin son paragrafındaki hükme istinaden tahsil etmiş olduğumuz bina inşaat harcının iadesini istemektedir. 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Ek 2. maddesinde yer alan istisnalar kısmında böyle bir muafiyetin yer almaması, 2863 sayılı Kanunun 21. maddesinin son paragrafında yer alan ve "...Belediye Gelirleri Kanunu gereğince alınacak vergi, harç ve harcamalara katılma paylarından müstesnadır." hükmü gereğince, 1- Alınan harcın iadesi uygun mudur? 2- Bu harcı iade ettiğimizde Sayıştay’ca kamu zararı çıkabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.08.2009

İmar para cezaları

Kontder Kullanıcısı -

İmar mevzuatına aykırı hareket etmek ve imar planlarına uymadan yapılan işlerde verilen para cezaları kaldırıldı mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.08.2009

Kasaba dışı yolcu taşımacılığı

Kontder Kullanıcısı -

Kasabamızdan il ve ilçelere özel olarak yolcu taşımacılığı yapan şahıslarla ilgili olarak belediyenin bir yetkisi var mı, yetkisi varsa hangi kanun ve yönetmeliğe göre işlemleri yürütmelidir. Mevzuata aykırı taşımacılık yapanlara yazılacak ceza miktarı ne kadar olmalıdır, kasabamızdan civar köylere işçi taşımacılığı yapan servis araçlarına karışabilir miyiz, karışırsak ne yapabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.08.2009

Personel giderlerinin bütçe gelirlerine oranı

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesinin 8. fıkrasında, personel giderlerinin bütçeye oranının hesaplanmasında; belediyenin gerçekleşen en son yıl bütçe geliri ifadesinden, kesinleşen 2007 yılını mı, yoksa gerçekleşen 2008 yılını mı anlayarak hesaplamaya esas alacağız? Birde, ekonomik kodu 1 olan personel gideriyle ekonomik kodu 2 olan devlet primi giderlerinin ikisi toplanıp personel gideri olarak mı kabul edilecek, yoksa sadece ekonomik kodu 1 olan personel giderleri personel gideri mi kabul edilecek?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.08.2009

Tüzel kişiliği kaldırılan belediyelerin kesin hesapları

Kontder Kullanıcısı -

5747 sayılı Kanunla kapanan belediyelerde, 2009 yılı kesin hesapları kapanan belediye tarafından mı, yoksa bağlandığı belediye tarafından mı hazırlanacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.08.2009

Ulusal marker

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz adına alınan akaryakıtın teslimatı esnasında Başbakanlığın 2007/25 genelgesi doğrultusunda "Ulusal marker" kontrolü yapılmaktadır. İlimizde kontrolü yapan kuruluş Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, belediyemize sık sık mazot aldığımızdan ilgili müdürlüğün personeli yeterli olmayıp veya izinde olduğundan mazot teslimi konusunda sıkıntı çekiyoruz. Zaman zaman jandarmadan ve emniyetten kontrol için görevli istiyor isek te, sonuç alamıyoruz ve mazot teslimatı yapamıyoruz. Belediyemizin işlerinin aksadığı görülüyor. Ancak mazot aldığımız firmanın evraklarında mazotun markerinin olduğuna dair evrak ibraz ediyor. Bu belgeye dayanarak il bazında marker kontrolü yaptırmadan mazotu teslim alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.08.2009