Avukatlık bürolarının işyeri açma ve çalışma ruhsatı

07.08.2008 tarihinde Osmangazi Belediyesince sorulan bir soruda bahsedilen konu ile ilgili yasal bir gelişmeyi paylaşmak ihtiyacı hissettim. 13 Nisan 2007 tarihinde yapılan İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe yapılan ek ile ilgili: "İşyerlerine bu Yönetmelikte belirtilen yetkili idareler dışında diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili meslek kuruluşları tarafından özel mevzuatına göre verilen izinler ile tescil ve benzeri işlemler bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz."Danıştay Sekizinci Dairesinin 19.09.2007 tarih ve 2007/2566 sayılı kararı ile yürütmenin durdurulması kararı verilmiştir. Ancak sonrasında Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu 10.01.2008 tarihinde YD.İtiraz No:2007/899 sayılı kararı ile: "yetkili idarelerden usulüne uygun olarak işyeri açma ruhsatı alınmadan işyeri açılması ve çalıştırılmasının mümkün olmadığı anlaşılmaktadır. Ancak 3572 sayılı Kanunun 2. maddesinde sayılan müesseseler bu düzenlemenin dışında tutulmuş olup, bu işyerlerinin açılması ve çalıştırılması ile ilgili olarak özel düzenlemeler mevcuttur. Avukatlık büroları, 3572 sayılı Kanunun 2. maddesinde sayılan işyerleri arasında sayılmamıştır. Buna göre, bu bürolar bakımından da işyeri açma ve çalışma ruhsatı alınması zorunluluğuna ilişkin düzenlemede kanuna aykırılık bulunmamaktadır. Diğer taraftan, işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi talebi üzerine, ilgili merciinin incelemesi Yönetmeliğin 4. maddesinde belirtilen hususlarla sınırlı olup, bu incelemenin avukatlık büroları için geçerli olacağı tartışmasızdır. Açıklanan nedenlerle, davalı idare itirazının kabulü ile Danıştay Sekizinci Dairesinin 19.09.2007 gün ve E:2007/2566 sayılı kararının kaldırılmasına 10.1.2008 günü oyçokluğu ile karar verildi." Bu yasal gelişmeler ışığında başka kurumlardan ruhsat alan iş nevilerine belediye olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı vermeli miyiz? Vermemeli miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.10.2008

İşçi kadrosunda olan personelin başka kuruma nakli

Bir belediyeden başka bir belediye kadrolu işçi nakli mümkün mü? Eğer nakil olursa hangi yol izlenilmeli?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.10.2008

İşyeri açma

Ganyan bayilerinin belediyeden ruhsat almaları gerekir mi ayrıca bu tür yerlerde açıkta bira verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.10.2008

Su aboneliği

Belediyemiz 1995 yılında kurulmuş bir belde belediyesidir. Beldemizde daha önceleri su abone kayıtlarını yapmamış vatandaşlarımız çoğunluktadır. Bu insanlar şimdi su abonesi alabilmek için belediyeye müracaat etmektedirler. Bende kendilerine yapı kullanma izin belgesi getirmelerini istiyorum. Böyle bir belgeleri olmadığı için kendilerine su abone kaydı yapılamamaktadır. Bu insanlara meclis kararı ile veya encümen kararına istinaden abone verme imkânımız olur mu? Olmazsa nasıl bir yol izleyebiliriz. Yapılar genellikle eski yapılardır.

  • Soru Cevaplandı
  • 21.10.2008

Özürlü kadroya memur personel ataması

Belediyemizin norm kadrosunda 87 adet memur kadrosu mevcut olup özürlü bulunmamaktadır. Özürlü kadroya memur personel atanabilmesi için yapılması gereken işlemlerin maddeler halinde tarafıma bildirilmesini saygılarımla arz ederim

  • Soru Cevaplandı
  • 20.10.2008

Asalet tasdiki ve zabıta memurunun tekniker kadrosuna atanması

Ben bir yıl önce belediyede açılmış olan zabıta memurluğuna atandım. Şimdi ise bir yılım dolduğundan dolayı, belediye başkanımızın da onayı ile asaleten atamam yapılacak. Yani asaletim tasdiklenecek. Bunun için yapılması gereken işlem sırası 657 sayılı Devlet Memurluğu Kanunda açıkça belirtiliyor. Ancak; bununla ilgili yapılması gereken işlem sırası ve eğer elinizde örnek form, belge, yazışma var ise, bu konuda bize yardımcı olmanızı istiyorum. Ayrıca, benim kadrom zabıta memuru, fakat ben inşaat teknikeriyim. Asalet tasdik işleminden sonra, tekniker olarak unvan değişikliği yapabilir miyim? Eğer yapabilirsem, işlem sırası nasıl olmalı ya da hangi kanun ve maddesine göre yapmalıyız? Unvan değişikliği için sınava tabi olacak mıyım? Olacaksam eğer bu sınavı kendi kurumumuz yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.10.2008

Görevden uzaklaştırılan memurun göreve dönmesi, zabıta memurluğuna atanma, görevi nedeniyle bir suçtan yargılanması halinde avukatlık ücreti

Belediyemizde 13,02,1989 yılında zabıta memuru olarak görev başladım.Bu görevimi 27,07,1998 tarihine kadar yürüttüm.Bu tarihte belediye başkanı tarafından boş durumda olan Başkatiplik görevine atandım.24,06,2008 tarihi itibarı ile bu görevimi sürdürmekte iken aynı zamanda görevlendirme ile yürütmekte olduğum evlendirme memurluğu görevinde bana gelen evrakların sahte olduğunu farkedemediğim için adli makamlarca resmi evrakta sahtecilik suçu ile 106 gün tutuklu kaldım.Mahkemem devam ederken mahkemece kefalet karşılığı serbest bırakıldım.Aynı zamanda belediye başkanı tarafından 657 sayılı Devlet memurları kanununun 140 ve 141. maddelerine göre görevden uzaklaştırıldığımı öğrendim.Belediye başkanım tarafından sözlü olarak görev başlamam söylendi.Bende normal mesaime devam ediyorum. soru 1- Sözlü olarak göreve başlatılmamda bir sakınca varmıdır. soru 2- Belediye başkanı ben seni Zabıta memurluğu görevinde çalıştırmak istiyorum.Hemen elbiselerini giy bu görevden başla demesi zabıta yönetmeliği ve 657 DMK nuna uygunmudur.Yaşım 43 olduğu için zabıta memurluğuna atanabilirmiyim.( ben istemiyorum ). soru 3 -Evlenme memurluğu görevi icram sırasında evlenen kişilerce kandırılmış olarak işlemiş olduğum suçtan dolayı belediyenin Avukatı benim davam ile ilgilenmedi.Ben kendim Avukat tutmuk zorunda kaldım.Bu konular hakkında beni acilen bilgilendirirseniz minnettar olurum.saygılarıla

  • Soru Cevaplandı
  • 20.10.2008

Vergi borcu sorgulaması

Maliye Bakanlığının 2 Sıra Nolu Tahsilat Genel Tebliği gereğince Belediyemizce 4734 sayılı Kanun kapsamındaki ödemeler sırasında, alacaklının vergi borcu sorgulanmaktadır. Vergi borcunun 1.000 YTL sını aşmaması halinde borcun bulunmadığı kabul edilmektedir. Yapılacak ödeme 1.000 YTL sını aşmıyorsa yine bu sorgulama yapılacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.10.2008

Kullanılmış lastik alımı, harcama pusulası ile ödeme, lojmandan belediye başkanının yararlanması

1- Belediyemiz kamyonları için 2. el lastik almak istiyoruz. Yeni lastiklerin 1 tanesinin fiyatı 800 YTL, 2. el lastiklerin 1 tanesinin fiyatı 300 YTL, lastikler 1 ay kadar zaman kullanılmış yeni gibi. Belediyemizin maddi sıkıntıları ve kar amaçlı olacağı düşünülerek tercih etmek istiyoruz. Ancak lastikleri satan kişi fatura kesemiyor. Biz bu lastikleri fatura yerine harcama pusulası ile alabilir miyiz? 2- Belediye başkanı belediye lojmanında kira vermeden oturabilir mi? Elektrik ve su giderlerini belediye karşılayabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.10.2008

Başkan yardımcısı kadrosuna atanma

22.07.1997 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi İSKİ Genel Müdürlüğünde göreve başladım. 2004 yılından itibaren Uşak Belediyesinde çalışmaktayım. 1992 yılı inşaat teknikerliği bölümü mezunuyum. 28.07.2007 tarihinde görevde yükselme yönetmeliği ve 1999 yılında görevde olan 2 yıllık yüksek okul mezunları fakülte mezunu olarak değerlendirilmesine dayanarak Belediye Başkan Yardımcısı kadrosuna atandım. 25.06.2008 tarihinde gerekçe gösterilmeden 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 76. maddesine istinaden 4/2. derece tekniker kadrosuna atandım. 28.07.2007 ile 25.06.2008 tarihleri arasında yürütmüş olduğum başkan yardımcılığı kadrosunu yasal olarak geri kazana bilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.10.2008

Arazi tazminatı

Belediyemizde Teknik Hizmetler Sınıfında Tekniker ve Teknisyen Kadrolarında çalışan memurlarımız, belediye mücavir alanları içerisinde, belediye hizmetlerinin yürütülmesi sırasında yapılan yol yapım ve bakım çalışmaları, su ve kanalizasyon arıza ve tamir işleri, şehir içi sulama suyu, inşaat işleri gibi işlerin bakımı kontrol, ölçme ve takip işleri arazi çalışması kapsamında değerlendirilir mi? Bu şekilde haftanın belli günlerinde ve belli saatlerinde yapılan bu çalışmalardan (kontrol, takip vb.) dolayı arazi tazminatı ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.10.2008

Vekalet ücreti, özel hizmet tazminatı

Ben 22/04/1994 tarihinde G.İ.H. sınıfında memur kadrosunda 10/2 derecede göreve başladım. 2 yıllık yüksekokul mezunuyum. 1994-1999 yılları arasında Yazı İşleri Müdürlüğünü vekaleten yürüttüm. 1999 -2004 yılları arası değişik birimlerde memur olarak görev yaptım. 2004 yılında tekrar boş bulunan 3 derecelik Yazı İşleri Müdürlüğüne vekâleten görevlendirildim. Şu anda 3/1 derecede bulunmaktayım. Bu duruma göre Yazı İşleri Müdürlüğü vekâlet ücretinden veya özel hizmet tazminatından faydalanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.10.2008