Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Okul kantinlerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi hakkında
MUSTAFA AYAN - SOMA
İYİ GÜNLER DİLERİZ 1- OKUL ARSALARININ İÇERİSİNDE BULUNAN, EĞİTİM VERİLEN BİNALARIN İÇERİSİNDE OLAN (YAPI KULLANMA BELGESİNDE (ÖRNEK 1700 M2 2 KATLI 18 DERSLİK OKUL VB. ) BU BİNANIN İÇİNDE BOŞ BİR ODAYA OKUL KANTİNİ AÇILARAK ÇALIŞTIRILMAKTADIR. YAPI KULLANMA BELGESİNDE BAĞIMSIZ BÖLÜM YOKTUR. OKUL BİNASINA VERİLEN YAPI KULLANMA BELGESİ BUNUN İÇİN YETERLİ OLURMU,OKUL BİNASI 2 KATLI OLDUĞU İÇİN İTFAİYE RAPORU GEREKLİ Mİ ? 2- YAPI KAYIT BELGESİ OKUL BİNASININ TOPLAM (M2) Sİ İÇİN ALINMIŞTIR. OKUL BİNASI DIŞINDA YAPI KAYIT BELGESİNDEN ÖNCE YAPILMIŞ ANCAK YAPI KAYIT BELGESİNDE AYRICA BELİRTİLMEYEN OKULUN ARSASI İÇİNE YAPILMIŞ (BİNADAN BAĞIMSIZ KANTİNE ) NASIL RUHSAT DÜZENLEYE BİLİRİZ. YAPI KAYIT BELGESİNDE BUNLAR AYRI OLARAK BELİRTİLMEMİŞTİR. OKUL BİNASINDAN AYRI OLDUĞU İÇİN İTFAİYE RAPORU ALINMALIMIDIR.?
- Soru Cevaplandı
- 06.10.2025
- SOMA
Kamu Zararlarında Tahakkuk İşlemleri Hakkında
Recep Bozduman - TURHAL
Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 7/A maddesine göre yapılacak işlemlerde, kamu zararına sebebiyet verilen toplam tutarın 1 den fazla personelle ilişkilendirilmesi durumunda tahakkuk işlemlerinin nasıl yapılması gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 06.10.2025
- TURHAL
Öngörülemeyen Giderler Ödeneği Hakkında
Recep Bozduman - TURHAL
5393 sayılı Belediye Kanununun 34 üncü maddesinin c fıkrasında bahsedilen 'Öngörülmeyen giderler ödeneğinin harcama yerlerini belirlemek' hükmüne istinaden yapılması gereken işlemler nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 06.10.2025
- TURHAL
Belediye Şirketi Sermaye Artırımının Muhasebe Kaydı Hakkında
MESUT YAHNİCİ - ZARA
Belediyemiz yüzde yüz ortağı bulunan şirketi sermaye artırımı yaparak belediyemizden bu sermaye tutarının ödenmesini talep etmektedir.Bu sermaye artırımı ve ödenmesi işi muhasebe kaydı nasıl yapılmalıdır.Saygılarımla.
- Soru Cevaplandı
- 06.10.2025
- ZARA
Belediye Meclis Üyeliği Seçilme Şartları Hakkında
MEHMET BURKAN - KOCAKÖY
OKULA DEVAM EDEN KİŞİ BELEDİYE MECLİS ÜYESİ OLABİLİRMİ
- Soru Cevaplandı
- 03.10.2025
- KOCAKÖY
696 KHK ile Taşerondan Geçen İşçilerin İzin Hakları Hakkında
HÜSEYİN MANAV - DADAY
696 khk ile 2018 yılında taşerondan kadroya geçen personelin izin hakları belediye şirketinde devam ediyor mu yoksa hakları yanıyor mu?
- Soru Cevaplandı
- 03.10.2025
- DADAY
Gerçek Kişiden Tüzel Kişiliğe Ruhsat Devri Hakkında
Mustafa Abanoz -
Belediyemizde kayıtlı işyeri açma ve çalışma ruhsatı bulunan ruhsatı gerçek kişi adına olan akaryakıt istasyonunun ruhsat sahibi şirket kurarak yeni tüzel kişilik adına ruhsat talebinde bulunmuştur söz konusu işyeri sahibinin yapmış olduğu değişiklik gerçek kişiden tüzel kişiliğe geçiş tür değişikliği sayılıp sayılmadığı bu değişikliklerde yeni bir ruhsat düzenlenip düzenlenmeyeceği hususunda
- Soru Cevaplandı
- 02.10.2025
Taksi Durakları İçin Belirlenen Yerin Tesliminin Hangi Usulle Yapılabileceği Hakkında
Türkan Göncü - SAFRANBOLU
Merhaba. İlçemizde daha önce belirlenen ve taksici esnafa gösterilen taksi durağı alanında bazı imar/düzenleme çalışmaları nedeniyle değişiklik yapılması zorunluluğu doğmuştur. Bu nedenle mevcut durağın bulunduğu yerden kaldırılması ve taksi esnafına yeni bir alan gösterilmesi gerekmektedir. Bu noktada tereddüt yaşadığımız hususlar şunlardır: Yeni belirlenecek taksi durağı alanının taksici esnafa verilmesi için ihale yoluna mı gidilmesi gerekir, yoksa belediye meclisi kararı ile doğrudan verilmesi mümkün müdür? Tahsis edilecek alan için kira alınmalı mıdır? Alınmalı ise bu bedel nasıl belirlenmelidir? Ayrıca taraflarca sözleşme imzalanmalı mıdır? Konu hakkında mevzuat çerçevesinde görüş ve değerlendirmenizi rica ederim. Saygılarımla.
- Soru Cevaplandı
- 02.10.2025
- SAFRANBOLU
Zabıta Müdürü Ataması Hakkında
Mehmet Türklü - TURHAL
Merhabalar hocam orta okul mezunu olarak 1987 yılında yardımcı hizmetler gurubunda bekçi olarak memuriyete başlayan 15.01.1995 tarihinde ünvan değişikliği yoluyla GİH sınıfında memur ünvanlı kadroya atanan ve 16.09.1997 tarihinde Ticaret Lisesinden Mezun olan ilgili 15.03.1998 tarihinde Şef olarak atanmış ve 23.06.2014 tarihinde iki yıllık pazarlama bölümünü bitirmiş ve 22.07.2014 tarihinde Zabıta Müdürü olarak atanmıştır. ilgilinin 657 sayılı yasanın 68. Maddesinin B bendi ve zabıta yönetmeliğine göre atamasında bir sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 01.10.2025
- TURHAL
Belediyeye Ait Ticaret Şirketinin Personel Maaşları Hakkında
KAAN YÜKSEL NEBİOĞLU - PAZAR
Merhabalar. Sermayesinin %100 ‘ü Belediyemize ait olan ticaret şirketinin personel maaşlarını ödeyebilmemiz için, şirketle belediye işçi hizmet alımı sözleşmesi yaparak, bu bedeli fatura kesmesi halinde Belediye olarak ödeme yapabilir miyiz ?
- Soru Cevaplandı
- 30.09.2025
- PAZAR
Kaçak Yapı Ruhsatlandırılması Hakkında
MEHMET ALİ ŞAHİN - TURHAL
Ruhsatsız kaçak yapı olduğu sonradan tespit edilen, tamamen bitmiş içerisinde ikamet edilen yapı mühürlenerek durdurulmuştur. İdari para cezası uygulanmış ruhsatlandırılması için süre verilmiştir. İlgili kişi tarafından ruhsat müracaatı yapılmıştır; Yapı tatil zaptında yapı inşaat alanının 200 m2den fazla olması durumunda (ör.220 m2) mevcut yapıya göre ruhsat düzenlenirken yapı denetim şartı aranmalı mıdır, yoksa fenni mesullerince TBDY 2018' e göre uygunluk raporu düzenlenmesi durumunda yapı denetime tabi olmadan mevcut binaya göre ruhsat düzenlenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 30.09.2025
- TURHAL
Memurların Tedavi ve Yol Giderlerlerinden Yararlanması Hakkında
Cüneyt KORKMAZ - PAZAR
Belediyemizde görevli memur personelin çocuğunun tedavisi nedeniyle her hafta sevk alarak şehir dışına çıkması gerekmektedir bahsi geçen bu personel için belediyemizce yolluk ödemesi yapabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 29.09.2025
- PAZAR