İtfaiye Müdürüne Maktu Mesai Ücreti Ödenebileceği Hakkında

EMİRDAĞ Belediyesi - EMİRDAĞ

Maktu fazla çalışma ücreti Ödenmesi. Emirdağ Belediye Başkanlığı bünyesinde İtfaiye Müdürü olarak itfaiye teşkilatında görev yapmaktayım. Belediye Başkanlığı oluru ile 22.08.2022 tarihi ile 15.12.2023 tarihleri arasında İtfaiye Müdürü olarak atanıp görev yaptım. Gerek 2022 yılı gerekse 2024 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli K cetveli çerçevesinde maktu fazla çalışma ücreti ödenmesi gerekmesine rağmen tarafıma itfaiye maktu fazla çalışma ücreti ödenmemiştir. Bilindiği üzere, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun hükmü ile, “İtfaiye” başlıklı 52’nci maddesinin ikinci fıkrasında, “İtfaiye hizmetleri kesintisiz olarak yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde düzenlenir. Belediye itfaiye teşkilâtında fiilen çalışanlara fazla mesai ücreti olarak yılı bütçe kanununda belirlenen üst sınırı aşmamak kaydıyla belediye meclisi kararı ile tespit edilen maktu tutar ödenir.” hükmü yer almaktadır. 2022 ve 2023 yılları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli K Cetvelinin fazla çalışma ile ilgili III üncü Bölümünün “(B) Aylık Maktu Fazla Çalışma Ücreti” başlıklı ikinci fıkrasının birinci bendinde, ''Belediyeler ile bunlara bağlı müstakil bütçeli kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarda (iktisadi işletmeler hariç), görevlerinin niteliği gereği 657 sayılı Kanunda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın zabıta ve itfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personele (destek hizmeti yürüten personel hariç), belediye meclisi kararı ile tespit edilen tutar, fazla çalışma ücreti olarak maktu en ödenir...'' hükmüne yer verilmiştir. Diğer taraftan, 11/4/2007 tarihli ve 26490 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan hükmüne, 21/10/2006 tarihli ve 26326 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin; "Çalışma düzeni" başlıklı 7’nci maddesinde "(1) İtfaiye hizmetleri resmî tatil günleri de dâhil olmak üzere, 24 saat esasına göre yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde 24 saat iş 48 saat istirahat şeklindedir. Ancak zorunlu hallerde çalışma şekli belediye tarafından belirlenebilir. Fazla çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393 sayılı Kanunda yer alan hükümler uygulanır. Belediye itfaiye teşkilatı personel kadro ve unvanları, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre itfaiye personeli; itfaiye daire başkanı, itfaiye müdürü, itfaiye şube müdürü, itfaiye amiri, itfaiye çavuşu ve itfaiye eri kadroları ile diğer kadrolardan oluşur.” hükmüne, "Diğer personel" başlıklı 14 üncü maddesinde "(1) İtfaiye hizmetlerinin yürütülmesinde, rızaları alınmak ve temel itfaiye eğitimi verilmek şartıyla 8 inci maddede sayılanlar dışında diğer personel itfaiye teşkilatında görevlendirilebilir. İtfaiye Müdürü olarak yürütmüş olduğum hizmetler itfaiye personeli tarafından yürütülen görevin niteliği gereği günün 24 saati aksatılmadan sürdürülmesi gereken hizmetler olduğu dikkate alındığında; Belediyeniz bünyesinde itfaiye teşkilatında İtfaiye Müdürü olarak görev yapan personele mezkûr Kanun çerçevesinde maktu fazla çalışma ücretinin hangi hallerde ödenip ödenmeyeceğinin (yıllık izin, görevlendirme, idari izin veya sağlık için alınan raporlarda ve hastaneye muayene için gidildi durumlarda) maktu fazla mesai verilip verilemeyeceğinin cevaplanması talep ediyorum. Süleyman GÜNEŞ 05322359598 suggunes@hotmail.com

  • Soru Cevaplandı
  • 2024-10-04
  • EMİRDAĞ

İşçilikte geçen hizmet süresinin kıdem tazminatı ve izin hakkı.

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz, Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde 25771579968 T.C. Kimlik Numaralı 83258088 Emekli Sicil Numaralı ile Meslek Lisesi mezunlu 10/2 Derece Kademeli TEKNİKSİYEN kadrosunda çalışan Zübeyde SARIKAVAK’ım. 05.07.2017 tarihinde %100 Belediye Başkanlığınız hisseli KALE TABEA ÇEVRE TEMİZLİK ORGANİZASYON ENERJİ SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ bünyesinde 2023201700553 sicil numarası ile 9112.11 Sigorta Meslek Kodlu Büro işçisi olarak çalışmaya başladım. Şirketimiz Yönetim Kurulu Kararına bağlı İlgi Görevlendirme yazısı ile Belediyemiz Şirketinize bağlı Öğrenci Misafirhanesinde Tam Yetkili Sorumlu Müdür olarak çalışmaya başladım. Yine Şirketimiz Yönetim Kurulunca alınan karar gereği görevlendirme tekrar perçinleşerek devam etmiştir. 31.12.2019 Tarih ve 2019/08 Sayılı Yönetim Kurulu Kararında ise şirketimizin TAHSİLDAR Kadrosuna atama yapılarak aynı zamanda tarafıma Mali Sorumlulukta yüklenmiştir. 09.09.2022 Tarih ve Evrak Kayıt 54 Numaralı dilekçem ile 09.09.2022 Tarihinden itibaren ile yine Belediye Başkanlığınız bünyesinde Teknisyen Kadrosunda çalışmak amacı ile çalıştığım sürelerdeki mali, sosyal haklarım başta olmak üzere kazanılmış tüm sosyal hak ve menfaatlerim saklı kalmak şartı ile İşçi Statüsünden İSTİFA ederek 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 4. Maddesi B Fıkrası hükmü uyarınca SÖZLEŞMELİ MEMUR olarak 15.09.2022 tarihinden itibaren Belediyeniz bünyesinde çalışmaya başladım. 26 Ocak 2023 Tarih ve 32085 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren DEVLET MEMURLARI KANUNU VE BAZI KANUNLAR İLE 663 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN’un 3. Maddesinde 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa eklenen Geçici Madde 48 – de a-“656 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin mülga 16 ncı maddesinin yedinci fıkrası, uyarınca 15.03.2023 tarihinden itibaren belediyeniz bünyesinde MEMUR Kadrosunda TEKNİSYEN olarak çalışmaya başladım. Bu doğrultuda yukarıda arz ettiğim konular çerçevesince 1) İşçilikte geçen sürelere bağlı olarak kıdem tazminatı ve kullanmadığım izin sürelerine ilişkin tahakkuk eden ücreti alabilirmiyim.? 2) Teknisyen sıfatı ile memuriyete başlamamdan dolayı normal mesai saatleri dışında Belediye Başkanlığımıza bağlı Öğrenci Misafirhanelerinde tam sorumlu ve yetkili Müdür olarak atanmam dolayısı ile ilgi çalışmamdan dolayı Fazla Mesai Ücreti ve/veya Mali Sorumluluk Zammı alabilirmiyim. ? Saygılarımla Arz Ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2023-12-14

İtfaiyede görevlendirilen kadrolu işçilere maktu mesai ücreti ödenmesi.

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde kadrolu işçi olarak çalışan personelimiz var ama başkanın görevlendirilmesiyle itfaiyede çalışmaktalar. Bu işçilerin fazla maktu mesai ücreti alabilmeleri için nasıl bir meclis kararı almalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 2023-09-07

Zabıta Personellerine Ödenecek Maktu Fazla Çalışma Ücreti

Kontder Kullanıcısı -

Zabıta personelinin almış olduğu maktu fazla çalışma ücretlerinden, izinde olan personelin maktu fazla çalışma ücretinde kesinti yapılabilirmi? yapılabilirse kesinti miktarı nasıl hesaplanarak yapılır. Örneğin 10 gün izine çıkan zabıta memurunun kesintisi ne şekilde hesaplanır. Bilgi verirseniz sevinirim. Selamlar

  • Soru Cevaplandı
  • 2023-09-04

Programcı kadrosunda bulunan personel arazi tazminatı alabilir mi?

Kontder Kullanıcısı -

Belediyede programcı kadrosundayım. Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşmenin; (II) sayılı Cetvelin “(E) Teknik Hizmetler” bölümünün…. Bunlara anılan Bakanlar Kurulu Kararının diğer bölümlerinde belirlenmiş olan zam ve tazminatlar ödenmez, hükmünden amaç 17/4/2006 tarihli ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararın (E) Teknik hizmetler bölümünün dışındaki bölümleri kapsadığından; " (E) Teknik Hizmetler" bölümünün 6. maddesi kapsamında ödenen arazi ücreti almak istiyorum. Ancak programcı kadrosu teknik hizmetler sınıfında olmasına rağmen kurumum “görev yapmakta olduğunuz unvan bu koşulları sağlayamadığından arazi tazminatı ödemesi almanız mümkün bulunmamaktadır.” Şeklinde cevap veriyor. Bu husus doğru mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2023-08-29

İtfaiye erinin fazla mesaiye katılmak istememesi

Kontder Kullanıcısı -

Ben askeri personeldim, dikey geçişle belediyede memur olarak göreve başladım ve itfaiye eri olarak görevlendirildim. Ben kendi isteğimle mesaiye kalmak istemiyorum, yani ayda 8 gün mesai yapıyorum. Bana verilen aylık mesai parası 210 ile 250 TL arası, ben bunu almak istemiyorum. Hafta sonları ailemle vakit geçirmek istiyorum. Böyle bir hakkım var mı veya kanunda böyle bir hakkımız var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-07-04

İtfaiye personeline fazla mesai ücreti verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Mezarlıklar Müdürü kadrosunda iken, İtfaiye Daire Başkanlığına İtfaiye Şube Müdürü olarak görevlendirildim. Tarafıma fazla mesai ücreti ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-06-13

İtfaiye Maktu Fazla Çalışma Ücreti

Kontder Kullanıcısı -

V.H.K.İ kadrosunda itfaiyede İtfaiye Amir V. olarak görev yapmaktayım. Maktu mesai ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-05-05

İtfaiye erinin fazla mesaisi

Kontder Kullanıcısı -

657 sayılı Kanuna tabi İtfaiye Eri olarak görev yapıyorum. 24 saat iş, 24 saat istirahat şeklinde çalışmakta olup, maktu mesai alıyorum. Bu çalışma şartları ne derece kanuna uygundur? 15 gün x 24 saat bir ayda toplam 360 saat görev yapmaktayım. Resmi bayram ve izinlerime karşılık herhangi bir izin ya da ek ödeme almıyorum?

  • Soru Cevaplandı
  • 2017-01-10

Maktu fazla çalışma ücreti ödemesi

Kontder Kullanıcısı -

Babamın hastalığı sebebi ile 3 ay refakat izni için rapor aldım. Raporda ‘sosyal haklar kesilmez’ ibaresi olmasına rağmen, benim 2 ay maktu fazla çalışma ücreti kesildi. Bununla ilgili tarafıma bilgi verebilir misiniz maktu fazla çalıma kesilir mi kesilmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-05-14

Hukuk uyuşmazlık komisyonlarında görevlendirilen personele ücret ödenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Hukuk uyuşmazlıklarında bu uyuşmazlıkların çözümlenmesi amacıyla belediye bünyesinde beledi- yeyi temsilen oluşturulan "arabuluculuk komisyonlarında" görevlendirilen personele herhangi bir üc- ret ödenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2019-12-27

Daimi işçinin Belediye zabıtası olarak görevlendirilmesi, maktu fazla çalışma ve giyim yardımından yararlandırılması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyede Zabıta personelinin yetersiz olmasından dolayı daimi işçi zabıta olarak görevlendirile-bilir mi görevlendirilebilir ise fazla mesai ve giyim yardımından faydalanabilir mi? Daimi işçi sendika ile yapılan sözleşme ile fazla mesai ücreti alabilir mi.

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-03-04