SORU

EMİRDAĞ Belediyesi - EMİRDAĞ

Maktu fazla çalışma ücreti Ödenmesi. Emirdağ Belediye Başkanlığı bünyesinde İtfaiye Müdürü olarak itfaiye teşkilatında görev yapmaktayım. Belediye Başkanlığı oluru ile 22.08.2022 tarihi ile 15.12.2023 tarihleri arasında İtfaiye Müdürü olarak atanıp görev yaptım. Gerek 2022 yılı gerekse 2024 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli K cetveli çerçevesinde maktu fazla çalışma ücreti ödenmesi gerekmesine rağmen tarafıma itfaiye maktu fazla çalışma ücreti ödenmemiştir. Bilindiği üzere, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun hükmü ile, “İtfaiye” başlıklı 52’nci maddesinin ikinci fıkrasında, “İtfaiye hizmetleri kesintisiz olarak yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde düzenlenir. Belediye itfaiye teşkilâtında fiilen çalışanlara fazla mesai ücreti olarak yılı bütçe kanununda belirlenen üst sınırı aşmamak kaydıyla belediye meclisi kararı ile tespit edilen maktu tutar ödenir.” hükmü yer almaktadır. 2022 ve 2023 yılları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa ekli K Cetvelinin fazla çalışma ile ilgili III üncü Bölümünün “(B) Aylık Maktu Fazla Çalışma Ücreti” başlıklı ikinci fıkrasının birinci bendinde, ''Belediyeler ile bunlara bağlı müstakil bütçeli kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarda (iktisadi işletmeler hariç), görevlerinin niteliği gereği 657 sayılı Kanunda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın zabıta ve itfaiye hizmetlerinde fiilen çalışan personele (destek hizmeti yürüten personel hariç), belediye meclisi kararı ile tespit edilen tutar, fazla çalışma ücreti olarak maktu en ödenir...'' hükmüne yer verilmiştir. Diğer taraftan, 11/4/2007 tarihli ve 26490 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan hükmüne, 21/10/2006 tarihli ve 26326 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin; "Çalışma düzeni" başlıklı 7’nci maddesinde "(1) İtfaiye hizmetleri resmî tatil günleri de dâhil olmak üzere, 24 saat esasına göre yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan yürütülmesini sağlayacak şekilde 24 saat iş 48 saat istirahat şeklindedir. Ancak zorunlu hallerde çalışma şekli belediye tarafından belirlenebilir. Fazla çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393 sayılı Kanunda yer alan hükümler uygulanır. Belediye itfaiye teşkilatı personel kadro ve unvanları, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre itfaiye personeli; itfaiye daire başkanı, itfaiye müdürü, itfaiye şube müdürü, itfaiye amiri, itfaiye çavuşu ve itfaiye eri kadroları ile diğer kadrolardan oluşur.” hükmüne, "Diğer personel" başlıklı 14 üncü maddesinde "(1) İtfaiye hizmetlerinin yürütülmesinde, rızaları alınmak ve temel itfaiye eğitimi verilmek şartıyla 8 inci maddede sayılanlar dışında diğer personel itfaiye teşkilatında görevlendirilebilir. İtfaiye Müdürü olarak yürütmüş olduğum hizmetler itfaiye personeli tarafından yürütülen görevin niteliği gereği günün 24 saati aksatılmadan sürdürülmesi gereken hizmetler olduğu dikkate alındığında; Belediyeniz bünyesinde itfaiye teşkilatında İtfaiye Müdürü olarak görev yapan personele mezkûr Kanun çerçevesinde maktu fazla çalışma ücretinin hangi hallerde ödenip ödenmeyeceğinin (yıllık izin, görevlendirme, idari izin veya sağlık için alınan raporlarda ve hastaneye muayene için gidildi durumlarda) maktu fazla mesai verilip verilemeyeceğinin cevaplanması talep ediyorum. Süleyman GÜNEŞ 05322359598 suggunes@hotmail.com

CEVAP

Kontder Yönetici