Toplu iş sözleşmesi kapsamında maaş zammı.

Kontder Kullanıcısı -

Türkiye Yol-İş Sendikası ile il özel idare şirketleri adına TÜHİS arasında imzalanan 2.dönem grup toplu iş sözleşmesi ile 07.11.2023 tarihinde il özel idaresinde işe alındık. Maaşlarımıza çok düşük oranlarda zam yapıldı ve kadrolu mühendisler ile sendikaya bağlı şirket üzerinden alınan mühendislerin maaşları arasında 2 maaş fark var ve bu makas sürekli artış gösteriyor. İdareyle yaptığımız görüşmede zam talebinde bulunduk fakat idare toplu iş sözleşmesi olduğundan dolayı ekstra bir zam yapılamayacağını belirtti. Bağlı olduğumuz iş sözleşmesinin dışında idarenin bizlere zam yapma yetkisi var mı yada valilik makamının bu konuda bir yaptırımı olabilir mi maaşlarımıza zam yapılmasının kanuni bir dayanağı var mıdır ?

  • Soru Cevaplandı
  • 2024-07-18

Akaryakıt istasyonunda oto alım satımı yapılabilir mi?

Kontder Kullanıcısı -

akaryakıt istasyonunda oto alım satımı yapılabilirmi yapılırsa istenilen evraklar nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2023-06-05

Tarımsal ve Kalkınma Kooperatiflerinin, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme projelerinin makine ve ekipman parkı.

Kontder Kullanıcısı -

Tarımsal ve Kalkınma Kooperatifleri TKKD ( Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme ) projeleri için üyelerinin yararlanacağı makine ve ekipman parkı için iş yeri açma ve çalışma ruhsatı gerekiyormu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2023-02-23

Köy adına alına tarımsal makinenin köy tüzel kişiliğine teslimi

Kontder Kullanıcısı -

Merkez ilçe .... köyüne selektör makinesi alınması ile ilgili meclis kararı alınmasına rağmen; İdare selektör makinesinin kurumda kalmasını istemektedir, tekrar meclis kararı alınması gerekir mi veya nasıl bir yol izlenebilir? Hukuki bir dayanak var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-06-28

Sözleşmeli personelin şube müdürlüğüne vekaleten atanması

Kontder Kullanıcısı -

İl Özel İdaresinde 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesinin üçüncü fıkrası gereğince tam za-manlı sözleşmeli ziraat mühendisi olarak çalışmaktayım. Kanunen sözleşmeli personelin il özel İdare-lerinde vekaleten herhangi bir şube müdürlüğü görevine atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-02-02

375 sayılı KHK’nın ek 18 nci maddesi uygulaması

Kontder Kullanıcısı -

2013 Ağustos ayından itibaren Artvin il özel idaresi genel sekreter yardımcısı kadrosunda görev yapmakta iken; 02.10.2019 tarihinde hiç bir hukuki gerekçe yokken alınarak bir alt görev olan müdür kadrosuna atandım ve halen bu kadrodan maaş almaktayım. Görevden alındığım genel sekreter yardımcısı kadrosundan 02.10.2019 tarihi itibari ile 24 ay (375 sayılı KHK’nın ek 18 nci madde gereği) maaş almam gerektiğini düşünmekteyim. Mevzu ile ilgili açık-lamada bulunursanız müteşekkir olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-09-22

Vekâlet ücreti

Kontder Kullanıcısı -

Vekâlet ücreti ) İlçe özel idare müdürlüğüne vekâleten bakmaktayım. Asıl kadrom veri hazırlama ve kontrol işlet-meni, 4 yıllık iktisat mezunu ve işletme yüksek lisans mezunuyum. Mezuniyetten sonra 1200 gün özel sektörde, 2550 günde kamuda hizmet sürem bulunmaktadır. Ayrıca daha önce belediyede 3 yıla yakın muhasebeci kadrosunda görevlendirme ile çalıştım. Bu durumda şuanda vekâleten baktığım İlçe Özel İdare Müdürlüğü için vekâlet ücreti alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-08-13

İl genel meclisin feshedilmesi

Kontder Kullanıcısı -

İl genel meclisin feshedilmesi durumunda, kanun gereği yeni meclis seçilinceye kadar meclisin görevini il encümeninin atanmış üyelerince yerine getirilir denilmektedir. Ancak, meclis görevini yürütecek il encümeninin toplantıları nasıl yapacağı noktasında herhangi bir açıklama veya izahat verilmemiştir: 1- Danıştay tarafından feshedilen meclisin yerine görev yapacak il encümeninin atanmış üyeleri kendi arasında mecliste olduğu gibi başkanlık divanı (birinci başkan vekili, ikinci başkan vekili, kâtip üyeler vs.) belirleyecek mi yoksa toplantılar il encümenin de olduğu gibi valinin başkanlığında mı yapılacak? 2- Özel kanunları gereğince, il genel meclisince üye verilen Vilayetler Hizmet Birliği Başkanlığı, Organize Sanayi Bölgeleri, İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, Köylere Hizmet Götürme Birlikleri, Çevre Hizmetleri Birliklerine il encümeninin atanmış üyeleri arasında herhangi bir üye verme söz konusu olacak mı? 3- Meclis, her ayın ilk haftası olan 5 iş gününde toplanır ve gündemleri görüşürdü, il encümeni nasıl yapacak aynısı mı? Şayet yeni meclis seçimi, özel idare bütçelerinin görüşülerek karara bağlandığı Ka-sım ayına kadar yapılmazsa, meclisin normalde o ayda 20 gün boyunca üzerinde görüşme yaptığı bütçe görüşmelerini il encümeni aynısını mı yapacak yoksa kendisinin belirleyeceği veya görüşmelerin biteceği güne kadar mı yapacak? 4- Meclisçe kurulan ve kanunen kurulması zorunlu olan komisyonlar yeniden kurulacak mı? İl Genel Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 20. maddesinin ilgili parafında; "bütçe ve imara ilişkin konular hakkında meclis tarafından karar alınmadan önce ilgili komisyonlarda görüşülmesi zorunludur." denilmektedir. Bu hüküm il encümenince uygulanacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-08-10

Hakediş ödemelerinde öncelik

Kontder Kullanıcısı -

İdaremiz olarak şoförlü araç kiralaması ihalesi yaptık ve halen iş devam etmektedir ancak yüklenicinin SGK ve vergi dairesine borçları var ve bizden alacağı hakediş tutarı SGK, vergi borcu ve çalıştırmış olduğu şoförlerin alacaklarına yetmemektedir, yapacağım ödemede hangisine öncelik vermeliyim. Sosyal güvenlik kurumu, vergi dairesi ödemesi mi yoksa işçilerin alacakları mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-08-02

Unvan Değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Unvan değişikliği sınavında unvan belirtiliyor mu? Örnek olarak (3 teknik personel alınacaksa tek- nik personelin 1 elektrik teknikeri, 2 makina teknikeri diye belirtiyor mu? ) Yoksa sadece 3 teknik per- sonel alınacaktır şeklinde mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-01-27

Emlak Vergisinden Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına Katkı Payı

Kontder Kullanıcısı -

2863 sayılı Kanunun 12. maddesi "... (Eklenmiş Fıkra RGT: 27.07.2004 RG NO: 25535 Kanun No: 5226/6) Belediyelerin görev alanlarında kalan kültür varlıklarının korunması ve değerlendirilmesi amacıyla kullanılmak üzere 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 8 inci ve 18 inci maddeleri uyarınca mükellef hakkında tahakkuk eden emlak vergisinin %10 u nispetinde "Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına Katkı Payı" tahakkuk ettirilir ve ilgili belediyesince emlak vergisi ile birlikte tahsil edilir. Tahsil edilen miktar, il özel idaresi tarafından açılacak özel hesapta toplanır. Bu miktar; belediyelerce kültür varlıklarının korunması ve değerlendirilmesi amacıyla hazırlanan projeler kapsamında kamulaştırma, projelendirme, planlama ve uygulama konularında kullanılmak üzere il sınırları içindeki belediyelere vali tarafından aktarılır ve bu pay valinin denetiminde kullanılır.” hükmüne istinaden Kültür varlıkları katkı payı 5226 sayılı Kanunun yayımı tarihi itibari ile İl Özel İdarelerince 6360 sayılı Kanun gereğince de Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarınca tahsil ve takibi yapılmaya devam etmektedir. Belediyelerce 5226 sayılı Kanunun yürürlük tarihinden öncesi dönemler için beyanda bulunmayan mükelleflerin, kanunun yürürlük tarihinden sonra beyanda bulundukları, bu nedenle beyan edilen dönemlerin kanunun yürürlük tarihinden öncesi dönemleri kapsadığından o tarihteki geçerli olan kanunun hükümleri çerçevesinde değerlendirilerek “Kültür Varlıları Katkı Payı” tahakkuk ve tahsilatının yapılmadığı beyan edilmektedir. Örneğin; Kültür varlıkları katkı paylarının takipleri için her yıl belediyelere ait kesin hesaplar üzerinden kontrol yapıldığında farklılar oluştuğu tespit edilmektedir. Kesin hesabında tahsil edilen toplam (Arsa, Arazi, Bina) Emlak Vergisi tutarı 1.000.000,00 TL iken Başkanlığımız hesabına yatan %10 tutar ise 90.000,00 TL’dir, aradaki 10.000,00 TL’lik eksik yatan miktar ilgili belediyesinden tahsil için talepte bulunulduğunda tahsil edilen 100.000,00 TL’lik Emlak Vergisi tutarının 5226 sayılı Kanunun yürürlük tarihinden önceki dönemlere ait tahsilâtlar olduğu bu nedenle beyan edilen dönemdeki yasalar çerçevesinde tahsilât yapıldığından 10.000,00 TL’ farkın bundan kaynaklandığı belirtilmektedir. 5226 sayılı Kanunun yürürlük tarihinden sonra beyan edilen 2005 öncesi dönemlere ait tahsil edilen emlak vergisinin %10 oranında katkı paylarının belediyelerce tahsil edilip edilemeyeceğinin, tahsil edilmeyecek ise 2005 öncesi yürürlükte olan 1319 sayılı Kanunun mükerrer madde 38'e göre; "... belediyeler tarafından tahsil edilen emlak vergisinin %15'i il özel idareler payı olarak ayrılır. ..." hükmüne göre; 2005 öncesi tahsil edilen emlak vergisinin %15 oranında payının mı Başkanlığımız hesabına yatırılacağı konusunda görüşünüze, ihtiyaç duyulmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-06-07

Şefin müdürlüğe atanması

Kontder Kullanıcısı -

5 inci derecedeki Şef kadro/unvanında bulunan memur 1. derecedeki birim müdürlüğüne, görev-de yükselme sınavına girerek kazanması durumunda atanabilir mi? Yoksa 2. derecelerdeki müdürlük kadrosuna mı atanabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-02-16