İşçi personelin aile yardımı

Belediyemizde çalışan 6 adet geçici işçi 2007 yılında sürekli işçi kadrosuna geçerek sürekli işçi olmuştur.Eşi sigortasız ve yevmiyeli bir işte çalışan eşe aile yardımı ödeneği ödenirmi?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.08.2011

657 sayılı Kanun çerçevesinde belediyede GİH sınıfına tabi zabıta memuru olarak görev yapm

657 sayılı Kanun çerçevesinde belediyede GİH sınıfına tabi zabıta memuru olarak görev yapmaktayım. 2 adet TH sınıfına ait 2 yıllık ön lisans diplomam mevcuttur. Kendi kurumumda GİH sınıfından TH sınıfına geçmem için yapılması gereken nedir? Başka bir kuruma nakil için başvuruda bulunursam mevcut boş olan TH sınıfındaki kadrolara geçişim mümkün müdür? Mümkünse şartları nedir. Bu yazdıklarım için görevde yükselme sınavı ve unvan değişikliği sınavına gerek var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.08.2011

Ekmek fırınlarının devrinde ayrık nizam şartının aranması

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin Yönetmeliğin 5. maddesinin (l) bendinde bulunan ekmek fırınları ile ilgili 29.06.2010 tarihinde yapılan değişikliğe göre bu tarihten sonra yapılacak devir işlemlerinde (m) bendindeki ayrık nizamda müstakil bina şartı aranmalı mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.08.2011

Kamuya ait inşaatlardan teknik eleman ücreti alınabilir mi

2464 sayılı Belediye Gelireri Kanununda inşaat giderleri genel ve katma bütçeler ile il özel idareleri ve belediye bütçelerinden karşılanan her türlü binaların bina inşaat harcından müstesna olduğu beliritlmektedir. Konu binalarla ilgili teknik eleman ücreti vs. alınabilirmi

  • Soru Cevaplandı
  • 12.08.2011

Nüfusu 10.000’nin altındaki belediyelerde denetim komisyonunun kurulması

5393 sayılı Belediye Kanunun 25. maddesinde açıklandığı üzere nüfusu 10.000'nin altındaki belediyelerde tahsilât denetlemesi için bir komisyon kurulacak ibaresini göremedim. Belediyemizin nüfusu 1495 olup, bizler tahsilât denetlemesini nasıl yapacağız. Bu konuda beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.08.2011

Esaslı tamir ve tadilat yapılan akaryakıt ve LPG ikmal istasyonuna işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesi

İlimizde bulunan bir akaryakıt istasyonunun ruhsatında "akaryakıt satışı ve LPG ikmal istasyonu" ibaresi bulunmaktadır. Tarafımıza EPDK tarafından söz konusu istasyonun LPG satışı için gerekli evraklarında eksiklikleri bulunduğundan ötürü işyeri ruhsatlarının iptal edilmesi istenmesi üzerine, başkanlık oluru ile bahse konu ruhsat tarafımızdan iptal edilmiştir. Ancak bu kez de söz konusu akaryakıt istasyonunun bayilik lisansı EPDK tarafından iptal edilme aşamasına gelmiştir. Ancak tüm bu gelişmeler sürerken adı geçen istasyonda büyük çaplı bir tadilat işlemi de başlamış bulunmaktadır. Bu tadilat neticesinde tüm yeraltı ve yerüstü akaryakıt depoları, akaryakıt ve LPG pompaları ve dispenserlerin yerleri ile müşteriler için yapılmış olan WC ve marketin dahi yeri değişmektedir. Bu durum karşısında bizim mevcut ruhsat üzerinden sadece "LPG ikmal istasyonu" ibaresini çıkartarak "Akaryakıt satış istasyonu" olarak yeni ruhsat düzenlememiz mi gerekir, yoksa mevcut tadilat işleri bittikten sonra yeniden ve sıfırdan bu işyerine ruhsat düzenlememiz mi gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.08.2011

İşyeri açma ruhsatı

Bazı belediyelerde özellikle sıhhi işyerleri için, fenni rapor belgesi istenmektedirler, bu belge nedir? Kim tarafından hazırlanır? Sıhhi işyerleri için işyeri açılışında yapı kullanma izni istenmesi zorunlu mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.08.2011

Kademe ilerlemesi

4 yıllık üniversite mezunu olarak 17.08.2009 tarihinde Sahilkent Belediyesine memur olarak atan-dım. 1 sene sonra asaletim tasdik oldu. Liseyi 4 yıl olarak okudum. 657 sayılı Kanunun 36. maddesi ge-reğince ''Ortaokul ve dengi, lise ve dengi okulların, normal öğrenim süresinden fazla olması halinde, uygulanır.'' kademe ilerlemesi alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.08.2011

Meskun mahalde hayvan beslemek

Meskûn mahal içerisinde müstakil bir evin bahçesinde küçük kulübeler içerisinde çeşitli sayıda hayvan beslenmektedir. Örneğin, köpek, kedi, timsah, yılan, horoz, v.b hayvan türleri beslenmektedir. Bu durumda zabıta olarak 1608 sayılı Kanun gereği 154. TL, para cezasının yanında hayvanların tahliyesi için nasıl bir yol izleyebiliriz, detaylı bir şekilde konu hakkında bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.08.2011

Emlak Vergisi muafiyeti

Turizm işletmelerinde emlak vergisi muafiyeti; yatırım belgesinin alındığı tarih mi? Turizm İşletme Belgesi mi? Yapı izninin alındığı tarih mi, ne zaman başlar?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.08.2011

Harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlileri

5018 sayılı Kanunun 11. maddesi üst yönetici ve yetkilerini, 31. maddesi harcama amirleri ve yetkilerini, 32. madde harcama talimatı ve sorumluluklarını, 33. madde giderlerin gerçekleştirilmesi ile ilgili gerçekleştirme görevlilerini, 61. madde de muhasebe hizmetleri ve muhasebe yetkilerinin görev ve yetkileri tanımlanmaktadır. Belediyemizde bir adet avukat vardır. Hukuk müdürlüğüne de vekâleten bakmaktadır. Bu kişi konum olarak direk belediye başkanına bağlıdır. Kendisine vermiş olduğu vekâletle belediyemizin bütün davalarına girmektedir. Bilindiği üzere davalar Belediye Müdürlüklerine değil Belediye Başkanlığı adına açılmaktadır. Bu nedenle de Mahkeme harç ve giderleri ödeneği bu müdürlüğün bütçesine konmuştur. Belediyemiz leh ve aleyhine açılan davalardan sonuçlarını raporlayıp ekleri ile birlikte ödenmek üzere belediye encümenine sunan da kendisidir. Ancak ödeme aşamasında ödeme emrine ne harcama amiri nede gerçekleştirme görevlisi olarak imza atmamaktadır. 5018 sayılı Kanunu incelediğimizde, girmiş olduğu davaların takibini kendi yaptığı ve ödeme aşamasına getirdiği için gerçekleştirme görevlisi olarak imza atması gerektiği kanaatindeyim. Örneğin Bir Kamulaştırma bedel tespiti davası vardır. Dava kendisi tarafından açılmıştır, Davanın takibi 2 yıl boyunca kendisi tarafından takip edilmiştir. Arsa m2 fiyatı davaya giren bilirkişiler tarafından tespit edilmiştir. Mahkeme davayı sonuca bağlamış kendisine bile avukatlık vekâlet ücreti tespit etmiştir. Mahkeme kararını, ödenmek üzere ekleri ile birlikte raporlayarak belediye encümenine getirmiştir. Burada kamulaştırma bedelinin ödenmesinde harcama yetkilisi İmar Müdürü, davayı takip ederek ödeme aşamasına getirdiği için de kendisinin (avukatın) gerçekleştirme görevlisi olacağı kanaatindeyim. Belediye avukatının belediyemiz leh ve aleyhine girdiği davalarda hiç bir kanuni bir sorumluluğu yok mudur da ödeme emrine harcama amiri veya gerçekleştirme görevlisi olarak imza atmamaktadır? Eğer sorumluluğu yoksa; Belediye İle ilgili davalarda Sayıştay Başkanlığına kim hesap verecek, belediye davalarında karşı tarafla anlaşarak rant sağlarsa ne olacak, temyize gönderilecek belgeler zamanında gönderilmezse sorumlusu kim olacak, sonuçlanan davaların ödenmesi geciktirilirse oluşacak giderler kime zimmet yazılacaktır? Sonuç olarak belediye avukatımızın girmiş olduğu davalar da harcama amiri veya gerçekleştirme görevlisi olarak konumunun belirlenmesine yardımcı olmanız hususunda gereğini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.08.2011

Unvan değişikliğinden önce intibak

657 sayılı Kanuna tabi memurum. 4-5 sene önce teknisyen kadromu aldım. Daha sonra Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu İnşaat Teknikerliğini bu yıl bitirdim. Diplomamı personel müdürlüğüne dilekçeyle verdiğimde bana sadece intibakım yapılarak derece alabileceğimi tekniker kadrosuna ancak unvan değişikliği sınavından sonra geçebileceğimi ve tekniker maaşımı ancak sınavdan sonra alacağımı söylediler bunu üzerine yaptığım araştırmalarda bu maaşı diploma verilir verilmez hak eden birçok karar ve temyiz kurulu kararları okudum. Örneğin 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında zam ve tazminatlarımızın ödenmesi gerektiği açıkça belirtilmektedir. Bu konuda acilen aydınlatılmam konusunda bilgilerinize sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.08.2011