Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Askerliğin kıdemde ve emeklilikte etkisi
Emekli keseneklerini gönderirken kıdemleri yazarken askerlik dahil ediliyor mu?
- Soru Cevaplandı
- 18.11.2008
Çeşitli harçlar
2464 sayılı Kanunun ek 2 nci maddesine göre Bina İnşaat Harcından muaf olan binalardan; Proje Tasdik Harcı, Hafriyat Harcı, Yapı Kullanma İzin Belgesi Harcı, İşgal Harcı alınıp alınmayacağı hakkında bilgi verilmesini ve kanuni dayanağının belirtilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 18.11.2008
İşçilerde kadro değişikliği, yer değiştirme
1- Belediyemiz D8 grubunda yer almaktadır. Norm kadro ile 44 adet işçi kadrosu tahsis edilmiştir. Bu tahsis edilen kadrolar işçi kadro kütüğü cetveline göre, temizlik işçisi, şoför, işçi ve operatör olarak 4 kategoride tahsis edilmiştir. Tahsis edilen işçi kadrosundan 2 adedini usta kadrosuna belediye meclisi kararı ile tahsis edebilir miyiz? Şayet tahsis edilirse bu kadroya yapılacak atamada Belediye Başkanının oluru yeterli mi yoksa belediye meclisinin onayına sunacak mıyız? 2- Genel İdare Hizmetleri Sınıfında bir kadroda bulunan personelin yine Genel İdare Hizmetleri Sınıfında aynı düzeyde bir kadroya atamada yine Belediye Başkanının onayı yeterli mi yoksa meclisin onayına sunacak mıyız?
- Soru Cevaplandı
- 17.11.2008
Çevre Temizlik Vergisi ve atıksu bedeli
Kanalizasyon abonesi olan yerlerde su bedeli ile birlikte atıksu ve çevre temizlik vergisi almalı mıyız veya sadece atık su bağlantısı olan yerlerden atık suyla birlikte çevre temizlik vergisi alabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 17.11.2008
Sözleşmeli personelin sözleşmesinin yenilenmesi
5747 sayılı Kanun gereği belediyemiz Sincan Belediyesine bağlandı.657-4/B statüsünde sözleşmeli mimar olarak çalışmaktayım. Sözleşmelerimizin yenilenmesi için Sincan Belediyesinden izin istendi. İzin vermeme hakkı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 17.11.2008
İşyeri Açma
Yapı kullanma izni olan bir yapıya, tapu sicilinde ifraz işlemini doğuracak bir yapı tadilat ruhsatı verilmiştir. (Yapı ruhsatında yapı özellikleri kısmında elektrik-pis su-temiz su-doğalgaz vs. kısımlar işaretlenmiş olup, tadilat ile ilgili elektrik ve sıhhi tesisat projeleri istenmemiştir.) Aldığımız bilgiye göre; Yapı tadilat projesinin uygulanması ile oluşturulan yeni bir bağımsız bölüm tapuda işyeri olarak tescil ettirilmiştir ve yeni bağımsız bölümün doğalgaz ve elektrik abonelikleri yapının bütünü için daha önceden alınmış olan yapı kullanma izni ve yapı tadilat ruhsatının ibrazı ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenmek istediğimiz; 1-Yeni bağımsız bölüm için ayrıca yapı kullanma izni gerekip gerekmediği, 2-İşyerinin banka şubesi olarak çalışmasına başlamasını müteakip, işyeri açma ve çalışma ruhsatının verilmesi esnasında yapı kullanma izni belgesinin talep edilip edilmeyeceği, 3-İşyeri açma ve çalışma ruhsatının verilmesi esnasında yapı kullanma izninin talep edilmesi halinde yapının bütününe ait alınmış ilk yapı kullanma izninin yeterli olup olmayacağı, Konularındaki tereddütlerimizin giderilmesi konusunda bilgilerinizi arz ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 15.11.2008
Belediye borçları
Yıllardan beri SSK prim borçlarını ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının borçlarını bütçe imkânsızlığından dolayı ödeyememekteyiz veya kısmen ödeyebilmekteyiz. Ancak sürekli ödeme yapamadığımızdan dolayı bir hayli borçlarımız birikmiş durumdadır. Gelirimiz personel maaşını ancak karşılayabilmektedir. Ya personel maaşlarını ödememiz gerekir yahut ta kurum borçlarını ödememiz gerekmektedir. Hangi taraf ödenirse diğer taraftan sorun çıkmaktadır. Belediyemizin cari hesaplarına zaman zaman haciz konularak hesaplarımız boşaltılmaktadır. Ancak bunun dışında aynı borç miktarından dolayı Belediye Başkanı ve Mali Hizmetler Müdürü adına da haciz bildirisi gelmektedir. Bu durum bizleri mağdur edeceğinden hukuki olarak bir çözüm önerisine ihtiyaç duymaktayız.
- Soru Cevaplandı
- 14.11.2008
Su abonelerine depozite iade edilmesi
Su abonelerinden tahsil ettiğimiz depozitoların iadesinde her zaman makbuzun aslını istiyoruz. Su abonelerimizden biri Belediyemize, dairesini sattığından depozito iadesi talebi ile geldi. Fakat 2007 yılında abone olurken ödediği depozito makbuzunu kaybettiğini ve bulamadığını söyledi. Bu durumda nasıl işlem yapmamız gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 14.11.2008
Ödenemeyen borçlar ve sorumluluk
Mazgirt Belediyesinde Mali Hizmetler Müdürlüğünü vekaleten yürütmekteyim. 1999 yılından buyana Belediyemizin gelirleri yetmediğinden dolayı SSK prim borçları, emekli kesenekleri, vergi borcu, hastane faturaları ve Tedaş borçları ödenememektedir. Zaman zaman yapılandırılmaya gidilmesine rağmen bir kaç ay personel maaşları ödenmeyerek ve hiç bir hizmet verilmemek kaydıyla ödenmişse de daha sonraları zorunlu olarak kesintiye uğramıştır. Sigorta İl Müdürlüğü zaman zaman bankaya haciz talimatı göndererek belediyemizin cari hesaplarına haciz koymaktadır. SSK İl Müdürlüğü bununla da kalmayıp aynı borç miktarını bana ve Belediye Başkanı adına haciz bildirisi göndererek maaşımızı ve paraya çevrilecek tüm mal varlığımız haczedilmeye çalışılmaktadır. Belediyemize İller Bankasından gelen pay ve bir ay boyunca toplanan gelirler personel maaşlarına ve kurum borçlarına yetmemektedir. Personel maaşını vermemiz halinde kurum borçlarını ödemememiz gerekir; kurum borçlarını ödersek personele ödeme yapmamamız gerekmektedir. Hangi tarafa ödeme yapma önceliği vardır. Belediyemizin bütçesi bu yükü kaldıramıyorsa belediye başkanının ve muhasebe yetkilisinin ne suçu vardır. Bu sorunu bizim çözme imkânımız yoktur. Ne yapmamız gerekir. Hukuki olarak hangi yola başvurmamız gerekmektedir. Sigorta İl Müdürlüğünün bu yöntemi kamu hizmeti veren bir belediyenin hizmetini aksatmaktadır. Mağduriyetimiz göz önüne alınarak çözüm için hukuki yönden yol göstermenizi talep eder saygılar sunarım.
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2008
Bütçe içi aktarmalar ve kısıtlamaları
Yılı içerisinde ihtiyaç duyulmayacağı tahmin edilerek (06.3.0) fonksiyonu kodunda bulunan ödeneğin bir kısmı İl Genel Meclisi kararı ile (05.2.0) fonksiyonu koduna aktarılmıştır. Zaman içerisinde yeni ihtiyaçların ortaya çıkması üzerine (06.3.0) fonksiyonu kodunda bulunan ödeneğin yetmeyeceği anlaşıldığından başka bir bütçe tertibinden (06.3.0) kodunda aktarma (ekleme) yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Ancak, aşağıda belirteceğim mevzuat hükümlerinden dolayı daha önce eksiltme yapılmak suretiyle başka tertibe ödeneği aktarılan (06.3.0) fonksiyon koduna, başka tertiplerden eksiltme yapılmak suretiyle aktarma yapılıp yapılamayacağı hususunda tereddüde düşülmüştür. 5018 sayılı KYMK'nın 21/3 maddesinde; ''... Personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, diğer tertiplere aktarma yapılamaz...'' Yine Mahalli İdareler Bütçe Muhasebe Yönetmeliğinin 36 ncı maddesinde ''... Aktarma; bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine veya yeni tertip açılarak yapılan eklemedir, Ancak; a) Personel giderleri tertiplerinden, b) Aktarma yapılmış tertiplerden, c) Yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, aktarma yapılamaz...'' denilmektedir. 1- ''Aktarma yapılmış tertip'' ten kasıt ekleme yapılan tertip olarak mı kabul edilecek? Yoksa eksiltme yapılan tertip de ''Aktarma yapılmış tertip'' olarak değerlendirilecek midir? Cevap evet ise; 2. sorumu sorulmamış kabul ediniz. 2- Gider Cetvelinde aynı bütçe tertibinde hem eklenen, hem eksilen ibarelerinin olmasında bir sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2008
Kapanacak belediyenin sözleşmeli personelinin durumu
Ben kapanıp mahalle olacak bir belediyede kadro karşılığı sözleşmeli personel olarak çalışıyorum. Ocak ayının başında çalıştığım kurum benim sözleşmemi uzatabilir mi? Uzatabilirse ne kadar uzatabilir? Bir de, bağlandığımız belediyenin benim haklarımı korumak amacı ile sözleşme yapma gibi bir zorunluluğu var mı?
- Soru Cevaplandı
- 13.11.2008
Hizmet alımı ihalesinde bilanço incelemesi
Yapmış bulunduğumuz bir Hizmet Alımı İhalesinde; İsteklinin bilançosu veya eşdeğer belgelerinin incelenmesi sırasında, ihaleye katılan firmanın bilançosunda özkaynakların geçmiş yıl zararlarından dolayı eksi ( - ) olarak yer aldığı görülmüştür. Bilânçoda özkaynakların eksi (-) olarak yer alması durumunda nasıl bir işlem yapılacağı hususunda bilgi verebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2008