Harcama pusulası

Belediyemize ait mezarlığın temizliğini harcama pusulası düzenleyerek, bir kişi çalıştırarak ve hizmet satın alması yolu ile yaptırabilir miyiz ve bu ödemenin bir limiti olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2008

Görevde yükselme ve unvan değişikliği ile ilgili yönetmelik

Mahalli idareleri kapsayan görevde yükselme ve unvan değişikliği ile ilgili yönetmelik taslağı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün web sayfasında 6 ay kadar yayımlanmış kısa bir süre önce de ilgili web sayfasından kaldırılmıştır. Ancak bugüne kadar söz konusu yönetmelik taslağı, taslak olmaktan çıkarılarak yönetmelik halini alamamıştır. Bu konuda Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün çalışmaları hakkında bilginiz var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2008

İşyeri açma ruhsatının devri

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin “İşletmecinin değişmesi ve işyerin nakli” başlıklı 8 inci maddesinde, “Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresi değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devir alan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak sureti ile yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir” denilmektedir. Bu konuda, ruhsat devredilen kişinin sıhhi ve umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ruhsatı verilirken ustalık belgesi istenilecek mi, ayrıca yeniden ruhsat harcı alınacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.11.2008

Belediyelerin kira alacaklarının bankaya yatırmaları

268 nolu Gelir Vergisi Genel tebliğine göre belediyemiz kiracıları da kira bedellerini bankaya mı yatıracaklar. Bu konu hakkında bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.11.2008

İller Bankası kredisi ile yaptırılan işin muhasebeleştirilmesi

Belediye meclisimiz tarafından 2008/05 ayı meclis toplantısında İller Bankası’ndan iş karşılığı kredi talebinde bulunulmuş ve istenilen kredi belediye başkanlığımız adına onaylanmıştır. Alınan kredi şartlarına göre işin yapılması ile ilgili tüm mali ve teknik sorumluluk belediyemize aittir. İller Bankasının sadece izleme görevi vardır. Yapılacak olan iş için yüklenicinin hakediş tutarının %75 İller Bankası’ndan temin edilecek kredi ile geri kalan %25 lik kısmı ise belediye bütçesinden karşılanacaktır. İller Bankası’nın ödeyeceği meblağ belediye hesabına girmeden doğrudan müteahhide yapılacaktır. Geri kalan miktar belediye bütçesinden ödenecektir. Bu işle ilgili hangi hesapların çalışması gerektiğini bir örnek ile açıklarsanız çok memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.11.2008

İşyeri açma

1- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 10. maddesinde birden fazla faaliyet konusu bulunan işyerlerinde adresi ve işleticisi aynı olan ve birden fazla faaliyet konusu bulunan işyerlerinde ,ana faaliyet dalı esas alınarak tek ruhsat düzenlenir.Tali faaliyet konuları ruhsatta ayrıca belirtilir denilmektedir.Yönetmeliğin bu maddesine istinaden bu tür işletmelerde ana faaliyet ve tali faaliyet konuları hangi kriterlere göre belirlenmelidir? 2- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsat Yönetmeliğine göre pastaneler 3. Sınıf GSM statüsünde değerlendirilmektedir. Ancak imalat ve satış yeri aynı adreste ise, satış yapılan ve pastane ürünlerinin tüketildiği yerlerin kafeterya olarak mı? Ya da hangi statüde değerlendirilmesi uygundur?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.11.2008

Zimmet suçu ve hapis cezası

Belediyemizde görev yapan zabıta memuru hakkında zimmet suçundan dava açılmış yargılama sonunda memura zimmet suçundan 1 yıl 8 ay 25 gün hapis cezası verilmiştir. Ancak verilen ceza CMK'un 231/5 maddesi uyarınca “Kurulan Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılmasına” karar verilmiş, sanığın, CMK'nun 231/8 maddesi uyarınca 5 yıl süre ile denetim süresine tabi tutulmasına karar verilmiştir. Halen açıkta bulunan memurun göreve başlatılması konusunda tereddüde düşüldüğünden konu hakkında bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.11.2008

Kadroların dondurulması

1989 yılında belediyeden naklen Şırnak İlçe Özel İdaresine memur olarak atandım. Şırnak'ın il oluşu ile birlikte Gelir Şefi, l995 yılından 2002 yılına kadar Gelir Müdürü, 2002 yılından Kasım 2006 tarihine kadar Bütçe Müdürü olarak görev yapmakta iken İl Özel İdareleri Norm Kadro İlke ve Standartları Yönetmeliği çerçevesinde idaremize tahsis edilen 8 adet norm kadrolara yapılan atamalarda, norm kadro fazlası olmamasına rağmen, mevcut (7 ) adet müdürlük kadrolarından 3 üncü derece bütçe müdürlüğü kadrosu ile 1 inci derece yol ve ulaşım müdürlüğü kadroları dondurularak şahsa bağlı kadro olarak bırakıldı. 8 adet norm müdürlük kadrolarından 3 üne memur statüsünde personel vekâleten, 2 sine 4 üncü ve 5 inci derecelerde lise mezunu ve diğer 3 adet müdürlük kadrolarına yüksek okul mezunu müdürler atandı. 2007 yılında idaremize 4 adet daha müdürlük kadrosu tahsis edildi ve halen boş bulunmaktadır. Ben halen (dondurulmuş) bütçe müdürlüğü kadrosunda beklemekteyim ve bu arada 2 yıllık işletme fakültesini bitirmiş bulunmaktayım. 1- Yapılan atama ve dondurma işlemleri doğrumudur? Doğru değil ise ne yapabilirim? 2- Bu durumda Göstergem, Ek göstergem ve Özel Hizmet Tazminatı oranlarım ne olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.11.2008

Sözleşmeli personelin sözleşmesinin yenilenmesi

Kapanan belediyelerde 2009 yılı bütçesi 3 aylık bir dönem için yapılacağına göre. Bende sözleşmeli çalışıyorum o zaman benim sözleşmemde 2009 yılı için 3 aylığına mı yapılacak. Sözleşmelilerinde mağdur edilmeyeceği yazılmıştı. Sözleşmem özel idareden ya da bakanlık onayıyla tam yıl esasına göre yapılabilir mi? 2009 yılı için ben ve benim durumumda olan arkadaşların sözleşmeleri ne şekilde olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.11.2008

Kıdem tazminatı

İşçi statüsünde çalışmaktayım. Ocak ayında sözleşmeli personel statüsüne geçeceğim. Kıdem tazminatı ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.10.2008

İşçilerin yıllık izin ücretleri

Belediyemizden emekli olan işçimiz geçmiş dönemde çalıştığı sürelerdeki kullanmadığı izinlerinin parasını talep etmektedir İşe başlama tarihi 1990, emeklilik tarihi ise 2008 yılıdır. İzin parasının ödenmesindeki hesaplama ve ödenmesindeki usuller nasıl olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.10.2008

Emekli aylığı

Kurumumuzdan 22.10.2002 tarihinde emekli olan 2 yıllık Eğitim Enstitüsü mezunu olan şahsın işçilikte geçen 3461 gün sigortalı süresi ile birlikte 25 yıl 1 ay 25 gün hizmet üzerinden emekli olmuştur. Öğrenim durumu göz önünde bulundurularak emekli keseneğine esas yapılan intibakı sonucu 1. derecenin 3.kademesine gelmiştir. Arkadaşımız 2 dereceli Hesap İşleri Müdürlüğü kadrosundan emekliye ayrıldı. Emeklilik maaşı ve haklarının 2.derece göstergeleri esas alınarak verildiği görülmüştür. Emekli keseneğine esas kadrosu 1.dereceye düştüğüne göre emekli aylığı ve ek göstergesi ile tazminatlarını bu dereceden alması gerekmez mi? İlgilinin işçilik süresi sadece emekli aylığı yönünden değerlendirilmiştir.

  • Soru Cevaplandı
  • 24.10.2008