Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Kayda alınan vergi gelirinin yanlışlıkla iadesi ve yeniden hesaba alınması
20.07.2011 tarihinde TEDAŞ tarafından gönderilen 153,40 TL elektrik tüketim vergisi belediye hesabına gelir kaydedildi. 02.08.2011 tarihinde bankada çalışan memur hata yaparak tekrar 153,40 TL TEDAŞ hesabına geri göndermiş. 11.08.2011 tarihinde yapılan bu hatayı düzeltmek için TEDAŞ’ın hesabından 153,40 TL tekrar belediyenin hesabına geri girildi. Bu işlemlerin muhasebe kaydının nasıl yapılacağını hususunda cevabınızı bekliyoruz.
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2011
Özel Kalem Müdürlüğüne atanma
İlçe nüfusu 100 bin üzeri olan belediyemizde, Özel Kalem Müdürü atama şartları nelerdir? Hangi şartlarımız olursa özel kalem müdürlüğü kadromuz olur?
- Soru Cevaplandı
- 30.07.2011
Unvan değişikliği
İl Özel idaresinde memur olarak görev yapıyorum. Ticaret Meslek Lisesi bilgisayar programcılığı mezunuyum. Unvan değişikliği ile teknisyen kadrosuna geçebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2011
Sendikal haklar
Sürekli işçi kadrosundayım, sendikalıyız, ancak 2010 yılının Nisan ayında sözleşmemiz bitmesine rağmen sözleşme yenilenmedi. Sendika üyeleri Başkanımızla görüşmeye geldiğinde, Başkanımız sıfır zam demiş ve bir daha da gelmediler. Memurlar zamlarını almasına rağmen biz alamadık. Sendika arabulucuya göndermesi gereken evrakları göndermiyor. Bu şekilde bizi oyalıyor. İşçi sayımız fazla olmadığından bizimle ilgilenmiyorlar. Biz işçiler olarak ne yapabiliriz? Nereye başvurmamız lazım?
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2011
1- Belediyemiz dışarıdan hibe yolu ile belediye tüzel kişiliğine, belediye meclisinden karar alarak şirket alabilir mi?
İyi çalışmalar hocam, Belediyemiz dışarıdan hibe yolu ile belediye tüzel kişiliğine Belediye Meclisinden karar alarak şirket alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2011
Sözleşmeli personelin sendika üyeliği ve mali hakları
Bildiğim kadarı ile 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesine göre tam zamanlı çalışan personel sendikaya üye olabiliyor. Peki belediyenin yapmış olduğu sözleşmede maaş haricinde başka bir ücret alınamayacağından bahsediliyor. Ancak başka belediyede aynı statüde çalışan arkadaşlarımız sendika haklarından yararlanmaktadır. (iyileştirme, ticket vb.) bu durumun tarafımızdan açıklığa kavuşmasında yardımcı olursanız sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2011
Kaçak yapıların yapı ruhsatına bağlanması
Biz 1999 yılında kurulmuş küçük bir beldeyiz. Belediye olarak bu güne kadar hiç yapı kullanma ruhsatı ve yapı kullanma izni vermedik. Şimdi eski ve yeni binaların hepsine ruhsat vermek istiyoruz. Yapılacak yeni binalara da yürürlükte olan işlemleri uygulayacağız. Acaba Beldemizde bulunan binaların hepsine nasıl yapı kullanma ruhsatı ve yapı kullanma izni verebiliriz? Eğer verebilirsek ne gibi işlemler yapmalıyız?
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2011
Belediye zabıta memurlarının kıyafet ve fazla mesai ücretleri ile zabıta hizmetleri dışında görevlendirilmeleri durumu
Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 42 inci maddesinde, zabıta memuruna, zabıta hizmetleri dışında başka bir görev verilemeyeceği, açıkça belirtilmekte olup; 1-Kadrosu zabıta memuru olup da, 6 aylık veya 1 yıllık süreler ile veya süresiz olarak başkanlık oluru alınmak suretiyle, zabıta memurlarının belediyemize ait başka birimlerde görevlendirme yapılmak suretiyle çalıştırılmaları mümkün mü? 2-Görevlendirme yapılan bu personeller görevlendirildikleri birimlerde sivil kıyafetle,normal sivil personellerin uymak zorunda olduğu mesai saatleri içerisinde çalışmaları ve zabıtayla ilgili hiçbir iş ve işlem yapmamaları hiç bir evraka imza atmamaları halinde, kendilerine zabıtaya ödenen fazla mesai ücreti ödenebilir mi ?, 3-Zabıta memurlarına yapılan resmi kıyafet yardımından faydalanmaları mümkün mü? 4-Şayet fazla mesai ücreti ödenmesi ve kıyafet yardımı yapılması mümkün değil ise, harcama yetkililerinin ve gerçekleştirme görevlilerinin bu konudaki sorumluluğu nedir?
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2011
Tekniker kadrosuna atanma
2006 yılında lise mezunu olarak KPSS sınavına girdim. 2007 yılında Selçuk Üniversitesi MYO harita bölümünü bitirdim. 2008 KPSS yapılmadan belediye zabıta memuru olarak atandım. memuriyette okulu bitirmediğim için intibakım yapılmıyor. Devlet Personel Başkanlığının 19.02.2009 tarihli ve 2794 sayılı mütalaasında; "haklarında intibak hükümleri uygulanamayanların ise, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik hükümleri uyarınca yapılacak öğrenim seviyelerine uygun görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarına katılabilecekleri mütalaa edilmektedir." görüşüne göre, unvan değişikliği sınavına girip tekniker kadrosu alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2011
Sözleşmeli personel istihdamı
Nüfusu 7700 olan bir ilçe belediyesinde sözleşmeli olarak çalışmaktayım. Belediyemizin personel giderleri % 40'ın üzerinde bulunuyor. İnsan kaynaklarında çalışan bir arkadaş personel giderleri % 40'ın altına düştüğü zaman sözleşmeli personel istihdamı otomatik olarak iptal olur. Sözleşmeli personel çalıştırılamaz. Devlet Personel Başkanlığından atamayla personel istenir dedi. Çalışmaya devam ettiği zamanda başkana zimmet çıkar dedi. Araştırmalarımıza rağmen böyle bir ibare bulamadık. Bize yardımcı olursanız seviniriz.
- Soru Cevaplandı
- 26.07.2011
Memurun il sınırları dışına çıkışta izin alma durumu
Görevli memurun çalıştığı il sınırları dışına çıkmasını gerektirecek durumlarda kimden izin alır ve izin alma şekli usulen nasıl olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 26.07.2011
Konutlara işyeri açma ve çalışama ruhsatı verilmesi
hocam saygılar.tapuda konut olarak görülen ve yapıkullanım belgesi olan binaya işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilirmi?verilirse yasal dayanağı nedir?verilirse ne tür işyerlerine verilebilir?
- Soru Cevaplandı
- 21.07.2011