Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Personel işlemleri
Biga Belediyesi itfaiye eri kadrosunda 15.06.2010 tarihinde göreve başladım. 09.08.2011 tarihinde asaletim tasdiklendi. 02.09.2011 tarihinde yemin ederek asil memur olarak görevime devam ettim. İnşaat mühendisiyim. 23.09.2011 tarihli görevlendirme yazısı ile belediyemiz ruhsat ve denetim müdürlüğünde mühendis olarak görevlendirildim, halen bu görevi icra etmekteyim. Görevlendirmem neticesinde maaş ve sosyal haklarımı mevcut kadromun bulunduğu itfaiye eri unvanım üzerinden mi, Yoksa görevlendirmemin yapıldığı mühendis unvanım üzerinden mi almalıyım?
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-31
Kademe ilerlemesi
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun değişik 64 üncü maddesi hükmü dikkate alındığında, 6111 sayılı Kanundan önce uyarma ve kınama cezası almış memura, kademe ilerlemesi yapılır mı? Maddenin değişmeden önceki “O yıl içinde olumlu sicil almış olması” ibaresinde geçen sicil ibaresini disiplin cezası olarak mı ele almalıyız? Ceza alan memurun kademe terfisini yapmalı mıyım?
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-26
Memurlara sözleşme ile yapılan yardımlarda Damga Vergisi kesintisi
Çorum İl Özel İdaresi ile yetkili sendika arasında sosyal denge yardımı sözleşmesi imzalanmış ve bu sözleşme kapsamında çalışan personele sosyal denge yardımı ödemesi yapılmıştır. Ancak yapılan ödemeden gelir vergisi kesintisi yapılıp yapılmayacağı konusunda tereddütler hasıl olmuş ve sonuçta vergi kesintisi yapılmıştır. Ancak sosyal denge yardımı sözleşmesi adı altında yapılan ödemeden ve sözleşmede yer alan bayram yardımı ödemesinden gelir vergisi kesintisi yapılıp yapılamayacağı hakkında tam bir netlik sağlanamamıştır. Bu konuda gerekli bilgi verilmesi hususunu bilgilerinize arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-11
Zabıta memurunun tahsilat işlemlerinde görevlendirilmesi durumu
Belediyemiz zabıta memuru kadrosunda görev yaparken 18 Mart 2010 günü tahsilat şefliğinde bilfiil tahsildar olarak görevlendirildim. Yaklaşık 10 aydır tahsildar olarak görev yapmaktayım. Bu güne kadar kadromda çalıştırılmadığımdan maktu mesai ücreti alamamaktayım. Bu görevlendirme sonucu ekonomik kaybım oldu. Bir zabıta memuru ne kadar zaman başka bir yerde görevlendirilebilir. Bu ekonomik kaybımın önlenmesi için ne yapmam lazım? Bu tür görevlendirmelerin süresi ne kadardır?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-07
Emeklilik işlemleri
İtfaiye Onbaşısı kadrosunda memur olarak çalışan arkadaşımız 25 yıl hizmet süresinin dolduğunu hesap ederek kendi isteğiyle 16.09.2010 tarihinde emekliye ayrılmayı talep etmiş ve 16.09.2010 tarih ve 2010/37-93 sayılı encümen kararı ile kurumumuzdan ilişiği kesilmiştir. SGK Genel Müdürlüğü’nce emeklilik işlemleri esnasında hizmet birleştirme işlemleri yapılmış ve Bağkur’un kendi hesaplama sisteminden doğan prim farkı istenerek bu borç, ilgili tarafından 19.10.2010 tarihinde Bağkur hesabına yatırıldıktan sonra hizmet dökümünün SGK Ankara’ya gönderildiği anlaşılmıştır. SGK Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığının Kurumumuza gönderdiği 14/12/2010 tarih ve B.13.2.SGK.0.10.02.13/60.210.114 sayılı yazısında ‘’Adı geçen, Bağkur borcunu emekliye sevk edildiği tarihten sonra ödediğinden Bağkur hizmetleri (Bağkur süresi:3 yıl 7 ay 7 gün) emekliye ayrıldığı tarihte geçerli sayılmadığından toplam hizmet süresi, 25 yıl yerine 21 yıl 6 ay 23 gün olduğu gerekçesiyle 16.09.2010 tarih ve 2010/37-93 sayılı emekliye sevk onayının iptal edilerek göreve başlatılması ve başlayış tarihinin bildirilmesi'’ni istemiştir. ''İlgiliye, kurumunuzca göreve başlatıldığı tarihten sonra Bağkur’lu hizmetleri de emeklilikte geçerli hizmet haline dönüşeceğinden ve emekliye sevk edildiği 16.09.2010 tarihinden (14.10.2010 tarihi) göreve başlatıldığı tarihler arası sürelere ait görev aylığının ödenip aylıklarından kesilen kesenek ve karşılıklarının hesaplanarak kurumumuz adına bankaya yatırılıp yatırılmadığının açıklanmasını, şayet ödenmemiş ise Maliye Bakanlığının 12.9.1985 gün ve Bümko.Ky.10.115546-5285/20807 sayılı yazılarına göre hizmet durumu müsait olmadığı halde emekliye sevk edilen ve adı geçenin Kurumunuz hatasından dolayı emekliye sevk edildiğinden, 14.10.2010 tarihinden göreve başlatıldığı tarihler arası için özlük haklarının ödenerek, kesenek ve kurum karşılıklarının kurumumuza gönderilmesini ve ilgili yeniden emekliye ayrılmak istemesi halinde kurumumuzun 144 ve 146 nolu dış genelgesi doğrultusunda hazırlanacak emeklilik evraklarının gönderilmesi'' şeklindeki yazısında ''adı geçenin Kurumunuz hatasından dolayı emekliye sevk edildiğinden'' ibaresinde geçen kurum hatasını Belediye Başkanımız ve Mali Hizmetler Müdürlüğü’nce kabul edilmemektedir. Dolayısıyla göreve iade yazısının kuruma postayla geldiği 15.12.2010 tarihinden itibaren göreve başlatılacağını ve bu tarihten itibaren özlük hakları, kesenek kurum karşılıklarının ödeneceğini, 16.09.2010-14.12.2010 tarihleri arasında kurumda çalışmadığı için ödeme yapılamayacağını, şayet ödeme yapılırsa zimmet çıkacağı endişesini taşımaktadırlar. Söz konusu döneme ait özlük hakları ve kesenek kurum karşılıklarının belediyece ödenmesi halinde zimmet çıkıp çıkmayacağı, ödenecekse yasal dayanağının bulunup bulunmadığı hususunda ve ayrıca kurumumuzca yapılan emeklilik işlemlerinin başlatılmasında herhangi bir yanlışlığın bulunup bulunmadığı hususlarında bilgi verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2010-12-23
Kademe ilerlemesi
4 yıllık üniversite mezunu olarak 17.08.2009 tarihinde Sahilkent Belediyesine memur olarak atan-dım. 1 sene sonra asaletim tasdik oldu. Liseyi 4 yıl olarak okudum. 657 sayılı Kanunun 36. maddesi ge-reğince ''Ortaokul ve dengi, lise ve dengi okulların, normal öğrenim süresinden fazla olması halinde, uygulanır.'' kademe ilerlemesi alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2011-08-10
Görevde yükselme, kamu zararı ve tahsilindeki usul
Belediyemizde lise mezunu ve görevde yükselme sınavına katılmamış olan Başkatip 2007 yılı Ağustos ayında belediye başkanı'nın onayı ile Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosuna atanmıştır. 2007 yılı Ağustos ayından 2011 yılı Haziran ayına kadar yazı işleri müdürlüğü yapmış olup 2011 yılı Temmuz ayında müdürlük için eğitim yönünden yetersiz olduğu ve görevde yükselme sınavına katılmadığı için Belediye Başkanı tarafından Şef kadrosuna atanmıştır. Belediye Başkanlığı tarafından bir yazı ile yazı işleri müdürlüğü yaptığı zamanda Ek Tazminat ve Özel Hizmet Tazminatı olarak fazla aldığı tutar olan …’ TL tahsil edilmek istenmektedir. Bu tutar kişi borcu mudur? Kişi borcu ise Belediye Başkanı bu tutarı memurun maaşından keserek tahsil edebilir mi? Yoksa bir müfettiş tarafından kişi borcu olarak çıkartılıp mahkeme kararı alınması mı gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2011-07-06
Seyahat kartı
Bizler İzmir'de bir ilçe belediyesinin Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünde çalışmaktayız. Kadromuz memur ya da şef bu kadro ile her gün işyerlerinin denetimini yapmakta ve işyeri ruhsatı ile ilgili işyerlerine yönetmeliğe göre uygun ya da mahsurlu olarak rapor düzenlemekteyiz. Yukarıda anlatılan kriterlere göre 6245 sayılı Harcırah Kanununun 48. maddesi gereği verilen seyahat kartı diğer adı adıyla kamu kartından faydalanmak istiyoruz. Müracaat edildiğinde, siz kanunda sayılan kadrolardan değilsiniz denmektedir. Oysa bir zabıta gibi görev yapmaktayız. Kadrosu memur ve şef olup, ruhsat ve denetim müdürlüğünde çalışanlara verilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2011-05-06
Derece ve kademe terfisi
Ben 03.06.2002 tarihinde uzman onbaşı olarak 11/1 derecesinden göreve başladım. 03.06.2003 tarihinde olumlu sicil ile rütbe terfisi yapılarak 1 (bir) derece alıp 10 uncu derecenin 1 inci kademesine aynı zamanda görev süremden dolayı da normal olarak 1 kademe alıp 03.06 2003 tarihinde 10/2 ' si oldum ve daha sonra ilerlemelerim devam etti. Ayrıca 2005 tarihinde devlet memurlarına verilen 1 (bir) derecede eklenerek 5 (beş) yıl görev yaptıktan sonra 8/2 derecesinden ayrıldım. 24.12.2007 tarihinde belediye başkanlığında 8/2 derecesinden zabıta memuru olarak göreve başladım. Ayrıca 18 ay askerlik hizmetini borçlanarak hizmetime eklettim ve derece kademem düzenlenerek 7/3 kademesine geldim. 30.05.2011 tarihinde 2 yıllık yüksek öğrenimimi tamamlayarak diplomamı aldım. Ayrıca 03.06.2003 tarihinde olumlu sicil ile rütbe terfisi yapılarak verilen 1 (bir) derecenin kurumumca dikkate alınmadığı için 1 derece eksik hesaplanmaktadır. Şu anki derece kadememin ne olması gerekiyor.
- Soru Cevaplandı
- 2011-05-04
Sözleşmenin uygulanmasında uyuşmazlık
Belediye ile özel şirket arasında yapılan “60,000 ton asfalt yapım işine” ilişkin olarak yapım işlerine ilişkin sözleşme imzalanmıştır. Bu sözleşme dahil tüm ihale belgelerinde “60,000 ton asfalt serim işi” olarak ihaleye çıkılmıştır. Hatta teklif birim fiyat cetveli dahi “60,000 ton asfalt serim işi” için alınmıştır. Bu ihalede belediyemize ait finisher makinesi ile diğer taşıma işi için belediyeye ait taşıyıcı makineler de kullanılacağı yer almıştır. İhalenin son hakedişinde bu şirket yapılan asfalt serim işinin 10 tonluk kısmının asfalt serim işi değil de asfalt yaması işi yaptığını, yama işinin farklı bir iş kalemi olduğunu bu nedenle de yeni bir birim fiyatın belirlenmesi gerektiğini (ihale teklif cetvelinde sunulan fiyattan farklı hesaplanması gerektiği) bu yapılmadığı taktirde uyuşmazlık nedeniyle dosyanın Bayındırlık Bakanlığına gönderilmesi istenmiştir. Bu husus belediyece kabul görmemiş ve konulan ihtirazı kayıtla son hakediş ihale teklif cetvelinde sunulan fiyattan hesaplanmış ve ödenmiştir. Belediye ile özel şirket arasında yapılan “60,000 ton asfalt yapım işine” rağmen yeni birim fiyat belirlemesi gerekir mi? Yani yapılan asfalt işinin bir kısmı yama işi olunca yeni bir birim fiyat belirlenmesi gerekir mi, yoksa sözleşmede önemli olan yapılan asfalt tonajı olup yapılan tonaj üzerinden mi hesaplama yapılıp ödeme yapılacak?
- Soru Cevaplandı
- 2011-04-20
Kademe ilerlemesi, izinli olunduğunda öğle yemeği
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 64 ncü maddesinde yapılan en son değişikliğe göre, son sekiz yıl içerisinde herhangi disiplin cezası almayan memurlara aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere bir kademe ilerlemesi yapılır denilmektedir. Bu uygulamadan kurumumuzda çalışan memurların hemen hemen hepsine bir kademe uygulaması verilecek mi? (tabi disiplin suçu almayanlara) Ayrıca, kurumumuzda açıktan atanma ile göreve başlayan memurlar var, bunlara da diğer kurumda geçen hizmet süreleri dikkate alınmak sureti ile bir kademe uygulanması yapılır mı? Yine 657 sayılı Kanunun 104 ncü maddesinin (e) bendinde, yıllık izin ve mazeret izinleri sırasında mali ve sosyal yardımlara dokunulmaz denilmektedir? Burada memurlara verilen öğle yemeği izinlerde de verilmeye devam edilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2011-03-14
Zabıta komiserinin özel hizmet tazminatı
Zabıta Müdürlüğünde, zabıta komiseri kadro unvanıyla 3 dereceli kadroda 1/1 derece/kademede görev yapmaktayım. Üniversite mezunuyum. Buna göre özel hizmet tazminatımın (Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı: 2006/10344) % 55 mi, yoksa % 50 mi? olarak ödenmesi gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2011-03-09