Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İtfaiye çavuşluğuna atanma
Belediyemizde itfaiye çavuşu kadrosu açıldı, çavuş olduğumda maaşım yükselir mi? Bana ne gibi katkısı olur.
- Soru Cevaplandı
- 2012-01-05
Arazi tazminatı
Belediyemizde İmar ve Şehircilik Müdürü kadrosunda asaleten müdürlük görevi yapan unvanı mimar olan, aynı şekilde Park ve Bahçeler Müdürü kadrosunda asaleten müdürlük yapan ve unvanı şehir plancısı olan müdürlerimiz hizmet binası dışında şantiye, inşaat, park, bahçe vs. gibi açık alanlarda belirli zamanlarda fiilen görev yapmaktadır. Söz konusu müdürlere üçer aylık dönemler itibariyle arazi tazminatı ( ek özel hizmet tazminatı) ödeyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2011-12-07
Memurlara ayni veya nakdi yemek ve gıda yardımı yapılması
Memurlara yemek veya gıda yardımı olarak meclis kararına istinaden nakdi veya bir marketle anlaşarak ayni yardım yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-30
Büyük proje tazminatı
Kurumumuzca büyük ölçekte sayılacak projelerde inşaat mühendisi olarak (kontrol mühendisi) görev almaktayım. Ancak büyük proje tazminatı alamamaktayım. Geçmişten buyana ve hali hazırda mevcut büyük projelerde çalıştığıma göre, geçmiş haklarımı ve şimdiki haklarımı nasıl alabilirim?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-11
Zabıta memurunun fazla çalışma ücreti
Zabıta memuruyum. Belediye Başkanının oluruyla belediyemizde farklı bir birimde 5 ay görev yaptım ve bu süre içerisinde mesai ve sosyal haklarımı alamadım. Maddi kaybım ısrarı sebebiyle zabıta birimine geri döndüm. Bu 5 aylık kaybımı alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-10
Uzman kadrosundaki personelin ek ödeme oranı
04.07.2009 tarih ve 27278 sayılı Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliğine Dair Yönetmeliğe göre, Anadolu Üniversitesi tarafından 18.09.2011 tarihinde yapılan mahalli idareler personelinin görevde yükselme sınavı sonucuna göre 1. dereceli İl Özel İdaresi GİH sınıfında uzman kadrosuna 20.10.2011 tarihinde atandım. 02/11/2011 tarihinde yayımlanan Kanun Hükmünde Kararname ile kamu görevlilerinin mali haklarının düzenlenmesi amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname eki (I) sayılı cetvelin A/1-j bendinde; Bakanlık, müsteşarlık, başkanlık, bağımsız genel müdürlük taşra teşkilatları ile yükseköğretim kurumlarında ve mahalli idarelerde özel yarışma sınavı sonucunda mesleğe uzman ve denetmen yardımcısı olarak alınıp belirli süreli meslek içi eğitimden sonra özel bir yeterlik sınavı sonunda uzman ve denetmen unvanlı kadrolara (mevzuatı uyarınca söz konusu kadrolara atananlar dahil) atananlar ile belediye iktisat müfettişlerinin, ek ödeme oranı % 140 olarak belirlenmiştir. Bu durumda, bizim ek ödeme oranımız kaç olacak? Biz mevzuat gereği uzmanlık kadrosuna atandık. (5302 sayılı Kanun ve İl Özel İdaresi norm kadrosunda 5 adet uzman kadrosu belirtilmiş, sınav yoluyla bu kadrolara idaremizden 4 kişi atanmıştır.) Bize söylenen, ek ödeme oranımızın % 115 olduğudur. Bizim ek ödeme oranımız %140 mı? Yoksa, % 115 mi olacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-03
Zabıta memurlarına kıyafet verilme süresi
Belediye Zabıta Yönetmeliğinde kışlık ve yazlık kıyafet her yıl verilir ibaresi bulunuyor. Ancak memura verilecek giyecek yardımında mont, kaban, yağmurluk ve kepin kaç yılda bir verileceği belirtilmiş olup bu kıyafetler verilirken Belediye Zabıta Yönetmeliği mi, yoksa memura verilecek giyecek yardımı yönetmeliğini mi uygulamalıyız? Ayrıca Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinde pantolon ve mont 2 yılda bir verilir ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeye göre pantolon 2 yılda bir mi verilir?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-02
Personel işlemleri
Biga Belediyesi itfaiye eri kadrosunda 15.06.2010 tarihinde göreve başladım. 09.08.2011 tarihinde asaletim tasdiklendi. 02.09.2011 tarihinde yemin ederek asil memur olarak görevime devam ettim. İnşaat mühendisiyim. 23.09.2011 tarihli görevlendirme yazısı ile belediyemiz ruhsat ve denetim müdürlüğünde mühendis olarak görevlendirildim, halen bu görevi icra etmekteyim. Görevlendirmem neticesinde maaş ve sosyal haklarımı mevcut kadromun bulunduğu itfaiye eri unvanım üzerinden mi, Yoksa görevlendirmemin yapıldığı mühendis unvanım üzerinden mi almalıyım?
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-31
Kademe ilerlemesi
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun değişik 64 üncü maddesi hükmü dikkate alındığında, 6111 sayılı Kanundan önce uyarma ve kınama cezası almış memura, kademe ilerlemesi yapılır mı? Maddenin değişmeden önceki “O yıl içinde olumlu sicil almış olması” ibaresinde geçen sicil ibaresini disiplin cezası olarak mı ele almalıyız? Ceza alan memurun kademe terfisini yapmalı mıyım?
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-26
Memurlara sözleşme ile yapılan yardımlarda Damga Vergisi kesintisi
Çorum İl Özel İdaresi ile yetkili sendika arasında sosyal denge yardımı sözleşmesi imzalanmış ve bu sözleşme kapsamında çalışan personele sosyal denge yardımı ödemesi yapılmıştır. Ancak yapılan ödemeden gelir vergisi kesintisi yapılıp yapılmayacağı konusunda tereddütler hasıl olmuş ve sonuçta vergi kesintisi yapılmıştır. Ancak sosyal denge yardımı sözleşmesi adı altında yapılan ödemeden ve sözleşmede yer alan bayram yardımı ödemesinden gelir vergisi kesintisi yapılıp yapılamayacağı hakkında tam bir netlik sağlanamamıştır. Bu konuda gerekli bilgi verilmesi hususunu bilgilerinize arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-11
Zabıta memurunun tahsilat işlemlerinde görevlendirilmesi durumu
Belediyemiz zabıta memuru kadrosunda görev yaparken 18 Mart 2010 günü tahsilat şefliğinde bilfiil tahsildar olarak görevlendirildim. Yaklaşık 10 aydır tahsildar olarak görev yapmaktayım. Bu güne kadar kadromda çalıştırılmadığımdan maktu mesai ücreti alamamaktayım. Bu görevlendirme sonucu ekonomik kaybım oldu. Bir zabıta memuru ne kadar zaman başka bir yerde görevlendirilebilir. Bu ekonomik kaybımın önlenmesi için ne yapmam lazım? Bu tür görevlendirmelerin süresi ne kadardır?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-07
Emeklilik işlemleri
İtfaiye Onbaşısı kadrosunda memur olarak çalışan arkadaşımız 25 yıl hizmet süresinin dolduğunu hesap ederek kendi isteğiyle 16.09.2010 tarihinde emekliye ayrılmayı talep etmiş ve 16.09.2010 tarih ve 2010/37-93 sayılı encümen kararı ile kurumumuzdan ilişiği kesilmiştir. SGK Genel Müdürlüğü’nce emeklilik işlemleri esnasında hizmet birleştirme işlemleri yapılmış ve Bağkur’un kendi hesaplama sisteminden doğan prim farkı istenerek bu borç, ilgili tarafından 19.10.2010 tarihinde Bağkur hesabına yatırıldıktan sonra hizmet dökümünün SGK Ankara’ya gönderildiği anlaşılmıştır. SGK Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Emeklilik İşlemleri Daire Başkanlığının Kurumumuza gönderdiği 14/12/2010 tarih ve B.13.2.SGK.0.10.02.13/60.210.114 sayılı yazısında ‘’Adı geçen, Bağkur borcunu emekliye sevk edildiği tarihten sonra ödediğinden Bağkur hizmetleri (Bağkur süresi:3 yıl 7 ay 7 gün) emekliye ayrıldığı tarihte geçerli sayılmadığından toplam hizmet süresi, 25 yıl yerine 21 yıl 6 ay 23 gün olduğu gerekçesiyle 16.09.2010 tarih ve 2010/37-93 sayılı emekliye sevk onayının iptal edilerek göreve başlatılması ve başlayış tarihinin bildirilmesi'’ni istemiştir. ''İlgiliye, kurumunuzca göreve başlatıldığı tarihten sonra Bağkur’lu hizmetleri de emeklilikte geçerli hizmet haline dönüşeceğinden ve emekliye sevk edildiği 16.09.2010 tarihinden (14.10.2010 tarihi) göreve başlatıldığı tarihler arası sürelere ait görev aylığının ödenip aylıklarından kesilen kesenek ve karşılıklarının hesaplanarak kurumumuz adına bankaya yatırılıp yatırılmadığının açıklanmasını, şayet ödenmemiş ise Maliye Bakanlığının 12.9.1985 gün ve Bümko.Ky.10.115546-5285/20807 sayılı yazılarına göre hizmet durumu müsait olmadığı halde emekliye sevk edilen ve adı geçenin Kurumunuz hatasından dolayı emekliye sevk edildiğinden, 14.10.2010 tarihinden göreve başlatıldığı tarihler arası için özlük haklarının ödenerek, kesenek ve kurum karşılıklarının kurumumuza gönderilmesini ve ilgili yeniden emekliye ayrılmak istemesi halinde kurumumuzun 144 ve 146 nolu dış genelgesi doğrultusunda hazırlanacak emeklilik evraklarının gönderilmesi'' şeklindeki yazısında ''adı geçenin Kurumunuz hatasından dolayı emekliye sevk edildiğinden'' ibaresinde geçen kurum hatasını Belediye Başkanımız ve Mali Hizmetler Müdürlüğü’nce kabul edilmemektedir. Dolayısıyla göreve iade yazısının kuruma postayla geldiği 15.12.2010 tarihinden itibaren göreve başlatılacağını ve bu tarihten itibaren özlük hakları, kesenek kurum karşılıklarının ödeneceğini, 16.09.2010-14.12.2010 tarihleri arasında kurumda çalışmadığı için ödeme yapılamayacağını, şayet ödeme yapılırsa zimmet çıkacağı endişesini taşımaktadırlar. Söz konusu döneme ait özlük hakları ve kesenek kurum karşılıklarının belediyece ödenmesi halinde zimmet çıkıp çıkmayacağı, ödenecekse yasal dayanağının bulunup bulunmadığı hususunda ve ayrıca kurumumuzca yapılan emeklilik işlemlerinin başlatılmasında herhangi bir yanlışlığın bulunup bulunmadığı hususlarında bilgi verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2010-12-23