İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Belediye şirketlerine yapılan işçi ücret ödemelerinde hakediş raporu düzenlemek gerekir mi?
696 sayılı KHK ile Belediye şirketlerinde çalıştırılmaya başlanan taşeron işçilerine yapılan ödemelerle ilgili olarak düzenlenen sözleşme kapsamında hakediş raporu düzenlememiz gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2018-05-24
Belediye şirketlerine aktarılan eski taşeron işçilerinin, devir anında geçerli son sözleşmelerin-den sonra ödenecek ücretleri
Son sözleşmesi 31.12.2017 tarihinde sona eren taşeron işçimiz Asgari Ücretin %15 fazlası maaş alırken, 2018 yılı için Asgari Ücretin %100 fazlası ile ihaleye çıkılmış ancak 696 Sayılı KHK sebebiyle sözleşme imzalanmadan ihale iptal edilmiştir. Bu kapsamda Belediyemiz şirketinde çalışmaya başlayan Taşeron İşçimize Asgari Ücretin %100 fazlası maaş verebilir miyiz? Yoksa son sözleşme olan %15'i aşmamamız mı gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2018-05-03
İşten çıkarılan personele tazminat ödenmemesi
Belediyede taşeron şirket personeli olarak mali hizmetler müdürlüğünde çalışırken yapılan şikâyetler sonucu belediye tarafından işten çıkarıldım. Tazminat talebinde bulundum fakat Belediye Başkanı herhangi bir tazminat ödemedi. Şikâyet konusu temizlik personeli olarak alınan personelin çoğunlukla büro personeli olarak çalıştırılması sonucunda olmuştur. Dilekçe ile müracaat etmeme rağmen bir tazminat ödemesi yapılmadı. Ne yapmak gerekir.
- Soru Cevaplandı
- 2018-02-23
İhtiyaç fazlası işçi devri, özlük hakları, toplu sözleşme
Denizli Buldan Yenicekent Belediye Başkanlığında sürekli işçi operatör kadrosunda çalışmakta idim. 2014 yerel seçimlerde 6360 sayılı Yasa gereği Yenicekent Belediyesi kapandı ve Denizli Pamuk- kale Belediye Başkanlığına devir oldum. Denizli Pamukkale Belediye Başkanlığı tarafından ihtiyaç faz- lası işçi olarak gösterildim ve tayinim İzmir Orman Bölge Müdürlüğüne yapıldı. Pamukkale Belediyesi 27.11.2014 tarihinde SGK 16 kod ile ilişiğimi kesti fakat 27.11.2014 tarihinde ve 28.11.2014 tarihinde İzmir Orman Bölge Müdürlüğüne işe başlamak için müracat ettim ama bana SGK girişi aynı gün için olmuyor yarın gel deyip 29.11.2014 tarihli yeni işe başlamış işçi gibi girişimi yaptı. Benim burada 1 günlük kaybım oldu ve bunun neticesinde 17 yıllık çalışmam da kayıp oldu, tüm ücret ve haklarım kayboldu. İzmir Orman Bölge Müdürlüğü ücret ve haklarımı önceki kurumumda aldığım gibi yaptı, sendika sözleşmem 16.01.2016 tarihinde bitti. Aralık 2014 ilave tediyemi ödeme yapmadı, nedeni de yeni işe başladığım içinmiş. 14.01.2015 tarihinde SGK 170 aradım. Verilen cevap İzmir Orman Bölge Müdürlüğü SGK girişim yapılırken istisnai durum butonunu işaretleyip tayin olarak girmesi gerektiğini ve bunu yapmadığı için olduğunu söyledi. Ben bu bilgiyi 25.02.2015 tarihinde İzmir Orman Bölge Mü- dürlüğüne yazılı dilekçe ile bildirdim İzmir Orman Bölge Müdürlüğü, Pamukkale Belediyesi düzeltmesi gerekiyor diyor. Pamukkale Belediyesi de İzmir Orman Bölge Müdürlüğü düzeltmesi gerek diyor. Şim- di benim bu atama esnasında yapılan SGK girişimi hangi kurumun düzeltmesi gerekiyor. İzmir Orman Bölge Müdürlüğünün bana yazılı göndermiş olduğu cevapta; benim DPB tarafından nakil (tayin) değil yeni işçi olarak açıktan atandığım söylenmekte. Ben başka bir kamu kurumundan nakil (tayin) olarak mı atandım, yoksa yeni işçi olarak açıktan mı atandım. Ayrıca buradaki var olan 01.01.2013 ve 31.12.2014 tarihleri arası geçerli olan TİS sendikaya 02.12.2014 tarihinde üye olmama rağmen senin kendi TİS var buradaki TİS yararlanamazsın dediler.
- Soru Cevaplandı
- 2016-02-02
Doğum izninde geçen sürenin ücreti ödenir mi?
Kadın işçiler doğumdan önce 8 hafta doğumdan sonra 8 hafta doktor raporu ile doğum izni almakta belediyece doğum izninde geçen sürenin ücreti ödenir m?
- Soru Cevaplandı
- 2015-07-28
Hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan işçilerin izin ve kıdem tazminatları
Merhabalar, iyi çalışmalar. Yaptığınız bilgilendirmelerden faydalanıyoruz, teşekkür ederiz. Benimde size 2 sorum olacak. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. 1-Belediyelerde ve Belediyemizde, 4734 sayılı Kanunun 62 (e) maddesine göre hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan, geçmiş yıllarda farklı alt işverenlerde birer yıllık iş sözleşmeleri ile uzun yılardır yana çalışanlar bulunmaktadır. 10.09.2014 tarihli 6552 sayılı Kanunun 6. maddesi ile değişik 4857 sayılı İş Kanununun 56. maddesinde, alt işveren çalışanlarının izinleri yeniden düzenlenmiştir. Yapılan düzenlemeye göre, belediyemizde farklı alt işverenlerde uzun zamandan beri çalışanların senelik izne esas kıdem işlemleri, belediyemiz alt işverenlerinde ilk çalışmaya başladığı tarihe göre mi, yoksa 6552 sayılı Kanununun yürürlüğe girdiği tarih mi esas alınarak uygulanacağı hususunda tereddüte düşülmüştür. Konuya ilişkin alt işveren çalışanı personellerin senelik izin kıdem işlemleri nasıl uygulanacaktır? 2- 4734 sayılı Kanunun 62 (e) maddesine göre personel çalıştırılmasına yönelik hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan personellerin, kıdem tazminatlarına ilişkin olarak 6552 sayılı Kanunun 8. maddesi ile değişik 4857 sayılı İş Kanununun 112. maddesine göre, 1475 sayılı İş Kanununun 14 üncü maddesine göre kıdem tazminatı ödenmesini gerektirecek şekilde sona ermiş olanların kıdem tazminatları kurumunca ödenecektir. Sormak istediğim, 4857 sayılı İş Kanununun 25. maddesinde belirtilen hususlar dışında, iş akdi işveren tarafından sona erdirilen personellere kıdem tazminatı ödenebilir mi? Ödenir ise nasıl bir yol izlenmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 2015-07-23
Engelli işçi çalıştırılması
MAHİR KARABULUT - KADIŞEHRİ
Belediyemizde norm kadroya ilişkin 19 adet işçi kadrosu mevcut, bunun 3 adedi dolu 16 boştur. Belediyemiz 2011 yılında 6111 sayılı Yasanın 166. maddesi gereği diğer kurumlara ihtiyaç fazlası işçileri gönderdi. Bu nedenle 5 yıl işçi alamayacağız. Bu sürede 2016 yılının Mart ayında doluyor. Biz 2016 yılı içerisinde 1 adet kadrolu engelli işçi alabilir miyiz? Almamızda bir sakınca yok ise, işçi kadrosunu meclis kararı ile “Engelli İşçi Kadrosu” diye ihdas etmemize gerek var mı?
- Soru Cevaplandı
- 2015-07-22
- KADIŞEHRİ
İş mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
2007 yılında çıkan kanunla daimi işçi olarak belediyede sendikasız çalışanların maaş artışı toplu sözleşme ile mi belirlenir? Yoksa belediye başkanı mı belirler?
- Soru Cevaplandı
- 2015-05-31
İşçilerin tedavi sürelerinde ücret ödeme durumları
Sürekli işçi kadrosunda çalışırken hastalanan, üç aydır tedavi gören ve halen tedaviye devam eden işçinin maaş durumu nasıl olmalı? Raporlu olduğunda ve hastanede yattığı günlerde nasıl bir ödeme yapılacak?
- Soru Cevaplandı
- 2015-04-27
Yapımı işinde mevsimlik işçi çalıştırması
Belediye yol onarım imalatlarının, yaklaşık 150 bin TL maliyetli işin yapımı için mevsimlik işçi çalıştırması hangi mevzuata göre yapılması gerekir.
- Soru Cevaplandı
- 2015-04-03
İşçilerin unvanı dışında bir işte çalıştırılması
Belediyemiz işçi norm kadro cetvelinde Iğdır Belediyesi Meclisi çeşitli dönemlerde meclis kararı alarak bazı işçilere unvan verilmiş örneğin büro işçisi, operatör, şoför, kepçe operatörü, kaynakçı, yağcı vb. bunun gibi birçok unvan verilmiştir. Şuan itibariyle çöp toplayacak, temizlik yapacak işçi sıkıntısı yaşıyoruz. Çünkü görevlendirilen işçiler müdürlüğümüze dilekçeli itiraz ederek kendi unvanı dışında başka bir yerde çalışmayacağını söylüyor. Oysaki Iğdır Belediyesi verilen ilk daimi işçi kadrolarında hepsi daimi işçi olarak belirtilmiş. Bu konuda değerli görüşlerinizi almak istiyoruz.
- Soru Cevaplandı
- 2014-09-11
6360 sayılı Kanunla devredilen işçilerin ücretleri
6360 sayılı Kanunla Büyükşehir Belediyesine devredildik, devir öncesi toplu sözleşmemiz olmadığından 2012 yılı eylül ayı ödenen ücret kanun gereği işçilere ödenecek denilmekte 2012 yılının 9. ayındaki hizmet akdi geçerliymiş. Hizmet akdimiz yapılmamıştı. 2012 yılı ocak ayında ki ücrete ocak ayından itibaren encümen kararı ile bütün işçilere devletin memuruna verdiği artış oranı üzerinden ücretlerin artırılması kararı verildi ve devire kadar artışlarla birlikte ücretleri aldık. Bu yönetim kararı hizmet sözleşmesi yerine geçmez mi? Biz 2014 yılında 2012 yılı eylül ücreti mi almaya devam edeceğiz? Yoksa yanlış uygulama mı yapılıyor. Lütfen hak kaybı olmaması için biz açıklama yapar mısınız?
- Soru Cevaplandı
- 2014-06-23