Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Diğer memurluktan zabıta memurluğuna geçiş
Belediye zabıta alımını düzenleyen Belediye Zabıta Yönetmeliğinin 13. maddesinin b ve c bentleri Danıştay tarafından 2011 yılında iptal edildiğine göre zabıtaya ilk atamada 25 yaş sınırı kalkmış mıdır? Bundan sonra yaş şartı aranmayacak mıdır? Ayrıca diğer memurluktan zabıta memurluğuna geçişi dü-zenleyen maddedeki 30 yaş sınırı halen geçerli midir?
- Soru Cevaplandı
- 2013-10-10
Başkan yardımcılığı kadrosuna atanma
15 yıl SSK’lı olan bir kişi belediye meclis üyesi olmadan belediye başkan yardımcılığı görevine atanabilir mi? Bu atama asaleten ya da vekaleten olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 2013-09-25
GİH sınıfında müdür kadrosundaki mühendis ve mimarların hazırlanan projeleri imzalaması
Mühendislik Mimarlık Fakültesi öğrenimini bitirerek mühendis mimar unvanı alan kişilerin GİH sınıfında müdür kadrosuna asil müdür olarak atanmaları sonrası çalıştığı kurumda hazırlanan projelere mühendis mimar olarak imza atma yetkileri var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2013-08-28
İşçinin memurluğa vekâleti
Belediyemizde muhasebe yetkilisi ve mali hizmetler müdür vekili görevini yürütmekteyim. Birimimde tek memur benim, 2 tanede geçici işçi arkadaşım çalışmaktadır. İzin alacağım durumlarda bu arkadaşlardan birine vekâlet bırakabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2013-07-29
Personel alacaklarının ödenmemesi
Belediyelerde personel maaş ödemelerinde bir öncelik var mıdır? Maaşlar ödenmediği takdirde bundan hesap işleri ve belediye başkanları mı mesuldür. Bunun sorumluluğu ne olur? Maaş ödemesin-de işçi veya memur ya da sözleşmeli farkı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2013-07-16
Teknikerin AÖF işletme bölümünü bitirdiğinde derece kademe uygulaması
1995 yılında liseyi bitirdim.1997 yılında iki yıllık Bahçe Ziraatı bölümünü bitirdim. 09.10.2006 yılın-da ise 9/2 sinden Ziraat Teknikeri olarak memurluğa atandım. 03.06.2013’te ise AÖF İşletme Bölümünü bitirdim. Askerliğimi 18 ay yaptım. Şuan 6/3 deyim. Açık Öğretim Fakültesini bitirdiğim için bana iki yan derece verilecek mi?
- Soru Cevaplandı
- 2013-07-09
Tüzel kişiliği sona eren belediye personeli alacakları
Kapanacak olan belde belediyesinde sürekli işçi kadrosunda 10 seneden beri çalışmaktayım. Birikmiş yıllık izinlerim var. Ne izinlerimi kullanabiliyorum nede izin ücretlerini alabiliyorum. Devir olduktan sonra ilçe belediyesinden eski haklarımızı, fazla mesai, yıllık izin gibi alacaklarımızı alabilir miyiz? Ala-mazsak ne yapmamız lazım. Benim gibi 6-7 arkadaşım daha var.
- Soru Cevaplandı
- 2013-06-25
Unvan değişikliği sınavı
Belediyede itfaiye eri olarak çalışan bir memurum. Teknik Eğitim Fakültesi yapı öğretmenliği me-zunuyum. Fen işlerinde geçici görev ile çalışmaktayım. Teknik hizmetler kadrosuna geçmem için unvan değişikliği sınavına girmem ve başarılı olmam gerekiyor eğer yanılmıyorsam. Peki, bu unvan değişikliği sınavını belediye mi yapıyor? Ve hangi süreçte yapıyor. Yani merkezden bir şeyler yapılıyor mu? Aynı belediyede itfaiye eri olarak çalışan ve Fen İşleri Müdürlüğünde geçici görevde bulunan inşaat mühen-disi bir kişi inşaat mühendisi olarak projelere, keşiflere, hakedişlere vs. imza atabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2013-06-18
Sözleşmeli personelin iş sonu tazminatı
(Sözleşmeli personelin iş sonu tazminatı ) Belediye Fen İşleri Müdürlüğünde 3 yıl 3 ay gibi süre kadar 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre Tam Zamanlı Sözleşmeli İnşaat Mühendisi olarak çalıştım. 2011 yılı sonunda sözleşme sona erdiğinde, 2012 yılı için sözleşmem sözlü olarak taraflar arasında konuşularak yenilenmedi. Benim tarafımdan herhangi bir istifaname yok ve işveren Belediye Başkanlığınca da feshetme yazısı yok. Fakat çalışma performansımın düşük olduğu ve böyle devam ederse 2012 de sözleşmenin yenilenmeyeceği-ne dair Başkanlıkça tarafıma yazılmış bir uyarı yazısı var. Bu durumda, 3 yıldan fazla sözleşmeli çalıştığım kurumdan, sözleşmenin 8. maddesine ''Sözleşmeli Personel 06.06.1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 7. maddesinde belirtilen esas ve usuller çerçevesinde ve aynı maddede gös-terilen yönteme göre yapılacak hesaplama neticesinde bulunan miktarda iş sonu tazminatı hakkından yararlandırılır.'' hükmüne istinaden, tazminat alabilecek miyim?.
- Soru Cevaplandı
- 2013-05-07
Sağlık raporunun hastalık iznine çevrilmesi
Hekimden sağlık raporu alan bir memurun bu sağlık raporunu hastalık iznine çevirmesi yeterli mi? Yoksa belediye başkanından yeniden olur almaya gerek var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2013-04-29
Geçici işçi çalıştırılması
Belediyemizde bir işçi arkadaşımız 2006 yılının 10. ayında geçici işçi olarak işe başladı ve 3 ay çalış-tıktan sonra iş akdi askıya alındı. Kadrodan da belirtilen şartları taşımadığı için haliyle yararlanamadı. Bu arkadaşımız daha sonra personel gideri %40'ın altında olması sebebiyle Belediyemizde 2007, 2008, 2009, 2010 ve 2011 yıllarında 5 ay 29 gün çalışarak iş akitleri askıya alındı. Personel giderinin yüksek olması sebebiyle 2012 yılında çalışamadı. 2013 yılında belediye geçici işçi çalıştırılmasına ilişkin meclis kararı almış olsa bile personel giderinin yüzde 40'ın üzerinde olması ve 25.02.2011 tarih ve 6111 sayılı Kanunla getirilen ek maddeye göre çalıştırma imkânımız olur mu? Çalıştırma imkânımız yoksa nasıl bir yol izlememiz gerekiyor.
- Soru Cevaplandı
- 2013-04-02
Şantiye şefliği
Çevre ve Şehircilik Bakanlığının yayımladığı Yapı Müteahhitlerinin Kayıtları İle Şantiye Şefleri ve Yetki Belgeli Ustalar Hakkındaki Yönetmelikte 01.01.2012 tarihinden itibaren şantiye şeflerinin en çok 5 yapıda toplamda 30000 m2 ye kadar aynı anda görev üstlenebileceği hakkında hüküm bulunmakta-dır. Ancak, belediyelerde görev yapan kontrol mühendisleri için bu konuda bir sınırlama bulunmamaktadır. Yüklendiğimiz sorumluluğu sınırlandıracak, aynı anda ne kadar sayıda veya alanda sorumluluk alacağımızı belirleyen bir yönetmelik var mıdır? Bize verilen görevlendirmelerde bazı şantiyelerde şantiye şefi pozisyonunda bazı şantiyelerde de kontrol mühendisi pozisyonunda görevlendiriliyoruz. Belediye idare personeli mühendislerin görev tanımı ile ilgili yasal yönetmelik veya tebliğ var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2012-11-12