Görevde yükselmede hizmet yılı koşulu

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesinde 1-4 dereceli müdürlük kadrolarına atanmak için 8 yıl şartı getirilmişken; Mahalli İdareler Görevde Yükselme Yönetmeliğinde son 3 yılı şef olmak kaydıyla 10 yıl hizmet şartı getirilmiştir. 10 yıl hizmet şartı 68/B'ye ters değil mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-10-18

Daire başkanlığına atanma

Büyükşehir belediyelerinde Teftiş Kurulu Başkanlığı daire başkanı olarak atanacak kişinin müfettiş veya iç denetçi olması zorunluluğu var mıdır? Yoksa fakülte mezunu ve 12 yıllık hizmeti bulunan kişiyi (avukat, mühendis vs.) sınavsız atayabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-03-27

Büyükşehir Belediyesi Teşkilatı

Belediyemiz 6360 sayılı Kanun ile büyükşehir olacaktır. Buna hazırlık çalışmalarımız devam etmek-tedir. Bu amaçla; 1-Genel sekreter kadrosuna atanacak kişide aranılacak koşullar nelerdir? Hiç memuriyeti olmayan bir kişi açıktan atama yoluyla bu göreve gelebilir mi? 2-Genel sekreter yardımcısı kadrosuna atanacak kişide aranılacak koşullar nelerdir? 3-Daire başkanlığı kadrosuna atanacak kişide aranılacak koşullar nelerdir? İki yıllık yüksek okul me-zunları atanabilir mi? 4-Kaldırılan başkan yardımcısı kadrosundaki kişilerin durumu ne olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-03-14

6111 sayılı Kanun kapsamında işçi nakleden belediyelerde işçi alımı

6111 sayılı Kanun kapsamında bünyesinde bulunan işçileri çeşitli kurumlara gönderen belediye ye-niden işçi alımı yapabilir mi? Ya da geçici işçi çalıştırabilir mi? Çalıştırabilir ise bunun prosedürü nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-03-06

Toplum yararına çalışma programları

Ben 2009 yılında Aksaray ili Yeşilova Belediyesinde 5 ay 29 günü geçmemek üzere mevsimlik işçi olarak İŞKUR aracılığı ile çalıştırıldım. Ancak bir sonraki mevsimde işe çağrılmadım. Benim işin devamı ile ilgili yasal olarak bir hakkım var mıdır? Taşeron bir firmaya bağlı olarak çalışmadım. Tamamen İŞ-KUR’ a ve belediyeye bağlı olarak çalıştım. Ne gibi haklara sahip ya da sahip değilim bilmiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-03-03

Askerlik onur belgesinin atanmada öncelik sağlayıp sağlamadığı

Jandarma olarak askerliğimi yaparken görevli olduğum karakola teröristlerin sızma girişimleri oldu, çıkan çatışmadan sonra teröristleri geri püskürterek karakola girmelerini engelledik. Bu olay sonrası kritik bir noktada ve zor şartlarda askerlik yapıp terörle mücadele de göstermiş olduğum başarılardan dolayı jandarma alay komutanı tarafından onur belgesi verildi. Yaralanma ya da gazi kalma gibi bir olay yaşamadım. 1- 10 Şubat 1999 tarihli Resmi Gazete yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararında belirtilen hükümler gereği işe yerleşmede öncelik hakkına sahip olup olmadığım konusunda, 2- 09 Ağustos 2009 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarına İşçi Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmelik hükümleri gereği öncelik hakkını taşıyıp taşımadığım konusunda, 3- Askerlik sebebi ile öncelik hakkına sahip olunması gereken belgenin hangisi olduğu konularında, İlgili mevzuat hükümleri gereği izlenmesi gereken yolun nasıl olduğu hakkında görüşlerinizi saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-02-28

(Görevde yükselme)

1-Belediyemizde 14.11.1997 tarihinde ortaokul mezunu olarak itfaiye eri kadrosunda göreve baş-layan personelimiz belediyemizde boş bulunan GİH Sınıfı 11.dereceli itfaiye çavuşu kadrosuna görevde yükselme sınavına katılarak geçebilir mi? İtfaiye yönetmeliğinde lise mezunu şartı aranmaktadır. Ma-halli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin Geçici Hükümler Başlıklı geçici 1. maddesi itfaiye personelini kapsar mı? 2- Belediyemizde 14.03.1995 tarihinde Meslek Lisesi Mezunu olarak TH Sınıfı 9. dereceli kadroda Fen Memuru olarak göreve başlayan personelimiz belediyemizde boş bulunan GİH sınıfı 7. dereceli Şef kadrosuna görevde yükselme sınavına katılarak geçebilir mi? Öğrenmek istediğim bahse konu unvanlarda memur unvanı mevcut olup, Fen Memuru unvanı bulunmamaktadır. Bu unvanlara Fen Memuru dahil midir? Ayrıca TH sınıfında meslek lisesi bir personelin GİH sınıfındaki şef kadrosuna görevde yük-selme sınavına katılarak geçmesi mümkün müdür.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-02-28

Belediye avukatının belediye teşkilatındaki yeri, Hukuk İşleri Birimi kurulması

657 sayılı yasaya tabi olarak Avukatlık hizmet sınıfında 8 yıldır çalışan kadrolu belediye avukatıyım. İlçe belediyemiz tasnif cetvelinde D-9 grubunda yer alıp norm kadro cetvelinde avukat kadrosu yer al-mıştır. Belediyemizde birimlerin oluşturulması için özel bir meclis kararı alınmamıştır. Norm kadro yö-netmeliğinden sonra 2007 yılı haziran ayı meclis toplantısında norm kadroya göre kadro ihdasları belir-lenip kararlaştırılmıştır. Avukat kadrosu da daha önce bulunmasına rağmen yine bu meclis kararı ile di-ğer kadrolar gibi ihdas edilmiştir. Şu an itibariyle belediyenin çeşitli yargı kollarındaki davalarını, icra takiplerini ve diğer hukuki görüş ve işlemlerini hukuk işleri servisi adıyla yürütmekteyim. Servisin per-soneli, ayrı bir mekanı olmasına rağmen ve yaptığım işlerle ilgili hiçbir bağı ve alakası olmadığı halde sen müdür değilsin, başka bir müdüre bağlı olarak çalışabilirsin denilerek Yazı İşleri müdürlüğüne bağlı bir kişi ve birim olduğum söylenerek bu şekilde yazışmalar yapılmaktadır. Yine size ayrı bir bütçe oluş-turamayız denilerek yazı işlerinin bütçesinden harcama yaptırmaktadırlar. 5393 sayılı Belediye Kanu-nunda teşkilatın nasıl ve kimlerden kurulacağı belirtilmesine rağmen, bunun dikkate alınmayarak ayrı bir birim olarak değerlendirilmeyişin doğru olmadığı kanaatindeyim. Dolayısıyla belediye teşkilat şeması içerisinde servis olarak yerimiz hakkında ve diğer bir konu olan bütçemizin olup olmayacağı hakkında teferruatlı bilgi ve görüşlerinizi saygılarımla arz ve talep ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-02-14

Geçici görevlendirme

Görevlendirmenin usul ve esasları hakkında mevzuat nedir? Nasıl olmalıdır? Her norm kadrodaki memur her norm kadroya görevlendirilebilir mi? Ben itfaiye eriyim. Bir kaza sonucu doktor masa başı çalışır raporu vermesi sonucu idare beni belediyenin başka bir birimine memur olarak görevlendirmiş-tir. Görevlendirmenin 6 aydan uzun olamaması ve toplamda 2 yıldan uzun olamaz hükümleri gereğince ve kadromu değiştirmediğim için yapılması gereken nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-01-22

Geçici işçi ve sözleşmeli personel almak 6111 sayılı Kanun kapsamına girer mi?

Geçici iş pozisyonlarında işçi çalıştırmak ve sözleşmeli personel almak 6111 sayılı Kanunun 166/7 maddesi kapsamına girer mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-12-26

Mali Hizmetler Müdürünün harcama yetkisi ve bu yetkinin devri

Belediyemizde Mali Hizmetler Müdürü aynı zamanda Muhasebe Yetkilisi olarak görev yapmakta olduğundan, harcama yetkilisi görevini şef kadrosunda görev yapmakta olan memura devretmiştir. Harcama Yetkilisi görevini yürütmekte olan memur izinli olduğundan, yerine yapılan görevlendirmede; "Müdürlüğümüz Harcama Yetkilisi görevini yürütmekte olan …'in (Harcama Yetkilisi) …tarihleri arasın-da yıllık izinli olacağından, dönünceye kadar ve ilerleyen tarihlerde … 'in (Harcama Yetkilisinin) raporlu ve izinli olması durumunda Tahsildar ... 'in Harcama Yetkilisi olarak görevlendirilmesi hususunu olurla-rınıza arz ederim" denilmektedir. Belediye Başkan Vekili tarafından yukarıda yazıldığı şekilde, belirli tarihler arasında izin ve bundan böyle her izin, rapor vb. gibi harcama yetkilisinin görevi başında olamayacağı ileriye dönük günlere iliş-kin süresiz olarak bir görevlendirme ile harcama yetkililerinin görevlendirilmesi usulüne uygun bir gö-revlendirme midir? Uygun ise harcama yetkilisinin rapor veya izinli olduğu günler yine yazılı tebliğ edilmesi gerekir mi? Bu şekilde yapılan bir görevlendirme yasal olarak (harcama yetkilisi yerine görev-lendirilen personel açısından) bir sıkıntıya sebep olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-12-21

Belediye birimlerinin çalışma usul ve esaslarına dair yönetmelik düzenlenmesi

Bu yıl geçirmiş olduğumuz teftişte müfettişimiz belediyemizin teşkilat yapısının oluşturulmamış olmasını ve müdürlüklerin görev çalışma usul ve esaslarına dair yönetmeliklerinin hazırlanmamasından dolayı bizi tenkide aldı. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada belediyelerin her müdürlük için ayrı ayrı yönetmelik hazırladıklarını gördüm. Acaba tüm birimleri içine alan tek bir yönetmelik mi yoksa her müdürlük için ayrı ayrı yönetmelikler mi çıkarılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-03-07