Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşçi statüsünde çalışan kişilerin müdürlüğe atanması mümkün müdür?
Belediye bünyesinde sorumlulukgerektiren bir kadroya mesala müdürlük kadrosuna bir işçi atanabilir mi atanması durumunda sorumlulk durumu iş mevzuatı gereğince nasıl değerlendirilir
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-21
Personel istihdamında %40 oranının uygulanması
Nüfusu 10 binin altınta olan belediyemiz, 2004 yılında 48 Adam/Ay geçici işçi vizesi alındı ve 1/2 si kullanıldı.2004 yılı personel giderleri %40'ı aşmıyor 2005 yılı için aynı işçi vizesi alınmış ve aynen 1/2 si doludur.2005 yılı Ocak ayı personel giderleri tahakkukunu baz alırsak (Bşk.İşçi.Memur) dahil 8.461x12ay=101.532 YTL.dir. Bu ayda (hastahane,eczane vs.)gideri olmamıştır. Aralık ayı 2004 mizanında 31 nolu bütçe gelirleri hs.bının alacağındaki miktarın %40'ı ve yeniden değerlendirme artışından sonraki miktar 101.255 YTL.dır Bu oranlanlara göre 1 adet(mühendis)geçici işci olarak alınabilirmi? Teşekkür ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2005-03-18
Personel giderleri bütçe gelirlerinin % 40'ını aşan belediyelerde geçici işçi istihdamı ve belediye başkanının sorumluluğu.
1-5272 sayılı kanunun 49. maddesine göre nüfusu 10.000 altında olan yerlerde personel giderleri %40'ı aşamaz denilmektedir.Belediyemizin 2004 yılı personel giderleri %40'ı aşmıştır.2005 yılında bu rakamı aşmaması için yeni personel alınmayacaktır, yine bu rakamı aşmaması için mevsimlik işçilerin 1 er aylık giriş-çıkış'ı yapılmakadır. İşçileri 1 er aylık giriş-çıkış yapılmasında bir sakınca varmıdır. 2-Personel giderleri personel alınmadığı halde mevcut personelle %40'ı aşarsa başkan tarafından ödenirmi.TEŞEKKÜR ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2005-02-23