Birimlerin birleştirilmesi

Belediyemiz C10 sınıfı bir belediyedir. Bünyemizde 23 müdürlük bulunmaktadır. Yeni bir müdür-lük kurmak için kadromuz yoktur. Bu nedenle genelge ile kurulan Muhtarlık İşleri Müdürlüğü ile Ta-rımsal Hizmetler Müdürlüğünü birleştirmek istiyoruz. Muhtarlık İşleri ve Tarımsal Hizmetler Müdürlü-ğü olarak Meclis kararı ile birleştirilmesi mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 2021-05-05

COVİD-19 teşhisli yakınlarına refakat etmesi durumunda refakat izni

Belediyemizde çalışan memurlarımızın pandemi sebebiyle hastanede yatan Covid-19 teşhisli ya-kınlarına refakat etmeleri durumunda, refakat izninin verilip verilmeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Şöyle ki; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Refakat İznine İlişkin Esaslar” konu başlığı altında düzen-lenen 10. maddesinde “(a) Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin, (b) Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin, ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi zorunludur.” hükümleri yer al-maktadır. Anılan mevzuat hükmüne göre, memurun refakat edeceği hastanın sağlık kurulu raporu alması zorunludur. Ancak, ilçemizde hastaneler tarafından bu hastalığa yakalanan hastalara sağlık kurulu raporu dü-zenlenemediği için ilgili maddenin (b) bendinde zorunlu olan kurul raporu alınamamaktadır, yalnızca başhekim ve doktor onaylı refakat izin belgesi verilmektedir. Covid-19 hastalarına refakat durumu-nun, başka bir rahatsızlıktan sağlık raporu alanların refakatinden daha zor şartlar içerdiği, hatta refa-katçilerin refakat süresince hastane dışına dahi çıkamadıkları herkes tarafından bilinmektedir. Bu ne-denle, hastane tarafından düzenlenen refakat belgesinin İdaremiz tarafından geçerli kabul edilip edilmeyeceği ve bahse konu mevzuat hükümlerinin refakatçi memur lehine uygulanabilirliği hususla-rında görüşlerinizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-12-23

Belediye şirketlerine sonradan alınan işçilerin emekliliği hak ettiklerinde durumu

696 sayılı KHK ile belediye şirketlerine geçişi yapılan işçiler emekliliği hak ettiği zaman emekli edi-liyorlar, şirkete sonradan girişi yapılan çalışanlar emeklilik zamanları geldiği zaman emekli edilmeli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-10-21

İşlevsiz kalan müdürlük

Belediyemize bağlı olarak 1973 yılında faaliyet göstermeye başlamış ve 2017 yılında yeni yerine taşınarak burada hizmet vermeye devam eden Huzurevi Müdürlüğümüz uhdesinde bulunan personel hariç tüm taşınır, taşınmaz ve sakinleri ile birlikte Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına devir edilecektir. Bu kapsamda; Huzurevi Müdürlüğümüz Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığına devir edil-dikten sonra, huzurevinde görevli müdür kadrosundaki personelimiz ve müdürlük kadrosu ile ilgili na-sıl bir işlem yapmamız gerekir? Norm kadroya göre açılan huzurevi müdürlüğü kadrosunun iptal edil-mesi gerekir mi? Belediyemizdeki norm kadroya göre oluşturulan diğer müdürlük kadroları hali hazır-da dolu olduğundan huzurevi müdürlüğünde müdür kadrosunda görev yapan personelimiz ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-08-26

Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışanlar memur ve enflasyon farkını zam olarak alabil

Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışanlar memur ve enflasyon farkını zam olarak alabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-07-14

Sözleşmeli personel

Ticaret Lisesi mezunu belediyede sözleşmeli personel olarak istihdam edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-08-15

Personel Giderleri Oranı

İlçemizin nüfusu 32000’dir. 2018 yılında çıkan yasa gereğince hizmet alımında çalıştırdığımız personelleri yüzde yüzü belediyenin olmak üzere personel limited şirketi kurarak çalışan taşeron perso-nelleri belediye şirketi bünyesine geçirdik. “5393 Sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre yeni personel ve sözleşmeli personel alımı için nüfusa göre personel gider oranımız % 30 geçemez” denilmektedir. 1- 2019 yılında alacağımız memur ve sözleşmeli personel için personel gider oranına belediye şirket elamanlarının giderlerini dâhil edecek miyiz? 2- Bu oran hem kadrolu memur hem de sözleşmeli personel alımı için geçerli midir? 3- Belediye şirketine alacağımız personeller için ise personel gider oranın kaç olması gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-11-22

Belediye başkan yardımcısının müdür kadrosuna atanması

Belediye başkan yardımcısı kadrosunda çalışmaktayım. 2 yıllık yüksel okul mezunuyum. Yaklaşık olarak 16 ay itibariyle bu kadrodayım. Müdür kadrosuna atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-06-30

İşçiler, müdürlüğe vekalet edebilir mi, imza ve harcama yetkileri var mıdır?

Belediyemizde daimi işçi olarak çalışan bir işçi müdürlüğe vekalet edebilir mi? Ayrıca imza yetkileri var mı? Harcama yetkilisi olabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-08-13

Mevsimlik işçilerin güvenlik ve arşiv araştırması

Merhaba. 02.04.2018 tarihi itibariyle KHK kapsamında temizlik,destek personeli ve güvenlik personellerini Beykoz Belediyesinin iştiraki olan firma üzerinden girişlerini gerçekleştirdik. Geçmişte bu personeller herhangi bir sendikaya da üye değildi. Sormak istediğim KHK geçişleri olmadan önce 18.07.2017-24.12.2017 tarihleri arasında çalışan sezonluk personellerim vardı. 02.04.2018 tarihi itibariyle KHK kapsamında temizlik, destek personeli ve güvenlik personellerini Beykoz Belediyesinin iştiraki olan firma üzerinden girişlerini gerçekleştirdik. Geçmişte bu personeller herhangi bir sendikaya da üye değildi. Sormak istediğim KHK geçişleri olmadan önce 18.07.2017-24.12.2017 tarihleri arasında çalışan sezonluk personellerim vardı. Bu personellerin sezon bitimi itibariyle çıkışları yapıldı. - Bu personellerin tekrar sezonluk olarak çalışmaları söz konusudur. 18.07.2018 tarihinde tekrar işe girişleri nasıl yapılacak. - Bu personeller 02.04.2018 tarihindeki işe girişi yapılan personeller gibi KHK kapsamında mı güvenlik soruşturması yapılıp işe girişleri yapılacak. - Belediye ile ayrı bir sezonluk sözleşme yapılıp ayrı bir işyeri tescili yapılıp mı personellerin işe girişleri yapılacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-07-09

Başkâtip kadrosuyla eşdeğer kadro

Ben 1992 yılından 2007 yılına kadar Muş-Merkez Kızılağaç Belde Belediyesinde aslen Başkâtip kadrosunda fiilen çalıştım. Sicil not ortalamam 98’dir. Lise mezunuyum. 2007 yılında Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Yönetmelikle başkâtip kadrosu kaldırıldı. Bu durumda buna eşdeğer kadroya atanmak istedim, fakat tereddütlerde kaldım. Deneyim ve görev anlayışımdan dolayı Belediye Başkanı tarafından 2007 yılından beri Yazı İşleri Müdür vekili olarak görev verildi ve halen bu görevi yürüt-mekteyim. Ancak Yazı İşleri Müdürünün mali haklarını yararlanamıyorum. İdari memur kadrosunda bulunmaktayım. Bu durumda eski başkâtip kadrosuyla eşdeğer yeni bir kadroya atanmak istiyorum. Halen Açık Öğretim Fakültesi İktisat Bölümünü okuyorum. Bu hususlarda yardımlarınız için bilgilerinize arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-04-20

Belediye sözleşmeli personelinin 4/B statüsüne geçmesi

ARİF ERATİK - KAYTAZDERE

Bir personelimiz belediyemizde 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesine istinaden sözleşmeli olarak çalışmaktadır. Bu sözleşmede yer alan 657’ye tabi 4/B’li haklarına sahip olması ibaresi nedeniyle bu kendisini 657 4/B’li mi yapar? Bakanlıkların 657 4/B’li sözleşmeli personel alımında yerleşmesine engel midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-03-04
  • KAYTAZDERE