Zabıta memurunun denetimlerde vergi levhası sorgulaması yapabilir mi?

Zabıta memuru denetimlerde vergi levhasını sorabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2019-12-18

Astsubaylıktan belediye memur kadrosuna atanma

SULTANHANI Belediyesi - SULTANHANI

İçişleri Bakanlığına bağlı Jandarma Genel Komutanlığı’nda Jandarma Astsubay olarak 2 yıl süreyle görev yaptım. 27 Temmuz 2016 tarih ve 668 sayılı KHK’nın 3. Bölümünün 13. maddesinde “Jandarma Hizmetleri Sınıfı personelinin her türlü özlük işlerinde 926 TSK Personel Kanunu uygulanır, bu Kanunda hüküm bulunmayan hallerde, 14/07/1965 tarihli ve 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu uygulanır” hükmü yer almaktadır. Ayrıca 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 92. maddesinde: “ 657 sayılı Kanuna tabi olmayan personelden kendi istekleri ile görevinden çekilmiş olanlar, boş kadro bulunmak ve gireceği sınıfın niteliklerini taşımak kaydı ile bu kanuna tabi kurumlardaki memuriyetlere atanabilirler.” hükmü geçmektedir. Bu Kanun ve KHK’ya istinaden Belediyemizin münhal bir kadrosunda memur olarak istihdam edilmek isteyen kişinin hizmet belgesi: Askerlik Hizmeti = 19.08.2009 – 04.11.2010 Sigortalı Hizmeti = 26.04.2008 – 26.04.2008 (1 gün) Uzm.Onb. = 25.03.2011 – 25.12.2011 (Açıktan atanma 3269 S.K. kapsamında uzman erbaşlığa) (Derece/ Kademe 11/2 ) Uzm.J.Çvş. = 25.12.2011 – 28.03.2012 ( Derece/ Kademe 11/3 ) Uzm.Çvş. = 28.03.2012 – 10.03.2017 ( Derece/ Kademe 10/3 – 7/2 ) Asb.Çvş. = 10.03.2017 – 30.08.2019 ( Derece/ Kademe 7/3 – 6/2 ) Asb.Kd.Çvş. = 30.08.2019 – 16.09.2019 istifa ( istek – zorunlu hizmet süresi içinde) (Derece/ Ka- deme 6/3 ) Terhis Belgesinde: Statüsü ve Tabi Ol. Hizmet Süresi: Astsubaylıkta 2 yıl 6 ay 6 gün Terhis Sebebi = Zorunlu hizmet süresini ( 15 yıl ) doldurmadan istifa Ön lisans Diploması = Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesinin 2 yıl süreli Jandarma Meslek Eğitimi Programından 29.06.2015 tarihinde mezun olmuştur. Doğum Tarihi: 18.12.1989 Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda ilgili kişinin; 1- Memur kadrosuna atanmasında herhangi bir sakınca var mıdır? Yok, ise hangi memur Kadrolarına ataması yapılabilir? Zabıta memuru kadrosuna ataması yapılabilir mi bazı kaynaklar Zabıta Yönetmeliğinin değiştiğini zabıta memuru kadrosuna atamasının yapılamayacağını söylemektedir. 2- Derece ve kademesi emsaline göre mi yapılır? 6/2 sinden 8 ay kıdemli mi olması gerekir? 3- Ataması uygun ise yapılacak iş ve işlemler nelerdir? Personelden hangi evraklar istenilecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2019-10-18
  • SULTANHANI

Hizmet alımı yapılan belediye şirketine işçi alımı

"İl Özel İdareleri, Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile Bunların Üyesi Olduğu Mahalli İdare Birliklerinin Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Karar " kapsamında Belediyemiz bünyesinde şirket kurulmuştur. Belediyemizde taşeron şirket üzerinde çalışan 9 kişi kanun kapsamında kurulan şirket bünyesinde çalışmaya başlamıştır. İlgili Esasların, 5. maddesinin 2. fıkrasından "Doğrudan hizmet alım sözleşmesi kapsamında çalışan işçi sayısı, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 24 üncü maddesine göre işçi statüsünde geçişe esas sözleşme kapsamında o iş için öngörülen işçi sayısını aşamaz. Ancak birinci fıkradaki oranın altında kalan idarelerin şirketleri; bu oranın aşılmaması kaydıyla, işten ayrılanların yerine ve iş artışının zorunlu olduğu durumlarda idarenin talebi üzerine yeni işçi alımı yapabilir. İdareler, belirlenen oranın aşılmaması kaydıyla personel çalıştırılmasına dayalı yeni hizmetlerini şirketlerine gördürebilir ve bu amaçla şirketler tarafından yeni işçi alımı yapılabilir." denilmektedir. Sorumuz personel şirketinde ilave personel alımı amacıyla, madde de belirtilen "bu oranın aşılmaması kaydıyla, işten ayrılanların yerine ve iş artışının zorunlu olduğu durumlarda idarenin talebi üzerine yeni işçi alımı yapabilir." hususlar ile; 1- Belediyemiz bütçesine göre personel giderimiz %40 oranını aşmamaktadır. 2- Kanun kapsamında personel şirketinde çalışan 9 kişi çalışmaya devam etmekte, şirketten ayrılan bulunmamaktadır. 3- Zorunlu olduğu durumlar maddelerince; belediyemiz personel şirketine çalışan 9 kişiye ilave personel alımı yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2019-07-10

Özel kalem müdürlüğünden tekrar şeflik görevine atanmak

Sosyal Güvenlik Kurumunda şef olarak görev yapmaktayım. Belediyeye özel kalem müdürü olarak naklen geçiş yaptıktan sonra belediyede tekrar şefliğe dönebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-02-12

Zabıta Biriminin Görevleri

Kocaeli' de zabıta memuru olarak ilçe belediyesinde görev yapmaktayım. Zabıta Yönetmeliği ve belediye kanununda olmamasına rağmen belli saatlerde çarşı içinde bulunan otomatik dubalar zabıta marifetiyle kapatılıyor. Bu duruma itiraz edildiğinde bu işin zabıtanın işi olduğunun ve amirlerin verdiği görevleri yerine getirmek zorundasınız diye cevap almaktayız. Bu iş zabıta hizmetleri içerisine girer mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2021-11-25

Kadrolu zabıta komiseriyim. 2006-2010 yılları arası belediye başkanımız onayı ile zabıta m?

Kadrolu zabıta komiseriyim. 2006-2010 yılları arası belediye başkanımız onayı ile zabıta müdür yardımcısı olarak görev yaptım. Daha sonra norm kadro düzenlemesi ile bu unvan kaldırılınca yine başkan onayı ile 2010 yılından beri zabıta amiri olarak görevlendirildim ve halen görev yapmaktayım. 02.02.2020 tarih ve 31173 sayılı Resmi gazetede yayınlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 20. maddesinin (c) bendine göre belediyemizde açık bulunan herhangi bir müdürlük bünyesindeki şef kadrosuna atanabilir miyim? ARSLAN, , /İSTANBUL

  • Soru Cevaplandı
  • 2021-06-03

Birimlerin birleştirilmesi

Belediyemiz C10 sınıfı bir belediyedir. Bünyemizde 23 müdürlük bulunmaktadır. Yeni bir müdür-lük kurmak için kadromuz yoktur. Bu nedenle genelge ile kurulan Muhtarlık İşleri Müdürlüğü ile Ta-rımsal Hizmetler Müdürlüğünü birleştirmek istiyoruz. Muhtarlık İşleri ve Tarımsal Hizmetler Müdürlü-ğü olarak Meclis kararı ile birleştirilmesi mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 2021-05-05

COVİD-19 teşhisli yakınlarına refakat etmesi durumunda refakat izni

Belediyemizde çalışan memurlarımızın pandemi sebebiyle hastanede yatan Covid-19 teşhisli ya-kınlarına refakat etmeleri durumunda, refakat izninin verilip verilmeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Şöyle ki; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Refakat İznine İlişkin Esaslar” konu başlığı altında düzen-lenen 10. maddesinde “(a) Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin, (b) Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin, ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi zorunludur.” hükümleri yer al-maktadır. Anılan mevzuat hükmüne göre, memurun refakat edeceği hastanın sağlık kurulu raporu alması zorunludur. Ancak, ilçemizde hastaneler tarafından bu hastalığa yakalanan hastalara sağlık kurulu raporu dü-zenlenemediği için ilgili maddenin (b) bendinde zorunlu olan kurul raporu alınamamaktadır, yalnızca başhekim ve doktor onaylı refakat izin belgesi verilmektedir. Covid-19 hastalarına refakat durumu-nun, başka bir rahatsızlıktan sağlık raporu alanların refakatinden daha zor şartlar içerdiği, hatta refa-katçilerin refakat süresince hastane dışına dahi çıkamadıkları herkes tarafından bilinmektedir. Bu ne-denle, hastane tarafından düzenlenen refakat belgesinin İdaremiz tarafından geçerli kabul edilip edilmeyeceği ve bahse konu mevzuat hükümlerinin refakatçi memur lehine uygulanabilirliği hususla-rında görüşlerinizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-12-23

Belediye şirketlerine sonradan alınan işçilerin emekliliği hak ettiklerinde durumu

696 sayılı KHK ile belediye şirketlerine geçişi yapılan işçiler emekliliği hak ettiği zaman emekli edi-liyorlar, şirkete sonradan girişi yapılan çalışanlar emeklilik zamanları geldiği zaman emekli edilmeli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-10-21

İşlevsiz kalan müdürlük

Belediyemize bağlı olarak 1973 yılında faaliyet göstermeye başlamış ve 2017 yılında yeni yerine taşınarak burada hizmet vermeye devam eden Huzurevi Müdürlüğümüz uhdesinde bulunan personel hariç tüm taşınır, taşınmaz ve sakinleri ile birlikte Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına devir edilecektir. Bu kapsamda; Huzurevi Müdürlüğümüz Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığına devir edil-dikten sonra, huzurevinde görevli müdür kadrosundaki personelimiz ve müdürlük kadrosu ile ilgili na-sıl bir işlem yapmamız gerekir? Norm kadroya göre açılan huzurevi müdürlüğü kadrosunun iptal edil-mesi gerekir mi? Belediyemizdeki norm kadroya göre oluşturulan diğer müdürlük kadroları hali hazır-da dolu olduğundan huzurevi müdürlüğünde müdür kadrosunda görev yapan personelimiz ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-08-26

Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışanlar memur ve enflasyon farkını zam olarak alabil

Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışanlar memur ve enflasyon farkını zam olarak alabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-07-14

Sözleşmeli personel

Ticaret Lisesi mezunu belediyede sözleşmeli personel olarak istihdam edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-08-15