Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Banka kredisinin amacı dışında kullanılması, temizlik şirketi elemanları
Kontder Kullanıcısı -
1-Belediyemiz özel bir bankadan meclis kararına dayanarak kredi çekti. Bu kredinin amacı emekli olanlara kıdem tazminatı vermek ve işçilerin alacak ikramiyelerini ödemekti. Meclis kararında belirlenen ve imza altına alınan bu kredi başka giderlere harcanabilir mi? Piyasa borçları ödenebilir mi? 2-Temizlik şirketi elemanlarının maaşı asgari ücretin üstünde olabilir mi? Başkanın makam şoförü temizlik şirketi elemanı olabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 29.04.2010
Bina İnşaat Harcı
Kontder Kullanıcısı -
Benim sorum imar harçları ile ilgili. Belediye meclisimiz oturumunda yol, su ve kanalizasyon payı alınması için karar almıştır. Başkaca bir karar yoktur. Bina inşaat harcı almamız için ayrıca bir karar almamıza gerek var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 29.04.2010
İhtiyaç Fazlası Personel
Kontder Kullanıcısı -
2009 mali idareler seçiminde kapatılan Yeşilkent Belediye personelıidim.Şimdi İlkadım İlçesi İlkadım Belediyesinde 1 yıldır daimi işçi kadrosunda çalışmaktayım son çıkan başbakanlık genelgesinde kapatılan belediyelerle ilgili personelin diğer kamu kuruluşlarına valilikçe atana bilir şeklinde bir genelge yayınlandı bu genelgeye göre biz hangi kamu kuruluşlarına gidebilirim? Kadrom 5620 sayılı genelgeye göre meclisten çıkan 2007 yılındaki geçi işçilere verilen daimi işçi kadrosudur.
- Soru Cevaplandı
- 28.04.2010
Asalet tasdiki
Kontder Kullanıcısı -
2008 KPSS puanı ile 2009 Şubat ayında Kurumumuza yerleştirme ve atamamız yapıldı. Aday memurların yetiştirilmesi ile ilgili yönetmelik gereği staj dönemimiz bitti ve 2 kere aday memur sınavına tabi tutulduk ve başarıyla geçtik. Ancak 2010 Şubat’tan bu yana hala asaletimiz tasdik olmadı ve tarafımıza tebliğ edilmedi. Konu ile ilgili belirli bir süre var mıdır? Yoksa kurum bu konuda keyfi davranabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 28.04.2010
Görevde yükselme
Kontder Kullanıcısı -
1991 yılında Belediyede Teknik Hizmetler Sınıfında Fen Memuru olarak göreve başladım halen bu görevdeyim. Norm kadroda fen memuru olmadığından görevde yükselme sınavlarına girmeden meclis kararıyla Tekniker kadrosuna atanabilir miyim? Teknik Müdür kadrosuna atanmak için görevde yükselme sınavlarına girebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 28.04.2010
Mücavir alanda kümes hayvanı beslenmesi
Kontder Kullanıcısı -
Mücavir alanlar içerisinde vatandaşlarımızca zati ihtiyaç ve hobi olarak güvercin, tavuk, horoz, bıldırcın, keklik vb. kümes hayvanları yerleşim yerleri içerisinde beslenebilir mi? Belediye olarak gelen şikayetler karşısında nasıl bir yol izlememiz gerekir, belediye meclisi olarak bir karar almalı mıyız, bu karar ne şekilde olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 28.04.2010
İlköğretim okulu bakım ve onarımı
Kontder Kullanıcısı -
5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun 18. maddesinde "...Bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları ile il özel idareleri tarafından aktarılacak ödeneklerle gerçekleştirilecek yatırımlar, birliğin hizmet ve görev alanı sınırlamasına tabi olmaksızın yapılabilir" hükmü bulunmaktadır. İl Özel İdaresi bütçesine Milli Eğitim Bakanlığınca İlköğretim okul onarımları için aktarılan miktarlar, İl Özel İdaresince Köylere Hizmet Götürme Birliklerine aktarılarak, onarım işleri birlikler kanalı ile yapılabilir mi? Yapılabilir ise, hangi yolu izleyerek söz konusu paraların birlik bütçesine onarım işini yapmak üzere aktarmamız gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2010
Otoparkın tadil edilerek sinema salonuna dönüştürülmesi
Kontder Kullanıcısı -
Beş katlı bir binanın altında otopark olarak tahsis edilen alanda tadilat planı yapılarak sinema salonu açılmak istenmektedir. Bu nedenle tadilat planından sonra tanzim edilecek olan yapı kullanma izin belgesinde işyeri veya dükkan yazılması yeterlimidir, yoksa özel yapı şeklini gerektirdiği için yapı kullanmada sinema salonu yazılması gereklimidir?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2010
İntibak
Kontder Kullanıcısı -
20.07.2000 tarihinde DMS ile Yozgat- Evciler Belediyesinde memur-şoför olarak 14/2 derece/kademede göreve başladım. 25.02.1990- 25.08.1991 tarihleri arasında 18 ay askerlik görevimi yaptım. 15.01.2005 tarihinde 5289 sayılı Kanun gereği bir derece aldım. 26.05.2007 tarihinde yarım kalan lise tahsilimi açık öğretim lisesinde tamamladım ve intibakımı yaptırdım. 20.11.2007 tarihi itibari ile 9/2 D/K' ye intibakım yapıldı. 20.02.2008 tarihinde şimdiki kurumuma nakil yoluyla geçtim. Burada kademe/ derecem 9/1 ve terfi tarihim 30 Ocak olarak hesaplandı. 30.01.2009'da 9/2, 30.01.2010’da 9/3 D/K’ ye yükseldim. Vermiş olduğum bilgiler doğrultusunda derece/kadememi ve terfi tarihini hesaplar mısınız?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2010
Yapı kullanma izninde işyeri ibaresi
Kontder Kullanıcısı -
Bir müstecir sınırlarımız içerisinde binasını ekmek fırını imalatı yapabilecek şekilde oluşturmuş fakat üst katları daire şeklinde yapmıştır. İmar ve şehircilik müdürlüğümüz iskan ruhsatında işyeri haricinde herhangi bir ibare kullanmamıştır. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliğinde ''ekmek fırını olarak yapılan binanın tamamının unlu mamuller imalat ve satışında kullanılması zorunludur denilmekte'' olduğundan bahse konu yere ekmek fırını olarak gayri sıhhi iş yeri ruhsatı verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2010
İşçi olan personelin naklen bir belediyeden başka bir belediyeye geçmesi
Kontder Kullanıcısı -
1475 sayılı Yasaya tabi başka bir belediyede işçi olan personelin naklen belediyemize geçişi mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2010
- Soru Cevaplandı
- 27.04.2010