Özel hizmet tazminatı ve yan ödeme

Ben lise mezunu olarak 14.12.1992 tarihinde belediyede muhasebeci olarak göreve başladım. 01.10.1986 tarihinden itibaren 327 gün SSK’lı olarak çalıştım. 25.09.1991 ile 05.06.1992 tarihleri arasında 8 ay 10 gün vekil öğretmen olarak çalıştım. 18 Ay askerlik hizmet borçlanmasını ödedim. Tüm bu çalıştığım sürelerin hizmet birleştirmesini yaptım. 06.06.2005 tarihinde Açık Öğretim fakültesi Halkla İlişkiler bölümünü bitirdim. Şu an halen belediyede Norm kadro çerçevesinde Muhasebeci olarak 3/2 olarak görevime devam etmekteyim. Benim sorum; yan ödeme 1300 ve Özel Hizmet Tazminatı olarak %80 alıyorum. Aldığım Yan ödeme ve ÖHT de herhangi bir yanlışlık olup olmadığının tarafıma bilgilendirilmesi hususunu arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.04.2008

Personel giderinin % 40’ ı aşması

Belediyemiz bünyesinde 12 memur ve 14 kadrolu işçi bulunmaktadır. Belediyemizin yıllık personel gideri, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirinin yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunan miktarın % 40' ını aşmaktadır. Bu durumda özürlü veya eski hükümlü personel alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.04.2008

İşyeri açma ruhsatı verilmesi, ustalık belgesi

1- Kalfalık belgesine sahip olan bir kişi berber dükkanı açabilir mi? Ustalık belgesi olmayan berber sahibi kalfalık belgesi olan bir kişiyi yanında çalıştırdığı takdirde işyeri açma ve çalışma ruhsatını verebilir miyiz? 2- Ustalık belgesi olmayan bir berber dükkanı sahibi yanında noter sözleşmeli ustalık belgeli veya kalfalık belgeli bir kişiyi çalıştırıp belediyeden ruhsat aldıktan sonra bu ustalık belgeli veya kalfalık belgeli kişi bu berber dükkanında çalışmaz ise berberlik faaliyetini ustalık belgesi olmayan işyeri sahibi yapar ise işyerini ne şekilde kapatabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.04.2008

Belediyelere Uzman Erbaş ataması

3269 sayılı Uzman Erbaş Kanununa tabi olarak istihdam edilen Uzman Erbaşların Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Atanmalarına İlişkin 2000/2 nolu Tebliğe istinaden belediyemize atanmak isteyen 14 yıllık hizmetleri bulunan iki başvuru olmuştur. Bu kişilerin eğitim durumları, biri lise mezunu, biri lise terktir. Kurumumuzda boş bulunan memur kadrolarına atanmaları uygun olur mu, açıktan atama izni almamız gerekli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.04.2008

İhaleye eksik belgeyle katılım

Belediye Başkanlığımızca Kanalizasyon inşaatı için 08.04.2008 tarihinde muayene ve parsel bacası mal alım ihalesinde Komisyonumuza 5 katılımcı firma zarf vermiştir. Ancak ilanımızın 4.3.1 maddesinde iş deneyimi belgesi istemiş idik ve en uygun fiyatı veren firmanın iş deneyim belgesi bulunmadığı anlaşılmıştır. İlanımızın 4.4 maddesinde ise bu ihalede benzer iş olarak her türlü inşaat malzeme satıcılığı, madde 5 de ise ekonomik açıdan en avantajlı teklif en düşük fiyat esasına göre belirlenecektir denmektedir. Bu durumda iş deneyim belgesi olmayan firmaya fiyatın uygun olmasından dolayı mal alım ihalesini verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.04.2008

Açıktan atama yapılmasında sürekli görev yolluğu ödenmesi

KPSS sonucuna uygun olarak Köy Hizmetleri 8. Bölge Müdürlüğü emrine açıktan 23.12.2002 tarihinde atandım. Halen Gaziantep İl Özel İdaresinde Makine Mühendisi olarak görev yapmaktayım. Açıktan atanmam nedeniyle tarafıma sürekli görev yolluğu ödenmesi gerekirken ödenmemiştir. Açıktan atamalara harcırah ödenmesine engel olan 2002 Mali Yılı Bütçe Kanununun 6. maddesinin (g)fıkrası hükümleri Anayasa Mahkemesinin 28 Mart 2003 tarih ve 25062 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 22.10.2002 tarih ve E:2002/138, K: 2002/96 sayılı kararı ile Anayasa’ya aykırı olduğu gerekçesi ile iptal edilmiştir. Memurlar net sitesinde bu konuyla ilgili 28.03.2008 tarih ve 31.03.2008 tarihli kazanılmış idari mahkeme kararları açıklanmıştır. Bu duruma göre; İdareye dilekçe vererek sürekli görev yolluğu alabilir miyim? İdare zaman aşımından dilekçemi reddedebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008

Giyecek ve yiyecek yardımı

Ben Trabzon Maçka Belediyesinde mali hizmetler müdür vekili olarak 2004 yılından beri çalışmaktayım. Belediyemizde 9 kişi olarak memur statüsünde çalışmaktayız, 2 kişide sözleşmeli personelimiz var. Bizler memurlar için verilen giyecek ve yiyecek yardımını alabilir miyiz? Bizim bildiğimiz kadarıyla 50 çalışan memur olması gerekiyor yemek yardımı adı altında belli bir miktarı nakdi olarak almak için, bizde sadece çalışan 9 memur ve 2 sözleşmeli var diğer personel işçi olarak görev yapıyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Yeraltı su kaynakları kira bedeli üzerinden KDV alınması

167 sayılı Yeraltı Suları Kanunun 4. maddesi (Ek: 3/7/2003 – 4916/22 md.) gereğince; "Kuyu açan kimse, bulunan suyun ancak kendi faydalı ihtiyaçlarına yetecek miktarını kullanmaya yetkilidir. (Ek: 3/7/2003 – 4916/22 md.) Bu miktarı aşan sular ile sulama, kullanma ve işlenerek veya doğal haliyle içme suyu olarak satılmak üzere çıkarılan yeraltı suları, Hazinenin özel mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan yerlerdeki kaynak suları, 2886 sayılı Kanun hükümlerine uyularak il özel idarelerince kiraya verilir denilerek hükme bağlanmıştır. Bu hüküm gereğince yeraltı su kaynakları İdaremizce 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine göre kiralanmakta olup, bu kiralamalarda yıllık kira bedeli üzerinden KDV alınıp alınmayacağı konusunda bilgi verilmesini arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Devlet memurlarına ödenecek yemek yardımı

Devlet memurlarına ödenecek yemek yardımı ile ilgili kararı, meclis mi - encümen mi alır? Bütçede mevcut iken, meclis 2008 yılı içerisinde yemek bedeli verilmemesi diye bir karar alabilir mi? Biz bu durumda ne yapmalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Zabıta personeli fazla mesai ücreti

Bizler 20 ile 25 yıllık zabıta memurlarıyız 15 yıldan beri fazla çalışma ücreti almakta iken Şubat 2008 meclis toplantısında belediye başkanının görüşüyle bizlerin mesaileri kesilmiştir. Bizleri bu haktan mahrum etmeye hakları var mı ayrıca şu ana kadar almış olduğumuz 130 YTL nin altına düşürüle bilir mi saygılarımla.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

İl Özel İdarelerinde harcama yetkilisi

5302 İl Özel İdaresi Kanunu ve Norm Kadro Çerçevesinde Büyük Şehirlerde Genel Sekreter ve Daire Başkanlığı şeklinde diğer şehirlerde ise Genel Sekreterlik ve Müdürlük şeklinde yapılanma olmaktadır. Bu kapsamda il özel idare bütçesi daire başkanlıkları bazında bütçe hazırlanmaktadır. Durum böyle iken bütçede adlarına ödenek tahsis edilen en üst yetkili harcama yetkisi ve ihale yetkilisidir denilmektedir. Buna göre büyük şehirlerde il özel idaresinin harcama yetkilileri daire başkanları diğer illerde ise müdürler gibi bir sonuç çıkmaktadır. İl Özel İdarelerinde harcama yetkilisinin büyük şehirlerde ve diğer illerde kimler olabileceğinin bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Amortisman ayırma

2006 yılı sonunda Amortisman Genel Tebliğine göre amortisman ayıracağımız varlıkların alım yıllarını bildiklerimizi 630 Hs (%100 ayıracağım amortismanları) borç kısmına, 500 Net Değere de yazdım ve böylece 500 net değer hs azaldı. 2007 yılının Haziran ayında Taşınır Mal Yönetmeliğine göre, kayıtlı varlıklarımızı kapattık. Kapatırken de 500 borçlu 253, 254, 255 Hs.ları alacaklı çalıştırdık ve mevcutlar kapanmış oldu. Temmuz ayında sayım yaparak varlıklarımızı tekrar girdik. Haziran ayında mevcutlarımızı kapatırken 500 Net Değer Hesabı miktar varlıklarımızdan az olduğu için mizan tutmuyor; çünkü biz 2006 Yılının sonunda %100 amortisman ayırırken 500 den düştüğümüz için 500 varlıklardan az oluyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008