Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Su aboneleri ile sözleşme yapılması
Belediyemiz 1999 yılında köy durumundan belediye durumuna geçti. Belediye olduktan sonra içme suyu sayaçları takıldı ve abone ücreti adı altında belli bir ücret alınarak evlere içme suyu verildi ama abone sözleşmesi yapılmadı. Şimdi belediye meclisinin almış olduğu tarifelere göre su ücreti alınmaktadır. Abone sözleşmesi olmadan su alacakları tahsil etmemizde bir sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 28.03.2008
Emeklilerin yeniden hizmete alınması
Yeni emekli olmuş bir memuru, belediyemizde boş kadro olması ve bütçemizin müsait olması durumunda 657 sayılı Yasanın 93. maddesine göre atayabilir miyiz? Eğer atayabilirsek, bu kişinin maaşı emekli olduğu derece ve kademeye göre (emekli olduğu kadrosuyla aynı veya eşit bir kadro) aynı şekilde mi hesaplanır, emekli sandığı kesintileri yapılır mı? Ek ödeme ve diğer sosyal hak ve yardımlardan aynı şekilde yararlanmaya devam eder mi?
- Soru Cevaplandı
- 25.03.2008
İşyerlerinin açılış ve kapanış saatleri
Belediye ve mücavir alan sınırları dışında bulunan; umuma açık istirahat ve eğlence yerleri haricindeki büfe, tekel bayii, taksi durağı, içkisiz lokanta, terzi, berber, kasap, pastane vs. benzeri nitelikteki sıhhi işyerlerinin açılış ve kapanış saatlerinin belirlenmesi için il özel idarelerine yetki veren bir mevzuat var mı?
- Soru Cevaplandı
- 24.03.2008
Tam zamanlı sözleşmeli personelin işsizlik sigortası primi
5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli mimar ve mühendis personel çalıştırıyoruz. SSK primi ve işsizlik primi kesiyoruz. Bu uygulamamızın doğru olduğundan emin değiliz. Benim sorum işsizlik priminin kesilip kesilmeyeceği?
- Soru Cevaplandı
- 24.03.2008
İhaleye, ihaleden yasaklının katılmasının tespiti halinde yapılacak işlem
4734 sayılı Kamu İhale Kanunun 19 uncu maddesine göre ihale üzerinde kalan isteklinin ihaleden sonraki bir tarihte teyit belgesiyle yasaklı duruma düştüğünün anlaşılması durumunda, istekli hakkında yapılacak işlemler ile ihalenin nasıl sonuçlandırılması gerektiği yani ihalenin tamamen iptal mi yoksa en avantajlı ikinci teklif sahibine mi verileceği?
- Soru Cevaplandı
- 24.03.2008
Belediyeye çek verilmesi
Bir vatandaşımızın belediyemize su borcu, hayvan kesim borcu, emlak borcu var. Bu vatandaş borçları karşılığı belediye başkanımıza her ayın 15’i tarihli 6 adet çek veriyor. Belediye başkanımız da belediye başkanlığı adına kesilen bu çekleri kendi adını yazarak ciro yapılmıştır. Daha sonra bu çekler belediyemizin borçlu olduğu bir firmaya veriliyor. Belediye Başkanımız bu çeklerin günü geldikçe tahsildara ve muhasebeye muhasebeleştirmemizi istiyor. Bunu nasıl yapabiliriz, böyle bir şey yapmamız uygun mudur?
- Soru Cevaplandı
- 24.03.2008
İlave tediye
Ben mahalli idare birliğinde 20.06.2002 tarihinden itibaren aralıksız olarak işçi statüsünde çalışmaktayım. Geçici işçi olarak işe başladım. 5620 sayılı Kanun ile sürekli işçi statüsüne geçirildim. mahalli idare birliklerinde çalışan işçiler 6772 sayılı Kanundan yararlanıp ilave tediye alma hakları var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 24.03.2008
Sözleşmeli personel
5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesinin 3. fıkrasına göre belediyemizde istihdam edilmek üzere boş olan çözümleyici kadrosuna tam zamanlı sözleşmeli olarak 4 yıllık üniversite mezunu belediye meclisi kararıyla görevlendirilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 21.03.2008
5620 sayılı Kanunla daimi işçi kadrosuna geçirilenlerin ücret artışları
Belediyemizde 12 geçici işçi 5620 sayılı kanun ile kadrolu İşçi statüsüne geçmiş bulunmaktayız. Belediye meclisimiz 2007 Aralık ayı meclis toplantısında 01.01.2008 tarihinde geçerli olmak üzere ücret artışı yapmışlardır. Belediye başkanımız 5393 sayılı Belediye Kanununun 23. maddesine istinaden meclis kararını gerekçesini belirterek yeniden görüşülmek üzere meclise iade etmiştir. Fakat meclisin ısrarıyla karar kabul edilmiştir. Belediye başkanımız idari yargıya başvurmuş olup idari yargıdan gelen karar Belediyede çalışan geçici işlerin 5620 sayılı Kanun uyarınca daimi statüye geçirildiğinden ve bunların mevcut ücret düzeylerinde ve diğer mali ve sosyal haklarda artış yapılamayacağı ve ücret skalalarının değiştirilmeyeceği, sadece 2007 yılı ve sonraki yıllardaki toplu iş sözleşmeleri ile belirlenecek genel ücret artışlarının uygulanacağı hükmü getirilmiştir. Lakin 2007 yılında toplu iş sözleşmesinde Temmuz ayında 140.00 YTL seyyanen zam artı, brüt ücreti 900.00 YTL' nın altında olanlara da 50.00 YTL iyileştirme verilmiş olup 2007 yılında en düşük maaş toplu iş sözleşmesinde 740.00 YTL olmuştur, 2008 yılının ilk ve ikinci altı ayı için %3 zam yapılmış olmasına rağmen 2007 senesinde 12 işçinin ortalama aldığı ücret 500.00 YTL' dir. 2008 yılında ise ortalama alınan ücret 600.00 YTL' dır. Kararda ise 2007 ve daha sonraki yıllar için toplu iş sözleşmesine uyulacağı görüşülmüş olup bu güne kadar bu ücret artışı alınamamaktadır. 2007 ve 2008 yılına ait ücret artışı farkını alamadığımızdan geçmişe dönük bu ücreti alabilmemiz mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 20.03.2008
Vekalet
Belediyemize naklen atanmadan önce bir belde belediyesinde 8 yıl Fen Memurluğu yapmış bir memur, tayinine müteakip 3,5 yıldır 3. dereceli Teknisyen kadrosunda Fen İşleri Müdürlüğü biriminde imar işlerini yürütmekle görevlendirilmiştir. Norm kadro uygulaması kapsamında mecburi müdürlük olarak ihdas edilen 1. dereceli İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne 2007 yılı Temmuz ayında tedviren (4 yıl birimde çalışma şartını karşılamadığı için) atanmıştır. Kendisi, tedviren verilen görevin vekâleten olarak düzeltilip, İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne ait zam ve tazminatları talep etmektedir. Belde Belediyesindeki Fen Memurluğunun ve Belediyemiz Fen İşleri Müdürlüğündeki görevinin “biriminde 4 yıl çalışma şartını” karşıladığını ileri sürmektedir. Bu şartlarda 1. dereceli İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne ait mali haklardan yararlanabilir mi? Şahıs halen 3.derecededir, 1993 yılında 2 yıllık yüksekokulun inşaat bölümü mezunudur ve yaklaşık 12 yıllık memurdur.
- Soru Cevaplandı
- 20.03.2008
Dondurulan kadrolar, vekalet ve encümen üyeliği
Gökçeyazı Belediyesinde 1998 yılından beri başkâtiplik görevini yürütmekteyim. Belediyemizde norm kadroya göre 4. derecede yazı işleri müdürlüğü kadrosu mevcut olup bu kadro boş durumdadır. Belediye başkanımız 27.12.2007 tarihinde 2 yıllık yüksekokul mezunu 6. derecedeki tahsildar arkadaşımızı 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 86. maddesine istinaden bu yazı işleri müdürlüğüne vekâleten atamış bulunmaktadır. Benim ise başkâtiplik görevim devam etmekte ve fiilen aynı görevi yürütmekteyim. Buna göre sorularım şunlar olacaktır. 1- Yazı işleri ile başkâtiplik görevi eşdeğer görev olması sebebiyle yapılan uygulama doğrumudur? 2- Vekâleten atanan kişiye bu görevi fiilen yapmadığı halde vekâlet ücreti ödenebilir mi? 3- Belediye başkanımız 1998 yılından beri yürütmüş olduğum encümenlik görevine hiç bir gerekçe göstermeden vekâleten yazı işleri müdürlüğüne atamış olduğu tahsildar arkadaşımızı almaktadır. Encümene giren kişinin kararları da yazması gerektiği kanısındayım. Toplantı yapılıyor başkâtip olarak önüme bir pusula gönderiliyor buna göre karar yazmam isteniyor. Encümene başkâtip olarak benim girmem mi gerekiyor yoksa yazı işleri müdürlüğüne vekâlet eden tahsildar arkadaşımızın mı girmesi gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 20.03.2008
Muhasebe kaydının düzeltilmesi
Muhasebe hesaplarında yer alan ve 2007 yılında satışı yapılan bir taşınmazın satışının kayıtlara alınırken sehven başka bir gelir koduyla kayıtlara (satış kaydı yapılmaksızın satış değerinin tamamı başka bir gelir koduyla kaydedilmiştir) alınması nedeni ile halen hesaplarımızda kayıtlı bulunan taşınmazla ilgili 2008 yılında nasıl bir yol izleneceği ve muhasebe kaydının nasıl yapılacağı hakkında bilgilerinize ihtiyaç duyulmuştur. Taşınmazın Vasfı: Arsa, Taşınmazın Kayıtlı Değeri: 50.000, 00 YTL, Taşınmazın Satış Değeri: 100.000, 00 YTL
- Soru Cevaplandı
- 20.03.2008