Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Ruhsatsız işyerine yapılacak işlem
Belediyemiz mücavir alan sınırında bulunan bir köyde Jandarma tarafından işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı olmadığından dolayı kahvehaneye tutanak düzenlenmiş olup işyeri ve işleticisi hakkında gerekli işlemin yapılması konusunda belediyeye yazı gönderilmiştir. Belediye encümeni olarak ilgili yere 1608 sayılı Kanuna göre mi yoksa 2559 sayılı Kanuna göre mi işlem yapmamız gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 27.01.2011
Belediyelerin tahsilat denetimi
Sayın Hocam biz nüfusu 5.000 altındaki belediyeyiz 1-2004 den beri tahsilat denetimimiz yapılmamaktadır.Bizim tahsilat denetimimiz kim tarafından yapılacak ve komisyon kimlerden kurulacak ? 2- Tahsilat makbuzlarında ve karbonlu otobüs biletlerinin ikinci nüshalarının saklama süreleri ne kadar ?
- Soru Cevaplandı
- 27.01.2011
Sözleşmeli personel
Belediyemizde tam zamanlı sözleşmeli teknik personelin 31.12.2010 tarihinde sözleşmesi sona erdi. Biz bu arkadaşın çıkışını yaptık. 05.01.2011 tarihinde alınan meclis kararı ile ücreti belirlendi ve arkadaşımızı 07.01.2011 tarihinde tekrar göreve başlattık; 1- Biz bu arkadaşa meclisin aldığı karar üzerine yılbaşında memurlara verilen zammı verebilir miyiz? 2- Biz bu arkadaşı hiç çıkartmadan yılbaşındaki meclis kararı ile ücretini belirleyip devam ettirebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 27.01.2011
Sözleşmeli Personel İstihdamı
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49. maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli çalışan bir mühendis KPSS ile 4b sözleşmeli kadro veya 399 sayılı KHK’ye göre sözleşmeli kadroya atanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.01.2011
Evrak dağıtıcısı personelin hak ve yetkileri
Yazı işleri müdürlüğüne, yeni memurlardan, dağıtıcı kadrosunda personel görevlendirilmiştir Dağıtıcı kadrosunda görevlendirilen personel, idaremiz adına tüm evrakları ilgili müdürlüklere dağıtmakla görevlendirmiş ise, 6245 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi uyarınca kendisine yurtiçi gündeliklerin 3/1 tazminat olarak ödenir mi? Ayrıca, Müdürlüğümüze posta dağıtım amacıyla araç tahsis edilmiş olup, dağıtıcı personel il içinde kurumlara dağıtım yapıyor. Bunun için kendisine görev formu vermem gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2011
İş makinesi satışında KDV oranı
Belediyemize ait 1994 model lastikli kazıcı yükleyici iş makinesinin encümen kararı ile pazarlıkla satışını yapacağız. İhale bedeline esas olmak üzere uygulayacak olduğumuz KDV oranı kaçtır?
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2011
İmar para cezası
İlçemizde bulunan kaçak yapıya 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32. maddesine göre işlem yapılmış ve bunun akabinde belediye encümeni tarafından 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesine göre para cezası kesilmiştir. Ancak 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesinde para cezası kesilecek kişilerin yapı müteahhidi ve yapı sahibi olduğu belirtilmektedir. Bu yüzden 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesi uygulanırken para cezası tapu sahibine mi kesilecek yoksa kaçak inşaatı yapan şahsa mı kesilecek. Kısacası bu kanunda anılan yapı sahibinden ne anlaşılması gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2011
Baz istasyonlarından Haberleşme vergisi ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı alınması
İlçemizde kurulu 3 adet baz istasyonu var, bu baz istasyonlarına ait elektrik tüketim vergisi hesaplarımıza yatırılmaktadır. Bu baz istasyonları haberleşme vergisine de tabi midirler ve bizden çalışma ruhsatı alacaklar mı?
- Soru Cevaplandı
- 25.01.2011
Umuma açık yerler ve içkili yerler için verilen işyeri açma ve çalışma ruhsatlarında kazanılmış haklar ve bunun sona ermesi
Umuma Açık Yerler ve İçkili Yerler ile Resmi veya Özel Eğitim Kurumları Arasındaki Uzaklıkların Belirlenmesine Dair Yönetmeliğin 9. maddesinde: “Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce ruhsat verilen umuma açık yerler ile içkili yerlerin devredilmesi hâlinde kazanılmış hakları sona erer. Ancak umuma açık yerler ile içkili yerlere ait ruhsat sahiplerinin iş yerini; eşlerine, çocuklarına veya yasal mirasçılarına devri hâlinde işletme hakkı korunur. Hakkın kullanılmasından sonra kazanılmış hakları sona erer” denilmektedir. Ayrıca,”umuma açık yerler ve içkili yerler ile öğretim kurumlarının, işyeri faaliyet konusunun değiştirilmesi veya ceza alarak sürekli kapanması durumunda kazanılmış hakları sona erer” denilmektedir. Aynı Yönetmeliğin 8. maddesinde ise “Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce faaliyette bulunmak üzere ruhsat verilen umuma açık yerler ile içkili yerlerin ve öğretim kurumlarının kazanılmış hakları saklıdır” denilmektedir. Yönetmelikte geçen süre kavramına bakıldığında “kanunun yürürlüğe girdiği tarih öncesi ve sonrası” diye bir hak ayrımına gidildiği, kazanılmış hakkın sona ermesi hususunda net olarak algılanması gerekenin ne olduğu anlaşılamamaktadır. Kazanılmış hakkın kaybedilmesi hususunda anlatılmak istenen önceden verilmiş olup, bu kanuna göre çelişki arz eden yerler mi kast edilmektedir? Yoksa bu kanun yürürlüğe girdikten sonra devir edilen ve aynı zamanda bu kanun hükümlerine çelişki arz eden yerlerin devri halinde 2. kere veya 3. üncü 4. kere devir edilemeyeceğini mi kast etmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 24.01.2011
İşçiye şeflik görevi verilmesi
Tekirdağ Belediye Başkanlığı mali hizmetler müdürlüğüne bağlı olarak başkanımızın görevlendirmesi ile gelir tahakkuk ve takip birimi amirliği görevini yapmaktayım. (Asli kadrom teknisyendir.) Bana bağlı birimimde 5 şeflik vardır. Bunlardan bir tanesi su tahakkuk şefimiz daimi işçi kadrosunda olup başkanımızın görevlendirmesi ile 3 yıldan fazla uzun bir süredir su tahakkuk şefliği görevini fiili olarak yapmaktadır. Su tahakkuk şefliğimizde şeflik görevini yapacak kadrolu (657) memurlar da bulunmaktadır. Bu bağlamda; işçi kadrosunda bulunan arkadaşımızın şeflik görevlendirmesi ile su tahakkuk ve tahsilat kayıtlarına, faturalara, tutanaklara (aslıdır gibi) vb. evraklara imza atma yetkisi var mıdır? Attığı imzadan sorumlu mudur? Burada birim amiri olarak şefimin attığı imzadan sorumlu olur muyum?
- Soru Cevaplandı
- 22.01.2011
Büro hizmetlerinde sözleşmeli personel istihdamı
Saruhanlı Belediyesi emlak servisinde taşeron şirket vasıtasıyla çalışmaktayım. 31.12.2010 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 2010/1169 Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar Hakkındaki Kararın ekindeki 4 sayılı cetvel A- Sözleşmeli personel pozisyon unvanları ile asgari nitelikleri gösterir cetvelde yer alan büro personeli olarak belirtilen pozisyon ile belediye sözleşme yapabilir mi? Büro personeli pozisyonu belediyeler için de geçerli midir?
- Soru Cevaplandı
- 22.01.2011
Belediye sınırları dışına yolcu taşınması
İlçemizden ilimize yolcu taşıyan (otobüs terminalinden) otobüs firmaları hakkında, yüksek ücret aldıkları gerekçesiyle, vatandaşlarımızdan belediyemize şikâyetler gelmektedir. Belediye olarak, 70 km. mesafedeki ilimize biz de yolcu taşıyabilir miyiz? Taşıyabilirsek nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2011