İmar para cezalarında takip ve tahsilin uygulanacağı kanun ve yargı yolu

3194 sayılı İmar Kanunu’na muhalefet edenlere 42. madde gereği verilen idari para cezalarının takip ve tahsilatında 5326 sayılı Kanun hükümlerine göre mi, 6183 sayılı Kanuna göre mi işlem yapılması gerekmektedir? İmar cezalarına itiraz 2577 sayılı Kanuna göre idare mahkemesine 60 gün içersinde mi yoksa Kabahatler Kanunu’nda belirtilen 15 gün içersinde sulh ceza mahkemesine mi yapılması gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.10.2011

Semt pazarlarında satılan malın geri iadesi

Biz zabıta memurları semt pazarlarında tüketiciler tarafından bayağı bir zorluk yaşamaktayız. Örnek olarak tüketici, konfeksiyon malı veya meyve sebze alıp sonra alınan malı beğenmeyip veya özürlü deyip, değiştirmek veya geri iadesini istemekte bu durumlarda; değiştirmek veya geri iadesini kabul etmek istemeyen pazarcı esnafa ne gibi yaptırım uygulayabiliriz. Geri iade, değiştirmek mecburi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.10.2011

Geçici işçi çalıştırılması

Yasal olarak vizeli çalışırken sadece 2006 yılında 6 ay ve daha fazla çalışma süresi bulunmadığından dolayı daimi işçi kadrosuna geçemeyen işçilerim 2007 yılından itibaren her yıl vizeli olarak 5 ay 29 gün çalışırken 2009 yılında nüfus azalması nedeniyle gelirler azalmış ve dolayısıyla personel giderlerinin gelire oranı % 40'ı geçmiştir. Bu işçilerden emeklilik veya yaşlılık aylığına hak kazanmış kişi bulunmamaktadır. Personel giderleri % 40'ı aştığı halde sadece bu işçileri her yıl vizeli olarak 5 ay 29 gün çalıştırmaya devam ettik. Bu durumda 5393 sayılı Kanun'un 49. maddesinde belirtilen kamu zararı doğmuş mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2011

Pide üretimi yapan yerlerin ruhsatlandırılması ve üretim miktarının tespiti

1- Pide üretimi yapan fırınlar müşterilerine yönelik üretim yapıyorsa, yani çıkar çıkmaz hemen servise sunuluyorsa lokanta ruhsatı mı vermeliyiz. Yoksa 3. sınıf gsm ruhsatı mı vermeliyiz. 2-Kapasite raporu istenmeyecek iş yerleri olarak fırınlar, tatlıcılar, simit, poğaça, pide fırınları olarak sayılmıştır. Eğer kapasite raporu istemeyeceksek bu tür iş yerlerinin sınıf tayinlerini nasıl yaparız. Fırınların günlük üretimi 1000 kg/gün den az 3. sınıf fazla ise 2. sınıf GSM olarak adlandırılır diyor. Kapasite raporu istemeyen iş yerlerinin ne kadar üretim yapılacağını nereden öğreneceğiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2011

Belediye taşınmazlarının tahsisi

Belediye taşınmazlarının Tarımsal Kalkınma Kooperatifine tahsis edilip edilemeyeceği konusunda aydınlatır mısınız?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.10.2011

18 inci madde uygulamasıyla kamuya kazandırılan yerlerin imar planı değişikliğiyle satışı

Kasabamızda 1997 yılında yapılan 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. maddesi uygulaması sonucu uygulama alanındaki içinde ikamet edilen bazı konutların yol, park-bahçe vb. kamu alanları olarak ayrılan yerlerde kaldıkları, arazileri uygulamaya giren ve konutu bu alanlarda kalan şahıslara imar uygulamasından hakları ve payları olan arsalar aynı bölgeden verilmiştir. Belediyemiz de 2010 yılında imar değişikliği yaparak konutların bulunduğu söz konusu alanları konut alanına dönüştürmüştür. Belediyemiz söz konusu alanlarda ihdas işlemleri yaparak, belediyemiz adına yeni oluşacak arsaları 2886 sayılı Yasa hükümlerine göre satmak istemektedir. Belediyemiz satış işlemlerini nasıl gerçekleştirebilir. Yukarıda da bahsedildiği üzere yeni oluşan arsalar üzerinde de vatandaşın içinde ikamet ettiği ve kendilerince yapılan konutlar bulunacaktır. Söz konusu alanlarda evi bulunan vatandaş mevzuat gereğince belediyemizle ve diğer resmi kurumlarla bu işi nasıl çözebilir? Vatandaşın da yapacağı iş ve işlemler var mıdır? Bu sorunun çözümü yönünde belediyemize bilgi verilmesini saygılarımla arz ederim?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.10.2011

Encümen üyesinin toplantılara katılmaması

Belediye Encümen üyesi belirli aralıkla encümen toplantılarına katılmaz ise durumu ne olur ve hukuki açıdan ne gibi bir işlem yapmamız gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.10.2011

İl özel idaresi bütçesine dış kaynaklardan aktarılan ödenekler ve bütçe içi aktarmalar

İl Özel idarelerinde bütçeyle konan ödeneklerde aktarma yetkisi vali, encümen ve meclis görevleri arasında sayılmaktadır. Bakanlıklardan gelen ödenekler vali onayı ile gelir-gider yapılmakta. Bizim anlamadığımız, bu ödeneklerden bahsedilirken kurumsal, fonksiyonel ve ekonomik düzeyler olarak içten içe aktarmalarda yine encümen ve meclis mi yetkili? Yoksa sadece kimin onayı ile gelir gider yapıldı ise onun onayı ile mi aktarma yapılır? Biz 02.11.2006 tarihinde yetkili arkadaşlarla telefon görüşmesinde bu olaya değindik; hukuki açıdan, yargıda paralellik ilkesine göre tahsisi mahiyetindeki ödenekler bütçeye kimin onayı ile konuldu ise yine onun onayı ile başka kalemlere aktarılır denildi. Bizde bu tarihten itibaren tahsisli ödeneklere aktarma işlemini bu şekilde yapıyoruz. Doğru mu yapıyoruz, yanlış mı? Açıklarsanız sorunumuz çözümlenecek, çünkü hiç bir yerde yazılı belge bulamıyoruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.10.2011

Görevde yükselme

Belediyemizde boş bulunan Teftiş Müdürlüğü ve Destek Hizmetleri Müdürlüğü için açılan Mahalli İdareler Görevde Yükselme Sınavına girdik.18 Eylül 2011 tarihinde yapılan sınavda 91.11ve arkadaşım 92 puan alarak kazandık.Atanmamızın yapılması kurumun isteğine mi bağlı yoksa atanmamızın yapılması zorunlumudur.Süresi içinde atamamızın yapılmaması durumunda ne yapmamız gerektiğini öğrenmek istiyoruz Vereceğiniz bilgiler için .teşekkürler

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2011

Eczanelerin işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması

Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatı bulunan eczanelerin belediyelerden işyeri açma ve çalışma ruhsatı alıp almayacağı hususunda tarafımıza bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.10.2011

Faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi

10/ 08/2005 tarih ve 25902 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin Yönetmeliğin 8.maddesi gereğince; ( Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresin değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir.) denilmektedir. İlgi 8.madde esas alınmak suretiyle bir işyerinin devir alınması ve yeni işletmeci adına ruhsat düzenlenmesi halinde, akabinde devirden ruhsat alan kişinin işyerini 3. bir kişiye devir etmesi durumunda, yönetmeliğin 8.maddesinde belirtildiği üzere ( devralan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak suretiyle yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir.) hükmü uygulanabilir mi? Uygulanır ise işyerinin 3 veya daha fazla devir edilmesi durumunda da yeni işetmeci adına dosyadaki ilk bilgi ve belgeler esas alınabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.09.2011

Fenni mesul belgesi

Ruhsata esas düzenlen projelerin müelliflerinden fenni mesullük belgesi alıyoruz. Piyasada çalışan bazı mühendislerce tüm projelerden değil de sadece mimari ve statik projelerin müelliflerinden alın, diğer projelerin müelliflerinden almanıza gerek yok. Çünkü siz belde belediyesisiniz diye görüş bildirmektedirler. Fenni mesullük belgesi alınmadığı takdirde sorumluluk kimin olacaktır.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.09.2011