Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Görevde yükselme sınavının geçerli olduğu süre
İlimiz 6360 sayılı 13 ilde Büyükşehir Belediyesi Kurulması Hakkındaki Kanun ile birlikte Büyükşehir Belediyesi statüsüne alındı ve ilimizde Büyükşehir Belediyesi kurularak İl Özel İdaresi Büyükşehir Bele-diyesine devir oldu. Balıkesir İl Özel İdaresi tarafından 22.09.2013 tarihinde Anadolu Üniversitesine yaptırılan görevde yükselme sınavında başarılı olmama rağmen asil listeye giremediğim için atamam yapılamadı. Fakat İl Özel İdaresi Personellerinden bazıları Büyükşehir Belediyesine personelimiz devir olurken başka kurumlara tayinlerini istediler ve sınavı kazan asil listedekilerden boşalmalar meydana geldi. Görevde yükselme yönetmeliğine göre ilan edilen kadrolarda boşalma olması durumunda yedekler atanır denilmektedir. Şimdi İl Özel İdaresinde kazanmış olduğum sınavdan kurumum Büyükşehir belediyesine devir olmuş olması nedeni ile faydalanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 25.07.2014
Sözleşmeli personel çalıştırılmasının prosedürü
Belediyemizde boş bulunan mühendis kadrolarından birine sözleşmeli mühendis alımı için meclis kararı alınmış ve ücreti belirlenmiştir. Boş olan diğer mühendis kadrosu için aynı işlemlerin yapılması mı gerek yoksa alınan ilk meclis kararındaki ücret uygulanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 24.07.2014
6360 sayılı Kanuna göre ihtiyaç fazlası personel
İlçe belediyesinde su ve kanalizasyon müdürü iken yasa gereği koordinasyon merkezince büyük şehrin ilgili kuruluşuna verildik. Belediyede yeterli sayıda boş şube müdürü kadrosu varken atamam yapılmadı ve 90 gün içerisinde de norm kadro ve ihtiyaç fazlası olarak valilikçe havuza gönderildim. Görevde yükselme sınavında başarılı olmak suretiyle müdür olarak atanmıştım. Boş kadro varken atanmam yapılması gerekmiyor mu ve de uzman kadrosuna atanma tebligatını almalı mıyım, nasıl itiraz edebilirim, yasal süreç nasıl olur. Söz konusu atamalarla ilgili bir yönetmelik var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 21.07.2014
Gerçekleştirme görevlilerinin sorumlulukları
Belediye daimi işçi kadrosundayım. Dış görev nedeniyle beni ilçe içinde Kaymakamlıkta görevlendirdiler. 6 yıldır oradayım. Dış görevde olan işçi geçici görevle gittiği yerden alacağı bir yazı ile gerçekleştirme görevlisi olabilir mi? İnsan Kaynakları Müdürümüz geçici görevde olduğun için yaptığın işin önemi yok diyor. Ayrıca Lisans mezunuyum ve kadromu düz işçi olarak verdiler. Norm Kadro Yönetmeliğine göre kadromu usta, ya da ustabaşı olarak nasıl değiştirebilirim. İşçi yıllık izinde iken yemek ücreti kesilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 19.07.2014
Bitişik nizam parselde yapılanmada bina girişi
İmar planında yapı nizamı bitişik olan bir parselde (Ticaret+konut kullanımlı) yapılması planlanan inşaatın, yine aynı özelliklere sahip yan parselden 3,20 metre çekip arka bahçeye sıfır bıraktıkları komşu çekme mesafesinden, boşluktan geçmeleri mümkün müdür? Mümkün olup olmamasına göre, bu yapı nizamı tabi parselde konut olarak kullanılan katlara girişi yani bina girişi yol cephesinden değil de, arka bahçeden bırakmak mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 19.07.2014
Eğitmen kadrosuna atanma
Büyükşehir belediyesinde 4 yıldır memur kadrosunda görev yapmaktayım. Belediyemizce duyurulmuş olan "Unvan Değişikliği Sınavına" Eğitmen kadrosu kısmına Türk Dili ve Edebiyatı bölümü bitirmiş bir personel olarak başvurabilir miyim? Eğitmen kadrosunun hangi bölümleri kapsadığıyla ilgili net bir bilgi edinemedim. Bu konuda beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 19.07.2014
Kaçak yapılan yapılar
1) Yapım yılı eski tarihlerde olan ve kaçak olarak yapılmış ve tamamlanmış aynı zamanda şahıslar tarafından da kullanılan binalarda şikâyet olması halinde belediyece 3194 sayılı İmar Kanununun 32. maddesi uygulanmaktadır. 32. maddenin uygulandığı tarihten sonra tekrar bina kontrollerinde bu bina için mühür fekki yapılabilir mi? 2) 3194 sayılı İmar Kanununun 32. maddesi göre yapı tatil zaptı tutanağı düzenlenen kaçak yapı-laşmalar için kaçak uygulamanın olduğu yere yapı tatil zaptının asılması mühürleme yapılmış olarak değerlendirilir mi? Ayrıca mühür yapmak gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 18.07.2014
Belediye Başkanı Makam ve Kıdem Tazminatı
Babam 1982-1984 yılları arasında belediye başkanlığı yaptı. Ancak babam seçilmiş belediye başkanı değil de atanmış belediye başkanı olarak görev yaptı. Seçilmiş belediye başkanlarına emeklilikten sonra kendine veya eşine makam ve kıdem tazminatı veriliyor. Babam 1980 yılında Hanak Belediyesinden muhasebe memuru olarak emekli oldu. 1992 yılında ise öldü. Annem Emekli Sandığından maaş alıyor. Seçilmiş belediye başkanlarına verilen makam ve kıdem tazminatından annem yararlanır mı? Yararlanır ise ne işlem yapmam lazım.
- Soru Cevaplandı
- 17.07.2014
Karayolu kenarında yapılacak meskenler için karayollarından geçiş yolu ön izin belgesi
Belediye sınırları içerisinde olan karayolu kenarında yapılacak meskenler için inşaat ruhsatı verilmeden önce, Karayolları Kenarında Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkındaki Yönetmelik kapsamında, karayollarından geçiş yolu ön izin belgesi alınacak mı?
- Soru Cevaplandı
- 17.07.2014
Bütçe içi işletme faaliyetleri ve muhasebe kayıtları
Yeni Büyükşehir Yasası kapsamında belde belediyeleri ilçe belediyemize bağlandı. Bir tane belde belediyemiz bünyesinde bütçe içi işletme olarak kurulmuş olan akaryakıt istasyonumuz var. Bu istasyon 3. kişilere de satış yaptığı için kurumlar vergisi mükellefiyeti var; tek düzen hesap planına göre ayrı muhasebe kaydı tutuluyor. Belediyeden ayrı vergi numarası var. Çalışan personel belediye personeli sigortası ve maaşını belediyeden alıyor. Bu konuda okuduklarımız tam olarak bizi aydınlatmadı. Benim sorum şu; Belediye olarak bu işletmenin bünyesinde bir restorant işletebilir miyiz? Otopark işletmeciliği ya da başka ticari faaliyetlerde bulunabilir miyiz? Eğer yapabiliyor isek; personel alımı nasıl olacak bağımsız bir işletme gibi mi? Mal alımı, hizmet alımı, evrak düzeni nasıl olacak ve belediye muhasebe kayıtlarıyla nasıl entegre edeceğiz?
- Soru Cevaplandı
- 16.07.2014
Belediyemize ait şirkete, araç almak istiyoruz, nasıl bir işlem yapmamız gerekir?
Belediyemize ait şirkete, araç almak istiyoruz, nasıl bir işlem yapmamız gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 16.07.2014
Şef kadrosundaki personelin uzmanlığa atanması
Şef kadrosunda bulunan bir memurun 2 yıl içinde düz uzman kadrosuna görevde yükselme sınavına girmeden atanması mümkün mü?
- Soru Cevaplandı
- 16.07.2014