Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Yapı kullanma izni bulunan kahvehane (kır kahvehanesi) vasıflı yapıya içkili lokanta faaliyet konulu işyeri açma ve çalışma ruhsatı
TUNCAY KARACA - MİLAS
İlçemiz sınırları içerisinde Belediyemizce düzenlenen Plansız Alanlar Tip Yönetmeliğinin 63. maddesi gereği kullanım amacı Kahvehane (Kır Kahvehanesi) olan Yapı Kullanma İzin Belgesi bulunan bir taşınmaz bulunmaktadır.Yapı Kullanma İzni bulunan Kahvehane (Kır Kahvehanesi) vasıflı yapıya İçkili Lokanta faaliyet konulu İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı başvurusu bulunmaktadır. Bu yapının bulunduğu bölge İçkili Yerler Bölgesinde yer almaktadır. Ancak bu taşınmazın bulunduğu bölgenin tarım bölgesi olmasından ve yapının kullanım amacına göre farklı bir (İçkili Lokanta) faaliyette İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı talebi gelmesinden dolayı bu konuda tereddüte düşülmüştür. Bu talep ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz.
- Soru Cevaplandı
- 30.04.2018
- MİLAS
Meclis karar ve tutanaklarında kâtip imzası eksikliği
Meclis toplantısına katılan ancak herhangi bir nedenle meclis kararlarını imzalayamayan katip üye için Meclis kararlarını tek katip imzası ile çıkarabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 26.04.2018
Yapı kullanma izin belgesi olmadan ilçemizde faaliyet gösteren oto galerinin talebi üzerine iş-yeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi?
Yapı kullanma izin belgesi olmadan ilçemizde faaliyet gösteren oto galerinin talebi üzerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verebilir miyiz? Kanun gereği verilmesinde herhangi bir sakıncasının olmadığı takdirde, 1- Hangi mevzuat hükümleri dikkate alınacak, 2- Yapının hangi tarihten önce yapıldığının zorunluluğu olan tarihinin bildirilmesi, 3-Yapının yapıldığının tespiti için hangi bilgi ve belge alınacağı ve hangi kurumlardan alınacağı, 4-Götürülen hizmetlerin neler olduğu ve hangi kurumlar tarafından hizmet götürüldüğü, 5-Söz konusu hizmetlerin neler olduğu konusunda gerekli bilginin verilmesi hususunu; takdirlerinize arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 25.04.2018
Kıdem Tazminatı
2001 yılı itibariyle gezici işçi olarak çalışmaya başlayan ve 2007 yılında sürekli işçi kadrosuna geçen arkadaşımız Belediyemizde halen çalışmaya devam etmektedir. 2013 yılında Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümünü bitirmiştir. Mezun olduğu bölüm Sağlık Teknikeri Kadrosuna denk bölümdür. Belediyemiz norm kadrosunda Sağlık Teknikeri kadrosu boş bulunmaktadır. Belediyemizin sürekli işçi kadrosundan çıkıp; Belediyemizin norm kadrosunun boş olan Sağlık Teknikeri kadrosunda sözleşmeli personel olarak çalışmaya başlaması sonucu kazanılmış 16 yıllık tazminat hakkını etkiler mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.04.2018
Satış elemanlığı belgesi) Yeni açılacak olan bakkal, nalburiye, telekomünikasyon vb. işyerl
Satış elemanlığı belgesi) Yeni açılacak olan bakkal, nalburiye, telekomünikasyon vb. işyerleri temsilcilerinden satış elemanlığı belgesi isteniyor mu? Satış elemanlığı belgesi kalktı mı?
- Soru Cevaplandı
- 23.06.2016
Büyükşehirlerdeki ana cadde, meydan bulvar üzerinde bulunan eğlence mekânlarından eğlence vergisini tahsil yetkisi
Ana cadde, meydan bulvar üzerinde bulunan eğlence mekânlarından eğlence vergisini tahsil yetkisi ilçe belediyesinde mi yoksa büyükşehir belediyelerinde mi?
- Soru Cevaplandı
- 22.06.2016
Hijyen eğitimi sertifikasının olup takibi, depoya işyeri açma ve çalışma ruhsatı
1- Hijyen eğitimi sertifikasının olup olmadığını hangi kurum takip etmesi gerekiyor. Hijyen eğitimi sertifikasını hangi aşamada kontrol etmemiz gerekiyor. İşyeri açılmadan önce vatandaşın bu belgeyi alması gerekiyor mu? Yoksa ruhsat düzenleyerek belli bir zaman mı tanımamız gerekiyor vatandaşa. Çünkü hemen alınan bir şey değil işlerin hızlanması açısından soruyorum. önceden ilçemizde bulunan sağlık ocağı ruhsat öncesi yazdığımız yazıda, hijyen eğitimi sertifikası aramıyordu simdi ise o belge olmadan uygundur yazısı vermeyiz diyorlar. Acaba hangi davranışları doğru olur. 2- İlçemizde bulunan bir işyerinin alt katında depo gibi bir kısım var. Bina içerisinden alt kata geçiş varmış zamanında sonradan bina içerisinden geçen alt kat ile bağlantıyı sağlayan merdiven yıkılarak ve alt kata arkadan bağımsız bir kapı açılarak bağımsız bir bölüm oluşturulmuştur. Tarafımızdan üst kata tüp satış bayi ruhsatı verilmiştir. Sonrada alt kat için başka bir vatandaş nalbur ruhsatı için başvuruda bulunmuştur. Adres olarak her iki dükkânın adresi de 8/A geçmektedir kayıtlarımızda. Nasıl bir yol izlememiz gerekmektedir yardımcı olursanız seviniriz.
- Soru Cevaplandı
- 15.06.2016
Zabıta memurunun VHKİ kadrosuna atanması
Belediyemde 6 yıldır Zabıta Memuru olarak görev yapıyorum. Özel sebeplerimden dolayı Eylül 2014 tarihinde, kurum içinde sivil memur kadrosunu atanmam için İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne dilekçe verdim. Dilekçeme cevaben olumsuz yanıt aldım. İlerleyen dönemlerde; Şubat 2015 tarihinde branş değişikliği, Temmuz 2015 tarihinde görevde yükselme konulu dilekçe verdim. Bu dilekçelerime de olumsuz cevap aldım. Şahsıma olumsuz cevap verilirken, Ekim 2015 tarihinde 3 Zabıta Komi-seri 2 Zabıta Memuru belediyemizde sivil müdürlük kadrosuna VHKİ olarak ataması gerçekleşmiştir. Söz konusu atamaların gerçekleşeceğini önceden öğrendiğim için Eylül 2015 tarihinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne tüm müracaatlarım ve olumsuz yanıtları verilirken, 5 personelin atamasının gerçekleşmiş olması vesilesi ile o kişilere tanınan hakların aynından yararlanarak amacıyla Zabıta Müdürlüğünden ayrılmam yönünde yeni bir dilekçe verdim. Dilekçeme cevaben müdürlük içinde özverili çalıştığım, müdürlük iş ve işlemlerinin yoğun, personel yetersizliği nedeniyle olumsuz cevap aldım. Müdürümüz ile görüşmelerim ve almış olduğum söz neticesinde Mart 2016 tarihinde yeniden İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne aynı konu ile ilgili dilekçe verdim. Dilekçeme 55 gün sonra yeniden Mayıs 2016 tarihinde olumsuz yanıt aldım. Zabıta Memuru olarak çalışmak istemediğimden dolayı kadromdan ayrılarak belediyemizdeki diğer müdürlük kadrolarına atanabilmem için yasal haklarımın neler olduğu hakkında gerekli bilgilendirmeyi sizlerden öğrenmek istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 14.06.2016
Taşeron işçisine taşınır zimmeti
Belediyelerde taşeron işçilere taşınır zimmeti yapılır mı?
- Soru Cevaplandı
- 14.06.2016
Başkâtip kadrosuyla eşdeğer kadro
Ben 1992 yılından 2007 yılına kadar Muş-Merkez Kızılağaç Belde Belediyesinde aslen Başkâtip kadrosunda fiilen çalıştım. Sicil not ortalamam 98’dir. Lise mezunuyum. 2007 yılında Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Yönetmelikle başkâtip kadrosu kaldırıldı. Bu durumda buna eşdeğer kadroya atanmak istedim, fakat tereddütlerde kaldım. Deneyim ve görev anlayışımdan dolayı Belediye Başkanı tarafından 2007 yılından beri Yazı İşleri Müdür vekili olarak görev verildi ve halen bu görevi yürüt-mekteyim. Ancak Yazı İşleri Müdürünün mali haklarını yararlanamıyorum. İdari memur kadrosunda bulunmaktayım. Bu durumda eski başkâtip kadrosuyla eşdeğer yeni bir kadroya atanmak istiyorum. Halen Açık Öğretim Fakültesi İktisat Bölümünü okuyorum. Bu hususlarda yardımlarınız için bilgilerinize arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 20.04.2018
Müdür kadrosundan hukuk müşavirliğine geçiş
Bir kamu kurumunda müdür kadrosunda görev yapmaktayım. Bulunduğum müdür kadrosu görevde yükselme ile ihraz ettiğim bir kadrodur. Aynı zamanda hukuk fakültesi mezunuyum. 11 yıllık devlet memuruyum. Avukatlık stajını yapmadığımdan dolayı avukatlık ruhsatım yoktur. İl özel idareleinde münhal bulunan hukuk müşavirliği kadrosuna kurumlar arası geçiş suretiyle geçmem mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 16.04.2018
Bir işyerindeki faaliyet türünün değişmesi halinde işyeri açma izin harcı alınır mı?
Önceki ruhsatı 6000 m² olan marketler zincirine ait et işleme, gıda paketleme ve deposuna yaş pas-ta faaliyeti eklenmesi için başvuruda bulunulmuştur. Bu durumda imalatın yapıldığı alan kadar yerin m² ücreti alınacaktır, yoksa 6000 m² üzerinden mi ücret alınacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 09.06.2016