Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Unvan Değişikliği
Unvan değişikliği sınavında unvan belirtiliyor mu? Örnek olarak (3 teknik personel alınacaksa tek- nik personelin 1 elektrik teknikeri, 2 makina teknikeri diye belirtiyor mu? ) Yoksa sadece 3 teknik per- sonel alınacaktır şeklinde mi?
- Soru Cevaplandı
- 27.01.2020
Olağanüstü Hal Komisyon Kararı gereği görevine dönen memura geriye dönük yapılan maaşla- rında 2020 yılı gelir vergisi dilimlerinin esas alınması
2016 yılı 8.ay açığa alınan memur 22.11.2016 yılında ihraç edilmiş olup, 16.01.2020 tarihinde Olağanüstü Hal Komisyon Karar gereği Kurumumuza iade edilmiştir. İade edilen memura 2016 yılı 8.9.10.11. aylar için ödenmeyen 1/3 oranında, 12.ay ve 2017-2018- 2019 yıllarına için de tam maaş yapılmıştır. Geriye dönük yapılan maaşlar 2020 yılı gelir vergisi dilim- leri oranına göre hesaplanmıştır. 2020 Ocak ayı maaşını yapmak için; Vergi dilimi oranı % 15’den başlayarak mı yoksa geçmiş (2016-2017-2018-2019) yıllarına ait maaş ödemesi 2020 olduğu için süregelen gelir vergisi matrah tutarı yazılarak mı yapılacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 24.01.2020
Üniversite öğrencilerine burs verilmesi
5393 sayılı Belediye Kanununun, “Belediyenin görev ve sorumlulukları” başlıklı 14’üncü maddesi- nin (a) bendi, “Belediye başkanının görev ve yetkileri” başlıklı 38’inci maddesinin (n) bendi ve “Beledi- yenin giderleri” başlıklı 60’ncı maddesinin (i) bendi gereğince ailelerin ilçemizde ikametgâh etmesi şartı ile üniversitede okuyan öğrencilerimize yardım (burs) vermek istiyoruz. Malum 5102 sayılı kanun kapsamında ve anayasa mahkemesi kararı ile belediyeler hariç ibaresi iptal edilmiştir. Kurumumuz ise bunu tamamen sosyal yardım kapsamında muhtaç ailelere yönelik olarak yapmayı planlamaktayız. Bu konu; 1) Kurumumuz kanuni olarak bir sıkıntı yaşar mı? 2) Ne gibi evrakları toplamamız lazım? 3) Parasal olarak limitler dâhilinde mi yapılmalı? 4) Meclis kararı ile yönetmelikler yeterli olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 23.01.2020
Masaj salonunun ruhsatlandırma açısından niteliği
Masaj salonu umuma açık bir işyeri midir? Yoksa sıhhi işyeri midir? Emniyet görüşü alınmalı mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 19.01.2020
Harcama belgeleri kaç nüsha düzenlenecek
Muhasebe gider evraklarını ikişer suret hazırlıyoruz. Biri asıl diğeri suret. Bunun nedeni ise Sayış-tay denetimlerinde Sayıştay Başkanlığına göndermek için fakat bu üç seneyi yakın tüm muhasebe evraklarını kep adresi üzerinden mali yılbaşı mali yılsonu ve aylık olarak gönderiyoruz. Bu nedenle hala muhasebe gider evraklarını çift suret hazırlamamıza gerek var mı? Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 28.08.2018
İşçiler, müdürlüğe vekalet edebilir mi, imza ve harcama yetkileri var mıdır?
Belediyemizde daimi işçi olarak çalışan bir işçi müdürlüğe vekalet edebilir mi? Ayrıca imza yetkileri var mı? Harcama yetkilisi olabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2018
İyi günler hocam. Bir kiracımızın kira süresi bitmiş durumdadır. Yani işgalcidir. Bu işgal
İyi günler hocam. Bir kiracımızın kira süresi bitmiş durumdadır. Yani işgalcidir. Bu işgali için ecrimisil işlemlerine başladık. Ecrimisil tespitinde, en son aylık kira bedelini enflasyon oranında arttırdık ve işgal süresi kadar tahakkukunu yapacağız. Ancak, işgalcinin tespit edilen ecrimisil tutarını, itirazsız ve peşin olarak ödemesi halinde toplam % 35 indirim hakkı bulunmaktadır. Bu şekilde ödeme yaparsa, en son kira bedelinin altında bir rakam ödemiş olacak. Bu durum ,ilerleyen zamanda personel ve idare üzerinde bir olumsuzluk doğurur mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim.
- Soru Cevaplandı
- 09.08.2018
Yapı kayıt belgesi alan yapının para cezasının iptali
Yapı kayıt belgesi verilen yapılarla ilgili 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca alınmış yıkım kararları ile tahsil edilemeyen para cezaları iptal edilir denilmektedir. İptal işlemi için encümen kararı almamız gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 30.07.2018
Taşeron işçisi iken belediye şirketine aktarılan işçilerin ücretlerinin ödeneceği bütçe tertibi
Belediyemiz taşeron işçilerinin belediye şirketine geçiş işlemi 375 sayılı KHK nin 24 üncü maddesi gereğince gerçekleşmiş olup, belediye şirketine yapılacak olan ödemeler 03.05 ekonomik koddan mı, yoksa 01.03 personel giderleri kodundan mı yapılacağı şirketin düzenlemiş olduğu faturadaki KDV, sözleşme gideri, şirket kârı, SGK gideri, personel gideri olarak mı işleme alınacağı konusunda bilgilerinize ihtiyacımız vardır, teşekkür ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 25.07.2018
Belediye Şirketleri 5510 Sayılı Kanunun 81. maddesinin “ı” bendinde yer alan %5 prim desteğinden faydalanabilir mi?
KHK kapsamında 02.04.2018 tarihinde Belediye şirketlerinde geçici 24. madde kapsamında belediye şirketleri 5510 sayılı kanunun %5’lik indiriminden faydalanmakta mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 16.07.2018
İhale sözleşmesinin noter onayının geç yapılması
Özel sektöre yapılan bir inşaat işi için iş deneyim belgesi istemi ile kurumumuza başvuru yapıldı. Dilekçe ekinde sunulan evraklarda firma ile yüklenici arasında yapılan sözleşme 20/06/2017 tarihinde imzalanmış. Sonrasında iş deneyim belgesi almak için noter onayını duyup 28/05/2018 tarihinde notere onaylatmışlar. Bu durumda iş deneyim belgesi hazırlanması uygun mudur? (Noter onayının geç yapılmış olması sıkıntı yaratır mı?
- Soru Cevaplandı
- 13.07.2018
Mevsimlik işçilerin güvenlik ve arşiv araştırması
Merhaba. 02.04.2018 tarihi itibariyle KHK kapsamında temizlik,destek personeli ve güvenlik personellerini Beykoz Belediyesinin iştiraki olan firma üzerinden girişlerini gerçekleştirdik. Geçmişte bu personeller herhangi bir sendikaya da üye değildi. Sormak istediğim KHK geçişleri olmadan önce 18.07.2017-24.12.2017 tarihleri arasında çalışan sezonluk personellerim vardı. 02.04.2018 tarihi itibariyle KHK kapsamında temizlik, destek personeli ve güvenlik personellerini Beykoz Belediyesinin iştiraki olan firma üzerinden girişlerini gerçekleştirdik. Geçmişte bu personeller herhangi bir sendikaya da üye değildi. Sormak istediğim KHK geçişleri olmadan önce 18.07.2017-24.12.2017 tarihleri arasında çalışan sezonluk personellerim vardı. Bu personellerin sezon bitimi itibariyle çıkışları yapıldı. - Bu personellerin tekrar sezonluk olarak çalışmaları söz konusudur. 18.07.2018 tarihinde tekrar işe girişleri nasıl yapılacak. - Bu personeller 02.04.2018 tarihindeki işe girişi yapılan personeller gibi KHK kapsamında mı güvenlik soruşturması yapılıp işe girişleri yapılacak. - Belediye ile ayrı bir sezonluk sözleşme yapılıp ayrı bir işyeri tescili yapılıp mı personellerin işe girişleri yapılacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 09.07.2018