Sözleşmeli Personel
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Görevden uzaklaştırılan personelin prim kesintisi
Göcek Belediyesinde Fen İşleri Müdürü olarak çalışmakta iken 13.11.2000 tarihinde açığa alınan personelimiz 05.01.2001 tarihinde göreve iade edilmiştir. Ayrıca zabıta memuru olarak çalışmakta iken 14.02.2001 tarihinde açığa alınan personelimiz 14.10.2002 tarihinde göreve iade edilmiştir. İki personelimizin açıkta kaldığı tarihlerde Emekli Sandığına 657 sayılı Kanun’un 141’ inci maddesine göre aylıklarının üçte ikisi ödenmiştir. İlgi personellerin emeklilik aşamasında açığa alındığı dönemlerde eksik yatırılan üçte bir oranındaki emekli keseneğinin yatırılmaması halinde emeklilik tarihini ve emekli aylığını etkiler mi? Ayrıca memurların açığa alındığı tarihler arası eksik yatırılan (üçte birlik) prim tutarlarına ödeme yapılması halinde gecikme zammı tahakkuk ettirilir mi? Gecikme zammı tahakkuk etmesi halinde bu tutarı belediye bütçesinden ödeme yapabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2012-01-26
Sözleşmeli personelin müdürlüğe vekalet etmesi
Belediyede sözleşmeli personel olarak çalışan bir İnşaat Mühendisi Personel Müdürlüğüne vekalet edebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2012-01-17
Sözleşmeli personelin kurumlar arası nakli
Belediyemizde, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49’ncu maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli çalışan personelin çocuğunun hastalığı nedeniyle görev yaptığı yerde tedavisinin mümkün olmadığına ilişkin sağlık kurulu raporunu kuruma ibraz etmesi halinde, çocuğunun tedavi gördüğü ildeki hangi kuruma nakil yapabilir? Belediye veya il özel idaresinde boş kadro olması halinde iki kurumun onayı ile işlem gerçekleşebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2012-01-03
Sözleşmeli personele ilave ödeme
Belediyemizce SODES kapsamında topograf yetiştirme kursu için proje hazırlayıp SODES'e sunduk ve projemiz onaylandı. Bu projenin temel faaliyetlerinden bir tanesi kursiyerlere ders vermek için eğitimci görevlendirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle belediyemizde tam zamanlı sözleşmeli olarak çalışmakta olan harita mühendisi ve harita teknikeri bu projede öğrencilere cumartesi ve pazar günleri ders vereceklerdir. Bu personellere proje kapsamında eğitimci ücreti ödenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2011-12-28
6111 sayılı Kanun
6111 sayılı Kanuna göre belediyeler norm kadro fazlası işçi naklettiğinde 5 yıl süreyle nakil sonrası oluşan işçi sayısında artış yapılamayacak denilmektedir. Nakil sonrası işçi sayısı azaldığı takdirde, daimi işçi alımı yapılabilir mi? Örneğin nakil sonrası oluşan işçi sayımız 100 ise bu sayı ölüm, istifa, emeklilik vb. nedenlerden dolayı 90'a inmiş ise bu işçilerin yerine 100 sayısını geçmemek üzere 10 adet daimi işçi alımı yapılabilir mi? İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 10.08.2011 tarih ve B.05.0.MAH.0.08.01.00/20876 sayılı genelgesinin (g) bendinde "İşçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamayacaktır. Bu süre işçinin devredildiği tarih ile başlar." denilmektedir.
- Soru Cevaplandı
- 2014-01-21
Teknikerin lisans programını bitirmesi durumunda derece kademesi
Belediyede sözleşmeli olarak çalışıyorum. Sözleşmeyi yaptığımda ön lisans radyo ve televizyon yayıncılığı mezunu idim. Bu yıl işletme bölümünü lisans olarak tamamladım. Sözleşmelilerin kadroya alınması durumunda kademe derece ayarlanması ön lisans düzeyine göre mi yoksa lisans düzeyine göre mi belirlenecek.
- Soru Cevaplandı
- 2013-08-01
Tam zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılmasında süre
Belediyemizde 5393 sayılı Yasanın 49. maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli personellerin sözleşmeleri 2010 ve 2011 yılında yıllık olarak yapıldı. 2012 yılında yapılacak sözleşme 12 ay yerine 11 ay süreyle yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2011-12-01
Sözleşmeli personelin izin hakkı
Fen İşleri Müdürlüğünde 04.06.2002 tarihi itibarıyla geçici işçi pozisyonunda harita teknikeri olarak çalışmakta iken, 5620 sayılı Kanun gereği 01.01.2008 tarihinde sözleşmeli statüye geçen personelimiz 2002 yılından önce de belediyemiz fon işletmesinde (ekmek fabrikasında) 2 yıl çalışmıştır. 1) Bu personelimiz 30 gün yıllık izin istemektedir. Buna göre ekmek fabrikası hizmeti 217 sayılı KHK 'de sayılan kurumlardan mıdır? 2) Askerlik hizmeti, sözleşmelinin yıllık izin hesabında dikkate alınır mı?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-30
Sözleşmeli Personele tazminat ödenmesi
Belediyemizde 2007 yılında 5620 sayılı yasa gereği bir teknikerimiz sözleşmeli personel statüsüne geçti.15.09.2011 tarihinde sözleşmesi tek taraflı fesh edildi.bu süre içerisinde çalışmış olduğu yıllara ait tazminatını alabir mi.?
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-28
Sözleşme örnekleri
Sözleşmeli Personelle sözleşme imzalandıktan sonra, İçişleri Bakanlığına hangi belgeler gönderilmelidir.
- Soru Cevaplandı
- 2011-11-17
Sözleşmeli personel çalıştırılması
Bizler belediyede önlisans mezunu tekniker işçileriz. 5620 sayılı Yasa ile geçici işçi iken boş teknik kadro olmamasından dolayı daimi işçi olduk. Şu anda teknik kadroda boşluk vardır. Belediye bizi sözleşmeli personel olarak istihdam edebilir mi, edebilirse nasıl bir yol izlenmesi gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-13
Banka promosyonları
Bu yıl asgari ücret artı %30 daha fazla alacağız ve sağlık personeli vasfıyla çalışacağız. Şu anda maaş aldığımız banka değişmiş ve bizim banka promosyonlarından yararlanma hakkımız var mı? Konuyla ilgili olarak neler yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 2011-02-07