Belediye zabıta komiseri kadrosuna atanma

Ben 10 yıldan beri zabıta komiser muavini olarak görev yapmaktayım. Değişen Belediye Zabıta Yönetmeliğinde Zabıta Komiser Muavini kadrosu kaldırıldı. Benim zabıta komiserliği kadrosuna atanabilmem için görevde yükselme sınavı mecburi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-04-12

190 sayılı Kanunun 5. maddesinin yürürlük durumu, müdür yardımcısının kadrosu

sayın Hocam, torba yasayla 657 sayılı DMK'nın 91.maddesi değiştirildi.Bu maddeye göre"KADROLARI KALDIRILAN DEVLET MEMURLARI MADDE 91 - Kadrosu kaldırılmış olanların memurlukla ilgileri, emeklilik ve bu kanunda yazılı aylık ve aile ödeneği hakları ile yükümlülükleri devam eder. Kadrosu kaldırılmış olan memurların, kendi kurumlarında veya başka kurumlarda eski sınıflarındaki derecelerine eşit bir göreve atanmaları mecburidir; atandıkları göreve başlamıyanlar memurluktan çekilmiş sayılırlar. Kadro kaldırılması sebebiyle açıkta kalan memurlar varken, bunların sınıf ve derecelerinde boşalacak kadrolara başkaları atanamaz. (Ek fıkra: 1327 - 31.7.1970) Kadrosunun kaldırılması sebebiyle açıkta kalan memurlar 71 inci madde esaslarına uyulmak kaydiyle diğer bir sınıftaki kadrolara da atanabilirler. MADDE 91- (Değişik: 6111 - 13.2.2011 / m.103) Kadrosu kaldırılan memurlar, en geç altı ay içinde kendi kurumlarında niteliklerine uygun bir kadroya atanırlar. Bu memurlar, kurumlarında atama imkânı bulunmaması hâlinde aynı süre içinde başka bir kurumdaki kadrolara atanmak üzere Devlet Personel Başkanlığına bildirilir. Bunlar, atama işlemi yapılıncaya kadar kurumlarında niteliklerine uygun işlerde çalıştırılır ve yeni bir kadroya atanıncaya kadar eski kadrolarına ait malî haklardan ve sosyal yardımlardan yararlanmaya devam ederler. Söz konusu memurların eski kadrolarına ait en son ayda aldığı malî haklar kapsamında fiilen yapılmakta olan her türlü ödemeler toplamının net tutarının, atandıkları yeni kadrolarına ait malî haklar kapsamında fiilen yapılmakta olan her türlü ödemeler toplamının net tutarından fazla olması hâlinde, aradaki fark, farklılık giderilinceye kadar, atandıkları kadrolarda veya bu kadrolardan istekleri dışında atandıkları başka kadrolarda kaldıkları sürece, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir. Aylık mutad olarak yapılmayıp belirli bir dönemi kapsayan ödemelerin ödendiği tarih itibarıyla net tutarları toplamının yılı içinde çalışılan aylara bölünmesi suretiyle bulunacak tutarı, en son ayda aldığı aylık tutarına ilave edilir. Fazla çalışma ücreti, fiilen yapılan ders karşılığı ödenen ek ders ücreti ve nöbet ücreti gibi ilave bir çalışmanın karşılığında elde edilen ödemeler aylık tutarına ilave edilmez. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanmak üzere Devlet Personel Başkanlığına bildirilen memurların 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında bulunan kamu kurum ve kuruluşlarının boş kadrolarından Devlet Personel Başkanlığınca tespit edilen kadroya, anılan Başkanlık tarafından kırkbeş gün içinde ataması teklif edilir. Devlet Personel Başkanlığı tarafından gönderilen atama teklif yazısının atamayı yapacak kamu kurum ve kuruluşuna intikalinden itibaren otuz gün içinde bu kurum ve kuruluş tarafından atama işlemlerinin yapılması zorunludur. Bunlardan unvanları müdür ve daha üst olanlar ile danışma işlevlerine ilişkin kadrolarda çalışanlar Araştırmacı kadrolarına, diğerleri ise durumlarına uygun kadrolara atanırlar. " belediye olarak norm kadro ile "Müdür yardımcısı" unvanlı kadro kaldırıldığından halen bu kadroda bulunan kişi için nasıl bir yol izlemeliyiz. Not;Yaptığım araştırmada GENEL KADRO VE USULÜ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME (*) Karar Sayısı: KHK/190 MAHALLİ İDARELERİN KADROLARI MADDE 5 - (...) (Madde 5, 24.12.2004 tarih ve 25680 sayılı R.G.'de yayımlanan, 7.12.2004 tarih ve 5272 sayılı Kanunun 87. maddesinin (b) bendi hükmü gereğince yürürlükten kaldırılmıştır.) denilmektedir ancak 5272 sayılı yasa 5393 sayılı yasayla kaldırılmış ve 5393 sayılı Belediye kanununda aynı düzenleme yer almamıştır.Bu durumda 5.maddenin yürürlükte olup olmadığı konusunda tereddüt oluşmuştur. "

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-03-18

İtfaiye erinin üniversiteye atanması

2 yıllık itfaiye eriyim (asilim). Lisans mezunuyum, Yalvaç Belediyesinden Süleyman Demirel Üniversitesine nakil olmak istedim. Üniversiteye nakil dilekçemi verdim ve üniversite beni belediyeden istedi. Başkanımız muvafakat verdi. Buraya kadar her şey güzel ancak Üniversitenin beni atamasını bekliyorum. Personel dairesi ile görüştüğümde bana üniversite bünyesinde itfaiye eri kadrosu olmadığı için Devlet Personel Başkanlığının görüşünü alacağız seni hangi kadroya atayabiliriz diye, yazı gönderdik dendi. Benim sorum şu: Genel İdare Hizmetler sınıfındayım ve bu sınıftaki memur, bilgisayar işletmeni, VHKİ, ambar memuru bu kadrolara atamam yapılamaz mı? Bu saatten sonra üniversite beni atamaktan vazgeçebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-03-09

İstifa eden memurun tekrar göreve başlatılması hali

Hasyurt Belediyesi % 40 dilimin altında olan belde belediyesidir. Diğer belde belediyesi olan Sahilkent Belediyesinde 8/1 kadrosunda görev yapan memur istifa edip 6 ay içinde çalışmak için kurumumuza dilekçe ile başvuruda bulunmuştur. Bu personeli alabilmek için nasıl bir prosedür uygulamamız gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-03-02

Teknik personel ihtiyacının karşılanması

Teknik Hizmetler sınıfında Fen Memuru olarak görev yapan tek arkadaşımız bir başka kuruma geçiş talebinde bulunmuştur. Fen Memurluğu kadrosu da norm kadro ilke ve standartlarına göre belirlenmesi gereken kadrolardan olmayıp şahsa bağlı olarak durmakta iken personelin naklen başka bir yere atanması nedeniyle mülga olacaktır. İdaremizde teknisyen ve tekniker kadroları olmasına rağmen münhaldır. Teknik hizmetler sınıfında başkaca personelimiz yoktur. GİH ya da yardımcı hizmetler kadrolarında görev yapan diğer personelimizden de mezuniyetleri itibariyle teknik hizmetler kadro hizmetlerini görebilecek durumda bulunmamaktadır. Mesleki ya da teknik okuldan mezun olmamışlar ve bu doğrultuda eğitim almamışlardır. Bu durumda belediyemizin fen, imar ve inşaat ve ruhsatı işlemlerini takip etmek üzere GİH veya YH sınıflarındaki mevcut personelden vekâlet ya da tedvir yöntemi ile TH kadrolarındaki tekniker ve/veya teknisyen kadrosu için görevlendirme yapılabilir mi? Yapılamadığı takdirde bu ihtiyacı hangi yöntemle karşılamak mümkündür?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-28

Özel kalem müdürünün diğer memur kadrolarına atanması-izin

Belediyemiz, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe istinaden C 9 grubunda olup, özel kalem müdürlüğü kadromuz mevcuttur. Bakanlıktan alınan açıktan atama iznine istinaden atanan özel kalem müdürünün memuriyete (unvansız memur) geçme hakkı var mıdır? Eğer memuriyete geçme hakkı var ise belirli bir süre ile bu görevde (özel kalem müdürlüğü) bulunma şartı gerekiyor mu? Bu kişinin memuriyete atanması durumunda özel kalem müdürlüğüne 2 nci kez açıktan atama yapılırsa yine izne tabi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-24

Emeklinin yeniden memuriyete atanması

Afyon Makine Fabrikası Ticaret Şefliğinde 10.07.1978 tarihinde memur olarak göreve başlayan daha sonra 03.08.1984 tarihinde Elbistan Şeker Fabrikası Levazım Şefliğinde şef kadrosuna nakil giden ve 01.03.1985 tarihinde iki kurumun muvafakati ile belediyede şef kadrosuna 01.03.1985 tarihinde naklen atanarak göreve başlayan 1954 doğumlu ilgili 18.04.1988 tarihinde Belediyeden 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 92 nci maddesindeki hakları saklı kalmak kaydıyla kendi isteği ile istifa etmiştir. Daha sonra özel şirkette çalışmıştır. Adı geçen Afyon İli Sandıklı İlçesi Karadirek Kasabası Belediye Başkanı olarak 27.03.1994 tarihinde yapılan seçimlerde Belediye Başkanı olarak seçilmiş ve 18 Nisan 1999 tarihinde yapılan genel seçimlerde milletvekili adayı olarak katılmak üzere 11.01.1999 tarihinde Belediye Başkanlığı görevinden istifa etmiştir. Daha sonra 2000–2003 yıllarında Fiskobirlik Genel Müdür Müşavirliği görevi yapmış ve 28.02.2003 tarihinde 1475 sayılı İş Kanununun 13, 14 ve 56 ncı maddeleri gereğince iş sözleşmesi bildirimli olarak feshedilmiştir. Tekrar kişi özel şirkette çalışarak emekli olmuştur.(SSK emeklisi) İlgili Belediyemizde münhal bulunan bir kadroya tekrar açıktan atama usulü ile memuriyete dönmek istemektedir. İlgilinin belediyemize atamasının yapılıp yapılmayacağı hususunda görüş bildirilmesini müsaadelerinize arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-24

İşçinin memuriyete atanması

Belediyemizde kadrolu işçi olarak çalışmakta olan ve bilgisayar ile muhasebeyi çok iyi bilen ticaret lisesi mezunu zaman zaman büroda çalışan işçiyi; küçük bir belde olmamızdan ve gelirimizin az olmasından dolayı personel ihtiyacımızı karşılayamamızdan 20 norm kadrosu bulunan ve halen 3 kadrosu dolu olan belediyemizde itfaiye eri (memur) olarak başkanın oluru ile atayabilir miyiz? Bu konuda soru cevap platformunda 04.01.2008 tarihli işçilerin naklen geçişi, memur statüsüne geçişi başlıklı cevapta böyle bir işlemin mümkün olmayacağı belirtilmiş ise de; yine aynı platformda 07.06.2009 tarihli kadrolu işçinin memurluğa atanması durumunda personel gideri başlıklı cevapta kadrolu işçinin memur kadrosuna atama yapılabileceği belirtilmektedir. Belediyemizde belirtilen vasıfta çalışmakta olan kadrolu işçiyi başkanın oluru ile memur kadrosuna atayarak dışarıdan personel almadan çalıştırabilir miyiz? Nasıl bir işlem yapmalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-23

İtfaiye eri sınavına katılmak işçilikten istifayı gerektirir mi?

İşçi kadrosunda olup muhasebe servisinde görev yapan arkadaşımız itfaiye eri alımı ile memur kadrosuna alınmak istenmektedir. Kendisi de bunu istemekte sadece bunun nasıl olabileceği konusunda tereddütleri vardır. İşçi kadrosundan direk memur kadrosuna atanamayacağına göre itfaiye eri kadrosuna girebilmesi için sınava girmesi gerekiyor. Bunun için işçi kadrosundan ayrılması gerekir mi. KPSS sınavına da girmiş olup bu sınava başvurmak istiyor. İtfaiye eri için açılacak olan sınava girip de kazanamamak var. İşçi kadrosundan ayrılmak bu hakkını da kaybetmek istemiyor. Ne yapması lazım?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-22

Görevde yükselme

Ünye Belediyesinde sekiz yılı aşkın süredir GİH sınıfında 1. derece 1. kademe şef kadrosunda tahsildar olarak görev yapmaktayım. Yerel Yönetimler Yüksek Lisans mezunuyum. Şef kadrosuna 2003 yılında görevde yükselme eğitimine katılıp sınav sonucu 81.250 puan alarak atandım. Belediyede müdürlük kadrosuna atanmak için tekrar görevde yükselme sınavına girmem gerekir mi? Görevde yükselme sınavına girmeden müdür kadrosuna atamam yapılabilir mi? Müdür kadrosuna atanmak için ne yapmam gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-21

Mali hizmetler müdürlüğüne vekalet

Belediyede, bilgisayar bilgi yönetim elemanı olarak kadrolu işçi statüsünde çalışmaktayım. Yakın zamanda muhasip kadrosundaki arkadaş emekli olacak ve muhasebe görevini yapacak memur yok. mali hizmetler müdürlüğüne veya muhasip kadrosuna vekaleten bakıp, muhasebe fişlerine imza atabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-17

Görevde yükselme-Unvan değişikliği

HATİCE GÖKÇE - NALLIHAN

İki yıllık yüksekokulu 1990 yılında bitiren inşaat teknikeri bir arkadaşımız zabıta komiser yardımcısı olarak 2.derecede 1993 yılından beri belediyemizde görev yapmaktadır. 2009 yılında yapılan görevde yükselme sınavına katılarak çevre koruma ve kontrol müdürü olmak için sınavda başarı sağlamıştır. Görevde yükselme ile ilgili Yönetmelik uyarınca, çevre koruma kontrol müdürlüğüne bu arkadaşımızın atamasını yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-03-17
  • NALLIHAN