İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi sırasında oda kayıt belgelerinin istenip istenmeyeceği

1-İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmeliğin maddelerinde yapılan son değişiklikte Ticaret sicil kayıt belgesi yerine Örnek başvuru formunda beyan edilmesi yeterli olduğu ifade ediliyor. Eğer vatandaş esnaf ve sanatkarlar odasına kayıtlı ise ne yapılmalı Örnek1 deki beyan kısmının doldurulması yeterlimi? 2-Maden ocağı GSM başvurularında da beyan yeterlimi yoksa oda kayıtlarının fotokopilerini istemeliyiz mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-08

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusundan sonra işlemlerin ve belgelerin başvuru sahibi tarafından tamamlanma süresi nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-08

Maden Ruhsat sahası dışındaki kırma-eleme tesisine işyeri açma ve çalışma ruhsatı, Madencilik faaliyetlerinde il özel idarelerinin yaptırımları

1-Maden ocaklarına verilen GSM ruhsatında madenciliğe dayalı faaliyet olarak kırma-eleme tesisi maden ruhsat sınırları dışında ise, madencilik uygulamaları ile mi yoksa ilgili GSM sınıfı işyeri olarak mı işlem yapılacak. Örneğin madencilikte itfaiye raporu istenmezken madenciliğe dayalı maden ruhsat sahası dışında olan kırma-eleme tesisine itfaiye raporu istenecek mi? 2- İşyeri açma ve çalışma ruhsatı kapsamındaki maden ocakları ve diğer işletmelerin ruhsat verildikten 1 ay sonraki denetimlerde olumsuz durumla karşılaşılmayıp ruhsat kesinleştikten bir süre sonra şikâyet üzerine çevre ve insan sağlığına, can ve mal güvenliğine aykırılığın tespiti halinde özel idarelerin ne gibi yaptırımları söz konusudur.

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-08

Ana ve tali faaliyetlerin tek ruhsatta gösterilmesi

Kooperatiflerin motorin satışında mevcut akaryakıt satış istasyonu ruhsatı var ama yeni yönetmelik gereği yem, gıda, kömür, yağ için ruhsat alması gerekiyor sanırım. Gayrı sıhhi ve sıhhi müessese tek ruhsatta olur mu? Nasıl ruhsatlar alınacak, alınmış ruhsat için gerekli evrakların yol geçiş izin belgesi, ÇED belgesi vb. ruhsat 15 yıl önce alınmış tekrar hazırlanması mı gerekir.

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-06

Koruma amaçlı yapıların pansiyon olarak kullanılması

Bir şehrin tarihi bölgesinde koruma amaçlı imar planı yapılmakta ve bir çok ev tarihi olduğundan dolayı tescillenmekte-dir. Urfa şehrinin tarihi evleri avlulu kargir ev vasfında olup imar planında da konut olarak görülmektedir. Mevcut evlerin pan-siyon olarak kullanılması için belediye meclis kararı alınmıştır. Bu durum yasal mıdır? Yapı orijinalliğini koruması kaydı ile bu evlerin farklı iş kollarında işyeri ruhsatı alması yasal olarak mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-06

Spor salonu olarak faaliyet gösteren işletmelerin, umuma açık istirahat ve eğlence yeri sayılır mı?

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi aşamasında; spor salonu olarak faaliyet gösteren işletmeler, umuma açık istirahat ve eğlence yeri sayılır mı? Ruhsatlandırma yapılırken sıhhi müessese olarak mı yoksa umuma açık istirahat ve eğlence yeri olarak mı ruhsatlandırılması gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-03

Umuma açık işyerinin ruhsatsız açılması halinde kapatılması

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı almadan faaliyette bulunan umuma açık istirahat ve eğlence yerini ruhsatsız çalıştırmaktan dolayı Belediye encümen kararı olmadan zabıtanın tutanak tutarak işyerini mühürleme yetkisi var mıdır? Varsa kaç gündür?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-08-02

Ruhsatsız İşyerinin tahliyesi ve aynı işyerinin ruhsatlı olmadığından kapatılması

İlimizde ruhsatsız olarak çalıştığı tespit edilen Şarküterinin kapatma işlemleri için Yönetmeliğin 40. maddesinin birinci fıkrasının ( c ) bendine göre 3 gün süre verilmiş, süre sonunda işyerini mühürlemeye gidildiğinde işyeri sahibi tarafından işyerinde bozulabilecek malzemelerinin bulunduğunu bu nedenle işyerini kapattırmayacağını söyledi. Bizler malzemelerin boşaltılması için bekleyebileceğimizi söyleme-mize rağmen işyeri sahibi işyerindeki bozulabilecek malzemelerini boşaltmadı. Ekiplerimiz işyerini mü-hürledi. İçeride bozulan malzemelerden dolayı hakkımızda şikâyetçi olacağını söyledi. a) Bizler Yönetmeliğin 40. maddesinin birinci fıkrasının ( c ) bendine göre eşyaların çıkarılmasına izin verdiğimiz halde eşyaları çıkartmıyor veya mazeret belirtiyor ise yaptığımız kapatma işlemi doğru mudur? b) Kapatma işleminde işyeri sahibi veya kanuni temsilcisi hazır bulunmuyor veya gelmiyor ise nasıl bir işlem yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-07-26

Kooperatiflerin işyeri açma ve çalıma ruhsatı alması

Beldemiz dahilinde, 2579 sayılı Tarım Kredi Kooperatifi, S.S.544 sayılı Tiftik ve Yapağı Kooperatifi,Pancar Kooperatifi, Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri gibi unvanlar adı altında birçok kooperatif bulunmaktadır. Bu tüzelkişilikler, keni üyelerine/ortaklarına, gübre, ilaç, kömür,, motorin, yem, un gibi, gıda ve gıda dışı sınai ürünlerin satışını yapmakta, ya da üyelerinden/ortaklarından ürün (tiftik) almaktadır.Bütün bu faaliyetler de, belde dahilindeki işyerlerinde gerçekleştirilmektedir.İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince, kooperatiflerin, yetkili idare olan Belediyemizden işyeri açma ve çalışma ruhsatı alıp, almayacağı hususunda tereddüte düşülmüştür.Bu husustaki görüşünüzün bildirilmesini arz eder, katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-07-25

Belediye Zabıtasının eczaneleri denetim yetkisi

Belediye Zabıtasının eczaneleri denetim yetkisi var mı? Konuyla ilgili bilgilendirirseniz sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-07-05

İşyeri Ruhsatlarının Kontrolü

Sıhhi ve 3. sınıf gayrisıhhi, işyeri açma ve çalıştırma ruhsatları kontrolleri yapılmak üzere hangi ku-rumlara gönderilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-07-05

Mesul müdür görevlendirilmesi

Bugüne kadarki uygulamalarımızda mes'ul müdür görevlendirmelerinde işyeri sahibinden, görevlendirdiği kişi için noter-den yapılmış mes'ul müdür sözleşmesinin ardından Belediyemizce de ayrı bir belge düzenleyerek bu belgeyi de ayrıca kolluğa gönderilmekteydi. Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsat iptallerine ilişkin hükümler 2559 sayılı Yasanın 8. maddesinde sayılmış iken İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte mes'ul müdürlükle ilgili olumsuzlukların da ruhsat iptali gerektirdiği anlaşılmaktadır. Burada bizim tereddüde düştüğümüz konular şunlardır: 1-Mesul müdürlükle ilgili tespit edilen olumsuzluklarda verilen ilave 15 gün sonunda işyerinin ruhsatı belediye başkanlı-ğınca resen ya da encümen kararı ile iptal edilebilecek midir? Mülki amirden olur ya da görüş alınacak mıdır? 2-İşyeri sahiplerinin mes'ul müdürle ilgili yazılı bir beyanı yeterli olacak mıdır? İşyeri sahibinden noterden yaptıracağı sözleşme istenmesinde herhangi bir sakınca var mıdır? 3-İşyeri sahibinin belediyemize bildirdiği mes'ul müdür adına belediyemizce ayrıca bir "Mes'ul Müdür Belgesi" düzenle-memiz gerekmekte midir? 4-Kolluk işyeri için görevlendirilen mes'ul müdüre ait belgeyi talep ettiğinde hangi belgeyi göndermemiz gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-07-03