Yapı Ruhsatı’nın düzenleme tarihi

Bir vatandaşımız 25.12.2007 tarihinde tüm evraklarını sunarak yapı ruhsatı almak için belediyemize başvurdu. İşlemleri belediyemizde tamamlanarak 31.12.2007 tarihinde saat 16:30 da yapı ruhsatı harcını yatırdı. Mesaimiz o gün bittiğinden dolayı bende diğer ilk mesai günü (yılbaşı sonrası) 04.01.2008 tarihinde ruhsatı yazdım. Ancak, amirimle bir çelişkiye düştük. Amirim, kişi 2008 yılına girmeden o gün içinde yani 31.12.2007 tarihinde harcı yatırdığı için, ruhsat düzenleme tarihini 2007 yılı olarak yazmamı istiyor. Konu hakkında bilgilerinizi öğrenmek isteriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-03-05

Yapı ruhsat süresi

Yeni yapı ruhsatı verildikten sonra yapıya tamamını veya bir kısmını ilgilendiren tadilat ruhsatı düzenlendiği zaman ruhsat yenileme esnasında ilk ruhsat tarihimi geçerli, yoksa düzenlenen tadilat ruhsatının tarihi mi geçerlidir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-02-05

İmar planı değişikliği

İlçemiz Devlet Karayolu ile Adnan Menderes Bulvarı arasında kalan imar adasının pazarlama ve ticaret alanı olarak tahsisi yapılmış ve belediye başkanlığınca bu bölgede 3194 sayılı İmar Kanunun 18.maddesine göre imar uygulaması yapılarak vatandaşlara tapuları dağıtılmıştır. Ancak, pazarlama ve ticaret alanı olan imar adasındaki taşınmaz malikleri bu imar adasının 3194 sayılı İmar Kanununun imar planı ve değişikliği yönetmeliğine göre iskan alanı olarak imar tadilatı yapılmak istenilmektedir. İmar tadilatı yapılacak pazarlama alanının yapılaşma nizamı ise;E=0,50 H=6,50 ve imar adasının yollardan 5. metre olarak çekme mesafesi yapıdır. İskan açılacak saha etrafındaki yapılaşma kat nizamları da 4 katlıdır. Belediye meclisimizce yapılması istenilen imar planı tadilatının 3194 Sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmeliğine uygun olup, olmadığını bildirilmesi hususunda arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-02-05

Buz patentlerinin ruhsatlandırılması

İlçemiz sınırları dahilinde bulunan, AVM merkezinin ortak kullanım alanında (yer mesken ruhsatnamesinde işyeri olarak gözükmemektedir) buz pateni pisti kurulmak istenmekte ve işyeri açma ruhsatı talep edilmektedir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikte, buz pateni tesislerinin kurulumu ile ilgili hüküm bulunmamaktadır. Buz pateni tesislerinin ruhsatlandırılmasında yapı kullanım izin belgesi istenip istenmeyeceği ve ne gibi şartlar dahilinde işyerinin ruhsatlandırılacağı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-02-05

Jeoloji ve Jeofizik Mühendislerinin yetkileri

İnşaat ruhsatı aşamasında düzenlenen etüt raporlarında jeoloji ve jeofizik mühendislerinin her ikisinin de imzası bulunmak zorunda mı? Yoksa tek mühendisin imzası yeterli oluyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-01-04

Müteahhit sorumluluğu

3194 sayılı İmar Kanunu’nun 28. maddesi 5940 sayılı kanunla değiştirilmiştir. Değişen maddede yapı müteahhitliği ile ilgili olarak; “yapı müteahhidinin yapım işlerinden doğan vergi ve sigorta primi borçlarının ve diğer sorumluluklarının gereğinin yerine getirilmemesi sebebiyle yapı kullanma izin belgesi verilmesi işlemleri tamamlanamayan yapılan işiler için ilgili idarece tespit yapılarak yapı kullanma izin belgesi verilir” deniliyor. Burada diğer sorumluluklarının ifadesinin içeriği hakkında bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-05-27

Yapı ruhsatı

Tasfiye halindeki ... KYK tarafından yapı ruhsatı yenileme talebinde bulunulmuştur. Kooperatif tarafından kat irtifakı tapularının dağıtıldığı tespit edilmiştir. Yapı ruhsatının “yapı sahibi” başlıklı 27 nolu hanesine kooperatif adı yazılarak ve kooperatif yetkililerinin imzaları alınarak işlemler yürütülebilir mi? Yoksa tapu kayıtlarında söz konusu parselde ismi geçen herkesin ruhsata imza atması mı gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-05-20

Asansör işletme izni

1-Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin 5’inci maddesi gereği, İlçemizde asansör işletme iznine esas yapılan kontrollerde geçmiş yıllarda asansör montajı yapılarak, asansör işletme izni alınmadan asansörü hizmete alınan binalar olduğu görülmüş, bina sorumlularına işletme izni alınması için gerekli tebligatlar yapılmıştır. (İlçemizde 22/02/1988 tarih 1/10 syf ile yapı ruhsatı, 20/08/1996 tarih 49 sayfa ile yapı kullanma izin belgesi düzenlenen ve H:24.50 m.(8 katlı-konut) 20 adet asansörün bulunduğu … Sitesi ilçemizde bulunan bu tür yapılara bir örnektir.) Bina yöneticileri, söz konusu yönetmelikler gereği, istenen belgelerin aylık bakım sözleşmesi yapılan asansör firmaları tarafından verilemediğini, ilgili asansörlerin ve güvenlik ekipmanlarının CE Belgelerinin bulunmadığını ve bahse konu yönetmeliklere uygun hale getirebilmelerinin büyük maliyetler getirdiğini belirterek, kurumumuza başvurmaktadırlar. Söz konusu asansörlerin ve güvenlik ekipmanlarının istenen belgeleri karşılamadığı göz önünde bulundurularak asansörlerin faaliyetlerine son verilmesi ve 31/01/2007-26420 tarih/sayılı Resmi Gazete de yayımlanan; (95/16/AT) Asansör Yönetmeliğinin 29 uncu maddesindeki “Aykırı Davranışlarda Uygulanacak Hükümler” gereği işlem yapılıp yapılmaması veya işletme ruhsatının ne şekilde düzenleneceği hususunda tereddüt yaşanmış olup, konu hakkında aydınlatıcı bilgi verir misiniz? 2- (95/16/AT) Asansör Yönetmeliğinin İşletme Ruhsatıyla ilgili 21’inci maddesinde “Asansör firması tarafından Belediyeden veya Belediye hudutları dışındaki yapılar için Valilikten alınan belgedir. Bu belge verilirken; asansör firmasınca bu Yönetmelik gereği asansörün tasarımı, projelendirilmesi (avan, uygulama, mukavemet, trafik hesapları), imalatı ve montajı yapılarak ve bakım sözleşmesiyle bakımı üstlenilerek, can ve mal güvenliği açısından uygun olması ve CE uygunluk işareti ile Onaylanmış Kuruluştan alınan AT tip inceleme belgesinin ve AT uygunluk beyanının varlığı aranır” hükmü yer almaktadır. Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin; 6’ncı maddesinde “ Asansörü monte eden veya onun yetkili servisi, monte edilen asansör için garanti süresi boyunca aylık bakım ve servis hizmetlerini vermek zorundadır. Garanti süresi içinde bina sorumlusu ile asansörü monte eden veya onun yetkili servisi arasında aylık bakım ve servisi hizmetleri sözleşmesi yapılması zorunludur” diye belirtilmektedir. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanarak; 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 5’inci maddesinde “İmalatçı-üretici ve ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri, ekli listede yer alan mallar için; Bakanlığa başvurarak garanti belgelerini onaylatmak ve tüketicilere verilecek garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Bu Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente ya da temsilcilikler yükümlü ve sorumlu tutulmaktadır. Garanti belgesi ile satılmak zorunda olan mallar ve bunlara ait garanti sürelerini gösterir ek-2 listede asansörler 2 yıllık garanti kapsamında gösterilmiş, aynı zamanda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 13’üncü maddesi ile de Garanti Belgesi şartı getirilerek, malın teslimiyle garanti süresinin başlayacağı bildirilmiştir. Ancak idaremizce düzenlenecek işletme ruhsatı aşamasında, bazı asansör firmalarının tüketiciye asansör garanti belgesi düzenlemek zorunda olmadıkları beyan etmekte olduğu tespit edilmiştir. Yukarı da bahse konu yönetmelik hükümleri doğrultusunda garanti belgesi tüketicinin korunması kapsamında tüketicinin, Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği kapsamında bina sorumlusunun ve ilgili idarenin işletme izni aşamasında istemesi gereken bir belge niteliğinde olması nedeniyle bazı asansör firmaları tarafından verilememesi ruhsata esas işlemlerde tereddüt oluşturmuştur. Konu ile ilgili görüşünüzün bildirilmesi hususunda gereğini arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-05-12

Hisse satışı

3194 sayılı İmar Kanununun 18. maddesi ve 2981 sayılı Yasanın 10-c maddesinin uygulanması sonucu oluşan parsellerin ve yine 3194 sayılı İmar Kanununun 18. maddesi ve 2981/3290 sayılı İmar Affı Kanununun Ek-1 maddesinin uygulanması sonucu bazı parsellerde belediyemiz adına hisse verilmiştir. Belediyemiz adına kayıtlı hisseli yerlerin hissedarları bulunan şahıslara satışının hangi kanun veya yönetmeliğe istinaden ne şekilde yapılacağı konusunda tarafımıza açıklayıcı olarak bilgi verilmesini arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-05-04

Yapı Ruhsatı

Görev yapmış olduğum belediye 1999 yılında köy tüzel kişiliğinden kasaba hüviyetine geçmiştir. Haliyle köy iken yapılmış olan yapılar mevcuttur. Vatandaşların bizden en çok talep ettikleri şey bu köy zamanında iken yapmış oldukları yapıların güçlendirilmesi amacıyla yapılacak tadilatlar, yada yeni bir ev yapmaya güçleri yetmediğinden hali hazır evlerine ilave yapmak istemektedirler. İmar planına uygun olmak kaydıyla bu konuda belediye olarak nasıl bir yol izlememiz gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-04-02

Yapı kullanma izin belgesi

Bölgemizde 1975 yılı ve daha önceki yıllarda yapılmış mesken binalar mevcut olup, gerek kat mülkiyeti kurulması esnasında, gerekse cins değişikliği işlemleri için bahse konu binalara yapı kullanma izin belgesi istenmektedir. Bu binalara 2981 sayılı İmar Affı Kanununa göre gerekli teknik kontroller yaptırıldıktan sonra yapı kullanma izin belgesi verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-01-21

Belediye mücavir alan dışına hizmet verilmesi

Belediyemiz mücavir alan sınırı dışındaki bir okula (Okul Kurşunlu Belediyesi sınırları içerisinde) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Kaymakamlık kanalı ile belediyemize okul çöplerinin alınması için yazı göndermiştir. Bizim belediye olarak mücavir alan dışındaki bir yerin çöplerini almamız ne derece doğrudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-01-11