İmar ve Gecekondu
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Müteahhit sorumluluğu
3194 sayılı İmar Kanunu’nun 28. maddesi 5940 sayılı kanunla değiştirilmiştir. Değişen maddede yapı müteahhitliği ile ilgili olarak; “yapı müteahhidinin yapım işlerinden doğan vergi ve sigorta primi borçlarının ve diğer sorumluluklarının gereğinin yerine getirilmemesi sebebiyle yapı kullanma izin belgesi verilmesi işlemleri tamamlanamayan yapılan işiler için ilgili idarece tespit yapılarak yapı kullanma izin belgesi verilir” deniliyor. Burada diğer sorumluluklarının ifadesinin içeriği hakkında bilgi verir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-27
Yapı ruhsatı
Tasfiye halindeki ... KYK tarafından yapı ruhsatı yenileme talebinde bulunulmuştur. Kooperatif tarafından kat irtifakı tapularının dağıtıldığı tespit edilmiştir. Yapı ruhsatının “yapı sahibi” başlıklı 27 nolu hanesine kooperatif adı yazılarak ve kooperatif yetkililerinin imzaları alınarak işlemler yürütülebilir mi? Yoksa tapu kayıtlarında söz konusu parselde ismi geçen herkesin ruhsata imza atması mı gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-20
Asansör işletme izni
1-Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin 5’inci maddesi gereği, İlçemizde asansör işletme iznine esas yapılan kontrollerde geçmiş yıllarda asansör montajı yapılarak, asansör işletme izni alınmadan asansörü hizmete alınan binalar olduğu görülmüş, bina sorumlularına işletme izni alınması için gerekli tebligatlar yapılmıştır. (İlçemizde 22/02/1988 tarih 1/10 syf ile yapı ruhsatı, 20/08/1996 tarih 49 sayfa ile yapı kullanma izin belgesi düzenlenen ve H:24.50 m.(8 katlı-konut) 20 adet asansörün bulunduğu … Sitesi ilçemizde bulunan bu tür yapılara bir örnektir.) Bina yöneticileri, söz konusu yönetmelikler gereği, istenen belgelerin aylık bakım sözleşmesi yapılan asansör firmaları tarafından verilemediğini, ilgili asansörlerin ve güvenlik ekipmanlarının CE Belgelerinin bulunmadığını ve bahse konu yönetmeliklere uygun hale getirebilmelerinin büyük maliyetler getirdiğini belirterek, kurumumuza başvurmaktadırlar. Söz konusu asansörlerin ve güvenlik ekipmanlarının istenen belgeleri karşılamadığı göz önünde bulundurularak asansörlerin faaliyetlerine son verilmesi ve 31/01/2007-26420 tarih/sayılı Resmi Gazete de yayımlanan; (95/16/AT) Asansör Yönetmeliğinin 29 uncu maddesindeki “Aykırı Davranışlarda Uygulanacak Hükümler” gereği işlem yapılıp yapılmaması veya işletme ruhsatının ne şekilde düzenleneceği hususunda tereddüt yaşanmış olup, konu hakkında aydınlatıcı bilgi verir misiniz? 2- (95/16/AT) Asansör Yönetmeliğinin İşletme Ruhsatıyla ilgili 21’inci maddesinde “Asansör firması tarafından Belediyeden veya Belediye hudutları dışındaki yapılar için Valilikten alınan belgedir. Bu belge verilirken; asansör firmasınca bu Yönetmelik gereği asansörün tasarımı, projelendirilmesi (avan, uygulama, mukavemet, trafik hesapları), imalatı ve montajı yapılarak ve bakım sözleşmesiyle bakımı üstlenilerek, can ve mal güvenliği açısından uygun olması ve CE uygunluk işareti ile Onaylanmış Kuruluştan alınan AT tip inceleme belgesinin ve AT uygunluk beyanının varlığı aranır” hükmü yer almaktadır. Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin; 6’ncı maddesinde “ Asansörü monte eden veya onun yetkili servisi, monte edilen asansör için garanti süresi boyunca aylık bakım ve servis hizmetlerini vermek zorundadır. Garanti süresi içinde bina sorumlusu ile asansörü monte eden veya onun yetkili servisi arasında aylık bakım ve servisi hizmetleri sözleşmesi yapılması zorunludur” diye belirtilmektedir. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanarak; 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 5’inci maddesinde “İmalatçı-üretici ve ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri, ekli listede yer alan mallar için; Bakanlığa başvurarak garanti belgelerini onaylatmak ve tüketicilere verilecek garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Bu Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente ya da temsilcilikler yükümlü ve sorumlu tutulmaktadır. Garanti belgesi ile satılmak zorunda olan mallar ve bunlara ait garanti sürelerini gösterir ek-2 listede asansörler 2 yıllık garanti kapsamında gösterilmiş, aynı zamanda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 13’üncü maddesi ile de Garanti Belgesi şartı getirilerek, malın teslimiyle garanti süresinin başlayacağı bildirilmiştir. Ancak idaremizce düzenlenecek işletme ruhsatı aşamasında, bazı asansör firmalarının tüketiciye asansör garanti belgesi düzenlemek zorunda olmadıkları beyan etmekte olduğu tespit edilmiştir. Yukarı da bahse konu yönetmelik hükümleri doğrultusunda garanti belgesi tüketicinin korunması kapsamında tüketicinin, Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği kapsamında bina sorumlusunun ve ilgili idarenin işletme izni aşamasında istemesi gereken bir belge niteliğinde olması nedeniyle bazı asansör firmaları tarafından verilememesi ruhsata esas işlemlerde tereddüt oluşturmuştur. Konu ile ilgili görüşünüzün bildirilmesi hususunda gereğini arz ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-12
Hisse satışı
3194 sayılı İmar Kanununun 18. maddesi ve 2981 sayılı Yasanın 10-c maddesinin uygulanması sonucu oluşan parsellerin ve yine 3194 sayılı İmar Kanununun 18. maddesi ve 2981/3290 sayılı İmar Affı Kanununun Ek-1 maddesinin uygulanması sonucu bazı parsellerde belediyemiz adına hisse verilmiştir. Belediyemiz adına kayıtlı hisseli yerlerin hissedarları bulunan şahıslara satışının hangi kanun veya yönetmeliğe istinaden ne şekilde yapılacağı konusunda tarafımıza açıklayıcı olarak bilgi verilmesini arz ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-04
Yapı Ruhsatı
Görev yapmış olduğum belediye 1999 yılında köy tüzel kişiliğinden kasaba hüviyetine geçmiştir. Haliyle köy iken yapılmış olan yapılar mevcuttur. Vatandaşların bizden en çok talep ettikleri şey bu köy zamanında iken yapmış oldukları yapıların güçlendirilmesi amacıyla yapılacak tadilatlar, yada yeni bir ev yapmaya güçleri yetmediğinden hali hazır evlerine ilave yapmak istemektedirler. İmar planına uygun olmak kaydıyla bu konuda belediye olarak nasıl bir yol izlememiz gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2010-04-02
Yapı kullanma izin belgesi
Bölgemizde 1975 yılı ve daha önceki yıllarda yapılmış mesken binalar mevcut olup, gerek kat mülkiyeti kurulması esnasında, gerekse cins değişikliği işlemleri için bahse konu binalara yapı kullanma izin belgesi istenmektedir. Bu binalara 2981 sayılı İmar Affı Kanununa göre gerekli teknik kontroller yaptırıldıktan sonra yapı kullanma izin belgesi verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2010-01-21
Belediye mücavir alan dışına hizmet verilmesi
Belediyemiz mücavir alan sınırı dışındaki bir okula (Okul Kurşunlu Belediyesi sınırları içerisinde) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Kaymakamlık kanalı ile belediyemize okul çöplerinin alınması için yazı göndermiştir. Bizim belediye olarak mücavir alan dışındaki bir yerin çöplerini almamız ne derece doğrudur?
- Soru Cevaplandı
- 2010-01-11
Yapı ruhsatı
Bazı binaların arasında kalmış parseller var. Bu parseller Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğine göre 5 kat için 9 metre cepheyi veya 13 metre derinliği sağlamıyor. Bu parsellere kenarındaki ruhsatlı binalara istinaden yapı ruhsatı verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2009-12-24
Villa bahçesine yapılan yüzme havuzlarına yapı ruhsatı
İmar parsellerine yapılan ruhsatlı villa yapılarının ön bahçe veya yan bahçelerine yapılan yüzme havuzları yapı inşaat alanı veya toplam inşaat alanına dahil olup olmadığı veya ruhsata tabii yapı mıdır derinlikleri konusunda sınırlama var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2007-10-16
Görevlendirme halinde ek ücret
Ilgın Belediyesinde trafik şefi olarak görev yapmaktayım ancak belediye başkanının görevlendirme yazısı ile kaçak yapıların denetim işini üstlendim bu görevle ilgili ek ücret alabilir miyim? Alırsam kaç para yansır?
- Soru Cevaplandı
- 2007-10-09
Hazineye ait yerin devri
Şehir imar planında belediye hizmet alanı olarak görünen ve Hazine adına kayıtlı gayrimenkul, 3194 sayılı İmar Kanununun 11. maddesine göre hal yapılmak üzere devir alınabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2007-10-05
İmar, kamulaştırma
Belediyemiz tarafından kamyon garajı yapılmak üzere 1970 yılında kamulaştırılan ve 2007 yılına kadar kamyon garajı olarak kullanılan alan yeni kamyon garajı yapıldıgından dolayı plan degişikliği yapılarak ticari alana dönüştürülüp satılmak istenmektedir.Yapılacak işlemde 2942 sayılı kanuna aykırılık olup olmadığı hususunun bildirilmesini arz ederim
- Soru Cevaplandı
- 2007-09-21