İmar suçlarında zamanaşımı

Belediye sınırları ve mücavir alanları içinde 2004 yılından önce yapılan ve şu anda ikamet edilen yapıların 2010 yılında şikayet üzerine tespit edilmesi durumunda cezai işlem uygulaması ne olur? Daha önceden (2004 yılından önce) elektrik ve su abonesi almış olması, binanın eski olması (binanın yaşı) verilen cezayı nasıl etkiler? (örneğin 1995 yılında bina yapılmış ve şuanda binada oturuluyor, elektrik-su abonesi var, ama şikayet üzerine 2010 yılında tespit edildi? Cezası ne olur?)

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-12-23

Yapı ruhsatının süresinin yenilenmesi sırasında harç alınması

İnşaat ruhsat süresi 5 yılı geçmiş, zamanında ruhsat yenilemesi yapılmayan, (5 yıl içinde kaba inşaatının bittiği kanıtlanan) inşaat alanında artış olmayan yapılarda yeniden ruhsat tanziminde harç alınır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-12-20

İmar planı değişikliği yapılmasında karne grubu

Şehir Plancısıyım ve Çerkezköy Belediyesi bünyesinde sözleşmeli personel olarak çalışmaktayım. Henüz “F” grubu karneye sahibim. Bayındırlık Bakanlığının belirlediği standartlara göre görev yaptığım belediyenin karne grubu “C” dir. Kanunlara göre; bulunduğum ilçenin planlarını “C” grubu veya daha yüksek karnesi olan plancılar yapabilir. Fakat plan tadilatları hususunda net bir cevap alınamamaktadır. “F” grubu karne sahibi ve belediye personeli olarak, belediye bünyesinde plan tadilatları yapma yetkim var mıdır? Ufak plan değişikliklerini belediye tonlarca para ödeyerek dışarıya yaptırmak zorunda mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-12-20

İmar Uygulamaları

Belediyemiz sınırları dahilinde 3 muhtelif ada üzerinde izinsiz ve imarsız alanda sürücü kursu pisti yapılmaktadır. Söz konusu bölge bölgenin teknik alt yapı ve sosyal alanlar olduğu ormanla sınır olması nedeniyle yangın riskini de artırdığı gerekçesiyle mahalle sakinleri tarafından yazılı ve sözlü şikayetlerde bulunulmaktadır. Onaylı imar planında ise konut alanı teknik altyapı alanı ve yol olarak planlı sahada ve kısmen Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan 6831 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (b) bendine göre orman sınırları dışına çıkartılan sahada kaldığı tespit edilmiş olup bu nedenle zeminde yapılan çalışmalar yasal mevzuata aykırı olduğu gerekçesiyle tarafımızdan zabıta marifetiyle çalışmalar durdurulmuştur. Söz konusu eğitim pistinin bulunduğu alanın bir bölümü kendi tapulu arazisi olup diğer kalan bölümde 6831 sayılı Kanunun 2-B kapsamındadır. Gelişmelere binaen sürücü eğitim pisti sahibi kendi tapulu arazisinde pist alanı tesis etmek üzere Belediyemize müracaat etmiştir. Bu konuda aydınlatıcı bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-12-18

Bağımsız bölümler

Binaların bodrum katında planlanan otoparklara bağımsız bölüm numarası verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-12-01

Hisseli parsellerde yapı ruhsatı

1-3194 sayılı İmar Kanunu’na göre tapu baba adına kayıtlı iken oğlunun üzerine ruhsat yazılabilir mi? Yazılan bu tip ruhsatlar geçerli midir? Babanın düz bir yazıyla falan ada, parsele oğlumun ev yapmasına müsaade ediyorum demesi yeterli olur mu? 2-3194 sayılı İmar Kanunu’na göre mevcut parsel üzerinde önceden yapılmış evler var. Bu evlerin toprak kısmı hisseli olmasına rağmen ev zamanında kim yapmışsa onun adına kadastro dip notunda falanca oğlu falancanın diye yazıyor. Bu durumda toprak hisseli olmasına rağmen ev kişinin olduğu halde ruhsat alarak üzerine kat yapabilir mi? Yoksa muvafakatname alınması mı gerekir? 3-3194 sayılı İmar Kanunu’na göre beldemizde belediye kurulmadan önce yani yakın tarihimize göre 1988 - 1992 yılları arasında yapılan inşaatlar var. Bu inşaatların mevcuduna ruhsat vermeden üzerine ruhsat vermek imar kanuna aykırı mıdır? Bu durumdaki binalar tespit edildiğinde nasıl işlemler yapılmalı? Birde tapu hisseli ise hissedarlardan izin almak gerekir mi? Alınmadan işlem yapılırsa sonuç ne olur? Bir de küçük yerlerde çalışan personeller başkanın baskısı altında kalıyor, o zaman bu durumda ne yapmak gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-07-14

Tadilat ruhsatı

Ben ruhsatlı bir yere tadilat ruhsatı verilirken dikkat edilmesi gereken evrakların neler olduğu konusunda bilgi almak isterim. Ruhsat aşamasında istenen evrakların tekrar istenmesi gerekir mi? Özellikle tapu kaydı, aplikasyon krokisi, müteahhit taahhütnamesi, gibi evraklar.

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-06-11

Su aboneliği

Belediyemiz 1992 yılında kuruldu fakat 1998 yılında içme suyu şebekesi İller Bankası tarafından ihale ile başlatıldı. 2003 yılında ise beldemize su vermeye başladık. Beldemiz yaylalık olduğu için 4 aylık su verebiliyoruz. Beldemizde yaklaşık 7000 evin su abonesi yoktur. Bazı yerler tapulu, maliye hazinesi ve ormandan çıkarılan yerleri kapsamaktadır. Bu yerleri şuan su abonesi yapamıyoruz. Bu evlerin bir çoğu 30-40 yıllıktır. Bu yerlerin tamamının da elektrik abonesi vardır. 2004 den eski olduğu ispat edilen yerlere su abonesi verilebilir mi? Bu yerlerin ruhsat alması söz konusu olmadığından nasıl su abonesi yapabiliriz, veya böyle yerlerden su abonesi yapmadan su parası alsak olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-06-03

Gayrimenkul satışında belediye meclisinin yetkisi

3194 sayılı yasanın 17 maddesine göre yapılacak belediye hissesi satışında 2886 sayılı ihale kanunu hükümleri uygulanmadığına göre 5393 sayılı yasanın 18/e maddesine göre belediye meclisinden karar almak gerekirmi.?saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-05-29

İmar planı tadilatı, kamulaştırmasız el atma

İlçe belediye başkanlığınca, şâhısa ait tapulu taşımazın içinden imar planı tadilatı yapmadan yol geçirme işlemi yapılmıştır. Şahsın şikâyeti üzerine, belediye başkanlığı imar planı tadilatı yapmıştır. Ancak; yapılması gereken önce plan tadilatı, daha sonra uygulama olmasıdır. İşlem aşamasına göre, 18. madde uygulanıp buna göre ifraz tevhid işlemi yapılarak, yol geçirme işlemi olması gerekmez mi? Buna göre; 1-Bu iş için idari mahkemesi mi ilgilenir? 2-Vatandaşın dava açma gerekçesi olan plan tadilatı, uygulama tarihinden sonra yapıldığına göre sonuç ne olur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-04-29

Yapı ruhsatı

3030 sayılı Kanun kapsamı dışında kalan bir belediyeyiz. 3030 sayılı Kanun Kapsamı Dışında Kalan Belediyeler Tip İmar Yönetmeliği’nin 29 uncu maddesinin (3) üncü bendinde “Yeni yapılacak binalarda: Tayin edilmiş ise imar planlarındaki şartlara, aksi halde bu Yönetmelikte gösterilen yüksekliğe veya kat adedine uyulması mecburidir. Ancak, temel ve statik hesapları ile bahçe mesafeleri, merdiven, ışıklık vs. gibi kat adedi veya bina yüksekliği ile ilgili elemanları, plan ve yönetmelikte gösterilen azami yüksekliğe göre hesaplamak lüzumu halinde asansör yeri bırakılmak veya proje mesuliyeti ile fiilen yapılacak bölümün fenni mesuliyet hizmetleri bu esaslara göre aranmak şartı ile daha az katlı inşaat yapılabilir. Belediyece uygun görülen hallerde 3 veya daha az katlı bina yapılması gereken yerlerde inşa olunacak noksan katlı binalarda ise bu şartlar aranmayabilir "denilmektedir. Bu maddeye göre İmar Planında belirtildiği halde, bazı belediyeler meclis kararı alarak 3 kat ve 3 kattan az olan imarlı alanlarda yapı ruhsatı için sadece Statik Projesini 2 veya 3 kat çizdirerek ruhsat vermekte, bazıları ise İmar Planında 2 veya 3 kat olarak belirtildiği için bütün proje ve hesaplarını İmar Planında belirtilen kat adedince istemektedir. Bizim İmar Planında en fazla 3 kat'a kadar inşaat yapılabilir. Bizde halen uygulamaya İmar Planında kat adeti kaç ise ona göre bütün projelerini istemekteyiz. Bizim uygulamamız doğrumu, yoksa meclis kararı alarak, örneğin İmar Planında 2 kat olan bir arsada 1 kat yapmak istenilirse statik hesabını İmar Planına göre (2 kat) diğer projelerini tek kat istesek olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-04-28

Trampa yapılması

Belediyemiz adına tapuda kayıtlı bulunan 25 m2. lik çift katlı betonarme bina, yine belediyemiz adına tapu kaydı bulunan cami avlumuz bitişiğinde vatandaşa ait 60.m2. büyüklüğünde yığma tek katlı ahşap bina ile takas işlemi yapmak istiyoruz. Bu işlem için belediye adına kayıtlı 215.m2.lik bina diğer binadan farklı fiyata değer düşüncesindeyim. Meclis bu konuda takas işlemi için onay verdi. Bu takas işlemi için belediyece bina takdir değer komisyonu kurulacak mı, kurulursa takdir komisyonunun takdir etmiş olduğu değer üzerinden mi takas işlemi yapılacak? Takdir komisyonu kararı ile değer tespiti yaparak fiyat farkı oluşursa belediye parseli bedeli farklı çıkarsa şahıs belediye adına yatırmak zorunda kalacak mı? Bu parseli ihale ile mi satış yapacağız, yoksa takdir komisyon kararı alarak encümen kararı ile kesinleştirip satış ve takas işlemi yapacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-04-01