Taşıt alımı

İl Emniyet Müdürlüğünün talebi doğrultusunda Büyükşehir Belediye Meclisimizce Emniyete 10 adet motosiklet alınması yönünde bir karar alınmıştır. Söz konusu motorların T cetvelinde görünme-mesi konusunda anlaşmazlık yaşamaktayız. Taşıt Kanununun 10. maddesinin 2. fıkrasının 5393 sayılı Yasanın 85. maddesiyle değişmiş olan "….il özel idareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile mahallî idare birlikleri kendi meclislerinin kararı ile taşıt edinirler." ifadesine dayanarak T cetvelinde yer almasa da bu araçların alınabileceğini düşünüyorum. Bu konuda görüşünüzü almak istiyorum. T cetvelinde yer almayan ve 2013 yılı başında T cetveline koymayı öngörme imkânımızın bulunmadığı ke-sin olan il Emniyet Müdürlüğünün talebi doğrultusunda alınan meclis kararı ile bu alımı gerçekleştirebi-lir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-06-27

Birimlerin kendi ödeneğini başka birimlerin ihtiyacı için kullanması ve bütçe içi aktarma

1-Belediyelerde harcama yetkisi verilen görevliler (Harcama yetkilisi) yetkilerini (ödeneğini) sadece kendi müdürlük ihtiyaçlarını karşılamak için mi kullanırlar? 2-Müdürlüğün bütçe ödeneğinin yetersiz veya ekonomik gider kodu olmayan alımlarını, diğer mü-dürlüğün bütçe ödeneğinden karşılayabilir mi, ne şekilde yapılması uygundur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-06-07

Kiracının taşınmaz üzerine yaptığı onarım giderlerini belediyeden talep etmesi

2006 yılında belediye meclisi kararı ile kiracımıza işyerinin pencere, kapı, çatı ve muhtelif yerleri için (kiradan mahsup söz konu değil) tadilat yapması için izin verilmiş. Kira sözleşmesinin 1. maddesin-de belediyenin izniyle tadilat yapabileceği yer almaktadır. 2013 yılında ise kiracımızın bulunduğu bina yıkılıp park ve bahçe yapılacağından dolayı tahliye etmesi için ihtarname gönderildi. Buna karşılık kiracı ise belediye meclisine başvurarak yaptığı tadilatlarla ilgili harcamalarını talep etti. Kiracı tarafından ya-pılan imalatlarla ilgili olarak belediye tarafından yapılan tespite istinaden belirlenen tutar, belediye meclisine sunulmuş olup, belediye meclisince bahse konu tutar kira borçlarından mahsup edilmek üzere kabul edilmiştir. Mevcut karar Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderildi. Kabul edilen meclis kararı doğrultusunda; 1- Meclisin aldığı karar karşısında Mali Hizmetler Müdürlüğünün sorumluluğu, 2- Bu karara göre muhasebe işleminin nasıl yapılacağı, konularında yardımlarınızı arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-04-19

Belediyeye bağlı bütçe içi işletmelerde kurumlar vergisi mükellefiyeti

(Belediyeye bağlı bütçe içi işletmelerde kurumlar vergisi mükellefiyeti) Belediye bütçe içi işletmelerde ayrı vergi kimlik no alınacak mı? Hal gelirleri kurumlar vergisine tabi midir? Ayrıca verilecek olan beyannameler ayrı ayrı verildiğinde bir karışıklık ortaya çıkmaz mı? Bu ko-nularda yardımcı olursanız sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-04-18

KDV tevkifatı

4734 sayılı Kanun hükümlerine göre belediyemiz tarafından kapalı pazar yeri yaptırıldı. İşi yapan şirket fatura keserken KDV tevkifatı yapacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-11-06

Meclis üyesi başkan yardımcısı aile yardımından ve asgari geçim indiriminden faydalanır mı?

Meclis üyeleri arasından seçilmiş olan belediye başkan yardımcılarına aile yardımı, çocuk yardımı veya asgari geçim indirimi verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-10-08

Maaş promosyonu alınan bankadan başka işlemler yapılabilir mi?

Belediyemiz Maaş Promosyonu için … Bankası ile üç yıllık anlaşma yapmış olup, yapılan anlaşma gereğince bankaya personelin maaş tutarı kadar aktarmaktadır. Ancak … Bankası maaş tutarından fazla paranın hesaba aktarılmasını ayrıca tahsilat servisine … Bankasının post cihazından da taktırmak istemektedir. Ben Muhasebe Yetkilisi olarak hem maaş tutarından fazla miktarda para aktaramayacağımı hem de … Bankasının kendi post cihazını koymasının mevzuata aykırı olduğunu belirttim. Ancak banka yetkilileri diğer belediyelerde de böyle uygulamaların yapıldığını belirttiler. Olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-10-03

Ödeme emri belgesini hazırlayan ve imzalayanlar

Belediyemiz muhasebe biriminde mali hizmetler müdür vekili olarak görev yapan tek kişi bulunmaktadır. Ödeme emri evraklarına başkan ve Mali hizmetler müdür vekili imza atıyor. Fakat Gerçekleştirme görevlisinin imzasının olması da gerektiği söylendi. Bildiğim kadarıyla gerçekleştirme görevlisi işlerin takibinden ödeme emrinin çıkarılmasına kadarki süreçte görevlidir. Düzenleyen kısmına imza atması için düzenlediği evrakın içeriğini de bilmesi gerekmez mi? Muhasebe işlem fişlerinde gerçekleştirme (özellikle tahsilatlarda geçici teminatın kesin teminata çevrilmesi kayıtlarında) olması gerekir mi? Gerçekleştirme görevlisi olmadan başkan ve muhasebecinin imzasıyla ödeme emri veya muhasebe işlem fişi düzenlenmesi ödeme yapılması sıkıntı yaratır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-02-22

Hibe yoluyla edinilen şirket ortaklığında sermaye artırımı

Belediyemiz hibe yoluyla bir şirket ortaklığı devralmıştır. Daha sonra meclis kararıyla sermaye artı-rımına gidilmiştir. Şu an da ise şirket belediyemizin hissesine düşen sermaye borcunun ödenmesini is-temektedir. Ödenmemiş sermaye borcunun hangi müdürlükçe ödenmesi gerekir. İşletme İştirakler Müdürlü-ğünce ödenmesinde bir sakınca var mıdır? İstenilen sermaye ödendikten sonra ödeyen müdürlüğün, ödenen sermaye üzerinde denetim yetkisi ve görevi var mıdır? Yoksa sadece sermayenin ödenmesiyle mi sorumludur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-02-07

Kesin teminatın kira borcuna mahsup edilmesi

1- Belediye dükkânlarına 2886 sayılı yasaya göre yapılan ihale ile kiracı olarak giren mükellef kira süresinin dolması nedeni ile iş yerini kapatarak çıkmıştır. Belediyemize kira borcu vardır. Kesin teminatı ödemeyerek kira borçlarına mahsup edebilir miyiz, yoksa kendisinden dilekçe alarak mı bu işlemi yapmalıyız? 2-2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre açık ihale usulü ile 3 yıllığına kiraya verilen gayrimenkul 3 yıllık sürenin sonunda aynı kişiye tekrar açık ihale yöntemi ile mi veya hangi yol ile ihale edilmeli?

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-02-05

Hizmet alımlarında yapılacak tevkifatlarda ödenek gelmemesi halinde beyanname verilme zamanı

117 seri no.lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliği ile taşıma ve yemek hizmetlerinde kısmi KDV tev-kifatı uygulamasına gidilmiştir. Milli Eğitim taşıma işi ile ilgili ödenekler zamanında gelmemektedir. Ödeneklerin zamanında gelmemesi nedeniyle ödeme yapılamamaktadır. Ödeneklerin gelmediği zamanlarda İl Özel İdaresince kendi bütçesinden taşıma ilişkin ödemelerin yapılması mümkün değildir. Ödeneklerin gelmesi ile yapılan ödemeler sonucu emanete alınan damga vergisi ve KDV tevkifatı bir sonraki ayın 23 üne kadar beyan ederek 26 sına kadar ödemesi yapılmaktadır. Milli Eğitim taşıma ödemeleri genel bütçeden aktarılan ödeneklerle ödenmektedir. Ödenekleri geldiği sürece ödemelerde bir sıkıntı yoktur. Ancak ödenek gelmediği durumlarda 2 -3 ay sonra ödeme yapılmaktadır. Milli Eğitim taşıma ödemelerinde KDV tevkifatı uygulamasında nasıl bir yol izleneceği konusunda tereddüt hasıl olmuştur. Tevkif edilen KDV ödenek olmasa dahi hak edişin tamamlandığı ayı izleyen ayda mı verilecek, yoksa ödenek geldiğinde fatura kestirilerek ödeme yapılmasına müteakip takip eden ayda mı verilecek-tir.

  • Soru Cevaplandı
  • 2013-01-16

Halka açık yerlerdeki taşınırların kaydı

Halka açık alanlarda kullanılmak üzere edinilen taşınırların altına hangi taşınırlar girer?

  • Soru Cevaplandı
  • 2012-12-25