Bütçe ve Muhasebe
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İz bedeli ödenek, yedek ödenekten aktarma
1-Bütçe hazırlanırken, uygulama yılında yapılması planlanan projeler için iz bedeli olarak ödenek konulması gerekir mi? 2-Yedek ödenekten aktarma yapılırken, bütçede tertibi bulunmayan bir proje için bölüm açılarak ödenek aktarılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-19
İl özel idaresi bütçesine dış kaynaklardan aktarılan ödenekler ve bütçe içi aktarmalar
İl Özel idarelerinde bütçeyle konan ödeneklerde aktarma yetkisi vali, encümen ve meclis görevleri arasında sayılmaktadır. Bakanlıklardan gelen ödenekler vali onayı ile gelir-gider yapılmakta. Bizim anlamadığımız, bu ödeneklerden bahsedilirken kurumsal, fonksiyonel ve ekonomik düzeyler olarak içten içe aktarmalarda yine encümen ve meclis mi yetkili? Yoksa sadece kimin onayı ile gelir gider yapıldı ise onun onayı ile mi aktarma yapılır? Biz 02.11.2006 tarihinde yetkili arkadaşlarla telefon görüşmesinde bu olaya değindik; hukuki açıdan, yargıda paralellik ilkesine göre tahsisi mahiyetindeki ödenekler bütçeye kimin onayı ile konuldu ise yine onun onayı ile başka kalemlere aktarılır denildi. Bizde bu tarihten itibaren tahsisli ödeneklere aktarma işlemini bu şekilde yapıyoruz. Doğru mu yapıyoruz, yanlış mı? Açıklarsanız sorunumuz çözümlenecek, çünkü hiç bir yerde yazılı belge bulamıyoruz.
- Soru Cevaplandı
- 2011-10-05
Belediyelerin tahsilat denetimi
Sayın Hocam biz nüfusu 5.000 altındaki belediyeyiz 1-2004 den beri tahsilat denetimimiz yapılmamaktadır.Bizim tahsilat denetimimiz kim tarafından yapılacak ve komisyon kimlerden kurulacak ? 2- Tahsilat makbuzlarında ve karbonlu otobüs biletlerinin ikinci nüshalarının saklama süreleri ne kadar ?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-27
Tüketim madde ve malzemeleri üzerinden KDV hesabı
Kurumumuz faaliyetlerinde kullanılmak üzere ya da tüketilmek üzere alınan tüketim malzemelerinin izlenmesi için 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabı kullanılmaktadır. Taşınır İşlem Fişinde 150 Hesabı çalıştırılırken Yönetmelikte söylendiği gibi maliyet bedelleri üzerinden (KDV dahil) işlemi gerçekleştirilmektedir. Fakat ödeme emri düzenlenirken 191 İndirilecek KDV hesabı çalıştırıldığı zaman ödeme emri belgesi ile Taşınır İşlem Fişi ile arasında KDV tutarı kadar fark çıkmaktadır. Bu da Taşınır Yönetim Hesabı tutarları ile mizan arasında fark çıkarmaktadır. Taşınır İşlem Fişinde 2. düzey toplamı (150, 253, 254 ve 255) KDV dahil mi, hariç mi olması gerekir? a) KDV Dahil ise, 191 İndirilecek KDV Hesabı nasıl çalıştırılacak (Örnek 1) b) KDV Hariç ise, 191 İndirilecek KDV Hesabı çalıştırılmayacaksa (her türlü gider indirime tabi olmadığı için) KDV tutarı kadar oran hangi hesaba kaydedilecek (Örnek 2) Kdv İndirimi Yapılacak Kayıt (kdv 180 TL) (Örnek 1) : 830 – 1180 (b) 150 – 1180 (b) 191 – ? (b) Kdv İndirimi Yapılmayacak Kayıt (Örnek 2) : 830 – 1180 (b) 150 – 1000 (b) ? - 180 (b)
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-15
KDV alacağı ve mahsubu
Yüklü miktarda devreden KDV'miz mevcut. Biz bu KDV'yi herhangi bir şekilde geri alabilir veya borçlarımıza mahsup edebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-12
Müdür olarak görevlendirme halinde hukuki durum
Belediyemiz Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünde Zabıta Memuru olarak görev yapmaktayım. Daha önce 1 adet geçici işçi arkadaşım (çevre mühendisi) başkanımız tarafından müdürlüğümüzde müdür yetkilisi olarak görevlendirilmiş idi. Ancak belediye başkanımız tarafından harcama yetkilisi olarak memur olduğum için ben görevlendirildim. Bu durumda kanunen müdür olarak mı görevlendirilmiş oldum? Eğer müdür olarak görevlendirilirsem kadromun değiştirilmesi mi gerekir? Kadro değiştirilmeden de müdürlük haklarından yararlanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-08
Teminat mektuplarının iadesinde, vergi dairesine borcu olmadığına dair belge istenecek midir?
2.000,00. TL aşan teminat mektuplarının iadesi esnasında vergi dairesinden borcu yoktur belgesi isteyecek miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-06
Hurdaya ayrılan ve hurda olarak satılan aracın muhasebe kaydı
Kurumumuz adına kayıtlı bir taşıtın kullanım ömrünü yitirdiğinden hurdaya ayrılacaktır. Hurdaya ayrılan araç ise 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre satışı yapılacaktır. Hurdaya ayrılan ve hurda olarak satılan aracın ekonomik değerleri; Kayıtlı Araç Değeri: 4.237,28 TL, Hurda Araç Satış Tutarı: 2.080,00 TL, Birikmiş Amortisman: 2.550,00 TL, Yeniden Değerleme Farkı: 2.556,61 TL ‘ dir. Buna göre hurdaya ayrılan aracın ve hurda olarak satılan aracın muhasebe kaydı nasıl yapılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2011-01-04
Maktu vergi ve harç tarifeleri
Maktu vergi ve harç tarifeleri 2005/8730 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenmiş olup daha sonraki yıllarda söz konusu tarifeler hakkında herhangi bir artış yapılıp yapılmadığı konusunda bilgi verir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 2010-12-08
Nüfusu 10.000’nin altındaki belediyelerde denetim komisyonunun kurulması
5393 sayılı Belediye Kanunun 25. maddesinde açıklandığı üzere nüfusu 10.000'nin altındaki belediyelerde tahsilât denetlemesi için bir komisyon kurulacak ibaresini göremedim. Belediyemizin nüfusu 1495 olup, bizler tahsilât denetlemesini nasıl yapacağız. Bu konuda beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 2011-08-12
Harcama yetkilileri ve gerçekleştirme görevlileri
5018 sayılı Kanunun 11. maddesi üst yönetici ve yetkilerini, 31. maddesi harcama amirleri ve yetkilerini, 32. madde harcama talimatı ve sorumluluklarını, 33. madde giderlerin gerçekleştirilmesi ile ilgili gerçekleştirme görevlilerini, 61. madde de muhasebe hizmetleri ve muhasebe yetkilerinin görev ve yetkileri tanımlanmaktadır. Belediyemizde bir adet avukat vardır. Hukuk müdürlüğüne de vekâleten bakmaktadır. Bu kişi konum olarak direk belediye başkanına bağlıdır. Kendisine vermiş olduğu vekâletle belediyemizin bütün davalarına girmektedir. Bilindiği üzere davalar Belediye Müdürlüklerine değil Belediye Başkanlığı adına açılmaktadır. Bu nedenle de Mahkeme harç ve giderleri ödeneği bu müdürlüğün bütçesine konmuştur. Belediyemiz leh ve aleyhine açılan davalardan sonuçlarını raporlayıp ekleri ile birlikte ödenmek üzere belediye encümenine sunan da kendisidir. Ancak ödeme aşamasında ödeme emrine ne harcama amiri nede gerçekleştirme görevlisi olarak imza atmamaktadır. 5018 sayılı Kanunu incelediğimizde, girmiş olduğu davaların takibini kendi yaptığı ve ödeme aşamasına getirdiği için gerçekleştirme görevlisi olarak imza atması gerektiği kanaatindeyim. Örneğin Bir Kamulaştırma bedel tespiti davası vardır. Dava kendisi tarafından açılmıştır, Davanın takibi 2 yıl boyunca kendisi tarafından takip edilmiştir. Arsa m2 fiyatı davaya giren bilirkişiler tarafından tespit edilmiştir. Mahkeme davayı sonuca bağlamış kendisine bile avukatlık vekâlet ücreti tespit etmiştir. Mahkeme kararını, ödenmek üzere ekleri ile birlikte raporlayarak belediye encümenine getirmiştir. Burada kamulaştırma bedelinin ödenmesinde harcama yetkilisi İmar Müdürü, davayı takip ederek ödeme aşamasına getirdiği için de kendisinin (avukatın) gerçekleştirme görevlisi olacağı kanaatindeyim. Belediye avukatının belediyemiz leh ve aleyhine girdiği davalarda hiç bir kanuni bir sorumluluğu yok mudur da ödeme emrine harcama amiri veya gerçekleştirme görevlisi olarak imza atmamaktadır? Eğer sorumluluğu yoksa; Belediye İle ilgili davalarda Sayıştay Başkanlığına kim hesap verecek, belediye davalarında karşı tarafla anlaşarak rant sağlarsa ne olacak, temyize gönderilecek belgeler zamanında gönderilmezse sorumlusu kim olacak, sonuçlanan davaların ödenmesi geciktirilirse oluşacak giderler kime zimmet yazılacaktır? Sonuç olarak belediye avukatımızın girmiş olduğu davalar da harcama amiri veya gerçekleştirme görevlisi olarak konumunun belirlenmesine yardımcı olmanız hususunda gereğini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2011-08-05
Merkezi idareye ait işlerin İl Özel İdaresi tarafından yapılması
Bilindiği üzere 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu’nun 6. maddesi kapsamında merkezi yönetim kurumları idaremize ödenek göndermekte ve gönderilen bu ödenekler il özel idaresinin tabii olduğu esaslar çerçevesinde kullanılmaktadır. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından arkeolojik kazılarla ilgili gönderilen ödeneklerin, BKK ile tespit edilen kazı heyeti başkanlarına kredi (avans) şeklinde kullandırılması esnasında, gerek Bütçe Kanunun İ cetvelinde, gerekse 2011 Parasal Limitleri belirleyen cetvelde yer alan, izin aranmaksızın açılacak kredi tutarı olan 75.000 TL' ye tabi olup olmadığı hakkında tereddüt yaşanmaktadır. Farklı illerde farklı uygulamalar mevcut olup, söz konusu kredilendirme işleminin hangi esas ve usuller çerçevesinde gerçekleştirilmesi gerektiği hakkında bilgilendirilmemi arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2011-07-20