İhtiyaç fazlası işçilerin tespiti

6111 sayılı Yasa ile belediyelerin ihtiyaç fazlası işçileri tespit edilirken norm kadrosu mu dikkate alınacak, yoksa bu yetki belediye başkanlarına mı aittir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-03-01

Belediye itfaiye erliğine atanma

Belediye meclis üyesiyim ve mensubu olduğum belediyeye 2 adet itfaiye eri alımı yapılacak. Ben bu alımlara istifa edip başvuru yapmayı düşünüyorum. Başvuru yapabilir miyim, ya da başvurabilmem için ne yapmam gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 2011-02-15

İşçi personele imza yetkisi

Belediye bünyesinde kadrolu işçi olarak çalışan personele belediyenin çeşitli birimlerinde çalıştırılırken yetki ve sorumluluk (imza yetkisi dahil ) verilebilir mi? Verilirse nasıl yapılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-03-15

Başkan yardımcılığı

1. Belediyemiz personelinin kendi isteği ile mevcut bulunan belediye başkan yardımcısı kadrosuna 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesine göre görevlendirme usulü ile milli eğitim müdürlüğünde görevli öğretmen arkadaşımız bakmaktadır. Bu arkadaşımız belediye başkanı tarafından bu görevden alınıp belediyemizde münhal bulunan ruhsat ve denetim müdürlüğü kadrosuna aynı yasaya göre görevlendirme yapılabilir mi? 2. Boşalan belediye başkan yardımcısı kadrosuna, atanacak personelin şartları tutuyor ise, başka kurumdan naklen atama yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-03-06

Geçici işçinin tahsiladrlık yapması

Belediyemizde 4/C kapsamında sözleşmeli inşaat teknikeri olarak çalışmakta olan personelle geçici veya devamlı olarak veya vekaleten tahsilat memurluğu yaptırılabilir mi? Kendisine tahsilat makbuzu teslim edilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-11-24

Meslek Lisesi mezunu olan başkâtibin yazı işleri müdürlüğüne vekâlet etmesi

1997 yılında 12/2 derece kademede başkâtip kadrosunda memur olarak işe başladım. Meslek Lisesi mezunuyum.2002–2003 yıllarında zabıta memuru olarak görev yaptım.2004 yılında tekrar başkâtip kadrosuna atandım ve halen başkâtip olarak görev yapmaktayım. Norm kadroya göre belediyemizde 1 adet boş Yazı İşleri Müdürlüğü mevcut. Ben Yazı İşleri Müdürlüğüne vekâlet edebilir miyim? Yoksa başkâtip olarak devam mı etmeliyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-11-22

Kıdem tazminatı ödemeleri nedeniyle personel giderlerinin bütçe gelirlerine oranının aşılması

5393 sayılı Kanunun 49’ uncu maddesinde, belediyelerde personel gider oranının gerçekleşen bütçe gelirlerinin yüzde 40’nı (belde belediyeleri için) aşamaz kuralı vardır. 2011 yılında geçici işçi almayı düşünüyoruz. Gerçekleşen bütçe geliri olarak 2009 yılını, personel gideri içinde 2010 yılını baz alacağız sanırım. Sorum şu şekilde olacak; 2010 yılının personel giderini 01 kodlu gerçekleşen (yani kasadan çıkan) giderini mi baz almalıyız? Şöyle ki, emekli olmuş işçilerin alacağı olan kıdem tazminatını 2010 yılı hesaplarına emanete aldık ama ekonomik zorluklar nedeniyle ancak 2011 yılında ödeyeceğiz; ama bu ödeyeceğimiz tutar 2010 yılının 01 kodlu personel giderinde gözüküyor ve ödenmediği halde personel giderini şişiriyor. Biz personel giderini hesaplarken gerçekleşen gelirde olduğu gibi kasamızdan çıkan personel giderini mi hesaplayacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-10-18

İşçilerin kadro ve unvanlarının verilmesi durumu

Belediyede işçi olarak çalışmaktayım. ‘Elektrik Tesisatı’ ustalık belgem olması nedeniyle belediyenin elektrik işlerini yapmaktayım. Elektrik işi olmadığı zamanlarda ekseriyetle muhasebe ve belediye içinde diğer birimlerde (tahakkuk, tahsilat, emlak) çalışmaktayım. 5620 sayılı Kanunla daimi işçi kadrosuna geçtim. Belediye Başkanı elektrikçi ve büro işçisi olarak kadromu onaylatmadı. Belediye meclisinin kadromu değiştirmeye yetkisi var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-09-28

İtfaiye Teşkilatı-Görevde Yükselme-Unvan Değişikliği

Ben itfaiye eri olarak görev yapmaktayım. Üç yıllık memurum ve itfaiyecilik meslek yüksekokulu mezunuyum. 1- Belediyede itfaiye memurları olmasına rağmen itfaiye çavuşluğuna kadrolu işçiler görevlendirildi ve halen sürdürmektedir. Hakkımızı nasıl arayabiliriz. Yasal olarak yapmamız gereken nedir? 2- Çalıştığım belediyede yıllardan beri itfaiyede görevlendirmeler Başkanlık oluru ile vekâleten yapılmaktadır. Uzun zamandan beri görevde yükselme sınavı açılmamaktadır. Mesela itfaiye çavuşu veya amiri asaleten atanmak için ne yapmamız gerekmektedir (Bile, bile görevde yükselme sınavı açılmamaktadır. Kanuni olarak nasıl bir yol izlemem lazım itfaiye okulu mezunu olmam herhangi bir ayrıcalık sağlar mı?) 3- İtfaiye eri olarak görev yapmakta iken (diploma unvanım, itfaiyecilik yangın güvenliği teknikeri) diploma unvanıma istinaden görevde yükselme sınavında başarılı olup tekniker olarak atandığımda, itfaiyedeki yükselme durumum ne olur (çavuş, amir, müdür olabilir miyim?) Bu konuda Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde açıklayıcı bir husus yoktur. Okuldan mezun olurken itfaiye teknikeri olarak mezun yapıyorlar ama Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde itfaiye teknikeri terimi bile geçmiyor. İtfaiye eri, çavuşu, amiri, müdürü geçmektedir. Bu konuda neler yapılabilir? 4- İtfaiyecilik Okulu mezunu olmama rağmen açıktan işletme fakültesini bitirirsem avantajlımıdır veya değil midir? Avantajlı ise faydaları nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-09-27

Memuriyet görevleri

2002 yılında KPSS sonucunda belediyeye fen memuru olarak atandım. Fen memurluğunun yanında resmi görevlendirme yazısı ile muhasebeye de bakıyorum. (Muhasebe Yetkilisi Sertifikam var) Ama bu iki görevin dışında belediyenin tüm kadrolarının görevlerini yapıyorum. Artık, asıl görevim ve 2 nci görevimin haricinde iş yapmak istemiyorum. Diğerlerini yapmadığımda herhangi bir sorumluluk olur mu? Ayrıca kasabada kiralık konut bulunmadığı için il merkezinde kalmamın bir mahsuru var mı? Kasabadaki tüm memurlar (Öğretmen, okul müdürü, müdür yrd, ebe ve tarım danışmanı) saat 15’de son servisle gidiyorlar bende bu servisle gidip gelebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-09-14

Unvan Değişikliği

Belde belediyesinde bir yılı aşkın süredir itfaiye eri olarak görev yapmaktayım. Teknik Eğitim Fakültesi Yapı Öğretmenliği mezunuyum. Belediyede teknik idari hizmetli sınıfına geçişim mümkün mü? Mümkünse hangi unvanda görev yapabilirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-08-09

Sözleşmeli Personel atanması, ücreti, yetkisi

Ön lisans mezunu olan bir kişi, belediyeye sözleşmeli personel olarak alınıp, idari kısımda çalıştırılması mümkün müdür? Ücret olarak Maliye Bakanlığınca belirlenen kısmı aşmayacak ve asgari ücretten yüksek bir oran arasındaki meblağ meclis kararı ile verilebilir mi? Sözleşmeli personelin idari kısımda çalışması itibari ile imza atma yetkisi var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-07-08