İrtibat ofisi/bürosu

İrtibat ofisi/bürosu ne demektir? Bu faaliyet konusunda işyeri açma çalışma ruhsatı verilen işyereri ne tür faaliyetler yapabilir? Örneğin irtibat ofisi ruhsatlı yerde kargo firması kargo kabul ve dağıtımı yapabilir mi? İrtibat ofisi/bürosu açacak kişiler bu adrese oda kayıt işlemlerini tescil ettirecekler midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.09.2018

Uzman çavuşun istifa sonrası memuriyete atanması

Ben 2014 Yılında Jandarma Genel Komutanlığından Uzm. J. Çvş. görevimden istifa ederek Belediyeye geçiş yaptım. TSK'da görev yaparken ek göstergem 3000 üzerinden gösteriliyordu. Ama Belediyede 2200 ek göstergeden gösteriliyor. Normalde kazanılmış hak olarak 3000 ek göstergeden gösterilmesi gerekmiyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.09.2018

Sözleşmeli personelin memuriyette intibakı

Ben Kırşehir Mucur belediyesinde ekonomist olarak çalışan sözleşmeli personelim. Yaklaşık 1,5 yıldır görev yapmaktayım. Kurumumuz kadrolu olarak itfaiye ve zabıta alımı yapmayı planlıyor. Eğer ben sözleşmemi bozup bu kadrolardan birini alabilirsem, sözleşmeli olarak çalıştığım süre dikkate alınıp asalet tasdiki hemen yapılır mı? Yoksa yeni başlamış sayılıp yine bir yıl beklendikten sonra mı asalet tasdiki yapılır?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.09.2018

Yapı Kayıt Belgesi

Yapı kayıt belgesini ticari işyeri olarak alan şahsın tapusunda niteliği arsa yazıyor. Tapuda niteliğini işyeri olarak değiştirmesi gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.09.2018

10 yıllık hizmet süresi

23.02.2012 yılında sözleşmeli olarak teknik hizmetler sınıfı teknisyen kadrosunda çalışmaya başladım. 10.09.2013 yılında memur kadrosuna atandım. Sözleşmeli çalışmaya başlamadan önce 20 yıl özel sektörde mesleğimle ilgili teknisyen olarak çalıştım ve bunun intibakı yapılarak 4 derece aldım. Memurluk süresince önce üst öğrenim olarak meslek yüksek okulunu sonrasında ise 4 yıllık işletme fakültesini bitirdim. Derecem ve kademem 1/1 olup, ayrıca 18 ay askerlik yaptım. Belediye başkan yardımcılığı için 10 yıl hizmet süresi istenmektedir. 657 sayılı Kanunun 36-C, 36-E ve 68-B maddeleri uyarınca 10 yıllık hizmet süremi doldurmuş oluyor muyum?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.09.2018

Görevde yükselme ve terfi

4 yıllık yüksekokul (lisans) mezunuyum. 7 yıl 2 ay memurluk + 1 yıl 3 ay askerlik toplamda 8 yıl 5 ay hizmetim bulunmaktadır. Halen belediyemiz bünyesinde 5. derece 1. kademede şef kadrosundayım ve Basın Yayın ve halkla İlişkiler müdürlüğüne vekalet etmekteyim. Müdürlük kadroları boş olup benden başka şartları taşıyan da bulunmamaktadır. Belediye Başkanı beni 657 sayılı DMK 76 ve 68. maddeleri, 5393 sayılı Belediye Kanununun 38 ve 49. maddeleri uyarınca görevde yükselmeye girmeden asaleten atayabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.09.2018

Arsa satış bedeli tahsilatından belediyenin borcunun mahsup edilmesi

Belediye olarak arsalarımızı 2886 sayılı Kanun hükümlerine göre satışa çıkardık. İhale şartnamesinde satış bedeli peşin olarak ödenir hükmü var. Belediyemizden alacaklı olan bir kişinin ihaleyi kazanması durumunda arsa bedelini öderken belediyemizden olan alacağını mahsup etmesinde bir engel var mıdır? (Örneğin bir kişinin belediyemizden 300.000,00 TL alacağı bulunsun. 500.000,00 TL bedel ile arsa satış ihalesini kazanması durumunda 300.000,00 TL alacağını mahsup edip Belediyemize aradaki fark olan 200.000,00 TL’yi ödeyecek

  • Soru Cevaplandı
  • 05.09.2018

Yapı kayıt belgesi olan yapılara işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Fırın olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı almak istenen işyerinin yapı ruhsatı ve yapı kullanım izin belgesi yoktur. Ancak imar barışı başvurusuyla Çevre Şehircilik Bakanlığından alınan Yapı Kayıt Belgesi vardır. Yapı Kayıt belgesine göre işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.09.2018

İtfaiye maktu fazla çalışma ücreti

Tekniker kadrosunda İtfaiye Daire Başkanlığında B Sınıfı ehliyetinden dolayı olur ile şoför olarak, diğer itfaiye çalışanları gibi 24 saat çalışma 48 saat istirahat şeklinde çalışan memur fazla çalışma yani mesai ücreti alabilir mi? Yasal dayanağı nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.05.2020

İdari izinli zabıta memurlarının maktu fazla çalışma ücreti

Belediyemizde Zabıta Memuru olarak çalışıp ta 2020/4 sayılı Genelgeye istinaden idari izinli olanlara maktu çalışma ücreti ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.04.2020

Stratejik planın yenilenmesi, güncellenmesi

Belediyemizin 2020-2024 dönemini kapsayan stratejik planı 2019 yılında yapılmıştır. Stratejik plan gereği belediye hizmet binası yapım işi 2022 yılında planlanmıştır. Ancak, ilçemizde son zamanlarda yaşanan depremden dolayı mevcut ve çok eski olan hizmet binası hasar görmüştür. Bu nedenle bele-diye başkanı 2020 yılında hizmet binasını yapmak istiyor. Aralık 2019 da belediye başkanımız değişti (kayyım atandı). Stratejik plan yapılırken nüfusumuz 50.000 nin üstündeydi, 2020 yılında nüfusumuz 50.000 nin altına düştü, 48.800 oldu. 1- Nüfusumuz 50.000 nin altına düştüğü halde stratejik plana uymak zorunluluğumuz var mı? 2- Hizmet binasını 2020 yılında yapmak için stratejik planda ve performans programında değişiklik yapabilir miyiz? 3- Belediye başkanı değiştiği için stratejik planı yenileyebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2020

Akaryakıt istasyonu için ruhsatlı işyerinin adres değişikliği nedeniyle ruhsatın güncellenmesi

1996 yılında akaryakıt istasyonu için verilen işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı 2019 yılında MAKS çalışması nedeniyle işyerinin cadde ve sokak ismi değiştiğinden işletme sahibi adres değişikliğinin aç- ma ruhsatına işlenerek adres bilgilerinin ve ruhsatının güncellenmesini talep etmektedir. Aynı işyerinin bulunduğu bina ile ilgili süresi içerisinde inşaat ruhsatı yenilemesi olmadığından ya- pı kullanma izni geçersiz duruma düşmüş ve İmar Kanununun 32 ile 42. maddeleri gereğince işlem yapılarak akaryakıt istasyonunun dışındaki ruhsatsız yapılar mühürlenmiştir. Ancak konu idari yargıya taşınmış olup yapılan işleme ait yürütmeyi durdurma kararı verildiğinden süresi içerisinde mühürler kaldırılmıştır. Mahkeme süreci devam etmektedir. Bu süre içerisinde binaya ait inşaat ruhsatı ve yapı kullanma izni ile ilgili herhangi bir ruhsatlandırma işlemi de yapılmamıştır. Akaryakıt istasyonu işletmecisinin adres değişikliğinden dolayı işyeri açma ve çalıştırma ruhsatın- da İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliğinin 8. maddesi gereğince adres güncellemesi yapılıp yapılmayacağı konusunda tereddüde düşüldüğünden konu hakkında bilginize başvurma ihtiyacı doğmuştur. Bilgilerinize arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.02.2020