Engelli işçi çalıştırılması

MAHİR KARABULUT - KADIŞEHRİ

Belediyemizde norm kadroya ilişkin 19 adet işçi kadrosu mevcut, bunun 3 adedi dolu 16 boştur. Belediyemiz 2011 yılında 6111 sayılı Yasanın 166. maddesi gereği diğer kurumlara ihtiyaç fazlası işçileri gönderdi. Bu nedenle 5 yıl işçi alamayacağız. Bu sürede 2016 yılının Mart ayında doluyor. Biz 2016 yılı içerisinde 1 adet kadrolu engelli işçi alabilir miyiz? Almamızda bir sakınca yok ise, işçi kadrosunu meclis kararı ile “Engelli İşçi Kadrosu” diye ihdas etmemize gerek var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.07.2015
  • KADIŞEHRİ

Etütler için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Vergi levhasında faaliyet konusu: Eğitimi destekleyici faaliyetler (eğitim rehberlik, danışmanlık, test değerlendirme, öğrenci değişim programlarının organizasyonu, yaprak test ve soru bankası hazırlama gibi eğitimi destekleyen öğrenim dışı faaliyetler) konulu işyerlerine, İşyeri Açma ve Çalıştırma ruhsatı iznini belediyemizden mi? yoksa Milli Eğitim Müdürlüğünden mi alacaklardır. Ruhsat verilmesi durumunda hangi evrakları istemeliyiz ve hangi kurumlara görüş sormamız gerekir. Ayrıca ruhsat olmadığı için işyeri hakkında mühürleme yapabilir miyiz? İşyeri etüt vb. gibi işletilmesi halinde ruhsatlandırılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.07.2015

Yasal olarak elektrik abonesi olamayan yere işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Açılan restorandın yapı kullanma izin belgesi olmadığından binada bulunan elektrik sayacının (12 Ekim 2004) tarihinden önce ilk abone oluşturma belgesine istinaden restoranda içkili işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile içkili istirahat ve eğlence yeri belgesi verilmiştir Sayın hocam restorandın bulunduğu parselin bitişiğindeki ayrı parsel üzerinde açılmak istenen spor salonun aydınlatılması restorandın elektriğinden paralel olarak bağlanmıştır. Spor salonun yapı kullanma izin belgesi olmadığından diğer parseldeki restoranına ait ibraz edilen elektrik sayacının ilk abone oluşturma tarihli (12 Ekim 2004) önceki belgeye istinaden spor salonuna işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2015

Büyükşehir Belediyesi yetki alanında bulunan işyerlerine ilişkin şikâyetlerin değerlendirileceği belediye

Büyükşehir Belediyesi yetki alanında bulunup ilçe belediyesi tarafından ruhsatlandırılan işyerleri ile ilgili gelen, canlı müzik, gürültü, tabela, işgaliye vb. şikâyetlerin hangi belediye tarafından değerlendirilmesi gerektiği hakkında görüşleriniz nelerdir.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.07.2015

İçkili yer bölgesi

Alış veriş merkezleri içerisinde ( içkili yer bölgesi olmayan yerde ) içkili lokanta ya da buna benzer faaliyet konusuyla bir işyeri açılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.07.2015

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı

1) Mevcut yapı kullanma izin belgesine göre işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenen bir yapıda, daha sonra proje eklerine aykırı değişiklik yapılan ve Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından işlem yapılan yapılardaki işletmelerin, işyeri açma ve çalışma ruhsatları iptal edilebilir mi? 2) Yapı kullanma izin belgesinden muaf işyeri var mıdır? 3) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilirken İmar ve Şehircilik Müdürlüğünden uygunluk görüşü istenmeli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.07.2015

1958 yılında oturma raporu alınmış, 2012 yılında aslı gibidir damgası vurulmuş, oturma rap

1958 yılında oturma raporu alınmış, 2012 yılında aslı gibidir damgası vurulmuş, oturma raporlu iş yeri kiraladım. Eskiden ruhsat verilmiş fakat ruhsat için yönetmelikteki tüm belgeleri almama rağmen belediye 10 yıllık geçici inşaat ruhsatı alındığı, tapuda şerh olduğunu söyleyerek lokantama ruhsat vermiyor. Zor durumdayım. Ruhsat alabilmem mümkün mü? Projede baca bulunmadığını söylüyor, itfaiye uygunluk raporunda ise baca bulunduğu yazıyor. Ne yapmam gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.07.2015

Memur atama ve nakil işlemleri

Zabıta müdürlüğüne atanmak için zabıta olarak çalışmış olmak gerekiyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.07.2015

Zabıta komiserliğine vekâlet

8 yıldır zabıta memurluğu yapmaktayım. 1,5 yıldır da zabıta komiser vekilliği yapıyorum. 4 yıllık üniversite mezunuyum. Komiser vekilliği esnasında belediyeden maaş farkı alabilir miyim? Yani asıl komiserin aldığı farkı alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2015

Muhasebe yetkilisinin zam ve tazminatları

2 yıllık üniversite mezunu olarak 3/1 derece/kademe muhasebeci kadrosunda çalışmaktayım. Belediyemizin Muhasebe Yetkilisi görevini yapmaktayım. 20.03.2008 tarih 2006/109 Esas, 2008/82 Karar Numaralı Anayasa Mahkemesi kararında, Maliye Bakanlığına bağlı kadrolardaki saymanlarla, kadroları Maliye Bakanlığında bulunmayan saymanlar arasındaki ek ödeme farkları konusu görüşülmüş olup: “…Anayasa’nın 10. maddesine aykırıdır. Kuralın iptali gerekir.” Denilerek, karar verilmiştir. Buna göre, 05.12.2012 tarih ve 28488 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2012/3739 sayılı Bakanlar Kurulu kararının 1. maddesi ile belirtilen kurumlarda çalışan ve (I) Sayılı listeye göre Emsal Alınacak Devlet Memuru kadrosu Sayman olarak belirlenen ve Saymanlık Kadrosu haklarından faydalanan Muhasebe Yetkilileri ile Belediyelerde Çalışan Muhasebe Yetkililerinin yaptıkları görevlerin nitelikleri, sorumlulukları, personel işlemleri ve Sayıştay’a hesap verme konularındaki durumları aynı olduğundan aynı yasa kurallarına tabi tutulmaları Anayasa’nın eşitlik ilkesi gereğidir. Ayrıca, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 61 maddesinde “Muhasebe hizmeti; gelirlerin ve alacakların tahsili, giderlerin hak sahiplerine ödenmesi, para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm malî işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanması işlemleridir. Bu işlemleri yürütenler muhasebe yetkilisidir” denilerek Muhasebe Yetkilisinin tanımı yapılmıştır. Muhasebe Yetkililerinin Eğitimi, Sertifika Verilmesi ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 36’ncı maddesinin ikinci fıkrasında da “Yönetim dönemi hesabı, görev başındaki muhasebe yetkilisi tarafından, mevzuatında belirtilen süre içerisinde yetkili mercilere verilir” denmektedir. Bunlardan dolayı da, 14.06.2007 Tarih ve 5189/1 Karar Numaralı Sayıştay Genel Kurul Kararında da “Anılan Kanun ve Yönetmelikteki bu hükümler karşısında, muhasebe yetkililerini Sayıştay’a hesap verme konusunda birinci derece sorumlu kabul etmek gerekmektedir.” denilmektedir. 1050 Sayılı Genel Muhasebe Kanununun 9. maddesinde de “Gelirleri toplama, nakit ve malları saklama, giderleri hak sahiplerine ödeme ve teslim ve bu işlerle ilgili her türlü göndermeler ile bunlara bağlı bütün nakit ve mal işlemlerini yapan ve Sayıştay a yönetim dönemi hesabı verenlere sayman denir." Şeklinde Sayman’ın tanımı yapılmıştır. Yine Aynı Kanunun 15. maddesinde de “Defterdar, muhasebe müdürü gibi memuriyet ünvanlarının saymanlık niteliğine etkisi yoktur.” Denilmiştir. Bundan dolayı Muhasebeci Kadrosunda olmanın da Saymanlık Niteliğine Etkisi olmamalıdır. 1050 Sayılı Genel Muhasebe Kanununda Sayman için tanımlanan Görevleri, 5018 Sayılı Kanun Kapsamında Muhasebe Yetkilisi Olarak Yaptığımdan dolayı ve 05.12.2012 tarih ve 28488 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2012/3739 sayılı Bakanlar Kurulu kararının 1.maddesi ile belirtilen kurumlarda çalışan ve (I) Sayılı listeye göre Emsal Alınacak Devlet Memuru kadrosu Sayman olarak belirlenen ve Saymanlık Kadrosu haklarından faydalanan Muhasebe Yetkilileri ile yaptığımız görevlerin nitelikleri, sorumlulukları, personel işlemleri ve Sayıştay’a hesap verme konularındaki durumlarımız aynı olduğundan aynı yasa kurallarına tabi tutulmamız gerektiğinden, mali ve sosyal hak ile yardımların Sayman kadrosu emsal alınarak düzenlenmesi gerektiğini düşünmekteyim. Özel Hizmet Tazminatı ve Ek Ödeme oranlarını Sayman kadrosu üzerinden almam gerekmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2015

Personel çalıştırılması hizmet alımı ihalesi kapsamında mal alımı yapılması

Belediyemizde Temizlik İşleri Müdürlüğü’nde çalıştırılmak üzere personel hizmet alımı yapılacaktır. Bununla birlikte 2 kalem mal alımı da eklenebilir mi? Örneğin çöp poşeti ve süpürge gibi.

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2015

Teknikerin üst öğrenim durumu

2 yıllık yüksek okul (inşaat bölümü ) mezunu, tekniker kadrosunda görev yapan memurun (emsale takılmıyor) Açık öğretim Fakültesi İşletme bölümünü bitirdiği zaman, üst öğrenim intibakı yapılır mı? (2 kademe verilir mi, araştırmalarımızda karşımıza çıkan bitirilen okulun mesleği ile ilgili olmaması konusu tereddüde neden olmuştur.)

  • Soru Cevaplandı
  • 30.06.2015