Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Hibe yoluyla şirket hissesi devralınması
Danıştay 8. Dairesinin 2008/4976 sayılı kararına istinaden şirket hisseleri bedelsiz (hibe suretiyle) devir alınması suretiyle Bakanlar Kurulunun onayını almaksızın sadece meclis kararı ile şirket ortağı olunuyor. Fakat İçişleri Bakanlığı 21.04.2008 gün ve 11273 sayılı (2008/31) nolu genelgesinde belirtilen ve Bakanlar Kurulu izin taleplerinde yer alacak belgelerin (Örn: Bedelsiz devir söz konusu ise ilgili şirketin bilançosu) Bakanlar Kuruluna gönderilmesi gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 18.06.2015
Meclis üyesinin vatandaşın avukatlığını üstlenmesi
Sayın Hocam, Mersin İli Anamur İlçe Belediye meclisinde mesleği Avukat olan meclis üyemiz Mersin Büyükşehir Belediyesine dava açacak olan vatandaşın Avukatlığını üstlenebilir mi? (Meclis üyesi Büyükşehir'e giden ilçe belediye meclis üyelerinden değildir) Teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 17.06.2015
Belediye meclisinin çalışması ve kararları
Belediye meclisi çalışmalarını düzenleyen, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği'nde belirtilen; 1-"Birleşime ilişkin karar tutanakları bir sonraki birleşimden önce üyelere dağıtılır." ifadesinde geçen "Karar Tutanağı" tam olarak nedir? Gündem maddeleri ve sonuçlarının neler olduğu ile ilgili Karar Özetleri mi, yoksa görüşmeler sırasında ifade edilen her bir sözün yer aldığı Meclis Tutanağı mı kastedilmektedir? 2-"Gündeme geçilmeden bir önceki birleşimde alınan kararlara ilişkin tutanakta maddi hata bulunması durumunda, hata meclis kararı ile düzeltilerek başkanlık divanınca imzalanır." ifadesinde geçen, "Tutanaktaki maddi hatanın" tespiti için, toplantı sırasında okunması gerekir mi? Hata olsa da olmasa da tutanağın kabulü hususunda oylama yapılmasına gerek var mıdır? 3-"Gündem konusunda ve usul hakkında leh ve aleyhte olmak üzere birer üyeye söz verilir." ifadesinde geçen "Gündem Konusu" tam olarak neyi ifade etmektedir. "Usul hakkında verilen söz" meclis üyelerinin, belediye meclisi görev ve yetkileri dışında kalan konularla ilgili konuşmasını kapsamakta mıdır? 4-"Daha sonra gündem maddeleri sırası ile okunur ve görüşülür." ifadesinde geçen görüşme metni tam olarak neyi kapsamaktadır. Konu ile ilgili meclis üyelerinin söz isteme hakkı bulunmakta mıdır? 5-"Belediyenin birimlerinden ve bağlı kuruluşlarından gelen talepler toplantı sırasında başkan tarafından gündeme eklenir" ifadesine göre; 2.Birleşimde belediyenin müdürlüklerinden gelen herhangi bir madde gündeme alınarak görüşülebilir mi? 6-"Görüşmelerde konuşmak için önceden başkanlıktan söz istenir." ifadesindeki önceden kelimesi ile birleşim başı mı kast edilmektedir? 7-"Görüşmelerin yeterli olduğu meclisçe kabul edildiği takdirde başka üyeye söz verilmez." hükmünün yerine getirilebilmesi için bir teklifin mi olması gerekmektedir? 8-"Bu kararları kaydetmek üzere ilgili idareler tarafından bir defter tutulur." ifadesindeki ilgili idarelerden kast edilen tam olarak nedir?
- Soru Cevaplandı
- 16.06.2015
Belediye Encümeni Kararları
1-Encümen toplantılarında alınan kararların, kağıda dökülmesi ve üyelere imzalatılarak gereği yapılmak üzere bir nüshasının ilgili birime tebliğ edilmesi, bir suretinin de karar numarası sırasına göre dosyalanmasının yanı sıra "Encümen Karar Defteri" adı altında bir defter tutma zorunluluğu var mıdır? Varsa hangi mevzuata göre hareket edilmektedir? 2-Encümen Kararının herhangi bir mevzuatla çerçevesi belirtilmiş standart bir görünümü mevcut mudur? Her bir belediyenin farklı formatlarda encümen karar kağıdı kullanmasında bir problem var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 16.06.2015
2000' den 2013' e kadar işçi olarak (13 yıl) görev yaptım. 2013' te memuriyete geçtim, 2014 y?
2000' den 2013' e kadar işçi olarak (13 yıl) görev yaptım. 2013' te memuriyete geçtim, 2014 yılında büyükşehir yasası gereği büyük şehir kadrosuna geçtim. İşçi olduğum sürece toplam 60 gün izin kullandım geriye kalan izin günlerimin hakları ne olur ?
- Soru Cevaplandı
- 15.06.2015
Zabıtanın akıl hastalarına müdahale yetkisi
Zabıtanın çevreye rahatsızlık veren ve tehlikeli olan akıl hastalarına müdahale yetkisi var mı?
- Soru Cevaplandı
- 15.06.2015
Devir ve ortaklık belgesine istinaden yeni ruhsat düzenlenir mi?
İlgi (A) şirket yanına noterden devir ve ortaklık belgesi düzenlemiş olup; fırına (B) şirketi ortak almıştır. Servisimize müracaat ederek ruhsatın yeniden ortaklar adına düzenlenmesi talep edilmiştir. Fakat İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 8. maddesinin 3. bendinde işyerine yeni ortak alınması veya ortakların ayrılması durumunda yeni ruhsat düzenlenmez demektedir. Söz konusu ruhsatı yenileyerek ortaklar adına yeniden düzenleyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 15.06.2015
Belediyeler arası yardım
Belediyemize, başka bir ilçe belediyesinden, kendilerine kilitli parke taşı hibe edilmesi ile ilgili resmi bir yazı geldi. Hibe edilmesi istenen parke taşı stoklarımızda bulunmamakta. Ama istekte bulunan belediyenin maddi imkânlarının yetersiz olması nedeniyle hibe etmek istemekteyiz. Acaba bu hibe işlemi meclis kararı ile olabilir mi veya başka bir yolu ve yordamı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2015
İmar işleri
1- Belediye Meclisi çekme mesafelerine uymayan yapılar için olumlu karar verip ruhsat düzenlenmesine izin verebilir mi? Bu durumdaki yapılar için ne yapabiliriz? 2- Asansör yeri bırakılması ile alakalı yönetmelik maddesine aykırı bir yönetmelik düzenlenebilir mi? Meclis kararı ile asansör yeri bırakma muafiyeti getirilebilir mi? 3- Yapı sahibi 5 yıllık süresi içerisinde yapı kullanma izni için başvurmuş, SGK ilişik kesmesini de yapmış olan yapı için yapılan kontrollerde yapı projesine uymadığı için tadilat talep edilmiştir. Fakat herhangi bir işlem yapılmamış ve yapı sahibince üzerinden 5.5 yıl geçtikten sonra tekrardan başvuru yapılmıştır. Nasıl bir işlem yapılması gerekir? Isı yalıtım yaptırmadan iskân verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2015
Mülki idare amiri tarafından verilen iş yeri kapatma kararlarının uygulaması) Kaymakamlık Mak
Mülki idare amiri tarafından verilen iş yeri kapatma kararlarının uygulaması) Kaymakamlık Makamı tarafından belediyelere gönderilen kumardan ve iş yerinde uyuşturucu bulundurmaktan dolayı verilen iş yeri kapatma kararlarının uygulamasının zabıta tarafından yapılmasının, yasalara uygun olup olmadığı hususu.
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2015
Sosyal hizmet ön lisans mezununun sözleşmeli personel olarak çalıştırılması
Belediyede taşeron büro yönetimi elemanıyım, işletme lisans ve sosyal hizmet ön lisans mezunuyum, sözleşmeyle sosyal hizmet ön lisans mezunu olarak girme imkânım var mı?
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2015
Umuma açık işyerlerine uygulanacak yaptırımlar
Gazino ruhsatı olan bir işyerine geçici olarak faaliyetten men ve ruhsat iptali hangi hallerde verilir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikte konsomatrisler sadece pavyon ruhsatlı yerlerde çalışabilir demektedir, gazino ruhsatı olan bir işyerinde konsomatris çalıştırıldığı tespit edilirse neler yapılmalıdır ve hangi ceza çeşitleri uygulanabilir. Gazino ruhsatlı işyerine defalarca belediye encümenince ceza yazılmış ve ödenmemişse tahsil etmek için icradan başka bir yol var mıdır? Ödemediği cezaları ödetmek için işyerini mühürleyip ödedikten sonra işyerini açmak mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 11.06.2015