Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Umuma açık işyerlerine uygulanacak yaptırımlar
Gazino ruhsatı olan bir işyerine geçici olarak faaliyetten men ve ruhsat iptali hangi hallerde verilir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikte konsomatrisler sadece pavyon ruhsatlı yerlerde çalışabilir demektedir, gazino ruhsatı olan bir işyerinde konsomatris çalıştırıldığı tespit edilirse neler yapılmalıdır ve hangi ceza çeşitleri uygulanabilir. Gazino ruhsatlı işyerine defalarca belediye encümenince ceza yazılmış ve ödenmemişse tahsil etmek için icradan başka bir yol var mıdır? Ödemediği cezaları ödetmek için işyerini mühürleyip ödedikten sonra işyerini açmak mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 11.06.2015
KÖYDES projesi kapsamında görevlendirilen personele ödeme yapılması
Erfelek Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliğinin 2015 yılı KÖYDES projelerinde görevlendirilmiş bulunmaktayım. Bu görevlendirmeye istinaden 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanununun 18. maddesine istinaden ödeme yapılmasını talep ettim. Ancak Kaymakamlığın yazısında; “5442 sayılı İl İdare Kanununun 9. maddesinin g bendinde bahsi geçen konu ile ilgili olarak birliğimizce idareniz tarafından görevlendirilen personele ödeme yapılması kanuna aykırı olacağı görülmektedir.” Denilmek suretiyle talebim uygun görülmemiştir. Köylere Hizmet Götürme Birliğinin KÖYDES projelerinde görevlendirilmem nedeniyle ödeme 5355 sayılı Kanun uyarınca ödeme alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 11.06.2015
Amortismanlı taşıt aracı satışının muhasebeleştirilmesi
Kayıtlı değeri 8.000,00 TL olan kamyonet hizmet aracı peşin 5.750,00 TL + KDV (% 18) ile satılmış-tır. KDV si 1.035,00 TL'dir. Toplam satış bedeli 6.785,00.-TL dir. Birikmiş amortismanı 8.000,00 TL'dir. Aracın satışına ilişkin muhasebe kaydı nasıl olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 10.06.2015
Trafik Memuruna Maktu Fazla Çalışma Ücreti Ödenmesi
Belediyemiz norm kadro cetvelinde 5. derecede trafik memuru kadrosunda bulunan; Belediye Başkanlığınca zabıta ve trafikle ilgili görevleri yapmak üzere görevlendirilen personele zabıta personeline ödenen fazla mesai ücretlerinin ödenip ödenemeyeceği hususunda bilgi verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 10.06.2015
Çözümleyici ve programcı kadrolarına sözleşmeli atanma şartları
Belediyelerde çözümleyici ve programcı kadrolarına sözleşmeli olarak atanmak için şartlar nelerdir? 2 yıllık ön lisans mezunu olmak yeterli midir?
- Soru Cevaplandı
- 10.06.2015
İhale iptalinde kira gelirinin tahsili
Bilboardlar 3 yıllığına kiraya verildi. Birinci yıl kira parası peşin tahsil edildi. İkinci yıl geldiğinde ikinci yılın parası tahsil edilmedi. 10 günlük ihtar yazısı yazıldı.10 gün doldu ve ihale iptal edildi. Teminatı irat kayıt edildi. Bu durumda ikinci yılın kirası alınır mı? Kiracılar ikinci yıl çalıştırmak istemediler. Ne yapmak gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 10.06.2015
Mevcut yapı ruhsatlı yere yeni yapı ruhsatı düzenlenmesi
Bir parsel üzerinde 7 katlı imarına göre yapı ruhsatı düzenlenmiş ve kat irtifakı kurulmuştur. Belediye meclisiyle aynı yapıya 2 kat ilavesi verilmiş olup yeni düzenlenecek yapı ruhsatı için tapuda oluşturulan kat irtifakının bozularak arsa haline getirildikten sonra mı yeni yapı ruhsatı hazırlamalıyız? Yoksa mevcut ruhsata esas oluşturulan kat irtifak tapu sahiplerinin onayını aldıktan sonra yeni yapı ruhsatını hazırlamak doğru mudur?
- Soru Cevaplandı
- 07.06.2015
Yapı Ruhsatı Düzenlenmesi
Ruhsatı olan ve yangın çıkan bir işyerinde tekrardan yaparken izin almadan genişletme yapılan yere ruhsat verilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.06.2015
Kadrosuzluk nedeniyle ödenecek zam ve tazminatlar
30.11.2014 tarihi itibari ile emeklilik müktesebim ve maaş müktesebim 3. dereceye yükselmiştir. 5. derece bir Mühendis kadrosunda bulunmaktayım. İdare şu ana kadar herhangi bir iptal-ihdas işlemi gerçekleştirmemiştir. Dolayısı ile 3. derece bir kadroya ait haklardan faydalanamamaktayım. Bu işlemin gerçekleştirilmesi idarenin takdiri midir? Yoksa kazanılmış bu hakkı bu zamana kadar vermeyerek idare tarafından mağdur mu edilmiş oluyorum? Ne yapmam gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 04.06.2015
Ödenmeyen emlak vergilerinde devreden ve devralanın müteselsil sorumluluğu
2003- 2006 yıllarına ait ödenmemiş Emlak Vergileri borcu olup taşınmaz 2006 yılında satılmıştır. 2009 yılında taşınmaz bir daha el değiştirmiştir. Şuanki tapu sahibinin beyanı bulunmaktadır. İlk sahibinin 2003-2006 yıllarının borçlarına ilişkin ödeme emirleri düzenli olarak çekilmiş ve tebliğ edilmiş olmasına rağmen ödenmemiştir. Bu borçlardan şuanki maliki müteselsilen sorumludur. Bu borçların bugünki tapu sahibine rücu edilmesi ve tahsili için hangi yol izlenmelidir.
- Soru Cevaplandı
- 04.06.2015
Emlak Vergisinde emeklilik indirimi
Emlak Vergisinin geriye yönelik iade talepleriyle ilgili olarak da başka belediyelerin uygulamaları hakkında görüştüğümüzde 2015 yılından sadece indirim uyguladıklarını belirttiler; ancak bizim uygulamamız olarak eğer koşullar uygunsa emekli indirimi 03.06.2015 tarihinde geriye yönelik zaman aşımı başvurusu yapıyorsa 01.01.2010 tarihinden emekli indirimi uygulanmakta kişinin ödemiş olduğu vergiler iade edilmektedir. Uygulamanın doğru olup olmadığının tarafınızdan teyit edilmesini rica ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 04.06.2015
Apartmanın numaralandırılması
2014 yılı sonunda kat irtifaklı 1 ev aldım. Zorunlu deprem sigortası, elektrik aboneliği, doğalgaz aboneliği ve nüfus kaydı olarak tapudaki bağımsız bölüm ve adres kayıt sisteminde 15 nolu bağımsız bölüm yazarken 20 gün önce iskân alındıktan sonra adres kaydımın 14 numaraya kaydığını gördüm. Benim sorum ilgili belediye yapı kullanım izin belgesinde 1 nolu bağımsız bölüm olan ve mesken karşısında giriş olmasına rağmen iç kapı olarak 1 numara verilmesinden kaynaklanan tüm apartman dairelerinde 1 numara kayma oluşuyor. Mevzuat gereği işyerlerine numara verilmemesi normal mi? Tapuda 15 nolu bağımsız şahsıma ait olmasına rağmen mevzuata ve standartlara göre belediye iç kapı numarası olarak 15 olması gerekmez mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.06.2015