Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Belediyelerin taşınmaz mal satın almaları
2006 yılında, belediye tarafından, İlçemizdeki odun kömür satış yerlerinin İlçemizin dışında bir yere taşınması amacıyla, belediyemiz tarafından 14 kişiye mülkiyeti belediyemize ait olan yer satışı yapılmıştır. İlçemizde doğalgazın yaygınlaşmasından dolayı odun kömür satış yeri rağbet görmemiştir. Satışı yapılan yerleri başka bir amaç için tekrar satın almak istiyoruz. Satın alan vatandaşlar belediyeye satmak isterler. Alım işlemini ne şekilde yapmamız gerekir. İleride yasal sorun yaşar mıyız?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2015
Kamu idareleri arasında taşınır mal devri
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 üncü maddesine göre çıkarılan Taşınır Mal Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince; Kamu idarelerine ait taşınırların muhafazası ile görevli olan veya kendilerine kullanılmak üzere taşınır teslim edilen kamu görevlileri bu taşınırları en iyi şekilde muhafaza etmek, gerekli bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, veriliş amacına uygun bir şekilde kullanmak ve görevin sona ermesi veya görevden ayrılma halinde iade etmek zorundadırlar. Bu bağlamda; Belediyemiz adına kayıtlı bulunan dayanıklı taşınırlardan bazıları beldemiz sınırları içerisinde bulunan muhtarlara teslim edilmiş bulunmaktadır. Taşınır Kayıt Yetkilisi olarak bu taşınırları muhtarlar adına direk zimmet fişi düzenleyip imzalatmam doğru olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2015
İhale tarihi itibarıyla SGK primi ve vergi borcu olan yüklenici ile sözleşme imzalanması
4734 Sayılı Kamu İhale Kanunun 19. maddesine göre mal alım ihalesini 26.05.201.. tarihinde yaptık. Yapmış olduğumuz ihaleye 3 istekli katılmış olup katılan isteklilerden 2 si yaklaşık maliyetin üzerinde teklif vermiştir. Yaklaşık maliyetin altında teklif veren isteklinin ise ihale günü itibari ile vergi borcu ve SGK borcu çıkmaktadır. Sonuç olarak vergi borcu ve SGK borcu olan ve yaklaşık maliyetin altında teklif veren istekli ihale tarihinden 1 gün sonra borçlarını ödese bu istekli ile sözleşme imzalanır mı? İmzalanır ise nasıl bir yol izlenmesi gerekir.
- Soru Cevaplandı
- 27.05.2015
Bir Petrol İstasyonu sahibiyim. İş yerimi 2013 yılında kiraya verdim ve ruhsatını devrettim.
Bir Petrol İstasyonu sahibiyim. İş yerimi 2013 yılında kiraya verdim ve ruhsatını devrettim. 1 yıl sonra kiracıyla bir anlaşmazlıktan ötürü sözleşmeyi fesh ettik ve iş yerini boşalttılar. Fakat bu anlaşmazlık nedeniyle ruhsatı bana devretmiyorlar. Bu durumda benim ne yapmam gerekir bu ruhsatı geri alabilmemin yolu nedir?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2015
6360 sayılı Kanunla devredilen personelin harcırahı
6360 sayılı Kanunla belde Belediyesinden Göksun Belediyesine nakil geldik. Harcırah almamız için beldeden ilçe merkezine ikametimizin gelmesi gerekiyor mu yoksa nakil olan tüm işçi-memur harcırah alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2015
Belediye başkan yardımcısının özlük hakları
Nüfusumuz 46853 olup, Belediyemizde 1/4’ünde belediye başkan yardımcısı olarak görev yapan kişinin aylığa esas gösterge puanı, özel hizmet puanı, iş güçlüğü riski, ek ödeme oranı ve merkez ilçe kavramında kastedilen büyükşehir sınırları içerisindeki ilçeler mi yoksa merkez ilçe belediyelerini mi kapsıyor, gerekli bilginin tarafımıza verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2015
Arazide çalışan teknik personele ek özel hizmet tazminatı ödenmesi
Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde Mimar olarak çalışmaktayım. 6360 sayılı Kanun sonrasında Büyükşehir ilçe belediyesine dönüşen Ula ilçe sınırları Belediye sınırları olmuştur. Görevim gereği büro çalışmaları dışında ilçe sınırı dâhilinde herhangi bir mahallede yapı kullanma, kaçak yapı denetimleri, subasman kontrol ve ölçüm işleri ve şikâyetlere istinaden yapılan arazi çalışmalarından dolayı ek özel hizmet tazminatı ödenmesi ile ilgili Belediye Başkanlığı'na müracaata bulundum. (Şehir Plancısı, Harita Teknikeri ve İnşaat Teknikeri arkadaşlar da müracaatta bulundu.) Yazı ekinde arazi görevlendirmeleri, 3 aylık puantaj cetvelleri ve tazminat hesaplama formları da gönderildi. Ancak verilen cevapta "Belediye bünyesinde çalışıp büro ve kontrol hizmeti (bina kontrol ve kaçak yapı denetimi) Müdürlüğünüzün asli görevi olup, ek özel hizmet tazminatı ödenmesi mümkün değildir." denilmek suretiyle ek özel hizmet tazminatı talebimiz reddedilmiştir. 2006/10344 Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar’a göre talebimizin reddi uygun mudur?
- Soru Cevaplandı
- 26.05.2015
Ruhsat müdürlüğünün işyerinin ruhsatlandırılması kesinleştikten sonra, ileri tarihlerde tekrar denetlenmesi ile ilgili bir sorumluluğu ya da yükümlülüğü
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik gereğince, işyerine ruhsat almak isteyen bir kişinin evraklarını tamamlayıp başvuru yaptıktan sonra, 30 gün içerisinde işyerinin beyana uygunluğunun ve yine yönetmeliğin 23. maddesi gereğince denetlenerek eksik ya da yanlış yapıldığı görülen birtakım hususların giderilmesi gerektiğinin raporlanması, ruhsat müdürlüğü teknik personellerinin temel görevlerindendir. Ayrıca, ruhsatlandırma süreci tamamlandıktan sonra, işyeri sahibinin işyeri içerisinde bir değişiklik yapması halinde, bu değişikliği ilgili kurumlara bildirmekle mükellef olduğunu biliyoruz. Bu bağlamda, ruhsat ve denetim müdürlüğünün işyerinin ruhsatlandırılması kesinleştikten sonra, ileri tarihlerde tekrar denetlenmesi ile ilgili bir sorumluluğu ya da yükümlülüğü var mıdır? Ruhsatlı bir iş yerinde meydana gelen maddi ya da ölümlü kazaların sonuçlarından, o işyerinde tekrar denetim yapmadığı için ruhsat müdürlüğü sorumlu tutulabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 22.05.2015
Belediyenin PTT acenteliği yapması, şef vekilliği
1- Tahsildar memuru olarak çalışmaktayım belediyemiz nezdinde PTT Acentelik hizmeti açtı Başkanım beni görevlendirdi. Aynı anda tahakkuk ve tahsildar işlemlerinin yanında PTT acente görevi yaptırabilir mi? Acenteden doğacak hukuki işlemlerden nasıl sorumlu tutulacağım. Not: Görev ücreti almıyorum. 2- Belediyelerde idari işlerde yüksekokul mezunu var iken lise mezununa şef vekilliği yaptırmak doğru mudur?
- Soru Cevaplandı
- 21.05.2015
Mülga köylerin borçları
Köy idarelerinin kaldırılıp mahalle olması ile birlikte mahalle muhtarlarının bu uygulamadan önce köyleri için yapmış olduğu harcamaları mahallenin bağlı bulunduğu belediyeye rücu etme hakkı var mıdır? Belediyenin yükümlülüğü nedir?
- Soru Cevaplandı
- 21.05.2015
Muayene ve kabul komisyonu kurulması ve komisyonda projeyi yapanın ve teknik şartnameyi hazırlayanın yer alması
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Alt Yapılar Şube Müdürlüğünde ziraat mühendisi olarak görev yapmaktayım. Müdürlük olarak sulama ve his göletleri inşaatlarının proje yapımlarını ve uygulamalarını yürütmekteyiz. Bilindiği üzere söz konusu işler, doğrudan temin ya da açık ihale usulü yapılarak yükleniciye yaptırılmaktadır. Bu işlerin yaptırılması için de müdürlük tarafından kontrolör atanmaktadır. Büyükşehir Belediyemiz yetkileri tarafından bu işlerde muayene ve kabul komisyonu kurulması gerektiği tarafıma bildirilmiştir. Ancak bu komisyonda projeyi yapanın ve teknik şartnameyi hazırlayanın kurulda bulunamayacağı da belirtilmiştir. Bu bilginin doğruluğunu ve bu işleri açıklayan detaylı bir yasa var ise tarafınızca paylaşılmasının uygun olacağını düşünmekteyim. Ayrıca açık ihale usulünün yürütülmesi için de muayene ve kabul komisyonu gerekli midir? İşin kontrol mühendisi tarafından yürütülmesi ve bitiminde geçici kabul komisyonu, senesine de kesin kabul komisyonu kurulması uygun değil midir?
- Soru Cevaplandı
- 20.05.2015
Görevde Yükselme
İdare görevde yükselme sınavı için açmış olduğu sınavın duyurusu 2014 yılında yapılmış ve idare bu duyurusunda yönetim hizmet grubunda şeflik kadrosu için 4 adet personel alımı yapılacağını duyurmuştur. Bu duyuruya istinaden idare personellerinden yönetim hizmet grubunda 11 kişi şeflik kadrosu için görevde yükselme sınavına başvurmuş ve 10 kişi sınava girmiştir. Sınav sonucunda şeflik kadrosu verilen 4 kişi dışında şeflik sınavı kadrosu için müracaat edenler arasından 70 baraj puanını aşarak başarılı olan diğer personellerin içerisinde görevde yükselme sınavı açılmayan idari hizmet grubunda bulunan muhasebeci ve ayniyat saymanı gibi diğer kadrolara asaleten atanmalarının kanunen yasal bir dayanağı var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 20.05.2015