Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşyeri açma ve çalışma ruhsatının iptali
İşyeri açma ve çalışma ruhsat iptali belediye encümeni tarafından mı yapılıyor?
- Soru Cevaplandı
- 24.11.2021
Aynı adreste bilardo salonu ve playstation oyun yeri işletilmesi
Merhaba, 2 katlı iş yerimde alt katta 6 adet play station, üst katta ise 3 adet bilardo masası var. İş yeri faaliyet konum ve ruhsatımda ise yalnızca 932903: Oyun Makinelerinin İşletilmesi yazıyor. Bele-diye ekipleri aynı iş yerinde bilardo ve play stationın işletilemeyeceğinden bahisle tutanak düzenlediler. Her ikisi için ayrı iş yeri ayrı kapı olması gerektiği iddiasındalar. Bilardo federasyonundan gerekli tüm evraklarımı aldım ancak belediye de bir türlü çözüm bulamıyorum Kaldı ki bugüne dek belediye-ye hem bilardo hem de play station sebebiyle ayrı ayrı vergi ödedim. Her iki kolda faaliyetimi ve ruh-satımı sağlamam mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 24.11.2021
6360 sayılı Kanun kapsamında kalan köy tüzel kişiliğine ait taşınmazın daha önce köyün spor kulübüne uzun süreli kiraya verilmesi
2 adet arsa vasıflı taşınmazlar Köy Tüzel Kişiliği adına kayıtlı iken, 12/11/2012 tarih ve 6360 sayılı Kanunun geçici 1.maddesinin 3.fıkrası gereğince ilçe belediyesine devredilmiştir. Söz konusu taşınmazla ilgili olarak muhtarlığın Köy Karar defterinden bu taşınmazları köyün spor kulübüne aylık düşük bir bedel karşılığı 15 yıllığına kiralandığı görülmüştür. Bu taşınmazların köy karar defterine istinaden yapılan sözleşmeyi iptal mi etmeliyiz? Yoksa devam mı etmeli? Bu bağlamda ne yapabiliriz.
- Soru Cevaplandı
- 22.11.2021
Sözleşmeli personel olarak eğitmen kadrosuna atanma
İktisat mezunuyum ve pedagojik eğitim sertifikasına sahibim belediyede sözleşmeli olarak eğit-men kadrosundan alınır mıyım? Birde ekonomist hariç hangi bölümlere sözleşmeli olarak girebilirim? Ecrin Hüma ,
- Soru Cevaplandı
- 19.11.2021
Emlak vergisi tahakkuk zamanı
Belediye sınırları dâhilinde yer alan arsa nitelikli 207,79 m2 alana sahip taşınmaz tapu tescil tari-hinden sonra 175,88 m2 kısmına kamulaştırma yapılır. Bahse konu tapu 31,91 m2 olarak tapu sahip-lerine tekrar tescillenir. Mevcut taşınmaz Belediyemiz emlak kayıtlarında ilk tescil tarihi ile kayıt altına alınıp vergilendirilir. Kamulaştırma sonrası yapılan değişiklik Belediyemize bildirilmez. İlgili taşınmaz hisseli olmasına rağmen tek hissedara tam kayıt yapılır ve ilgili taşınmazla ilgili bugüne kadar herhangi bir ödeme yapılmaz. Sorum şu, ilgili taşınmaza ait kayıtlar hisseli olarak ve m2 düzenlenerek tekrar geçmişe dönük ya-pılmak istenmektedir. Yapılacak olan bu yeni kayıtta vergi başlama yılı belediyemiz kayıtlarına geçen ilk yıl mı yoksa tahakkuk zaman aşımına istinaden son beş yıla tahakkuk yapılarak işlem yapılabilir?
- Soru Cevaplandı
- 19.11.2021
İtfaiye amiri atanması
2000 yılında belediyede zabıta memuru olarak atandım. 2004 yılında belediye başkanının uygun görmesi ile önce itfaiye amirliğine görevlendirildim. Sonra belediye başkanının takdiri ile ihtiyaç üze-rine itfaiye amirlik kadrosuna atamam yapıldı ve bu görevi fiilen 10 yıl yaptım. 10 yıl sonra müfettişin dosyaları inceleme sonucunda tekrar zabıta memurluğuna atamam yapıldı. Benim 10 yıl fiilen amirlik kadrosunda görev yapmam şahsıma hiç hak doğurmamış mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 18.11.2021
Tam zamanlı sözleşmeli personele sosyal denge tazminatı ödenmesi
Tam zamanlı sözleşmeli personel olarak çalışıyorum. Sosyal Denge Tazminatı için dilekçe verdim. Devlet Personel Başkanlığı'nın görüş yazısını da eklememe rağmen kabul edilmedi. Verilebilir denme-sine rağmen bu ücret verilmiyor bana. Ne yapmam gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 30.06.2017
Plan-Bütçe Komisyonu çalışma süresi
Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin "Bütçe kesin hesabının düzenlenmesi ve görüşülmesi" başlıklı 40. maddesinde "Kesin hesabın görüşülmesi ve kesinleşmesinde, bütçeye ilişkin hükümler uygulanır" hükmü yer almaktadır. Yine, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 28. ve 29. maddelerinde "Meclisin bütçe görüşmesine rastlayan toplantı süresi plan ve bütçe komisyonu toplantı süresi de dâhil olmak üzere en çok yirmi gündür. Meclis bu süre içinde bütçeyi görüşüp karara bağlar" ve “Komisyon kendisine havale edilen bütçe tasarısını beş iş gününden fazla olmamak üzere meclisin belirleyeceği süre içinde inceleyerek görüşünü içeren bir rapor düzenler ve meclise sunar.” hükümleri yer almaktadır. Bu hükümlerden; meclisin ilk toplantıda havalesi ile birlikte, Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısının en fazla 20 günlük süre içerisinde toplamda 5 kez toplanabileceği mi? Yoksa meclis toplantısını takip eden 5 iş günü içerisinde plan ve bütçe komisyonu çalışmalarının tamamlanması gerektiği mi anlaşılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 22.05.2017
Güvence bedeli
Belediye elektrik şirketine güvence bedeli öder mi?
- Soru Cevaplandı
- 16.11.2021
Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri
Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri ile ilgili. Şöyle ki; işçinin çalıştığı birim, puantajı hazırlar şir-ket muhasibine iletir, şirket hakediş düzenleyerek birim amirine yani harcama yetkilisine ödeme ona-yı için geri gönderir. Onay sonrası ödeme gerçekleşir. Yapılmak istenen uygulama şudur ki; puantaj çalıştıran birimden çıksın, harcama yetkilisi tek kişi olsun. O da işçiyi çalıştıran değil yazı işleri birimi (müteahhitlik kalemine tüm birimlerin ilgili kalem ödeneği aktarılarak) üzerinden yapılması yönünde. Amaç; Bütçeleri bulunan bütün birimlerde ki bütçeyi tek birimde toplayıp, taşeron işçilere ait ödeme evraklarının birimlerde hazırlanıp, harcama yetkilisi görevini yazı işleri üzerinden yapılması. Ödenek birleştirmesi yapılabilir mi? Yapılırsa bu yazı işleri mi olur? Bu işlem yasal ve hukuki açı-dan doğru mudur? Herhangi tazmine esas konu olduğunda tazmin çalıştıran birim amirinden mi? Yok-sa harcama yetkilisinden mi alınır?
- Soru Cevaplandı
- 15.11.2021
işyerinin bölünmesi durumunda işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İlçemizde bulunan bir iş yerinin yani bir dükkânın araya duvar örülerek ikiye bölünmesinden son-ra bir tarafı eczane bir tarafı pastahane olarak işletilmek isteniyor. Bu durumda iş yeri açma ve çalış-ma ruhsatı verilebilir mi? İşletmecileri ayrı ayrı ya da verilebilmesi için nasıl bir yol izlenmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 10.11.2021
İlçemizde uzun zamandır çalışmakta olan ekmek fırını için unlu mamuller ruhsatı verilmiş
İlçemizde uzun zamandır çalışmakta olan ekmek fırını için unlu mamuller ruhsatı verilmiştir. Fakat ekmek üretimi yapmasına izin verilmediği için ekmek fırını ruhsatı istemektedir. Yönetmelikte özel yapı şekli gerektiren yapı geçmesi yapı kayıt belgesinin işlevini ortadan kaldırıyor. Yapı imar planında ayrık nizam ticari alandır. Tapu kütüğünde mesken yazmamaktadır. 2004 yılında alınan yapı kullanma belgesine iş yeri olarak yazılmıştır. Yapı kayıt belgesinde ekmek fırını olarak alınmıştır. Ekmek fırını ruhsatı verilmesinde sakınca olup olmadığının değerlendirilmesini ...
- Soru Cevaplandı
- 09.11.2021