Satış elemanlığı belgesi) Yeni açılacak olan bakkal, nalburiye, telekomünikasyon vb. işyerl

Satış elemanlığı belgesi) Yeni açılacak olan bakkal, nalburiye, telekomünikasyon vb. işyerleri temsilcilerinden satış elemanlığı belgesi isteniyor mu? Satış elemanlığı belgesi kalktı mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.06.2016

Büyükşehirlerdeki ana cadde, meydan bulvar üzerinde bulunan eğlence mekânlarından eğlence vergisini tahsil yetkisi

Ana cadde, meydan bulvar üzerinde bulunan eğlence mekânlarından eğlence vergisini tahsil yetkisi ilçe belediyesinde mi yoksa büyükşehir belediyelerinde mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.06.2016

Hijyen eğitimi sertifikasının olup takibi, depoya işyeri açma ve çalışma ruhsatı

1- Hijyen eğitimi sertifikasının olup olmadığını hangi kurum takip etmesi gerekiyor. Hijyen eğitimi sertifikasını hangi aşamada kontrol etmemiz gerekiyor. İşyeri açılmadan önce vatandaşın bu belgeyi alması gerekiyor mu? Yoksa ruhsat düzenleyerek belli bir zaman mı tanımamız gerekiyor vatandaşa. Çünkü hemen alınan bir şey değil işlerin hızlanması açısından soruyorum. önceden ilçemizde bulunan sağlık ocağı ruhsat öncesi yazdığımız yazıda, hijyen eğitimi sertifikası aramıyordu simdi ise o belge olmadan uygundur yazısı vermeyiz diyorlar. Acaba hangi davranışları doğru olur. 2- İlçemizde bulunan bir işyerinin alt katında depo gibi bir kısım var. Bina içerisinden alt kata geçiş varmış zamanında sonradan bina içerisinden geçen alt kat ile bağlantıyı sağlayan merdiven yıkılarak ve alt kata arkadan bağımsız bir kapı açılarak bağımsız bir bölüm oluşturulmuştur. Tarafımızdan üst kata tüp satış bayi ruhsatı verilmiştir. Sonrada alt kat için başka bir vatandaş nalbur ruhsatı için başvuruda bulunmuştur. Adres olarak her iki dükkânın adresi de 8/A geçmektedir kayıtlarımızda. Nasıl bir yol izlememiz gerekmektedir yardımcı olursanız seviniriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 15.06.2016

Zabıta memurunun VHKİ kadrosuna atanması

Belediyemde 6 yıldır Zabıta Memuru olarak görev yapıyorum. Özel sebeplerimden dolayı Eylül 2014 tarihinde, kurum içinde sivil memur kadrosunu atanmam için İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne dilekçe verdim. Dilekçeme cevaben olumsuz yanıt aldım. İlerleyen dönemlerde; Şubat 2015 tarihinde branş değişikliği, Temmuz 2015 tarihinde görevde yükselme konulu dilekçe verdim. Bu dilekçelerime de olumsuz cevap aldım. Şahsıma olumsuz cevap verilirken, Ekim 2015 tarihinde 3 Zabıta Komi-seri 2 Zabıta Memuru belediyemizde sivil müdürlük kadrosuna VHKİ olarak ataması gerçekleşmiştir. Söz konusu atamaların gerçekleşeceğini önceden öğrendiğim için Eylül 2015 tarihinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne tüm müracaatlarım ve olumsuz yanıtları verilirken, 5 personelin atamasının gerçekleşmiş olması vesilesi ile o kişilere tanınan hakların aynından yararlanarak amacıyla Zabıta Müdürlüğünden ayrılmam yönünde yeni bir dilekçe verdim. Dilekçeme cevaben müdürlük içinde özverili çalıştığım, müdürlük iş ve işlemlerinin yoğun, personel yetersizliği nedeniyle olumsuz cevap aldım. Müdürümüz ile görüşmelerim ve almış olduğum söz neticesinde Mart 2016 tarihinde yeniden İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne aynı konu ile ilgili dilekçe verdim. Dilekçeme 55 gün sonra yeniden Mayıs 2016 tarihinde olumsuz yanıt aldım. Zabıta Memuru olarak çalışmak istemediğimden dolayı kadromdan ayrılarak belediyemizdeki diğer müdürlük kadrolarına atanabilmem için yasal haklarımın neler olduğu hakkında gerekli bilgilendirmeyi sizlerden öğrenmek istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2016

Taşeron işçisine taşınır zimmeti

Belediyelerde taşeron işçilere taşınır zimmeti yapılır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.06.2016

Başkâtip kadrosuyla eşdeğer kadro

Ben 1992 yılından 2007 yılına kadar Muş-Merkez Kızılağaç Belde Belediyesinde aslen Başkâtip kadrosunda fiilen çalıştım. Sicil not ortalamam 98’dir. Lise mezunuyum. 2007 yılında Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Yönetmelikle başkâtip kadrosu kaldırıldı. Bu durumda buna eşdeğer kadroya atanmak istedim, fakat tereddütlerde kaldım. Deneyim ve görev anlayışımdan dolayı Belediye Başkanı tarafından 2007 yılından beri Yazı İşleri Müdür vekili olarak görev verildi ve halen bu görevi yürüt-mekteyim. Ancak Yazı İşleri Müdürünün mali haklarını yararlanamıyorum. İdari memur kadrosunda bulunmaktayım. Bu durumda eski başkâtip kadrosuyla eşdeğer yeni bir kadroya atanmak istiyorum. Halen Açık Öğretim Fakültesi İktisat Bölümünü okuyorum. Bu hususlarda yardımlarınız için bilgilerinize arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.04.2018

Müdür kadrosundan hukuk müşavirliğine geçiş

Bir kamu kurumunda müdür kadrosunda görev yapmaktayım. Bulunduğum müdür kadrosu görevde yükselme ile ihraz ettiğim bir kadrodur. Aynı zamanda hukuk fakültesi mezunuyum. 11 yıllık devlet memuruyum. Avukatlık stajını yapmadığımdan dolayı avukatlık ruhsatım yoktur. İl özel idareleinde münhal bulunan hukuk müşavirliği kadrosuna kurumlar arası geçiş suretiyle geçmem mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2018

Bir işyerindeki faaliyet türünün değişmesi halinde işyeri açma izin harcı alınır mı?

Önceki ruhsatı 6000 m² olan marketler zincirine ait et işleme, gıda paketleme ve deposuna yaş pas-ta faaliyeti eklenmesi için başvuruda bulunulmuştur. Bu durumda imalatın yapıldığı alan kadar yerin m² ücreti alınacaktır, yoksa 6000 m² üzerinden mi ücret alınacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.06.2016

Tam zamanlı sözleşmeli personel

Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesinin 2 yıl süreli Sosyal Hizmet Ve Danışmanlık Bölümü Sosyal Hizmetler Programındaki öğrenimini bitiren kişi 5393 sayılı Kanunun 49. maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli olarak çalışma talep etmiştir. Bu kişi sosyal çalışmacı veya sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştırılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.06.2016

Sözleşmeli personel intibakı, zam ve tazminatı

5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine tabi 4/B tam zamanlı sözleşmeli Harita Teknikeri olarak çalışmaktayım ve 4 yıl sureli uygulamalı matematik bölümü mezunuyum. Söz konusu bölümün intibak ya da üst öğrenim hakkı olup olmadığı ve ücret skalasında ya da zam ve tazminatlardan yararlandırılabilmesi hususunda işlem yapılıp yapılamayacağı hakkında cevaplarınızı almak istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 31.03.2015

Belediye meclisi katip üyesinin encümen üyesi olması

ORMANLI Belediyesi - ORMANLI

Belediye meclis üyesi şu anda kâtip üye, nisan ayında yapılacak olan meclis toplantısında encümen üyeliğine aday olabilir mi? Olur ise hep kâtip üye hem de encümen üyesi olmasında bir sakınca olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.03.2015
  • ORMANLI

Hibe yoluyla bedelsiz olarak şirket devri

Ben belediye şirketinde çalışmaktayım. Önce şahıs tarafından kurulan şirket, daha sonra hibe yoluyla bedelsiz olarak belediyeye devredildi. Kuruluş sermayesi olan 20.000 TL’nin sadece 5.000 TL’sini ödemiştir. Belediye devraldığında 15.000 ödenmemiş sermayesi ile devraldı. Şimdi şirket sermayesini yükseltmek istiyoruz. Fakat ödenmemiş sermayesinden dolayı resmi işlemlere başlayamıyoruz. Belediye ise hibe yoluyla devraldığı gerekçesiyle 15.000 TL’yi ödemeyeceğini söylüyor. Ben bu konuda sizden yardım ve önerilerinizi istirham ediyorum. Şirket karar defterinde sadece sermaye tutarı 20.000 TL ve pay durumlarını gösterir yazı var. Ayrıca 15.000 ödenmemiş sermaye diye bir ibare yok. Bu yüzden de belediye kendileri tarafından ödenmemesi gerektiğini söylüyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.03.2015