Belediye trafik memurlarının görevleri

Kontder Kullanıcısı -

Belediye trafik memurları zabıta elbisesi giydiği için trafik dışında, zabıta memurlarının görev ve yetkilerine sahip midir? Zabıt tutabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2015

Emlak Vergisi, İşyeri Açma İzni Harcı

Kontder Kullanıcısı -

Mükellefimize ait gayrimenkule ait işyerinin ölçümünü yoklama tutanağına istinaden. Bu tespitte 480 m2 vinç alanının olduğu görüldü. Kullanılıp/kullanılmadığına bakılmaksızın; Emlak Vergisi alınacak mıdır? Alınacaksa; tespit tarihinden itibaren mi, yoksa 5 yıl geriye dönük olarak mı tahakkuku yapılacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2015

İçkili yerler bölgesi tespiti ve mesafe

Kontder Kullanıcısı -

Öğretmenevi ve akşam sanat okulları ile halk eğitim merkezi müdürlükleri içkili yerler bölgesi tespit edilemeyecek yerler arasına girer mi? Ayrıca 100 metre mesafe şartına tabi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2015

Belediyelerin taşınmaz mal satın almaları

Kontder Kullanıcısı -

2006 yılında, belediye tarafından, İlçemizdeki odun kömür satış yerlerinin İlçemizin dışında bir yere taşınması amacıyla, belediyemiz tarafından 14 kişiye mülkiyeti belediyemize ait olan yer satışı yapılmıştır. İlçemizde doğalgazın yaygınlaşmasından dolayı odun kömür satış yeri rağbet görmemiştir. Satışı yapılan yerleri başka bir amaç için tekrar satın almak istiyoruz. Satın alan vatandaşlar belediyeye satmak isterler. Alım işlemini ne şekilde yapmamız gerekir. İleride yasal sorun yaşar mıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2015

Kamu idareleri arasında taşınır mal devri

Kontder Kullanıcısı -

10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 üncü maddesine göre çıkarılan Taşınır Mal Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince; Kamu idarelerine ait taşınırların muhafazası ile görevli olan veya kendilerine kullanılmak üzere taşınır teslim edilen kamu görevlileri bu taşınırları en iyi şekilde muhafaza etmek, gerekli bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, veriliş amacına uygun bir şekilde kullanmak ve görevin sona ermesi veya görevden ayrılma halinde iade etmek zorundadırlar. Bu bağlamda; Belediyemiz adına kayıtlı bulunan dayanıklı taşınırlardan bazıları beldemiz sınırları içerisinde bulunan muhtarlara teslim edilmiş bulunmaktadır. Taşınır Kayıt Yetkilisi olarak bu taşınırları muhtarlar adına direk zimmet fişi düzenleyip imzalatmam doğru olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2015

İhale tarihi itibarıyla SGK primi ve vergi borcu olan yüklenici ile sözleşme imzalanması

Kontder Kullanıcısı -

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunun 19. maddesine göre mal alım ihalesini 26.05.201.. tarihinde yaptık. Yapmış olduğumuz ihaleye 3 istekli katılmış olup katılan isteklilerden 2 si yaklaşık maliyetin üzerinde teklif vermiştir. Yaklaşık maliyetin altında teklif veren isteklinin ise ihale günü itibari ile vergi borcu ve SGK borcu çıkmaktadır. Sonuç olarak vergi borcu ve SGK borcu olan ve yaklaşık maliyetin altında teklif veren istekli ihale tarihinden 1 gün sonra borçlarını ödese bu istekli ile sözleşme imzalanır mı? İmzalanır ise nasıl bir yol izlenmesi gerekir.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2015

Bir Petrol İstasyonu sahibiyim. İş yerimi 2013 yılında kiraya verdim ve ruhsatını devrettim.

Kontder Kullanıcısı -

Bir Petrol İstasyonu sahibiyim. İş yerimi 2013 yılında kiraya verdim ve ruhsatını devrettim. 1 yıl sonra kiracıyla bir anlaşmazlıktan ötürü sözleşmeyi fesh ettik ve iş yerini boşalttılar. Fakat bu anlaşmazlık nedeniyle ruhsatı bana devretmiyorlar. Bu durumda benim ne yapmam gerekir bu ruhsatı geri alabilmemin yolu nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.05.2015

6360 sayılı Kanunla devredilen personelin harcırahı

Kontder Kullanıcısı -

6360 sayılı Kanunla belde Belediyesinden Göksun Belediyesine nakil geldik. Harcırah almamız için beldeden ilçe merkezine ikametimizin gelmesi gerekiyor mu yoksa nakil olan tüm işçi-memur harcırah alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.05.2015

Belediye başkan yardımcısının özlük hakları

Kontder Kullanıcısı -

Nüfusumuz 46853 olup, Belediyemizde 1/4’ünde belediye başkan yardımcısı olarak görev yapan kişinin aylığa esas gösterge puanı, özel hizmet puanı, iş güçlüğü riski, ek ödeme oranı ve merkez ilçe kavramında kastedilen büyükşehir sınırları içerisindeki ilçeler mi yoksa merkez ilçe belediyelerini mi kapsıyor, gerekli bilginin tarafımıza verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 26.05.2015

Arazide çalışan teknik personele ek özel hizmet tazminatı ödenmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğünde Mimar olarak çalışmaktayım. 6360 sayılı Kanun sonrasında Büyükşehir ilçe belediyesine dönüşen Ula ilçe sınırları Belediye sınırları olmuştur. Görevim gereği büro çalışmaları dışında ilçe sınırı dâhilinde herhangi bir mahallede yapı kullanma, kaçak yapı denetimleri, subasman kontrol ve ölçüm işleri ve şikâyetlere istinaden yapılan arazi çalışmalarından dolayı ek özel hizmet tazminatı ödenmesi ile ilgili Belediye Başkanlığı'na müracaata bulundum. (Şehir Plancısı, Harita Teknikeri ve İnşaat Teknikeri arkadaşlar da müracaatta bulundu.) Yazı ekinde arazi görevlendirmeleri, 3 aylık puantaj cetvelleri ve tazminat hesaplama formları da gönderildi. Ancak verilen cevapta "Belediye bünyesinde çalışıp büro ve kontrol hizmeti (bina kontrol ve kaçak yapı denetimi) Müdürlüğünüzün asli görevi olup, ek özel hizmet tazminatı ödenmesi mümkün değildir." denilmek suretiyle ek özel hizmet tazminatı talebimiz reddedilmiştir. 2006/10344 Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar’a göre talebimizin reddi uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.05.2015

Ruhsat müdürlüğünün işyerinin ruhsatlandırılması kesinleştikten sonra, ileri tarihlerde tekrar denetlenmesi ile ilgili bir sorumluluğu ya da yükümlülüğü

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik gereğince, işyerine ruhsat almak isteyen bir kişinin evraklarını tamamlayıp başvuru yaptıktan sonra, 30 gün içerisinde işyerinin beyana uygunluğunun ve yine yönetmeliğin 23. maddesi gereğince denetlenerek eksik ya da yanlış yapıldığı görülen birtakım hususların giderilmesi gerektiğinin raporlanması, ruhsat müdürlüğü teknik personellerinin temel görevlerindendir. Ayrıca, ruhsatlandırma süreci tamamlandıktan sonra, işyeri sahibinin işyeri içerisinde bir değişiklik yapması halinde, bu değişikliği ilgili kurumlara bildirmekle mükellef olduğunu biliyoruz. Bu bağlamda, ruhsat ve denetim müdürlüğünün işyerinin ruhsatlandırılması kesinleştikten sonra, ileri tarihlerde tekrar denetlenmesi ile ilgili bir sorumluluğu ya da yükümlülüğü var mıdır? Ruhsatlı bir iş yerinde meydana gelen maddi ya da ölümlü kazaların sonuçlarından, o işyerinde tekrar denetim yapmadığı için ruhsat müdürlüğü sorumlu tutulabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.05.2015

Belediyenin PTT acenteliği yapması, şef vekilliği

Kontder Kullanıcısı -

1- Tahsildar memuru olarak çalışmaktayım belediyemiz nezdinde PTT Acentelik hizmeti açtı Başkanım beni görevlendirdi. Aynı anda tahakkuk ve tahsildar işlemlerinin yanında PTT acente görevi yaptırabilir mi? Acenteden doğacak hukuki işlemlerden nasıl sorumlu tutulacağım. Not: Görev ücreti almıyorum. 2- Belediyelerde idari işlerde yüksekokul mezunu var iken lise mezununa şef vekilliği yaptırmak doğru mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.05.2015