Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Görevde yükselme sınavına müracaat edebilme hakkı
Bildiğiniz üzere Zabıta Yönetmeliğinde değişiklik yapıldı. Zabıta amirliğine atanabilmek için lisans mezunu zabıta konserlerinin 2 yıl zabıta komiseri yapmış olma şartı var. Yerel yönetimlerde her yıl Ocak ayında listeleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderiyor. Sorum şu ki bu görev yılı şartı sınavın yapılacağı tarihe kadar mı? Yoksa mülakat tarihine kadar olan süreyi mi kapsıyor. Örneğin bu önümüzdeki Ocak ayında bir buçuk yıllık bir zabıta komiseri amirliğe başvuru yapabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 15.08.2022
Önlisans mezununun zabıta müdürlüğü veya başkan yardımcılığından diğer müdürlüklere atanması.
Merkezefendi Belediyesinde Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü görevini 3 yıldır görevlendirme ile yürütmekteyim. Asaleten V.H.K.İ. unvanında, 4/1 derece/kademesinde, 12 yıllık memuriyet (3 yılını zabıta memuru olarak) ve 2 yıllık üniversite tahsilim bulunmaktadır. Zabıta Müdürlüğü kadrosuna asaleten atama veya başkan yardımcılığı görevlendirmesinde 6 ay çalışmak sureti ile müdürlük kadrosuna atanmam mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 12.08.2022
Tapuda mesken olarak kayıtlı bir apartman dairesinde ortak paylaşımlı ofisler açılması
Tapuda mesken olarak gözüken ancak daha önce işyeri olarak kullanılan bir apartman dairesi, ortak paylaşımlı ofisler coworking space hizmeti verecek şekilde şirket kurulmak isteniyor. Apartmanda 14 daire var ve sadece 3’ü mesken olarak kullanılıyor, geri kalan bütün dairelerde farklı faaliyetler var (avukat bürosu, eğitim vakfı vs). İnsan trafiği fazla olacağından apartman yöneticisi şirketin burada faaliyet göstermesine karşı ve kat malikleri de izin vermez dedi ve vermezlerse de işyeri ruhsatı verilemez dedi. Bu durumun gerçeklik payı nedir? Ruhsat almak için kat maliklerinden izin almak gerekir mi? Daire yaklaşık 140 m2 ve kapasite olarak 20-25 kişilik düşünülüyor.
- Soru Cevaplandı
- 05.08.2022
Encümen ve komisyon kararlarının aleniyeti
İlçe belediyesi encümen ve komisyon kararları halka açık mıdır? Bu kararların aleniyeti nedir?
- Soru Cevaplandı
- 04.08.2022
Kentsel sit alanında bulunan yapıda tadilat
Mart 2022’de Mudanya’da 1931 yılında tapuya tescilli müstakil bir ev aldım. Evim kentsel sit alanında. Evimin arka cephesinde kapısı arka sokakta olan bahçeli bir ev vardır. Bu evin bahçesinin duvarı ile bitişik benim duvarım ve bu duvarda da evimin tuvalet banyo ve mutfağı bulunmaktadır. Burada aldığından beri iki adet küçük havalandırma penceresi vardı ve şeffaf camlı idi bende buzlu cam yaptırdım, kısacası bu var olan camları bitişik bahçedeki komşu kapatmamı istedi belediyeye şikâyet etti. Ben bu camları sonradan açtırmadım. Bu durumda ne yapmalıyım?
- Soru Cevaplandı
- 30.07.2022
Lokantalar ihtiyacı olan ekmeği kendi bünyesinde üretebilir mi?
Lokanta olarak faaliyet gösteren işyerimizin ihtiyacı olan ekmeği, artan maliyetler ve kalite kaygısı sebebiyle kendi bünyemizde üretmek istiyoruz. Bunu yapmamız için yasal hakkımız var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 24.07.2022
Şef kadrosuna tekrar atanma
4 yıllık işletme mezunuyum. 2012 yılında şeflik sınavını kazandım. 8 yıllık idari ve mali işler şefliği yaptım. 2021 yılında isteğimle ayniyat saymanı oldum, şimdi tekrar şef unvanımı alabilir miyim? Veya döner sermaye saymanlığına atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 22.07.2022
Özel kalem müdürlüğüne atanan kişinin yıllık izin ücreti
Özel kalem müdürlüğüne ataması yapılan personel aynı yıl içinde yıllık izin ücreti kullanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.07.2022
2 yıllık lojistik mezunun tekniker olarak sözleşmeli statüde istihdamı
Belediyemize Meslek Yüksekokulu Lojistik Programı mezunu olan bir kişi sözleşmeli çalışmak istemektedir. Lojistik Programı mezunu Teknik Hizmetleri Sınıfına ve Tekniker olarak kabul edilebilir mi? Sözleşmeli olarak işe alınabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.08.2022
Yapım işinde iş deneyim belgesi
Yapım İşi ihalesinde, ortak girişim olarak 2 firma teklif vermiştir. Pilot ortak mezuniyet belgesi ile iş deneyim sunmuş olup iş deneyimin %100 ünü karşılamaktadır. Diğer ortak ihaleye çıkılan işin aynı niteliklere haiz olan "mal alımı montaj dahil" bir iş deneyim sunmuştur. Montajlı iş yapım işi deneyim olarak değerlendirilebilir. Ancak, Yapım İşleri Genel Şartnamesi 39/7 de; “İş ortaklığında, pilot ortağın istenen asgari iş deneyim tutarının tamamını sağlaması halinde; diğer ortaklar, istenen asgari iş deneyim tutarının % 40’ından az olmamak üzere, benzer işe ait olmayan bir yapım işine ilişkin belge sunabilirler." maddesine istinaden sunulan iş deneyimin uygun olup olamayacağına karar vermek zor. Konu hakkında bilgilendirmenizi rica eder iyi çalışmalar dilerim.
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2022
Sıhhi işyeri açma ve çalışma ruhsatı olan işyerinde ruhsat kapsamı dışında gayri sıhhi faaliyet gösterilmesi
Market faaliyeti göstermek amacıyla belediyemize “Sıhhi İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Başvu-ru/Beyan Formu” ile yapılan başvuruya istinaden yapılan kontrolde, belirtilen işyerinin içinde ekmek ve unlu mamuller fırını bulunduğu tespit edildiğinden, 15 gün ek süre verildikten sonra Sıhhi İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı başvurusu Başkanlık Oluru ile iptal edilmiş olup İşyeri Açma ve Çalışma Ruh-satlarına İlişkin Yönetmeliğin 13 üncü maddesi gereğince işyerinin mühürlenerek faaliyetten men edi-leceği işletmeciye tebliğ edilmiştir. Anılan Yönetmeliği 13 üncü maddesinde “İşyeri açma ve çalışma ruhsatı verilen işyerleri, yetkili idareler tarafından ruhsatın verildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde kontrol edilir. İşyerinin bu süre içinde kontrol edilmemesi halinde ruhsat kesinleşir. Kontrol görevini yerine getirmeyen yetkili idare görevlileri hakkında kanunî işlem yapılır. İşyeri açma ve çalışma ruhsatının verilmesinden sonra yapılacak denetimlerde mevzuata uygun olmayan unsurların ve noksanlıkların tespiti halinde, işyerine bu noksanlık ve hatalarını gidermesi için bir defaya mahsus olmak üzere onbeş günlük süre verilir. Ve-rilen süre içinde tespit edilen noksanlık ve aykırılıklar giderilmediği takdirde, ruhsat iptal edilerek iş-yeri kapatılır. Ayrıca ilgililerin yalan, yanlış ve yanıltıcı beyanı varsa haklarında kanunî işlem yapılır." hükmüne göre Sıhhi İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Başvuru/Beyan Formu ile market faaliyet göste-rilmek üzere yapılan başvuru üzerine yerinde yapılan tespitlerde sıhhi işyeri niteliğinde olmayan ek-mek ve unlu mamuller fırını sebebiyle işyeri sahibi hakkında suç duyurusunda bulunulmasına gerek olup olmadığı konusunda tereddütte düşülmüş olup görüş bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 19.07.2022
Güzellik salonlarına işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
Güzellik salonu faaliyeti için İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte ortak hükümlere ilave olarak aranan şartlarda yer alan "10-Güzellik salonunda, faaliyet gösterilen süre boyunca, güzellik uzmanı olan bir sorumlu müdür bulunacaktır. Sorumlu müdür, 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında ilgili alanda ustalık belgesine veya bu konuda ön lisans veya lisans diplomasına ya da yurtdışındaki eğitim kurumlarından alınmış ve ilgili mevzuata göre denkliği kabul edilmiş belgeye sahip kişi olacaktır." hükmü ve mesleki eğitim ve yeterlilik bölümünde yer alan "Ek Madde 2- Bu Yönetmelik kapsamında iş yeri açılabilmesi için, iş yeri sahibinin veya iş yerinde her bir meslek dalında çalıştırdıkları en az birer çalışanının, 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında alınan ustalık belgesine ya da mesleki veya teknik okulların ilgili alanlarından mezun olduğunu gösterir diplomaya ya da üniversitelerin ilgili lisans ve ön lisans alan ve dalından mezun olduğunu gösterir diplomaya (transkript ile birlikte ibraz edilecek) ya da 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa göre faaliyet gösteren kurumlardan alınan kurs bitirme belgesine sahip olması gerekir. Birinci cümledeki belgelerin kapsamına girmeyen faaliyet konuları için bu belgeler aranmaz. İlgili diploma ve belgelerin yurt dışından alınmış olması halinde bunların ilgili mevzuata göre denkliğinin kabul edilmiş olması şarttır. Milli Eğitim Bakanlığının tanıdığı ve önceden alınmış diğer diplomalar ve kurs bitirme belgeleri, müktesep hak kapsamında değerlendirilir." hükmü yer almaktadır. 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa tabi kurumların düzenlemiş olduğu sertifika ve belgeler ile güzellik salonu faaliyet konulu İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı düzenlenebilir mi? Söz konusu belgelere sahip kişiler için Sorumlu Müdür olarak görevlendirme yapılabilir mi? Söz konusu sertifikalarla birlikte ön lisans veya lisans mezuniyeti de aranması gerekmekte midir?
- Soru Cevaplandı
- 19.07.2022