Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Norm kadro
Belediyemizde 96 adet kadro olup, 31 çalışan memur bulunmaktadır. Çalışmakta olan personelimize ait sınıf-unvan-bakanlık onaylı derece–maaş almakta olduğu derece ve öğrenim durumları ekli listede göste-rilmiştir. Norm kadroda Belediyemize 10 adet idari personel kadrosu ayrılmıştır. Mevcutta çalışan idari perso-nel 3 şef, 1 trafik şefi, 1 muhasebeci yardımcısı, 12 memur, (memur-şoför-tahsildar) toplamda 17 dir. Yeni çıkan norm kadro kararında belediyelerde çalışan personelin E4 de bulunan 1 sayılı kütükteki unvan ve dere-celere göre uyarlamalarının yapılarak çalıştırılması istenilmektedir. Norm kadroda şef, muhasebeci yardım-cısı gibi kadrolara yer verilmediğinden ve 1 ve 2 dereceden maaş alan personel bulunduğundan norm kadro-ya geçişte sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu nedenlerle, 1-Personelimizin kazanılmış hak kaybına uğramadan norm kadroya nasıl uyarlama yapabiliriz? 2- Şef kadrosunda bulunan ve 1 inci dereceden maaş alan personelimizin durumu ne olacaktır? 3- Normal memur kadrosu kadro kütüğünde 5-11 derece arası verilmiştir. Yüksekokul mezunu 2 nci dereceden maaş alan memurun durumu ne olacaktır? 4- Zabıta memuru norm kadroda 5-11 derece arası verilmiştir.1 inci dereceden maaş alan yüksekokul mezunu zabıta memurunun durumu ne olacaktır? 5-Norm kadroda belediyemize verilen 10 adet idari personel kadrosuna halihazırda çalışmakta olan 17 idari personelin yerleştirilmesini ne şekilde yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 04.08.2006
Resmi kurumların içme suyu borcuna gecikme faizi uygulanması, ÇTV tahakkuku
İlçemizde bulunan bir resmi kuruma 2009/Mayıs - 2004/Kasım arası içme suyu tahakkuku yapılmış, resmi kurum ise, bu dönemleri kapsayan tahakkuklarını ödememiştir. Haliyle, bu dönemlerde gecikme zammına uğramıştır. Benim öğrenmek istediğim resmi kurumlardan gecikme zammı alınmaz diye bir Kanunun olup olmadığı, Resmi kurumların ÇTV tahakkuklarını su faturası içinde mi göstereceğiz, yoksa yıllık tahakkuk mu yapacağız?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2009
Sanayi sitesinde işyeri açma ruhsatı
İlçemiz sınırları içerisinde 1995 yılında yapımına başlanan 158 adet işyeri içeren Ahi Evran Sanayi Sitesine 1995 yılında elektrik ve 2001 yılında da belediyemize su ve kanal için başvuran bu kooperatif 2007 yılında kura çekerek sahiplerine dağıtılmıştır. Bu işyerleri belediyeye ruhsat için başvurduklarında her işyeri içinde ayrı bir yapı kullanım izin belgesi olmadığı yapı ruhsatının da tek ruhsat olduğu görülmüştür. Bu işyerlerine ruhsat verilmesinde nasıl bir uygulama yapılacaktır. T.C.K 184. maddesinin uygulaması nasıl olur?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2009
Görevde yükselme
Zabıta memuru olarak 4 yıldır görev yapmaktayım. Zabıta memuru 5/11 kadar yükselebiliyor. Görevde yükselme sınavı bizlere açılmadığı için maalesef yükselme şansımız yok. Lise mezunuyum, Belediye değiştirerek VHKİ memurluğuna atanabilir miyim? Aynı zamanda Açıköğretim Fakültesi kamu yönetimi bölümünü okumaktayım, okulu bitirince bir değişiklik olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2009
Belediye meclisinin kat artırımı yapma yetkisi
Belediyemiz imar ve şehircilik müdürlüğü tarafından revizyon imar planı bulunmadan kat artırımının meclis kararı ile yapılması için meclise teklif vermiş olup, teklif meclisçe kabul edilerek imar komisyonuna havale edilmiştir. Bu duruma göre; 1-Revizyon imar planı bulunmadan meclis direk olarak kat artırımında bulanabilir mi? 2- Meclis böyle bir karar alırsa ve uygulama meclis kararına göre yapılırsa meclis üyelerinin sorumluluğu ne olur?
- Soru Cevaplandı
- 12.11.2009
Gerçekleştirme görevliliği
Ben il özel idarede satın alma müdürü olarak görev yapmaktayım. Kurumumda ihaleleri ve doğrudan teminleri birimim yapmaktadır. Doğrudan teminlerde teklifleri ve piyasa araştırmasını, 4734 sayılı Kanuna göre yapılan ihalelerde komisyon başkanlığı yapmaktayım. İlgili daire başkanlığı doğrudan temin ve birimim sorumluluğunda yapılan alımlarda gerçekleştirme görevini bana veriyor. Hem ihalelerde ve doğrudan teminlerde tekliflere yetkili imzası atıp hem de ödeme evraklarında gerçekleştirme görevlisi olarak ödeme yapabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 11.11.2009
Dolgu alanına ruhsat
Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerden olan dolgu alanları kiralandıktan sonra dolgu alanı ruhsatı verilmiştir. Daha sonra bu alana inşaat yapılması durumunda inşaat ruhsatı alınır mı, alınmaz mı?
- Soru Cevaplandı
- 10.11.2009
Kaldırıma park eden araca yapılacak işlem
Kaldırıma park yapmış araca, 5326 sayılı Kanuna göre işlem yapabilir miyiz ?
- Soru Cevaplandı
- 07.11.2009
Plakaya ceza
Boş bir arsaya kaçak olarak dökmüş bir aracın plakası vatandaş tarafından zabıtaya telefonla bildirilmiştir. Bizde bu plakaya işlem yapabilmemiz için plaka nereye kayıtlıysa oranın emniyetine künye bilgilerini yollamaları için yazıyoruz ama yasal olmadığı söyleniyor. Biz bu durumda bu araca nasıl işlem yapacağız, onlar vermezse nereden alacağız bu bilgileri yada başka ne yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 07.11.2009
Bütçe içi aktarma
Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36 ıncı maddesinde, bütçenin fonksiyonel sınıflandırmasının 1 inci düzeyindeki aktarmaların meclis kararı ile yapılacağı belirtilmektedir. Aynı Yönetmeliğin 38. maddesinde, yedek ödenek tertibinden diğer tertiplere aktarmanın encümen kararı ile aktarma yapılacağı belirtilmektedir. Benim sorum; sadece Mali Hizmetler Müdürlüğünün 01.1.2 fonksiyonel sınıflandırmasında yer alan yedek ödenekten bütçenin diğer fonksiyonel sınıflandırma düzeyinde yer alan tertiplerine aktarmalar meclis kararıyla mı, yoksa encümen kararı ile mi yapılacaktır? Diğer bir ifade ile yedek ödenekten yapılacak aktarmalarda, fonksiyonel sınıflandırmanın 1 inci düzeyinin değişmesi halinde 38 inci madde gereği encümen kararı ile yapılabilecek midir?
- Soru Cevaplandı
- 06.11.2009
Görevde Yükselme
25 yıllık zabıta memuruyum. İki yıllık yüksekokul mezunuyum. Şu anda kadro derecem 5 olup, maaş kadro derecem 1/3, emekli derece kadrom da 1/3' dür. Emekli olduğumda sosyal haklarımın hangi dereceden yapılacağını öğrenmek istiyorum. Yani emekli olduğumda emekli maaşım 1/3' ünden mi hesaplanacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 05.11.2009
Muhasebe yetkililiği ve harcama yetkililiği
Belediyede veznedar olarak görev yapmaktayım aynı zamanda da muhasebe harcama yetkilisiyim, bu görevleri yaparken bir de muhasebe müdür vekilliği yapmam kanunlara uygun mudur?
- Soru Cevaplandı
- 05.11.2009