Özel İdare Bütçesinden Emniyet Müdürlüğüne alınan demirbaşların kaydı

Kontder Kullanıcısı -

Emniyet Müdürlüğüne alınan bir demirbaşın özel idare kayıtlarında 255 no’lu hesapta kayda alınması gerekir mi? Alınan malzemeler (demirbaş) birkaç gün içinde emniyete teslim edildiğinde 255 hesaptan düşümü yapılabilir mi? Demirbaşların düşüm süreleri nedir? Özel idarenin diğer müdürlükler adına almış olduğu malların kayıtları özel idare demirbaş hesaplarda görünmeli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.03.2009

Muhasebe yetkilisi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde muhasebeci kadrosundaki muhasebe sorumlusu memur emekli oldu. Belediyemizde muhasebe sertifikalı memur bulunmadığı gibi mali hizmetler müdürlüğü ve muhasebeci kadrosu da boş bulunmaktadır. Ben belediyede şef kadrosunda çalışmaktayım. Yazı işleri müdürlüğü ve evlendirme memurluğu görevlerini vekaleten yürütmekteyim. Belediye başkanı tarafından muhasebe yetkilisi görevine de vekaleten atandım. Muhasebe konusunda fazla tecrübem ve muhasebe sertifikam bulunmamaktadır. Bir memura kaç vekalet görevi verilir? Muhasebe işlemlerinin yürütülmesi için 5018 sayılı Kanun gereğince muhasebe yetkilisi olması şartı gerekmiyor mu? Belediyemize muhasebe yetkilisi atayabilmemiz için ne yapmamız ve nerelere müracaat etmemiz gerekiyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.03.2009

İlave personel istihdam izni

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde 51 norm kadro mevcut olup 51 kadrodan 8 memur kadromuz dolu, 43 kadromuz ise boştur. Emeklilik işlemlerinden dolayı kadrolarımız boşalmıştır. Ancak 57 adet kadrolu işçimiz mevcut olup, 2008 yılı personel giderlerinin belediye gelirlerine oranı %68 dir. Bu nedenle memur alımı yapamıyoruz. Ancak bazı kadrolarımıza atama yapılması zorunluluğu bulunmaktadır. İçişleri Bakanlığından izin alınabilmesi için mevcut kadronun %10 nu mı, yoksa çalışan memur sayısının %10 nu kadar izin alınması gerekir. Başka bir husus, diğer kurumlardan boş memur kadrolarına memur nakli yapabilir miyiz? İleride memur konusunda sıkıntı yaşamamak için kadrolarımıza atama ile ilgili ne gibi işlemler yapabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.03.2009

Belediyelerin temsil giderleri

Kontder Kullanıcısı -

Bazı cenazelere belediye başkanı adına, belediyeyi temsilen çiçek gönderilmektedir. Bunların ödemesini cenaze çelengi olarak yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.03.2009

Emeklilik

Kontder Kullanıcısı -

Benim çalışma hayatımda 5 yıl 6 aylık SSK hizmetim oldu ve bu süreyi ödeyerek Emekli Sandığı ile birleştirdim. Üniversite mezunuyum muhasebeci yardımcısı kadrosundaydım. En son geldiğimiz noktada maaş derece kademem 2. derecenin 2. kademesi, emekli sandığı keseneğim 1.derecenin 3.kademesi idi. 24.09.2007 tarihinde emeklilik talebinde bulundum. Sigortalı hizmetlerim değerlendirilmeksizin maaş derece kademem 2.derecede kaldığı için 1600 ek gösterge üzerinden emeklilik işlemlerim yapıldı. Emekli Sandığı ile yaptığım yazışmalarda ek göstergelerle ilgili 2771 sayılı Kanun ile 241, 243 ve 418 sayılı KHK dayanak gösterilerek emekli keseneğine esas aylık derecelerine karşılık ek gösterge verileceğine dair bir hüküm getirilmemiştir ifadesi kullanıldı. Kanunları incelemeye çalıştığımda bir sonuca ulaşamadım bu konuda sizden yardım bekliyorum vereceğiniz bilgi doğrultusunda konuyu yargıya taşımayı düşünüyorum istediğinizde emekli sandığı ile yapmış olduğum yazışmaları faks geçebilirim. Emekli Sandığının yapmış olduğu işlem doğru mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.03.2009

İşyerleri için yapı kullanma izin belgesi alınması

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 5. maddesinin ( c ) fıkrasında "Özel yapı şeklini gerektiren sinema, tiyatro, düğün salonu, otel, hamam, sauna; ekmek fırını ile akaryakıt, sıvılaştırılmış petrol gazı, sıvılaştırılmış doğal gaz ve sıkıştırılmış doğal gaz istasyonu için yapı kullanma izin belgesinin alınmış olması" hükmü yer almaktadır. Ayrıca Türk Ceza Kanununun 184. maddesinin 3. fıkrasında "Yapı kullanma izni alınmamış binalarda herhangi bir sınai faaliyetin icrasına müsaade eden kişi iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır." denmektedir. Bu maddeler göz önüne alındığında 5. maddenin ( c ) fıkrasında yer almayan herhangi bir sıhhi işyerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilirken yapı kullanma izin belgesi talep edilmesi gerekir mi, gerekmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2009

Tevhid işlemi ve harç

Kontder Kullanıcısı -

Kasabamız sınırları içerisinde, mülkiyeti Eti Alüminyum A.Ş. Genel Müdürlüğüne ait, 14 adet ayrı tapulu arazisi birleştirmek üzere, Seydişehir Kadastro Müdürlüğü aracılığı ile belediyemiz encümeninde görüşülmek üzere bir tevhit dosyası ve haritası gönderilmiştir. Toplam tevhidi yapılacak arazi miktarı 2.688.384 metrekaredir. (İkimilyon altıyüzseksensekizbin üçyüzseksendört) Belediye gelir tarifelerinde, belediye meclisimizce belirlenmiş tevhid ve ifraz harcı bulunmaktadır. Bu Eti Alüminyum A.Ş. ne ait taşınmazların tevhit dosyası belediye encümenimizce görüşülecek olup; belediye encümenimiz bu kadar büyük bir tevhid işleminin kararını alabilir mi? Tevhid işlemi yapılabilirse, belediye gelir tarifelerinde almış olduğumuz, İfraz ve Tevhid Harcını metrekare bazında bu tevhid edilen yerden de alabilecek miyiz? Alabilirsek artırım oranlarına göre ne kadar harç alabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2009

Lise öğrencilerinin spor müsabaka gideri

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz ilçemizdeki spor lisesinde okuyan öğrencilerin oluşturduğu spor kulübünün il ve ilçe spor takımları ile yapacakları müsabakalara katılmak için araç kiralama bazında yardımda bulundu, bu tür bir ödeme yasal mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2009

Açıköğretimi bitiren teknisyenin ek göstergesi

Kontder Kullanıcısı -

Endüstri Meslek Lisesi mezunuyum. Açıköğretim Fakültesi İş İdaresi Bölümünün 4 yıllık lisans bölümünü 1986 yılında memuriyete başlamadan önce bitirdim. 1989 yılında Aydıntepe Belediye Başkanlığında Teknik Hizmetler Sınıfında, Teknisyen kadrosunda göreve başladım şuanda 1. derecenin 4. kademesindeyim. Ek göstergem Devlet Memurları ek gösterge tablosunun Teknik Hizmetler Sınıfı bölümünde, 4. sırasında ki kadroları bu sınıfa dahil olup yukarıda sayılanlar dışında kalanlar kısmından ek gösterge puanı 1500 olarak ödenmektedir. Yükseköğretim mezunu olmam dolayısıyla Teknik Hizmetler Sınıfının 3. sırasındaki kadroları bu sınıfa dahil olup da yukarıda sayılanlar dışındaki yükseköğrenim mezunları ile Yüksek Tekniker, Tekniker unvanını almış olanlar sırasından 1. derece için ek gösterge puanı 2.200 ödenebilir mi? Ödenebilirse kaç yıl geriye dönük olarak ödenebilir. Yasal faiz uygulanır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.03.2009

Ek ödenek verilmesi ve bütçe denkliğinin sağlanması

Kontder Kullanıcısı -

2009 Yılı bütçesi hazırlanırken öngörülmeyen, ancak yıl içerisinde yapılması zorunluluğu hissedilen yatırımlar yapılmaya karar verildi. Bunun için İller Bankası ve Halk Bankasına borçlanıldı. Bu suretle alınan borçların bütçe ile ilişkilerini nasıl kurabiliriz? Bütçe denkliğini nasıl oluşturabiliriz? Uygulamalı örnekle açıklayabilir misiniz? İller Bankasından aldığımız paranın hepsini serbest bırakmıyorlar, hakediş karşılığı İller Bankası tarafından ödenecek. İlk hakedişe göre bize bildirilen 251.385.- TL, bunun için 2009 yılında 16.248,- TL anapara, 22.468.- TL faiz ödemesi olacak; Halk Bankasından aldığımız toplam para 380.000,- TL, 2009 yılında 149.229,- TL anapara ödemesi ve 78.270,- TL faiz ödemesi olacak.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.03.2009

Elektrik tüketim vergisi beyannamesi

Kontder Kullanıcısı -

15 Ocak 2009 tarih ve 27111 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Maliye Bakanlığının 36 sıra nolu Belediye Gelirleri Kanunu Genel Tebliğinin 1.maddesinde "2464 sayılı Kanunun 34 ila 39 uncu maddelerinde düzenlenen elektrik ve havagazı tüketim vergisinin tarh, tahakkuk ve tahsili ilgili belediyelerce yapılmakta iken, 5828 sayılı Kanunun 29 uncu maddesinin (9) numaralı fıkrasıyla yapılan değişiklikle; 1/1/2009 tarihinden sonra verilmesi gereken elektrik ve havagazı tüketim vergisi beyannamelerine uygulanmak üzere bu verginin tarh, tahakkuk ve tahsiline Maliye Bakanlığına bağlı vergi dairelerinin yetkili olduğu, söz konusu verginin sorumlularınca kurumlar vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine, Maliye Bakanlığınca belirlenecek usul ve esaslara göre bir beyannameyle bildirilmesi ve verginin de aynı sürede, Genel Bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilmek üzere, ödenmesi esası getirilmiş bulunmaktadır." denmektedir. Elektrik dağıtım şirketi 2008 yılı Aralık ayına ait Elektrik Tüketim Vergisi Beyannamesini belediyemize vermiş fakat vergi tutarını ödememiştir. Neden ödenmediği yönünde yaptığımız görüşme ve yazışmalarda yukarıdaki tebliğde bahsedilen 01.01.2009 tarihinden sonra verilmesi gereken Elektrik Tüketim Vergisi Beyannamelerinin tarh, tahakkuk ve tahsiline vergi daireleri sorumludur görüşünü ileri sürmüşlerdir. Biz ise bu değişikliğin 01.01.2009 tarihinden itibaren tahakkuk edecek elektrik tüketim vergilerinin tarh, tahakkuk ve ödenmesi ile ilgili olduğunu ve 2008 yılı Aralık ayı vergilerini belediyemize ödemeleri gerektiğini ileri sürmekteyiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.03.2009

Nüfusu on binin altına inen belediyelerde harcama yetkilisi

Kontder Kullanıcısı -

2007 yılında belediyemiz nüfusu 10231 idi, Ocak 2009 nüfus sayım sonuçlarına göre nüfusumuz 9680 olmuştur. Ancak nüfus sayım sonuçları resmi olarak bize intikal etmemiştir. Buna göre nüfusu 10.000’in altında olan belediyelerde harcama yetkilisi belediye başkanıdır denilmektedir. Bu durumda bizim belediyede harcama yetkilisi kim/kimler olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.02.2009