Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İntibak
14.09.1984 tarihinde lise fen kolundan mezun oldum. 22.02.1993 tarihinde Belediyede 13. derecenin 3. kademesinden memur olarak göreve başladım.18 aylık askerlik hizmetimi 05.09.1988 de tamamladım ve hizmet borçlanmasını ödeyerek hizmet yılına saydırdım. 05.09.2005 tarihinde AÖF 2 yıllık sosyal bilimler bölümünden mezun oldum. Memuriyete başlamadan önce 466 gün sigortalı olarak çalışmışım var ama hizmet birleştirilmesi yapılmadı. 20.10.2006 tarihinde norm kadro ile 1 inci dereceli emlak ve istimlâk müdürlüğü kadrosuna atamam yapıldı. 6 yıllık sicil notu ortalamasından faydalanmadım. Olumsuz sicil almadım. 5289 sayılı Yasa gereği bir derece aldım. Şu an 4. derecenin 1. kademesindeyim. Derece ve kadememin yanlış olduğu tahmin ediyorum. Derece ve kademem ne olmalı? Özel hizmet tazminatım % kaç olmalı?
- Soru Cevaplandı
- 08.12.2009
Toplu iş sözleşmesi
Belediyemiz daimi işçileri 2008 yılında sendikalı olmuşlardır. Geçen yıl yapılan sözleşmeye göre işçilere net 775,00 TL ödenmesi öngörülmüştür. Ancak, daha sonra belediye başkanımıza bu ücrete asgari geçim indirimi dahil olmadığını söylesek de, dahil olduğunu söyleyerek bu ücret ödendi. Bu yıl yapılan toplu iş sözleşmesinde, taraflar anlaşamadı ve arabulucu vasıtası ile anlaşma yapıldı. Toplu İş Sözleşmesindeki anlaşma şöyledir; "Yıllık 270 saatlik mesai dahil 925,00TL olarak belirlenmiştir. Sendika aidatları bu meblağ içerisinden işverence kesilerek sendika hesabına yatırılacaktır." Ancak, belediye başkanımız bu ücrete 6772 sayılı Kanun gereğince yılda 52 günlük ödenecek ikramiyenin ve asgari geçim indiriminin de dahil olduğunu söyledi. (Toplu İş Sözleşmesinin 2. maddesinde, 6772 sayılı Kanun gereğince yılda 52 günlük ilave tediye ödenir, ibaresi yer almaktadır.) İşçi sendikası buna her ne kadar itiraz etse de, belediye başkanımız arabulucudan görüş istedi. Arabulucu da verdiği görüşte 925,00 TL'ye ilave tediyenin ve asgari geçim indiriminin dahil olduğunu, aylık 850,00 TL ödenecek ve bunda aylık sendika kesintisi yapılacaktır. Yılda 4 kez 75 TL ilave tediye ödenecektir.” Şeklinde görüş bildirdi. İşçi sendikası ve işçiler bu durumda ne yapmalıdır? Bu tür yapılan ödemede sorumlu kim tutulacaktır? Toplu İş Sözleşmesi iptal edilebilir ve yeniden sözleşme yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 08.12.2009
İtfaiye çavuşu veya itfaiye amiri kadrosuna atanma
18/12/2000 yılında DMS ile Ordu Belediyesi itfaiye müdürlüğünde şoför olarak göreve başladım. itfaiye müdürlüğü bünyesinde itfaiye çavuşu veya itfaiye amiri kadrosunda görevde yükselme sınavı açılmış olsa şoför kadrosunda olmam bu kadrolar için açılacak olan görevde yükselme sınavına girmemde engel teşkil eder mi? İtfaiye eri kadrosuna geçmem gerekir mi? gerekirse bunun için ne gibi şartlar gereklidir?
- Soru Cevaplandı
- 07.12.2009
İşyeri için verilen kapatma kararının uygulanması
Kumar oynama suçundan mülki amir tarafından geçici süre ile kapatma kararı verilen işyerini kim kapatır? Polis mi, Zabıta mı? Yönetmelikte belirtilen yetkili idare ibaresine göre kumardan denetlemeye yetkili kurum emniyet, ruhsat yönünden denetleyen ise zabıtadır. Kumar oynatılması yönüyle geçici süre ile kapatılan işyerinin mühürleme işlemini zabıta tarafından yapılması yasal mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 07.12.2009
Geçici görevde gıda yardımı
İtfaiye çavuşu kadrosundayım fakat şuan zabıta komiser vekili olarak görev yapmaktayım. Belediye başkanımın isteği doğrultusunda kendisinin makam otosunu da ben kullanmaktayım, bazen 5, 6 gün il dışına çıkıyoruz. Bu esnada biz memurlara ödenen gıda yardımımı yola gittiğim için kesinti yapmak suretiyle tarafıma ödüyorlar ama ben encümen tarafından görevlendirilerek aracı kullanıyorum. Ayrıca araç görev yazısı da alıyorum. Benim gıda yardımımın kesilmesi acaba normal midir yoksa bir yanlışlık mı söz konusudur?
- Soru Cevaplandı
- 07.12.2009
Şirketlerde 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uygulaması
Belediyenin % 82 hissesi olduğu 240 ortaklı A.Ş. mevcuttur. Şirketin sermayesinin yarıdan fazlası belediyeye ait olduğundan 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi olup, Kanun kapsamı içindedir. 4734 sayılı Kanun’un 62. maddesinin (ı) bendinde “Bu Kanunun 21 ve 22 nci maddelerindeki parasal limitler dahilinde yapılacak harcamaların yıllık toplamı, idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerin % 10’unu Kamu İhale Kurulunun uygun görüşü olmadıkça aşamaz.” denmekte olup bu doğrultuda şirketin bütçe yapma zorunluluğu var mıdır? Bütçe yapılması gerekirse hangi usul ve esaslar dahilinde olmalıdır.
- Soru Cevaplandı
- 07.12.2009
Harcama yetkilisine özel hizmet tazminatı verilmesi
Belediyenin muhasebe biriminde 6/2 dereceli memur statüsünde harcama yetkilisi olarak görev yapmaktayım. Harcama yetkilisinin özel hizmet tazminatı oranı nedir.
- Soru Cevaplandı
- 04.12.2009
Başkan yardımcılığından uzman kadrosuna atanan kişinin ek göstergesi
4 yıllık yüksek okul mezunuyum. 4. derecede iken belediye başkan yardımcılığına atandım. Bu görevi 7 ay kadar sürdürdükten sonra 1. dereceden uzman kadrosuna atandım. Şu anki maaş ek göstergem 2200, ancak 3000 olması gerekmez mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.12.2009
İlave tediye
Bakanlar Kurulu tarafından her yıl belirlenen toplam 52 günlük ikramiye tutarı 12 aya bölünerek maaşlara eklenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.12.2009
Sözleşmesi iptal edilen kiracının tahliyesi
Belediyeye ait büfe kontratı encümence iptal edildikten sonra tahliye etmek için nasıl bir yol izlenir? 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin sondan 2. fıkrası gereğince 2886 sayılı Kanunun 75. maddesine istinaden tahliye yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 03.12.2009
Görevde yükselme, sınıf değişikliği
Belediyemizde 27.02.1987 tarihinde inşaat teknikeri olarak göreve başladım. Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik uyarınca belediye meclis kararı ile 1 inci derece park ve bahçeler müdürlüğü kadrosu kabul edilerek 29.06.2007 tarihinden itibaren bu kadroya vekaleten atandım. Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik kapsamında görevde yükselme sınavına girmek istiyorum. Müdür kadrosuna asaleten atanabilir miyim? Derece olarak 1-4 ünü işgal etmekteyim. 1987 yılında 2 yıllık yüksek okuldan mezun oldum. Ayrıca Teknik Hizmetler Sınıfından GİH Sınıfına geçileceğinden maaşımda bir azalma ve müdür kadrosundan emekli olursam emekli ikramiyemde ve maaşımda bir azalma veya artış olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 02.12.2009
Müdürlük kadrosuna atanma
01/02/1986 tarihinde belediyemiz su işlerinde ticaret lisesi mezunu olduğum için 12/2'den memur olarak göreve başladım. 4 yıllık iktisat programını bitirdiğimden 01/08/1991 tarihinde intibakımı yaptırdım. 08/08/1997 tarihinde 4/3'den şef unvanlı göreve atandım. Şu anda halen su İşlerinin yetkilisi olarak görev yapmaktayım. Norm kadro çalışmaları sonucu GİH sınıfında su ve kanalizasyon müdürlüğü kadrosu oluşturulmuştur. Yıllardır aynı görev yerinde memur ve şef olarak çalıştığımdan, görevde yükselme sınavına girmeden herhangi bir istisna ile su ve kanalizasyon müdürlüğü kadrosuna atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 25.11.2009