Cenaze aracının adli makamlar tarafından il dışına gönderilmesi

Yaşanan kuşkulu ölümlerin (evinde ya da arazide ölü bulunan ya da diğer şekillerde) adliyeye intikal etmesiyle birlikte; son zamanlarda bu tür cenazelerin tamamı Adli Tıp Kurumuna gönderilmesi için cenaze aracımızın adli makamlar tarafından il dışına gönderilmesi istenmektedir. Bizim gibi küçük belediyelerin tek cenaze aracı mevcut olup, araçlarımızda da klima donanımı bulunmamaktadır. Cesedin hijyenik şartlarda taşınamaması, cenaze aracının iki üç gün boyunca bu iş için bağlı kalması, aynı anda ilçede çıkan diğer cenazelere nakil hizmet verilememesi ve belediyemizi de maddi külfet getirmektedir. Bu tür durumlarda; Belediyelerin bu vatandaşlara ait cenazeleri, cenaze araçlarıyla Adli Tıp Kurumuna götürmeleri gibi bir görevleri olup, olmadığı hakkında görüşe ihtiyaç duyulmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.06.2010

Özel Kalem Müdürlüğüne atanma

İlçe nüfusu 80 bin olan belediyemizde, Özel Kalem Müdürü atama şartları nelerdir? Hangi şartlarımız olursa özel kalem müdürlüğü kadromuz olur?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.06.2010

Mali Hizmetler Müdürlüğüne atanma

14.05.1992 Yılında lise mezunu 13/3 derece-kademeden memur olarak belediyemizde göreve başladım.05.01.2000 tarihinde Başkan oluru ile muhasebe kadrosuna geçtim. 2003 yılında 2 yıllık yüksekokulu bitirdim ve intibakımı yaptım.2010 yılında olumlu sicilden 1 derece aldım. Şuan ki kadro derecem 2/2 si olup halen Muhasebe kadrosunda görev yapmaktayım. Görevde yükselme sınavına müracaat ettim. 70 ve üzeri puan aldığımda belediyemizde bulunan norm kadrodaki 1. derecedeki Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna atanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.06.2010

Görevde yükselme

Eylül 2000 ve Ağustos 2008 yılları arasında geçici personel olarak Başbakanlık İstatistik Kurumu bünyesinde görev yaptım. 657 sayılı Kanunun 4/C bendi gereği istihdam edildik ve senelik sözleşme imzalıyorduk. Aralık ayında çıkış alıp bir süre bekletildikten sonra tekrar göreve başlatılıyorduk. Bu bağlamda İstatistik Kurumu bünyesinde yaklaşık 8 senelik bir SSK hizmetim var. 14 Ağustos 2008 tarihi itibari ile KPSS alımları sonucunda memur olarak atandım. Kurumumda 2011 yılı Ocak ayında yapılacak olan görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavına katılmak istiyorum. 1- Mahalli İdareler Görevde Yükselme Yönetmeliği 4 üncü madde (ğ) bendi kapsamında hizmet sürem 10 yıl olarak değerlendirilip yine aynı Yönetmeliğin 7/f maddesinde belirtilen uzmanlık kadrosu için başvuruda bulunup sınava katılabilir miyim? Ayrıca başvuru yapmamın mümkün olması durumunda kurumumuzdaki mevcut uzmanlık kadrolarının dereceleri benim durumuma uygun olarak kaç olmalıdır. 2-Aynı Yönetmelik kapsamında 7/C maddede belirtilen şef unvanlı kadro için başvuruda bulunabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.05.2010

İndirime tabi tutulabilecek KDV

1-Tahakkuk esaslı muhasebe sisteminde tahsil ettiğimiz KDV lere istinaden yapılan harcamalarda 191 no’lu hesap kullanılır (Örneğin: su, ulaştırma). Size sorum: yol yapımı, bina tesis yapımı, taşınmaz bakım-onarımı, taşıt alımı, kamyon, kepçe, iş makinelerinin bakımı, (makine teçhizat-taşıt bakım ve onarım) park, bahçe yapım ve onarımları, akaryakıt giderleri gibi mal alımlarımızda 191 no’lu hesabı kullanmayacak mıyız? 2- Özellikle 03 ekonomik koduyla başlayan kalemlerde 191 no’lu hesabı kullanmadığımız zaman 630 no’lu hesap çok artmayacak mı? Bu durum faaliyet sonuçları tablosunu olumsuz olarak etkilemeyecek mi? 3- KDV dahil gelen faturada KDV’ yi ayırmak gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.05.2010

Müteahhit sorumluluğu

3194 sayılı İmar Kanunu’nun 28. maddesi 5940 sayılı kanunla değiştirilmiştir. Değişen maddede yapı müteahhitliği ile ilgili olarak; “yapı müteahhidinin yapım işlerinden doğan vergi ve sigorta primi borçlarının ve diğer sorumluluklarının gereğinin yerine getirilmemesi sebebiyle yapı kullanma izin belgesi verilmesi işlemleri tamamlanamayan yapılan işiler için ilgili idarece tespit yapılarak yapı kullanma izin belgesi verilir” deniliyor. Burada diğer sorumluluklarının ifadesinin içeriği hakkında bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2010

İtfaiye Amirliğine vekâlet nedeniyle fazla mesai ve fiili hizmet zammından yararlanılması

Fen işleri müdürlüğü emrinde Tekniker olarak çalışırken İtfaiye Amirliğine vekâlet etmem için görevlendirildim halen İtfaiye Amirliğine vekâlet etmekteyim, vekâlet ettiğim süre içerisinde vekalet ücreti, fazla mesai ve fiili hizmet zammından yararlanmam mümkün mü?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2010

Eşlerin her ikisi emekli olması durumunda İndirimli Emlak Vergisi

Bir ailede karı ve koca emekli ve kendilerinin birer adet 200M2 yi geçmeyen daireleri vardır. Bu iki emekliden biri veya her ikisi de indirimli vergi oranından yararlanabilir mi. Bizi bu konuda aydınlatır mısınız?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.05.2010

Tütün Yasağı

İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan kontrollerde kahvehanenin birinde sigara içildiği tespit edilmiştir. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından tutanak tutulmuştur. Yazıyla tutanak belediyemize intikal etmiştir. İlgili kahvehane çalıştırıcısına cezai müeyyide uygulamamız istenmiştir. Yapmamız gereken nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.05.2010

Taksitlendirme

1-Belediyeye ait parsel hisselerinin satışında taksitlendirme yapılabilir mi? Yapılan taksitlendirmelere tecil faizi uygulanır mı? Yapılacak olan taksitlendirme ve tecil faizine belediyede kim onay verir? 2-İmar Kanunu ve Kabahatler Kanununa göre verilen para cezalarına taksitlendirme yapılabilir mi ve yapılan taksitlendirmelere tecil faizi uygulanır mı? Yapılacak olan taksitlendirme ve tecil faizine belediyede kim onay verir? 3-Otopark Yönetmeliğinde otopark ücretinin 25% peşin kalan 90 gün içinde ödenmesi gerekir deniliyor. Ruhsat başvurusunda peşinattan sonra kalan tutar 3 taksit yapılabilir mi? Yapılan taksitlendirmelere tecil faizi uygulanır mı? Yapılacak olan taksitlendirme ve tecil faizine belediyede kim onay verir? 4-İmar Kanununda altyapı ücretinin 25% peşin kalan ise 6 taksit yapılabilir deniliyor. Yapılan taksitlendirmelere tecil faizi uygulanır mı? Yapılacak olan taksitlendirme ve tecil faizine belediyede kim onay verir?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.05.2010

Sözleşmeli Personel Unvanları

4 Yıl süreli Teknik Lise İnşaat Bölümünü bitirdikten sonra yine 4 yıl süreli Abant İzzet Baysal Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yapı Öğretmenliği Bölümünü tamamlayarak teknik öğretmen unvanına sahip oldum. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin II bendine göre Teknik Hizmetler Sınıfında yer almaktayım. 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin 3. fıkrası gereğince tam zamanlı olarak çalıştırılacak sözleşmeli personel olarak 657 sayılı Kanunun 43 üncü maddesinin ''B ek Gösterge'' bendindeki I sayılı cetvelin ''II. Teknik Hizmetler Sınıfı'' adı altında yer alan A, B, C, D ile sınıflandırılmış kategorilerden hangisinde yer alırım? Hangi unvan ile çalışabilirim?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.05.2010

Fiili hizmet zammı

Ben Çayırlı Belediye Başkanlığında 14.04.1990 yılından beri itfaiye onbaşısı olarak görev yapmaktayım.2008 yılında çıkan Yasada itfaiye personeline fili hizmet zammı verildi. Ancak kurum olarak şuana kadar herhangi bir işlem yapılmadı. İtfaiyede çalışan personel arkadaşlar faydalanabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.05.2010