İhaleye tek isteklinin katılması

Belediyece yapılan ihalelerde şartları uyan tek talipli katıldığında ihaleyi yapıp sonuçlandırabilir miyiz? Tek kişi katıldığında ihaleyi erteleyip tekrar ihale mi yapacağız bu konularda 4734 sayılı yasada açık bir hüküm bulunmadığından bizlerin bilgilendirilmesini arz eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

Zabıta fazla mesai

Zabıta memurları izinli ve raporluyken fazla mesai ücreti alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

Derdece ve kademe terfisi

Ben 13.03.1988 tarihinde Endüstri Meslek Lisesi mezunu 63.283.076 sicil nolu memur olarak Alaşehir Belediyesinde göreve başladım. Halende çalışmakta olup, 04.07.2007 tarihine kadar 4/3 derecede bulunmaktaydım. 04.07.2007 tarihinde Celal Bayar Üniversitesi-Alaşehir Meslek Yüksekokulundan mezun oldum. Geçici mezuniyet belgemi derece ilerlemesi için hesap işleri müdürlüğüne verdim 2 derece ilerlemem yapıldı 2/3 oldum fakat 90 ve üzeri sicil notu almış olmam itibariyle 2008 yılı içinde 1 kademe almam gerekmekte iken yani ½ olmam gerekiyorken kurumumca yeni çıkan norm kadroda 5 derecede ki norm kadroya (memur) mezuniyet belgesi ve sicil notu karşılığı alacağım derece olan 1 dereceye düşemeyeceğim 2. derecede kalacağım tarafıma bildirildi. Yapmış olduğum araştırmalarda 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu 36-37 maddelerinde ve 631 sayılı KHK ne göre 2 yıllık yüksek okul mezunu 1 dereceye düşer der, fakat hesap işleri müdürlüğümüzce gerekçe olarak norm kadrodaki bulunduğum derecenin (5 dereceli memur kadrosu) 3 altı 3 üstü derece olan 2 dereceye kadar inebileceği belirtilmektedir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile norm kadro yönetmeliği arasında çelişki ve yoruma göre uygulama yapılmakta olup 631 sayılı KHK de yeni düzenleme yapılmış olup 2 yıllık yüksek okul mezunları da 4 yıllık mezunların haklarına sahip ibaresi bulunmaktadır. Şubat 2008 maaş bordosunda 2/5 derecede işlem yapılmıştır. Hakkım olduğunu düşündüğüm 1 derece üzerinden kademe ilerlemesi gerçekleşemediğinden dolayı mağdur olmaktayım.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

İşçinin diğer bir kuruma nakli

Belediyemizde kadrolu işçi statüsünde çalışan bir personel başka bir belediyeye belediye başkanlarının olurları (muvafakati) ile ataması yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.04.2008

Harcırah ödemesi

Kurumumuzca eğitim, mesleki bilgi becerilerimizi geliştirmek için açılan seminerler ve kurslar için memuriyet mahalli dışına geçici görevli olarak görevlendirilip geçici görevli bulunduğumuz sürece iaşe ve konaklamamız kendi kurumumuzca karşılanırsa günlük yevmiyelerimiz verilir mi? verilmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2008

Zam ve tazminat farkları

Sinop İli Güzelkent Belediye Başkanlığında 14 yıldır başkatip olarak görev yapmaktayım. İki yıllık yüksekokul mezunu olup, 2 dereceli başkatip kadrosunda görev yapmakta iken, Belediye Başkanınca 13.11.2007 tarihinde norm kadro dahilinde boş bulunan 1 inci dereceli Yazı Müdürlüğü kadrosuna vekaleten atandım. Yazı İşleri Müdürü kadrosunun Özel Hizmet Tazminatı farkını alıp alamayacağımın bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008

Sözleşmeli personelin izni

Geçici işçilerin sürekli işçi kadrolarına veya sözleşmeli personel statüsüne geçirilmeleri ile ilgili 5620 sayılı Kanun gereğince, Belediyemizde geçici işçi olarak görev yapmakta olan teknik personellerin, İçişleri Bakanlığının 18.12.2007 tarih ve 900-929/30390 sayılı oluru ile sözleşmeli personel statüsüne Sosyal Sigortalar Kurumuna tabi olarak geçiş işlemi yapılmıştır. 5393 sayılı Kanununun 49. maddesi gereğince tam zamanlı olarak çalıştırılacak olan personelin sözleşmesinin 11. maddesinde " Fatsa Belediyesinde sözleşmeli olarak bir hizmet yılını doldurmuş olmak kaydıyla; 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2. maddesinde sayılan kurumlarda Sosyal Güvenlik Kurumlarına prim ödemek suretiyle geçen hizmet süreleri toplamı 10 yıla kadar olan sözleşmeli personele bir takvim yılı içerisinde yirmi gün, toplam hizmet süresi 10 yıldan fazla olanlara ise 30 gün ücretli yıllık izin verilir. Yılı içerisinde kullanılmayan izinler ertesi yıla devredilmez ve kullanılmayan izin süreleri için ayrıca ücret ödenmez." denilmektedir. Bu durumda Belediyemizde görev yapan sözleşmeli personellerin daha önce Belediyemizde geçici işçi olarak görev yaptıkları halde izin kullanabilmeleri için sözleşmeli olarak bir yıllarını doldurmaları gerekir mi? Ayrıca işçi iken kullanmadıkları izinleri kullanabilirler mi? Kullanamazlarsa bu izinlerin ücretini almaları mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008

İşçinin bir belediyeden başka bir belediyeye naklen geçmesi

Kadrolu işçi olarak çalışmakta iken evlilik nedeni ile başka bir belediyeye özlük haklarım korunarak geçebiliyor muyum? Geçebiliyorsam ne yapmam lazım?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008

Görevde yükselme

Serinhisar Belediye Başkanlığına sınavla kazanarak 11.03.1991 tarihinde Teknik Hizmetler Sınıfı 3. kadro dereceden Fen Memuru olarak atandım ve halen aynı dereceden maaş almaktayım. Ben 2 yıllık Akdeniz Üniversitesi Antalya Meslek Yüksek Okulu inşaat bölümü bitirdim. Ayrıca, Anadolu Üniversitesi 4 yıllık İktisat Fakültesinden de lisans diploması aldım. Halen şimdiki kadrom ise; 1. derece 1. kademesinden maaş almaktayım. Norm kadrosunda Fen İşleri Müdürlüğü kadrosuna atamam yapılması için ne gibi bir yol izlemem gerekiyor.

  • Soru Cevaplandı
  • 09.04.2008

İhale komisyonu üyeleri

4734 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi hükmünce ihale komisyonu üyeleri ilgili idare personelinden oluşması gerekmektedir. Buna göre Belediyemiz büro hizmetlerinde çalışan müteahhit personelleri ihale komisyonu üyesi olarak görev alabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.04.2008

İş makinesi satışları

237 sayılı Taşıt Kanunu’nda Taşıtın Tanımı: Motorlu veya motorsuz ulaştırma araçlarını ifade eder denmektedir. Bu kapsamda İl Özel İdarelerine ait iş makineleri, kamptreylerin satışında 237 sayılı Taşıt Kanunun kapsamında değerlendirilip değerlendirilemeyeceğinin bildirilmesini, değerlendirilemeyecek ise satışında nasıl bir yol izleneceğinin bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.04.2008

Ek gösterge farkı

Ben bir devlet kurumunda şef olarak görev yapmaktayım. Çalıştığım kuruma öğretmenlikten geçtim ve emeklilik yönünden ek göstergem şimdi çalıştığım görevden önde gitmektedir. (şef 2. derece 1600, öğretmen 2. derece 2200) Bu güne kadar ek gösterge farkını ödedim, fakat 2. dereceye geldiğimde ESK farkı devletin ödediği (% 40 lık ve %70 lik ) orana göre çoğaldı (1100 ile 1600 ek gösterge arasında 5 YTL öderken şimdi 34 YTL ye çıktı) oranlara göre yüksekti. 1-ESK farkını ödememin emekli olurken bana ne gibi faydası olacaktır? 2- Eşit ek göstergelere geldiğimde bir fark ödememe gerek kalmayacağından geçmişte ödediklerim boşuna mı olacaktır? Ödediğim ESK farkları hangi aşamada işlem görecektir.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.04.2008