Yapı ruhsatı

Tasfiye halindeki ... KYK tarafından yapı ruhsatı yenileme talebinde bulunulmuştur. Kooperatif tarafından kat irtifakı tapularının dağıtıldığı tespit edilmiştir. Yapı ruhsatının “yapı sahibi” başlıklı 27 nolu hanesine kooperatif adı yazılarak ve kooperatif yetkililerinin imzaları alınarak işlemler yürütülebilir mi? Yoksa tapu kayıtlarında söz konusu parselde ismi geçen herkesin ruhsata imza atması mı gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.05.2010

Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkililiği kefalete tabi midir?

Hukuk İşleri Müdürlüğünde İcra Şefi olarak görev yapmaktayım, ayrıca taşınır mal görevlisi olarak görevlendirildim. 03.12.2009 tarihinde yayımlanan Taşınır Mal Genel Tebliği'ne istinaden maaşımdan mali sorumluluğum olduğu gerekçesiyle kefalet aidatı kesiliyor. Bu durumda maaşımda artış olmadan eksilmeye sebebiyet vererek aynı kadrodaki çalışan memurlara göre daha az ücret almaktayım. Halbuki 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 147. ve 152. maddelerine göre, aldığım sorumluluğa karşı mali sorumluluk zammı verilmesi gerekir. Bu yapılan kesintinin kadrom dışı yapılan kesinti olduğunu ve haksız yere yapıldığı düşünüyorum. İdarece yapılan bu işlem konusunda beni aydınlatılmasını istiyorum?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.05.2010

Bahçe suyu aboneliği

İmar Planı dışında, mücavir alan sınırları içerisinde bulunan tarlalar mal sahiplerince bahçe olarak etrafları çevrilerek kullanılmaktadır. Tarla (bahçe) sahipleri belediyemize gelerek su aboneliği almak istediklerini dile getirmektedirler. Su aboneliğinin verilip verilemeyeceği hususunda bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.05.2010

Kent Konseyinin giderleri

Beldemizde, Yerel Gündem 21 ve Kent Konseyi kurulmuş olup Kent Konseyi ve Yerel Günden 21 görevlileri çeşitli toplantılar için şehir dışına çıkmaktadırlar ve bunun için harcırah ödenmesini ve akaryakıt giderlerinin karşılanmasını istemektedirler. Belediyemiz bütçesinden bu kişilere harcırah ödenir mi ve akaryakıt giderleri karşılanır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2010

Asansör işletme izni

1-Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin 5’inci maddesi gereği, İlçemizde asansör işletme iznine esas yapılan kontrollerde geçmiş yıllarda asansör montajı yapılarak, asansör işletme izni alınmadan asansörü hizmete alınan binalar olduğu görülmüş, bina sorumlularına işletme izni alınması için gerekli tebligatlar yapılmıştır. (İlçemizde 22/02/1988 tarih 1/10 syf ile yapı ruhsatı, 20/08/1996 tarih 49 sayfa ile yapı kullanma izin belgesi düzenlenen ve H:24.50 m.(8 katlı-konut) 20 adet asansörün bulunduğu … Sitesi ilçemizde bulunan bu tür yapılara bir örnektir.) Bina yöneticileri, söz konusu yönetmelikler gereği, istenen belgelerin aylık bakım sözleşmesi yapılan asansör firmaları tarafından verilemediğini, ilgili asansörlerin ve güvenlik ekipmanlarının CE Belgelerinin bulunmadığını ve bahse konu yönetmeliklere uygun hale getirebilmelerinin büyük maliyetler getirdiğini belirterek, kurumumuza başvurmaktadırlar. Söz konusu asansörlerin ve güvenlik ekipmanlarının istenen belgeleri karşılamadığı göz önünde bulundurularak asansörlerin faaliyetlerine son verilmesi ve 31/01/2007-26420 tarih/sayılı Resmi Gazete de yayımlanan; (95/16/AT) Asansör Yönetmeliğinin 29 uncu maddesindeki “Aykırı Davranışlarda Uygulanacak Hükümler” gereği işlem yapılıp yapılmaması veya işletme ruhsatının ne şekilde düzenleneceği hususunda tereddüt yaşanmış olup, konu hakkında aydınlatıcı bilgi verir misiniz? 2- (95/16/AT) Asansör Yönetmeliğinin İşletme Ruhsatıyla ilgili 21’inci maddesinde “Asansör firması tarafından Belediyeden veya Belediye hudutları dışındaki yapılar için Valilikten alınan belgedir. Bu belge verilirken; asansör firmasınca bu Yönetmelik gereği asansörün tasarımı, projelendirilmesi (avan, uygulama, mukavemet, trafik hesapları), imalatı ve montajı yapılarak ve bakım sözleşmesiyle bakımı üstlenilerek, can ve mal güvenliği açısından uygun olması ve CE uygunluk işareti ile Onaylanmış Kuruluştan alınan AT tip inceleme belgesinin ve AT uygunluk beyanının varlığı aranır” hükmü yer almaktadır. Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliğinin; 6’ncı maddesinde “ Asansörü monte eden veya onun yetkili servisi, monte edilen asansör için garanti süresi boyunca aylık bakım ve servis hizmetlerini vermek zorundadır. Garanti süresi içinde bina sorumlusu ile asansörü monte eden veya onun yetkili servisi arasında aylık bakım ve servisi hizmetleri sözleşmesi yapılması zorunludur” diye belirtilmektedir. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanarak; 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 5’inci maddesinde “İmalatçı-üretici ve ithalatçı firmalar, imal veya ithal ettikleri, ekli listede yer alan mallar için; Bakanlığa başvurarak garanti belgelerini onaylatmak ve tüketicilere verilecek garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Bu Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente ya da temsilcilikler yükümlü ve sorumlu tutulmaktadır. Garanti belgesi ile satılmak zorunda olan mallar ve bunlara ait garanti sürelerini gösterir ek-2 listede asansörler 2 yıllık garanti kapsamında gösterilmiş, aynı zamanda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 13’üncü maddesi ile de Garanti Belgesi şartı getirilerek, malın teslimiyle garanti süresinin başlayacağı bildirilmiştir. Ancak idaremizce düzenlenecek işletme ruhsatı aşamasında, bazı asansör firmalarının tüketiciye asansör garanti belgesi düzenlemek zorunda olmadıkları beyan etmekte olduğu tespit edilmiştir. Yukarı da bahse konu yönetmelik hükümleri doğrultusunda garanti belgesi tüketicinin korunması kapsamında tüketicinin, Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği kapsamında bina sorumlusunun ve ilgili idarenin işletme izni aşamasında istemesi gereken bir belge niteliğinde olması nedeniyle bazı asansör firmaları tarafından verilememesi ruhsata esas işlemlerde tereddüt oluşturmuştur. Konu ile ilgili görüşünüzün bildirilmesi hususunda gereğini arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.05.2010

Sermayesinin %50 sinden fazlası belediyeye ait olan şirkette harcama yetkililiği

Sermayesinin %50 sinden fazlası belediyeye ait olan… A.Ş’ de 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22/d maddesine göre yapılan alımlarda şirket müdürü olarak harcama yetkilisi olarak görev yapıyorum. Aynı zamanda ödemelerde tarafımdan yapılmaktadır. Yapılan işlem doğru mudur? Bu tür görevlerle ilgili şirket yönetim kurulu kararı gerekli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.05.2010

Emlak vergisi

Mükellefin 1994 yılında elde ettiği 2 adet işyerinin emlak bildirimini 03/05/2010 tarihinde posta ile gönderilmesi halinde bina emlak vergisi ve kesilecek cezalarında zaman aşımı uygulanıp uygulanmayacağı hususunda; vergi ve kesilecek cezaların hangi yıldan itibaren uygulanacağı konusunda tereddüde düşülmüş olup, tarafımıza bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.05.2010

İmar plan tadilatı-vekalet görevi

1-Belediye meclisimizin, daha önce yargı kararıyla iptal edilen imar plan değişikliğine karşı yeni bir plan değişikliğine gitmesi ve bu yeni plan değişikliğinin de yargı kararlarında belirtilen iptal gerekçelerini kaldırmadığı yönünde, belediye meclisinin şahsım tarafından uyarılmadığı gerekçesi ile hakkımda herhangi bir cezai işlemin yapılıp yapılamayacağı, 2-Belediyemiz fen işleri servisinde sadece ben 657 sayılı Kanuna tabi çalışmaktayım, diğer üç arkadaşım sözleşmeli statüsündedirler. Bu durumda, vekaleten yürüttüğüm fen işleri müdürlüğü görevinden kendi rızamla ayrılıp ayrılamayacağım, ayrılmam halinde encümen üyeliğimin de düşüp düşmeyeceği hususlarında bilgi verilmesini saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.05.2010

İşine geç gelen işçiye uygulanacak yaptırım

Yüksek tansiyon hastalığını bahane ederek işe sürekli geç gelen veya o gün içerisinde mazeretsiz veya raporsuz olarak hiç gelmeyen işçi personele ne gibi yaptırımlar yapılabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.05.2010

Kesin hesabın onaylanması ve iç denetim tarafından yapılacak inceleme, KDV tevkifatı

1-Belediye meclis kararı ile 2008 yılı yönetim dönemi hesabında yer alan belediyemiz mal ve hizmet alım giderleri onaylanmamış olup, bu giderlerin iç denetim birimince denetiminin yapılması ve rapor hazırlanması istenmiştir. İç denetim birimi mali ve teknik konularla ilgili iki ayrı komisyon kurarak inceleme ve tespitler yapılmıştır. İnceleme neticesinde raporlar düzenlenerek başkanlık makamına sunulmuş ve raporun sonuç bölümünde ise, piyasa fiyat araştırmaları sonucunda fiyat ve ölçüm farkları tespit edilen ve fazla ödeme yapılan firmalar aleyhine yargı mercilerine başvurması ve fazla ödemelerin ilgililerden geri alınması hususları belirtilmiştir. Söz konusu iç denetim raporları içeriklerinde firmalara yapılan ödemeler bulunduğundan, mali hizmetler müdürlüğüne gereğinin yapılması için tevdi edilmiştir. Raporda adı geçen firmalara öncelikle fazla ödemelerin belediyeye iadesi konusunda uyarı yazıları gönderilmiştir. Ancak firmaların hiç birisi uzlaşmayı kabul etmemiştir. Raporda firmalar aleyhine dava açılması gerektiği belirtildiğinden, iç denetim biriminin hazırladığı raporun mali hizmetler müdürlüğü ve idaremiz açısından ne ölçüde bağlayıcı olduğu, iç denetim raporunu uygulamadığım takdirde sorumluluğum ne olur? İç denetim raporuna göre dava açmak zorunda mıyım? 2-Belediyemiz tarafından hizmet alımları yapılarak çeşitli firmalara ihale edilmiştir. Bu ihalelere ait düzenlenen hakediş tahakkuklarında yapılan KDV tevkifatı oranları yorumlanırken görüş ayrılığı yaşanmaktadır. Bu hizmet alımlarından; belediyemiz fen İşleri müdürlüğüne bağlı yol ünitesinde eleman çalıştırılması, belediyemiz meslek edindirme ünitelerinde eleman çalıştırılması (öğretmen, büro işçisi, hizmetli, şoför vs), belediyemiz atölye ünitesinde araç tamir, bakım ve onarımında eleman çalıştırılması, belediye hizmet binası ve bahçe temizliği ile taziye hizmetlerinde eleman çalıştırılması, belediyemiz park ve bahçeler müdürlüğü bünyesinde park ve bahçe temizliğinde eleman çalıştırılması, belediyemiz güvenlik hizmetlerinde eleman çalıştırılması, belediyemiz temizlik işleri müdürlüğü bünyesinde temizlik işlerinde eleman çalıştırılması ile ilgili olarak her hangi bir hataya sebebiyet vermemek amacıyla bu işlere karşılık gelen tevkifat kesintisi oranları hakkında ve ayrıca belediyelerin KDV mükellefi olup olmadığı konusunda bizleri aydınlatır mısınız?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2010

Re’sen emeklilik

Belediyemizde emeklilik hizmeti dolmuş 5 adet memurumuz bulunmaktadır. Bu memurlarımız emekli olmak istememektedirler. Ancak nüfusumuzun düşmesi sebebiyle İller Bankasından gelen payımızda % 20 oranında bir azalma oldu ve kurumumuz maddi olarak sıkıntı çekmektedir. Bu bağlamda sorum söz konusu bu memurlarımızı re'sen emekliye sevk etmemiz mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.05.2010

Demirbaşlar Hesabı

Vergi Usul Kanununun 313. maddesi, 393 Sıra No.lu V.U.K Genel Tebliği ile 1.1.2010'dan itibaren 680.-TL aşmayan alet, edevat, mefruşat ve demirbaşlar amortismana tabi tutulmayarak doğrudan gider yazılabilir denilmektedir. Bu hükme göre 680 lirayı aşmayan demirbaş olabilecek bir malzeme satın aldığımızda bu malzemeyi demirbaşlar hesabına almadan direk gider olarak gösterebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.05.2010