Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Memurun adaylık süresi içinde hizmet birleştirmesi
2007 yılında sözleşmeli statüde çalıştığım belediyeye memur olarak atandım. Gerek sözleşmeli gerekse özel sektörde teknik hizmetler sınıfında geçen 14 yıllık hizmetim var. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36. maddesinin ortak hükümler başlığı altındaki (C ) bendi hükümlerine göre adaylık sürem dolmadan hizmet birleştirmesi yapılabilir mi? Yasa bu konuda açık değil.
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Dış finansmanla sağlanan alımlarda ihale
2007 Yılında AB hibe fonundan finansmanı sağlanmak üzere iki adet projemiz gerçekleştirildi. Finansman anlaşması gereği %10 belediye katkı payı sağlandı. Projenin birisinde, belediye başkanımız tarafından projede görevli kişilerden ihale komisyonu oluşturularak ihale gerçekleştirildi, Proje bütçesinde 12.000 Euro ödenek olmasına rağmen alınacak makinenin değeri 17.000 Euro olduğundan, ihale 17.000 Euro ya yapıldı. Bunun 12.000 Euro su proje bütçesinden karşılandı, 5.000 Euro sunun da belediyemiz tarafından karşılanacağı firma ile yapılan sözleşmede belediyemiz tarafından taahhüt edildi. Belediyemiz proje sahibi olarak görünmesine rağmen, ihaleyi gerçekleştiren kişiler belediyemiz personeli değildiler. Bu ihaleden doğan 5.000 Euro ödemeyi belediyemiz bütçesinden yapabilir miyiz? Yapabilirsek, ödeme emri belgesine komisyonca hazırlanan belgeleri bağlamamız yeterli olur mu? Ayrıca gerçekleştirme görevlileri kimler olabilir? Faturanın tamamı belediye başkanlığı adına kesilmiştir.
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Veterinerin Tansa’ da görevlendirilmesi
Yenikent İlk Kademe Belediyesinde Veteriner Hekim olarak çalışmaktayım. Beldemizde bulunan gıda işletmelerine gıda sicili verilmesi iş ve işlemleri tarafımca yapılmakta, gıda sicili verilmesini takiben üretim şartlarının devamlılığı için gerekli kontroller de tarafımdan yapılmaktadır. Ayrıca beldemizde bulunan gıda maddeleri satış ve toplu tüketim yerlerinin denetlenmesi işini de zabıta birimi ile birlikte yürütmekteyiz. Belediyemize ait 1994 yılında kurulmuş Tanzim Satış İşletmesi Fon Saymanlığı bulunmaktadır. Tansa işletmesinin bütçesi ayrıdır; muhasebesi de dışarıdan serbest mali müşavir tarafından tutulmaktadır. Belediye başkanlığı tarafından veterinerlik hizmetleri yanında Tansa işletmesinin sorumlu yöneticisi olarak görevlendirildim. Gıda maddeleri üretim ve satışı yapılan yerlerin denetimi görevi yanında, yine gıda maddeleri satmakta olan belediyemize ait Tansa işletmesinin sorumlu yöneticisi olarak görevlendirilmem doğru mudur? Bunun için ücret talep edebilir miyim? Belediyemiz meclisi tarafından Tansa Fon Saymanlığının yönetim kurulu üyeliğine de görevlendirildim, bu görevime binaen 631 sayılı Kararname kapsamında Tansa Yönetim Kurulu üyeliğim için ücret alabilir miyim? Alabilirsem miktarı ne olabilir?
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Belediyeye ait şirkete borç verilmesi ve sermaye artırımı
%99’u belediyemize ait bir inşaat şirketi mevcuttur. 2004 Yılında şirkete 750.000 YTL borç verdik, bu para bu güne kadar hiç kayıtlara alınmadığı gibi tahsil de edilmedi. 2007 yılında şirket sermayesinin artırımına gidildi ve usulüne uygun sermaye artırımı yapıldı. Artırılan sermayenin 250.000 YTL lik kısmı çek ile şirkete ödendi; kalan 750.000 YTL nin ise daha önce şirkete verdiğimiz borca karşılık olarak sermaye artırımına mahsup edilmesi istenilmektedir. Ancak, bu parasal hareketler hiç kayıtlara alınmadığı için şu anda nasıl bir muhasebe kaydı yapacağımızı bilmiyoruz. Bu konuda aydınlatıcı bilgi verilmesini arz ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Özel idare genel sekreter yardımcısının özlük hakları
5302 sayılı il özel idaresi Kanunu gereğince Köy Hizmetleri Genel Müdürlüğü kapatılmış ve yetkileri il Özel İdarelerine devredilerek yeni bir yapılanmaya gidilmiştir. İl Özel İdareleri Norm kadro esasları çerçevesinde Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcılığı ve ilgili birim müdürleri kadroları oluşturulmuştur. Büyük şehirler dışında kalan illerde Genel Sekreter Yardımcılığı norm kadrosunun il içerisinde eşdeğer kadro karşılığı (Bölge Müdürü, İl Müdürü vb. ) nedir? Bu kadrolarda görev yapan kamu görevlilerine makam ve temsil tazminatı verilip verilemeyeceği, eğer verilebiliyorsa miktarının ne olduğu hakkında bilgi edinmek istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Sözleşmeli personel istihdamı
5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin üçüncü fıkrası göz önünde bulundurularak belediye bünyesinde boş bulunan Arkeolog kadromuzda sözleşmeli Arkeolog çalıştırabilir miyiz? Çalıştırılması uygunsa buna ödenecek ücret nasıl hesaplanacaktır? Örneğin belediye meclisinin %25 artış olacak şekilde hesaplamanın yapılmasına ilişkin kararı hangi statüde değerlendirilecektir?
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Yıllara yaygın hizmet yüklenmesi
393 sayılı Belediye Kanunu 67. maddesinde tek tek sayılan hizmet alımlarının süresinin yıllara sari olabileceği ama ilk mahalli idareler seçimi tarihinden itibaren 6 ayı geçemeyeceği belirtilmektedir. 1-Kanun maddesinde sayılmayan hizmet alımlarının azami süresi ne olacaktır? Örnek imar planı yapımı, harita yapımı vb. 2-5018 sayılı Kanunun 28. maddesinde belirtilen ''Merkezi yönetim Kapsamındaki Kamu idareler'' sınıfına belediyeler dahil mi? Gerçi Kanun ekindeki listelerde yer almamaktadır. Bu nedenle yıllara sari hizmet alımı için izin alınması gerekir mi? 3-Belediyeler, 5018 sayılı Kanundaki merkezi kamu idarelerinden olmadığına ve 4734 sayılı Kanuna göre yapılacak imar planı yapımı hizmet alımı ihalesi için verilecek süre ihaleyi bugün yapsak 5 yıl olur mu? Olmaz ise hangi hukuki gerekçe?
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
İmar planı değişikliği
İlçemiz Devlet Karayolu ile Adnan Menderes Bulvarı arasında kalan imar adasının pazarlama ve ticaret alanı olarak tahsisi yapılmış ve belediye başkanlığınca bu bölgede 3194 sayılı İmar Kanunun 18.maddesine göre imar uygulaması yapılarak vatandaşlara tapuları dağıtılmıştır. Ancak, pazarlama ve ticaret alanı olan imar adasındaki taşınmaz malikleri bu imar adasının 3194 sayılı İmar Kanununun imar planı ve değişikliği yönetmeliğine göre iskan alanı olarak imar tadilatı yapılmak istenilmektedir. İmar tadilatı yapılacak pazarlama alanının yapılaşma nizamı ise;E=0,50 H=6,50 ve imar adasının yollardan 5. metre olarak çekme mesafesi yapıdır. İskan açılacak saha etrafındaki yapılaşma kat nizamları da 4 katlıdır. Belediye meclisimizce yapılması istenilen imar planı tadilatının 3194 Sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmeliğine uygun olup, olmadığını bildirilmesi hususunda arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Sözleşmeli personel istihdamı
Belediye meclisimiz aralık toplantısında 2008 yılı içerisinde kadro karşılığı sözleşmeli olarak harita teknikeri çalıştırılması için karar aldı. Çalıştırılacak kişi yede 2008 yılı içerisinde aylık 800,00 YTL net ücret belirledi. Sözleşmeli personeli SSK ile mi Emekli Sandığı ile mi ilişkilendireceğiz? Maaş hesabını nasıl yapabilirim?
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
İl özel idaresi genel sekreterlerinin maaşları
İl özel idaresi genel sekreterlerinin maaşları ile ilgili tereddüde düşüldüğü bir çok ilde değişik maaş uygulaması yapılmaktadır. Biz 17.04.2006 tarih ve 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararına göre işlem yapmaktayız. (II Sayılı Cetvel 17 nci sırada) Fakat diğer illerde ek göstergeler farklı ve özel hizmet tazminatları farklı uygulanmaktadır. Bu konuda bir açıklama yaparsanız, memnun oluruz. Çünkü genel sekreterler maaş farklarını istemektedirler.
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Memurlar için lojman kiralanması
Beldemizdeki kiraların çok yüksek olmasından dolayı memurları burada çalıştırma konusunda zorlanıyoruz. Başka yerlere tayin istemektedirler. Kiraların yüksek olmasından ötürü belediye birim amirlerine lojman tahsis etmek için dışardan lojman kiralama yoluna gidebilir miyiz? Kira ödemelerini bütçeden karşılayabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008
Buz patentlerinin ruhsatlandırılması
İlçemiz sınırları dahilinde bulunan, AVM merkezinin ortak kullanım alanında (yer mesken ruhsatnamesinde işyeri olarak gözükmemektedir) buz pateni pisti kurulmak istenmekte ve işyeri açma ruhsatı talep edilmektedir. İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmelikte, buz pateni tesislerinin kurulumu ile ilgili hüküm bulunmamaktadır. Buz pateni tesislerinin ruhsatlandırılmasında yapı kullanım izin belgesi istenip istenmeyeceği ve ne gibi şartlar dahilinde işyerinin ruhsatlandırılacağı?
- Soru Cevaplandı
- 05.02.2008