Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Yapı Ruhsatı’nın düzenleme tarihi
Bir vatandaşımız 25.12.2007 tarihinde tüm evraklarını sunarak yapı ruhsatı almak için belediyemize başvurdu. İşlemleri belediyemizde tamamlanarak 31.12.2007 tarihinde saat 16:30 da yapı ruhsatı harcını yatırdı. Mesaimiz o gün bittiğinden dolayı bende diğer ilk mesai günü (yılbaşı sonrası) 04.01.2008 tarihinde ruhsatı yazdım. Ancak, amirimle bir çelişkiye düştük. Amirim, kişi 2008 yılına girmeden o gün içinde yani 31.12.2007 tarihinde harcı yatırdığı için, ruhsat düzenleme tarihini 2007 yılı olarak yazmamı istiyor. Konu hakkında bilgilerinizi öğrenmek isteriz.
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Belediye başkanının emekli aidatı
Geçmiş dönem belediye başkanı, görevli olduğu sürede emekli keseneklerini ödememiş ve belediye başkanlığının bitiminde ise, emekli olabilmek için sosyal güvenlik primlerini kendisi ödeyerek emekli olma yoluna gitmiş ve emekliliğini kazanmıştır. Belediyemizden kendisinin Emekli Sandığına ödediği primleri istemektedir. Belediye olarak Emekli Sandığına ödenmesi gereken primlerin, belediye başkanına (emekli olan geçmiş dönem belediye başkanına) ödenip ödenemeyeceği?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
İşçinin yazı işleri birim amirliği ve encümen üyeliği
Belediyemizde 2 memur ve 14 işçi çalışmaktadır. Memurlar muhasip ve tahsildar olarak görev yapmaktadır. Ben yaklaşık 4 yıldır geçici işçi olarak çalışmaktayım ve 5620 sayılı Yasa gereği daimi işçi oldum. 2007 yılı başından itibaren yazı işlerini vekaleten başkanın görevlendirmesi ile yürütüyorum (başkatip veya yazı işleri müdürü kadromuz münhal bulunduğundan). Belediyemiz encümeni 4 üye ile devam etmektedir. (başkan, 2 seçilmiş üye ve muhasip). Yazı işleri birim amirliği encümen üyeliği de münhal bulunduğundan ben vekaleten bu encümen üyeliğine görevlendirilebilir miyim? 4 encümen üyesi ile devam edilmesinde bir sakınca var mıdır? Ya da diğer memur olan tahsildar arkadaş 5 inci encümen üyeliğine getirilmeli midir?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Nüfusu 2000’ in altına düşen belediyeler
2000 nüfusun altındaki belediyelerde 5620 sayılı Kanuna göre sözleşmeli statüye geçirilen personeller ne olacak? Yine 2000 altında 5393 sayılı Yasanın 49 uncu maddesi ve geçici 1 inci maddesine göre Bakanlıktan izin alınarak çalıştırılan sözleşmeli personellerin durumu ne olacak?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
5620 sayılı Kanuna göre iş akdinin askıya alınması
Bizler 5620 sayılı Kanundan yararlanamayan işçilerdeniz. Yasa uyarınca 2008 yılı içerisinde 5 ay 29 gün çalışmamız gerekmektedir. Ancak 5 ay 29 gün sonra bizler için yapılacak işlem iş akdi feshi mi olacak yoksa 6 aylık askı süreci mi olacak? Bu 6 aylık dönemde başka bir yerde sigortalı olarak çalışma durumumuz olabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
İşçilikten memurluğa geçenin emekli ikramiyesi
Emekliği hak eden bir memur, daha önce belediyede 10 yıl işçi olarak çalışıp, kıdem tazminatı almayarak aynı belediyeden memur olarak başladığı ve emekli olduğu sırada 10 yıl işçi olarak çalıştığı yılların kıdem tazminatı belediye mi ödeyecek, yoksa Emekli Sandığı mı ödeyecek? Şu anda belediye geçmişe yönelik kıdem tazminatını ödemek istemediği zaman ne yapılması lazım, yoksa yargı yoluyla mı alacak konusunda bir bilgi verirseniz memnun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Zabıta Komiserliğine Atanma
2 yıllık yüksek okul mezunuyum. Yeni düzenlenmekte olan norm kadroda mevcut bulunan zabıta komiserliği kadrosuna başkanlık onayı ile atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Görevde yükselme, vekâlet, özel hizmet tazminatı
24.10.1994 tarihinde 2 yıllık meslek yüksek okulu mezunu olarak başkâtiplik görevi ile 10 derece 2. kademeden memuriyete başladım. Belediyede çalışırken de 1997 yılında Açık Öğretim Fakültesi İşletme Bölümünü 4 yıllık olarak bitirdim. Norm kadro çalışmasından sonra 2007 yılı Haziran ayında şef kadrosuna atandım. Şu anda 4 derece şef kadrosunda 4 derece 1. kademede çalışmaktayım. 1-Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda belediyemizde bulunan 3 derece yazı işleri müdürlüğü kadrosuna vekâleten atana bilir miyim? 2- Şef kadrosunun özel hizmet tazminat oranı 60, yan ödemesi de 700 puandır. 3 üncü derece yazı işleri müdürlüğünün özel hizmet tazminat oranı 80, yan ödemesi de 1100 puandır. Vekaleten yazı işleri müdürlüğüne atanırsam tazminat olarak yazı işleri müdürlüğünün tazminatı mı almam gerekir ? 3- Vekâlet aylığı alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Özürlülere ait indirimli bina vergisi uygulaması
1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 8. maddesi gereği özürlülere ait indirimli bina vergisini talep edenlerden Maliye Bakanlığının yayımlamış olduğu genelge ve formlarda Ek 1-Bildirim formu, Ek 2- formu Devlet hastanesinden alınan sağlık kurulu raporu istenmektedir. Bu bağlamda yanında sağlık raporu olmayan fakat T.C. kimliğine işletilmiş veya özürlü olduğunu belgeleyen başka bir evraklar kabul edilip edilmeyeceği hakkında tereddüde düşüldüğünden, konu ile ilgili bilgi verilmesini arz ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Harcama pusulası
Küçük belediyelerin birçoğunda karşılaşılan bir durumu dile getirmek istiyorum. Örneğin içme suyu motopompunun tamiri veya elektrik panosu tamiri, gibi herhangi bir hizmetin satın alınmasında, hizmeti veren kişinin vergi mükellefi olarak faaliyette olmadığı hallerde, bu veya benzeri hizmetleri aynı kalite veya hızlılık içerisinde yapabilecek ikinci veya üçüncü vergi mükellefi olan şahısları bulamadığımız hallerde bunların hizmet bedeli ödenebilir mi? Ödeme ile ilgili bir limit var mı? Bu gibi durumlarda nasıl bir yol izlenilmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı
Kasabamızda bulunan binaların bir kısmı 20-25 yıllık belediyenin her türlü hizmetinde faydalanmaktalar. Ancak bazılarının tapu sorunu nedeniyle bazı binalar ise arkeolojik sit alanı içerisinde olduğundan yapı kullanma izin belgesi yoktur. Ancak daha önceki yıllarda kaymakamlık bu tür binalara geçici işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı vermekteydi. Ancak umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde verilecek işyeri açma ve çalıştırma ruhsatları belediyelere devrolunduğundan itibaren geçici ruhsatlar kaldırılmıştır. Kasabamızın tek gelir kaynağı turizm otel-motel ve pansiyon işletmeciliği olduğundan ve vatandaşın mağdur olmaması için bu tür sorunlu yerlere geçici olarak işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008
Mahalle muhtarına bilgisayar yardımı yapılması
Belediyemiz sınırları içinde görev yapan mahalle muhtarlarına bilgisayar alıp hibe edebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.03.2008